Navadna, avtomatska ali digitalna klima?

B81

22. jul 2007
37.355
10.702
113
bolje enostavno:

navadna (ne zna nič, samo piha nekaj nekam)
avtomatska (zna vzdrževati temp., stopinje na gumbu, kot imajo alfe in fiati)
klimatronik (digitalna avtomatska, stopinje na knofek)

V bistvu pa je vseeno, katera avtomatska je, samo da ni navadna, mora imeti funkcijo AVTO.

Aja, po moje polavtomatske kime ni. Ali ima funkcijo AUTO ali pa je nima.
Tudi treh ovinkov ni, sta le levi in desni.
 

predator

Fizikalc
20. jul 2007
5.141
0
36
Ausland
Meni je pa vseeno kakšna je, važno da jo imaš da se ne kuhaš v avtu
smile-1.gif
 

Dr_Strangelove

Fizikalc
1. nov 2007
3.073
2
36
www.pentagon.gov
Vedno je boljša ročna klima, kot nobena.
smile-1.gif

Drugače pa odvisno kaj in kako. Za kakšne krajše fure je po mojem dovolj čista ročna. Itak se klima komaj razlaufa in začne hladit, pa si že na cilju. Pri dolgih furah pa lahko zmrzneš v avtu, če si ročno ne popraviš hajcanja.
Če se mene vpraša, je tehnična razlika med avtomatsko in ročno klimo tako mala, da bi moralo doplačilo biti kvečjemu par sto EURičev. Ampak ker eni račajo jurja ali več razlike, je pa vredno razmisleka, če se splača ...
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.681
392
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik Denis pravi:

V bistvu pa je vseeno, katera avtomatska je, samo da ni navadna, mora imeti funkcijo AVTO.

Aja, po moje polavtomatske kime ni. Ali ima funkcijo AUTO ali pa je nima.
Tudi treh ovinkov ni, sta le levi in desni.
Hehe, ce das to marketingarju v roke, jih bo se vec kot tri iznasel. Kaksen posebej zagret ekonomist pa jih bp spravi enih 10 skupaj.
 

Infernus

Fizikalc
8. jun 2008
2.301
5
38
Citat:
Uporabnik softi pravi:
jaz pa s klimo v mk2 nisem zadovoljen. težko ohladi avto. zadnji del. meni spredaj že mrzlo, zadaj se kuhajo.

Jaz imam pa prav obratno. "Pihalice" imam nastavljene vstran od sebe in potem mi je naprej vedno bolj toplo kot zadaj. Zadaj se avto tako lepo ohladi da kar ne morem verjeti, naprej pa jebeštrga. Je v redu, ampak zadaj je boljše.
 

trigga

Fizikalc
24. jul 2007
1.787
0
36
ksz

Lancia kappa, letnik 2000. Avtomatska klima, z njo silno zadovoljen. Samo nastavim temperaturo in se peljem. Najbolj se recimo pozna na kaki vožnji, ko se pelješ iz toplejših krajev v bolj hladne - na začetku normalno dela klima, nekje vmes se šobe že obrnejo tudi na noge, ko ga pa zazebe pa samo na noge.
Na daljših vožnjah si nastavim nekje med 20 in 22°C, je ravno prav da se ne kuham in da me ne zadane kap, ko stopim iz avta.

Ena stvar je sigurna: naslednji avto bo prav tako imel avtomatiko...
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
@all
Ne da se mi vsega brat, ampak v prekmurju bi bili veseli prenekaterih buč, katere ste tule prikotalili...
Torej, vsi vemo kako deluje klima (približno): kompresor, uparjalnik, kondenzator, ventili... in termodinamični proces. Sedaj pa:
-ročna klimatska naprava: imaš gumb, s katerim vklapljaš kompresor. Temperaturo zraka nastavljaš ročno (z gumbom ali drsnikom). Položaj pihanja zraka nastavljaš ročno z gumbom/drsnikom. Jakost pihanja reguliraš sam z gumbom ali drsnikom.
-polavtomatska (klimatatik in podobna komercialna imena): kompresor lahko ročno vklopiš ali izklopiš. Ročno nastaviš temperaturo, še zmeraj moraš ročno nastaviti položaj pihanja zraka. Funkcija AUTO na ventilatorju pomeni samo to, da bo (pol)avtomatika poizkušala vzdrževati nastavljeno temperaturo z količino tople vode čez pečico in vklapljanjem kompresorja za hlajenje. Tu ne igra vloge display, lahko je celo LCD za prikaz temperature in položaja pihanja zraka. Taka izvedba ima ponavadi samo en senzor za temperaturo v kabini (ki daje signal za vklop kompresorja)
-avtomatska (klimatronik in podobna komercialna imena): tu nastaviš želeno temperaturo in potem logika preko regulacije vklaplja kompresor, prilagaja jakost pihanja ventilatorja, usmerja zrak skozi prave šobe, odpira in zapira loputo... Logika ima v avtu več senzorjev za temperaturo, osončenost, vlažnost... s pomočjo katerih potem prilagaja delovanje vseh sklopov... Je pa čisto vseeno ali imamo prikazovalnik ali pa samo tipke za ročno nastavitev z indikatorji in vsemogočni gumb AUTO. Temperaturo pa je še vedno potrebno nastaviti ročno...

Upam da sedaj vsaj malo ločite kaj je ročna, polavtomatska in avtomatska klima... V osnovi so vsi trije tipi isti, razlika je v izvedbi regulacije in kateri parametri se avtomatsko regulirajo/vzdržujejo.
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.296
1.921
113
načeloma je zadaj vedno bolj haldno kot spredaj - vsaj občutek, ker spredaj te nabija sonce čez prednjo šipo - zadnji so pa v 'senci' - tako da razlika je očitna.

po drugi strani pa (glede na velikost prostora) ko piha čez šobe nese hladen zrak direktno do konca potniške kabine (torej spet zadaj).
 

softi

asfalter
30. avg 2007
33.298
486
83
okolica metropole
ne vem. mimo mene nič ne piha. mimo sopotnika tudi slabo. zadaj so tudi okna, sicer stranska, ampak če je sonce od strani..

na poti v grčijo je bila klima na low cel čas, pa ni nobenega zeblo. bili smo v kratkih hlačah, majicah.
 

NigelM

Pingvin
19. avg 2007
17.286
4
36
ena vas naprej od Jest-a
Citat:
Uporabnik Roberto pravi:
@all
...Upam da sedaj vsaj malo ločite kaj je ročna, polavtomatska in avtomatska klima... V osnovi so vsi trije tipi isti, razlika je v izvedbi regulacije in kateri parametri se avtomatsko regulirajo/vzdržujejo.

Dobro si tole pojasnil.

OFF: Kako se pa imenuje klimatska naprava v Lexusu, kjer se še reže v šobah premikajo? Migajoča avtomatska?
 

SouthPark

Jas da nea vem?! Ka te je...
5. sep 2007
24.570
5
38
Klobukarjev dol
Pa sej vam je Roberto dobro napisal, kaj zdaj še mučkate
rolleyes-1.gif


Jaz imam npr. avtomatsko - če vklopim funkcijo auto mi sam vzdržuje nastavljeno temperaturo tak, da nastavlja moč pihanja in smer pihanja, lahko pa nastavim kam naj piha (še vedno klima nastavlja kako močno naj piha), lahko nastavim kako močno naj piha (klima nastavlja kam naj piha) ali pa nastavim oboje.

Kontrole izgledajo tako kot večina Peugeotov / Citroenov (pred)prejšnje serije:

2.jpg
 

softi

asfalter
30. avg 2007
33.298
486
83
okolica metropole
po robertovo je tvoja samoa vtomatska.

če je zunaj 26, ti nastaviš 18, pritisneš auto in kompresor se ne prižge, piha do onemoglosti, hladi pa ne. prava avtomatika, bo prižgala kompresor. in pri tebi piha v šipo in bo pihal v šipo dokler ne spremeniš na roke.