Joj kako nekateri mešajo zadeve!!! Nisem računovodja vendar nekatere stvari lahko "po kmečko" pojasnim. Naj kdo pove če se kje motim.
1. Do 1.1.2007 je nakup tovornega vozila štel v davčno olajšavo za investicije - torej sem kupil tovornjak za 100.000 in sem si v letu ko sem ga kupil znižal osnovo za davek od dobička za 40.000. Je tako ?
2. Pred 1.1.2007 in tudi sedaj (in upam da bo večno tako) gredo tako tovorna kot osebna vozila "v strošek". Torej vozilo kupim in kot odhodek oz. strošek (prihodki-odhodki=dobiček) upoštevam
- amortizacijo (mislim da 20% od vrednosti letno)
- stroške vzdrževanja (servisi, gume, popravila, zavaorvanje,...)
- stroške uporabe (gorivo, cestnine,....)
Razlika v tem delu razlike med tovornimi in osebnimi NI.
3. Razlika med tovornimi in osebni je v tem da:
- od tovornega odbijem vstopni DDV ki sem ga plačal pri nabavi
- od tovornega odbijem DDV tudi od goriva, servisa, gum,...
- od osebnega DDV ne morem odbiti (niti od nabave, niti od najema, niti vzdrževanja,...)
- od sebnega plačujem še boniteto v kolikor ga uporabljam tudi za osebne namene (potni nalogi!)
Ni torej enega odgovora ali se splača ali ne kupiti osebni avto na firmo ali ne. Pri tovornih pa skoraj ni dileme - vedno se splača na firmo že zaradi DDV.
Na jetra mi gre ko nekateri rečejo da "privatniki izkoriščajo" državo ko se vozijo s službenim avtom tudi privat in bognedaj da bi od tega odbili DDV. V EU je kar nekaj držav (Nemčija, Luksemburg, v nekaterih primerih mislim da Italija,...) kjer se osebni avto na firmi tretira kot vsak drug stroj ali tovorno vozilo. Torej se odbije DDV tako od nabave kot tudi od kasnejših stroškov. Poznam par ljudi v Nemčiji ki si na firmo vsakih par let kupijo novega porscha - in nihče tega ne jemlje kot goljufijo. Če firma dovolj dobro dela da lahko pokrije take stroške - zakaj ne. Če poslovodja oz. lastnik oceni da se npr. dostavljalec pice lahko vozi avtom za 100.000 EUR, pa naj se. Ni država ali davkarija tista ki bi sodila kaj je za uspešno poslovanje firme potrebno. Po tej logiki bi rekli da se prizna kot strošek samo navadna keramika in ne granit v poslovnem prostoru, v pisarni je lahko samo linolej do xxx EUR/m2, miza je lahko samo iz laminata in ne furnirja, računalniški monitor max.17", plača za delavca max.xxx EUR,... skratka BREZ VEZE. Za uporabo avta naj se obračunava neka razumna boniteta in potem naj si vsak sam izračuna kaj se mu splača.