Navadna, avtomatska ali digitalna klima?

Infernus

Fizikalc
8. jun 2008
2.301
5
38
Pa veš kako je.. tele sredinske pihalice nesejo kar do zadnjih sedežev če se matra na polni ventilaciji, stranska dva pa tudi bolj ali manj.. Pa je potem zadaj lepo hladno, pa še sonce na nabija.
 

coolpower

Fizikalc
17. sep 2007
4.218
0
36
mah, na BMW trojki imaš tudi avtomatiko, displey, še vedno pa je gumb za vklop/izklop kompresorja. Ne štekam logike, kako deluje. SIcer še kar v redu drži temperaturo, a brez vključenega kompresorja ni hlajenja pa če nastavim na 16 stopinj.
Ko pa je kompresor vklopljen deluje vse cool.
VW ima to bolje narejeno.
 

SouthPark

Jas da nea vem?! Ka te je...
5. sep 2007
24.570
5
38
Klobukarjev dol
Zakaj pa nebi smelo bit gumba za izklop kompresorja? Tak imaš možnost gret s klimo ali brez, pa če nastaviš na nižje kot je zunaj ti pač samo piha zunanji zrak not.

Normalno pa, da ne bo ohladil, če se klima ne vklopi
rolleyes-1.gif
 

trigga

Fizikalc
24. jul 2007
1.787
0
36
Saj imam tudi jaz možnost izklopa kompresorja, imam tipko econ, kao ekonomično. Vse skupaj je en klinc, kar se hlajenja tiče, kvečjemu gretje dela. Poleti pač brez vklopljenega kompresorja vleče noter tak zrak, kot ga dobi od zunaj - topel.
 

coolpower

Fizikalc
17. sep 2007
4.218
0
36
Ja ne vem, no. Jaz bi od avtomatike pričakoval tolikšno "inteligenco", da sama vklopi kompresor, ko oceni, da nastavljene temperature ne more doseči brez delovanja kompresorja. Ne pa da nastavim 22 stopinj, tipka AUTO, notri pa še vedno 30 dokler ne pritisnem tipke za kompresor.
 

smidge

Pripravnik
2. avg 2007
168
0
16
ze, ampak imo to ni neka popolna avtomatika, ce ne more sama dognat, da mora vklopit kompresor, ko ti hoces nizjo temperaturo od zunanje
 

Simon_Vi

KIYUNDAI fan
8. maj 2007
8.128
2
38
ksz:

samo nasmejim se VAM lahko, ker na dosedaj že treh straneh pišete o klimah...upam, da bo isto, kot pri temi o vinjetah, kjer so se buče razvalile na 20 strani.
hysterical-1.gif

bonk.gif

p.s. dajte v življenju še kaj drugega počet....
sarkazem off:
 

SouthPark

Jas da nea vem?! Ka te je...
5. sep 2007
24.570
5
38
Klobukarjev dol
Jaz niti slučajno nebi hotel imet takšne klime, ki nebi imela možnosti izklopa, verjamem da tudi večina ostalih ne. Ne verjamem pa, da je tak težko stisnit en Auto gumb... Vzemi gumb preprosto kot ''A/C On/Off'' gumb, če te že ta Auto moti.
 

coolpower

Fizikalc
17. sep 2007
4.218
0
36
Ej, jaz moram pritisniti 2 gumba: AUTO in zvezdico, ki označuje kompresor oz hlajenje. Sicer ostaneta vključena, ko ju enkrat pritisnem, ampak vseeno se mi zdi nepotrebna komplikacija. Kvečjemu bi lahko bila tipka ECON, ki bi zasvetila, kadar bi bil kompresor izključen. Ne pa da je ravno obratno.
 

Zgaga

Guru
25. jul 2007
10.597
4.530
113
50
Na sončni strani ALP
Hoj...

Moj Scenic (l.2002) ima avto. klimo. Temperaturo imam skoraj vedno nastavljeno na dobrih 24°C. To mi še najbolj odgovarja.
Ne maram mrzlega pihanja sploh, če je zunaj 30+ °C. Deluje pa po principu merjenja temperature v vozilu in temu prilagaja
hlajenje/gretje. Klima se sama vklopi ali izklopi, glede na zunanjo temperaturo (mislim, da se pod 13°C ne vklopi sama).
Ko je avto ful razglet (na parkingu) mi vklopi notranje kroženje, čez nekaj časa ga izklopi in preusmeri smeri pihanja. V primeru,
da so šipe rosne, imam poseben knof, kateri v vsakem primeru vklopi klimo in usmeri pihanje na šipe. Tudi ko vklopim
notranje kroženje se klima sama požene zraven (npr.: v tunelih)

Toliko s strani renolt juzerja.
cool-1.gif
 

SouthPark

Jas da nea vem?! Ka te je...
5. sep 2007
24.570
5
38
Klobukarjev dol
Aja, to nisem vedel. Jaz pritisnem samo auto in že dela. Lahko sicer ročno nastavim če hočem, če izklopim auto deluje samo ventilacija (eco), imam pa še off gumb, ki izklopi vse (ne vem sicer, če se tudi lopute zaprejo).
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.296
1.921
113
Citat:
Uporabnik coolpower pravi:
mah, na BMW trojki imaš tudi avtomatiko, displey, še vedno pa je gumb za vklop/izklop kompresorja. Ne štekam logike, kako deluje. SIcer še kar v redu drži temperaturo, a brez vključenega kompresorja ni hlajenja pa če nastavim na 16 stopinj.
Ko pa je kompresor vklopljen deluje vse cool.
VW ima to bolje narejeno.

eh ja....

VW ima isti drekec. Ko pritisneš tipko ECON izklopiš kompresor (avtomatika uravanja temperature pa še vedno deluije....je pa logično, da če je zunaj 30 stopinj, ti pa želiš notri 21 stopinj brez vklopljenega kompresorja le tega ne boš dosegel).

Jaz načeloma vedno vozim v ECOn načinu..ker se mi zdi brez veze imeti klopljen kompresor, ter zaradi tega višjo porabo, slabšo moč motorja, obrabljrati kompresor...če za to ni potrebe - torej da mi je prevroče v avtu).
 

ginekolog

1.300. registrirani uporabnik
1. okt 2007
585
7
18
Citat:
Uporabnik Roberto pravi:
@all
Ne da se mi vsega brat, ampak v prekmurju bi bili veseli prenekaterih buč, katere ste tule prikotalili...
Torej, vsi vemo kako deluje klima (približno): kompresor, uparjalnik, kondenzator, ventili... in termodinamični proces. Sedaj pa:
-ročna klimatska naprava: imaš gumb, s katerim vklapljaš kompresor. Temperaturo zraka nastavljaš ročno (z gumbom ali drsnikom). Položaj pihanja zraka nastavljaš ročno z gumbom/drsnikom. Jakost pihanja reguliraš sam z gumbom ali drsnikom.
-polavtomatska (klimatatik in podobna komercialna imena): kompresor lahko ročno vklopiš ali izklopiš. Ročno nastaviš temperaturo, še zmeraj moraš ročno nastaviti položaj pihanja zraka. Funkcija AUTO na ventilatorju pomeni samo to, da bo (pol)avtomatika poizkušala vzdrževati nastavljeno temperaturo z količino tople vode čez pečico in vklapljanjem kompresorja za hlajenje. Tu ne igra vloge display, lahko je celo LCD za prikaz temperature in položaja pihanja zraka. Taka izvedba ima ponavadi samo en senzor za temperaturo v kabini (ki daje signal za vklop kompresorja)
-avtomatska (klimatronik in podobna komercialna imena): tu nastaviš želeno temperaturo in potem logika preko regulacije vklaplja kompresor, prilagaja jakost pihanja ventilatorja, usmerja zrak skozi prave šobe, odpira in zapira loputo... Logika ima v avtu več senzorjev za temperaturo, osončenost, vlažnost... s pomočjo katerih potem prilagaja delovanje vseh sklopov... Je pa čisto vseeno ali imamo prikazovalnik ali pa samo tipke za ročno nastavitev z indikatorji in vsemogočni gumb AUTO. Temperaturo pa je še vedno potrebno nastaviti ročno...

Upam da sedaj vsaj malo ločite kaj je ročna, polavtomatska in avtomatska klima... V osnovi so vsi trije tipi isti, razlika je v izvedbi regulacije in kateri parametri se avtomatsko regulirajo/vzdržujejo.

Natanko tako je to.

Sam imam ročno, samo sem jo naštudiral. K sreči ima avto vse šobe nastavljive, tako da si jih uspemrim/pozaprem tako, da je ugodno.

Mene pa nekaj drugega zanima: Pri mojem s 103 km se precej pozna izguba moči zaradi klime. A imajo novejše klime to kako bolje rešeno, da se npr pri visokih obratih zmanjša moč klime, da ostane več za prehitevanje? Morda spremnjliva geometrija lopatic? nevem
 

coolpower

Fizikalc
17. sep 2007
4.218
0
36
Mogoče kakšen Climatronic v novejših VW in Audijih. Jaz pri svojem VW nisem opazil nobenega pojemka moči, pri Renaultu pa je bilo občutno. Pri BMW pa tudi ne opazim, a glede na zelo povprečno vgrajeno klimo predvidevam, da nima prilagodljivega kompresorja in logike, ki bi ob kick down izklopila kompresor.
 

SouthPark

Jas da nea vem?! Ka te je...
5. sep 2007
24.570
5
38
Klobukarjev dol
Sam sem opazil edino, da imajo novejše klime manjši vpliv na moč kot pred leti.

Recimo jaz sem imel Nexio l.95, 92 konjev, pri vklopljeni klimi je bilo precej razlike. Potem sem kupil 2006 novega Kalosa, 72 konjev in je bila razlika pri vklopljeni klimi precej manjša - predvsem ni bilo tistega ''udarca'' oz. ''sunka'' ko se je klima vklopila.

Enako pri teti, ki je prej imela C3 1.4 89 KM, pri klimi je šlo bolj ''na izi'' po avtocesti, zdaj ima novega Cliota 1.4 98 KM pa pravi, da skoraj ne opazi delovanja klime, niti v hrib ne.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.681
392
83
Kras
www.mtl.si
Na 1.9 TDI 77kW se klima čuti. Tudi poraba gre gor za kakšnega pol litra. Ni pa, da bi te zabremzalo orenk, ampak čutiš jo
crazy1.gif
. Pa so prodajalci vsi pametni, kako je to projektirano, da je čim manj vpliva in da se ne čuti nič. Loool.
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.296
1.921
113
kolikor je meni poznano pri vag-u izklopi klimo ko ga nažgeš proti rdečem polju (ne vem pa od katerih obratov naprej se to zgodi...4.000?).

jazpri svoje opažam da pri vklopljeni klimi težje speljem z mesta (z nizkimi vrtljaji...oz. takimi, ki jih običjano 'uporabljam' za speljevanje)...pa bolj se občuti kdaj turbina prime. Ostalih znakov zadušenega motorja ne opazim (da bi slabše vlekel).
 

veselilisjak

Sloven´c
22. jul 2007
25.329
355
83
39
Citat:
Uporabnik vincent pravi:

jazpri svoje opažam da pri vklopljeni klimi težje speljem z mesta (z nizkimi vrtljaji...oz. takimi, ki jih običjano 'uporabljam' za speljevanje)...pa bolj se občuti kdaj turbina prime. Ostalih znakov zadušenega motorja ne opazim (da bi slabše vlekel).

Isto pri meni.

VW, klimatronik.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.681
392
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik vincent pravi:
kolikor je meni poznano pri vag-u izklopi klimo ko ga nažgeš proti rdečem polju (ne vem pa od katerih obratov naprej se to zgodi...4.000?).
Hehe, pojma nimam, ker jih vidi le pri pospeševanju s cestninske, takrat se pa nič ne čuti.