@all
Ne da se mi vsega brat, ampak v prekmurju bi bili veseli prenekaterih buč, katere ste tule prikotalili...
Torej, vsi vemo kako deluje klima (približno): kompresor, uparjalnik, kondenzator, ventili... in termodinamični proces. Sedaj pa:
-ročna klimatska naprava: imaš gumb, s katerim vklapljaš kompresor. Temperaturo zraka nastavljaš ročno (z gumbom ali drsnikom). Položaj pihanja zraka nastavljaš ročno z gumbom/drsnikom. Jakost pihanja reguliraš sam z gumbom ali drsnikom.
-polavtomatska (klimatatik in podobna komercialna imena): kompresor lahko ročno vklopiš ali izklopiš. Ročno nastaviš temperaturo, še zmeraj moraš ročno nastaviti položaj pihanja zraka. Funkcija AUTO na ventilatorju pomeni samo to, da bo (pol)avtomatika poizkušala vzdrževati nastavljeno temperaturo z količino tople vode čez pečico in vklapljanjem kompresorja za hlajenje. Tu ne igra vloge display, lahko je celo LCD za prikaz temperature in položaja pihanja zraka. Taka izvedba ima ponavadi samo en senzor za temperaturo v kabini (ki daje signal za vklop kompresorja)
-avtomatska (klimatronik in podobna komercialna imena): tu nastaviš želeno temperaturo in potem logika preko regulacije vklaplja kompresor, prilagaja jakost pihanja ventilatorja, usmerja zrak skozi prave šobe, odpira in zapira loputo... Logika ima v avtu več senzorjev za temperaturo, osončenost, vlažnost... s pomočjo katerih potem prilagaja delovanje vseh sklopov... Je pa čisto vseeno ali imamo prikazovalnik ali pa samo tipke za ročno nastavitev z indikatorji in vsemogočni gumb AUTO. Temperaturo pa je še vedno potrebno nastaviti ročno...
Upam da sedaj vsaj malo ločite kaj je ročna, polavtomatska in avtomatska klima... V osnovi so vsi trije tipi isti, razlika je v izvedbi regulacije in kateri parametri se avtomatsko regulirajo/vzdržujejo.