mercedes-amg e63 & e63 s

I

Izbrisan uporabnik 474

Najprej je tukaj Mercedesova pedantnost. Sprednji odbijač mora biti v real world točno takšen, kot zamišljen. (saj na koncu ni takšen, ampak tile najbolj dolgo glumijo in gnjavijo). Narediš simulacijo obremenitev in deformacij in jim poveš, da naj začnejo znova. Nope - tak dolgo simuliraj, da bo pasalo. Nekak pol z njihovimi projektanti uspeš spravit skupaj zadovoljiv prototip, narediš "dry run" kjer našraufaš zadevo na približek modela (to je bilo že 2018) pa v wind tunel. Ok, zadeva paše, dajmo naredit prvi prototip. Naredimo gor, vse lepo paše skupaj, nikjer nobenih špranj itd. Pridejo še njihovi štromarji, privlečejo in kup senzorjev, ki se obesijo direktno na odbijač in se odbijač posede ob straneh 1cm.. Fajn. V glavnem - čudna oblika, lahki materiali, en kup krame na odbijaču in manjka zadostnih nosilcev in opornih točk (ker je tak že vse natlačeno)... Na koncu je nastal nek kompromis :)

Še za primerjavo - Mercedes je drkal in pilil tako dolgo, da je ne kancu pasalo. BMW v takih primerih na kritičnih mestih navari dodatno kovino (patch), ki "vleče" del v pravilno obliko. VAG koncern ponavadi z roko potisne del v pravilno lego in na novo zariše oporne točke. Ne BMW ne VAG ni vredu rešitev, ker se lastnosti dela spremenijo, če je že v štartu pod napetostjo. Je pa poceni. Sploh VAG.

Podobna veselica je trenutno z BMW G70...
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Tako je, delamo orodja (matrice, kalupe) za sestavne dele. Pri čemer je delov, ki dejansko nakazujejo obliko avtomobila, pri nas zelo zelo malo - navsezadnje nismo OEM proizvajalec. Ti deli se ponavadi delajo znotraj tovarne, saj ima vsaka tovarna tudi delavnico, kjer delajo orodja. K nam pridejo kakšni res specialni deli, ki imajo velikokrat vezo tudi z samimi crash testi in nadzorovanim deformiranjem - kar pa so ponavadi strukturni elementi (nosilci motorjev, B-stebrički itd.) in ne recimo blatniki in prtljažniki. Se pa najdejo tudi cvetke, kot recimo tale odbijač, streha na novem Mercedes S, kar nekaj je "eksotike" (Porsche, Bentley, McLaren). Če (ko) pa pridejo takšni zunanji elementi, pa je ponavadi povezano z razvojem, materiali, simulacijami (licenca za program, ki izračunava deformacije delov je recimo ranga 150k€ letno), celotnim procesom izdelave itd. To delo velikokrat poteka v sami tovarni in testnih stezah, brez telefonov in podobnega sranja, z podpisanim kupom NDA-jev in seveda možnostjo se voziti ali celo voziti kante, ki bodo prišle na trg čez 3 leta ali več. Včasih tudi modele, ki so narejeni 2 ali 3 kot "proof of concept" - recimo popolnoma električni BMW 7, ki osmeši Teslo S v vseh pogledih...
 

Najbolji

Guru
20. feb 2008
4.688
1.048
113
Bo ta POC kaj kmalu na voljo? Ko bo serijski / kupivni, bo pokazal superiornost. Tko o drawing bordu / laboratoriju pa je tole smeh brat. Ajd 10 let nazaj, ampak zdej k so druge zadeve ze zunej, razvite, ta 'wau' efekt zbledi. Oz. korencek na spagci je to (sej delamo, se trudmo ampak rabmo se mal, tko to jst vidim) :)
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Sicer sem o tem avtomobilu oz. obstoju le tega govoril tukaj že kakšni 2 leti nazaj, ampak vseeno... Gre za BMW serije 7, ki je bil (tovarniško) predelan na popolnoma električni pogon. Na zunaj ga je nemogoče ločiti od ostalih BMW 7, celo izpušne cevi ima :) Je pa daleč od tega, da bi bil na drawing boardu ali lab-u. Ne gre za testno ali laboratorijsko vozilo in je čisto normalno vključeno v promet. Kaj je bil cilj BMW-ja? V prvi vrsti ugotoviti, kako daleč je Tesla z razvojem, če sploh. Nato ugotoviti, koliko vpliva ima namenska platforma proti predelani klasični platformi. Ter na koncu seveda ekonomska računica. Ta BMW 7e ima 4 elektromotorje (niso in wheeel) ter 120kWh baterijo. Kolikor mi je znano od takrat, so motorji predelani motorji od i8. Podatkov o bateriji žal ne smem izdati. Naša firma je sodelovala pri predelavi karoserije v smislu zagotavljanja varnosti (vseeno večja teža in drugačna prerazporeditev teže, ni motorja spredaj)), sam pa sem razvijal hlajenje baterije, saj klasičen PID algoritem ni zadostoval (težava, ki jo še danes ima Tesla), temveč je bilo potrebno razmišljati malo out of the box - dinamičen PID z fuzzy logic algoritmom. Kasneje mislim, da so celo začeli uvajati AI logiko.
Končni produkt je bil električni BMW7, ki je imel performance nekoliko boljše od Tesla S P100D in daljši domet. Zaključek je bil, da Tesla razen lapanja ni v ničemer spredaj, da platforma definitivno kar precej vpliva na vozne karakteristike in performance (predvsem sprednji zajem zraka in njegovo usmerjanje skozi šasijo - fail, ki ga je naredil ePace napram Model X) in da se avto sicer da spraviti na trg z minimalnim dobičkom (mislim, da se je primerjalo z 745i, ne me pa držat za besedo), ampak se ne izplača.
Namreč evro proizvajalci se zavedajo (in o tem sem govoril že v drugi temi), da smo energetsko podhranjeni in bi bil masovni preklop na elektro žebelj v lastno krsto. Zato jim je (vsaj trenutno) cilj na tržišče plasirati modele, ki so namenjeni bolj elektro freakom (ID.3 in 4, i8, i3) in jih postaviti cenovno dokaj visoko. Audi je praktično prvi, ki gre v bolj mainstream z e-tron modeli... BMW v tem trenutku pripravlja platformi U11B (proizvodnja EU) /U12B (proivodnja CN) za električna X vozila (X1e).
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.398
5.682
113
Zaključek je bil, da Tesla razen lapanja ni v ničemer spredaj,
Razen v eni malenkosti. Da ima tesla take avte v prodaji, bmw je pa nardil par komadov.
Torej če BMW zna zakaj ne da na trg serijskega avtomobila. Ni vrag, da ne cukne tesla kupcev, če je tolko boljši.
 
  • Všeč mi je
Reactions: afroC

msenjur

Guru
11. sep 2007
26.949
-393
113
Lepo je brati takle insajderski informiran post, nezapackan z navijaštvom ali sovraštvom in podkrepljen z dejstvi. :cheer:

ja, takim postom se lahko rece, da doprinesejo k kvaliteti foruma. ne pa uni bedaki v politicnih forumih..

gargy, vanZ, sta ocitno strokovnjaka na svojih podrocjih, ki so drugace javnosti bolj skriti... in to je point foruma. da se prebere informacije, ki jih drugace tezko najdes.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Hanzi
I

Izbrisan uporabnik 474

Razen v eni malenkosti. Da ima tesla take avte v prodaji, bmw je pa nardil par komadov.
Torej če BMW zna zakaj ne da na trg serijskega avtomobila. Ni vrag, da ne cukne tesla kupcev, če je tolko boljši.

Več razlogov - kot že povedano, energetsko omrežje še zdaleč ni pripravljeno na to. Pozabi na "boš pa filal ponoči iz vtičnice" in razne "smart grid" nebuloze. To je za zelene fanatike, ki na vsak način hočejo upravičiti nakup elektro avtomobila. V srednjih in višjih segmentih pa je politika drugačna - pri preskoku iz ICE na elektro želiš vse prednosti elektro in hkrati ne izgubit prednosti ICE. Kot drugo, zaenkrat se z ICE zelo dobor služi, tudi z post sale storitvami (servisi). Kot tretje, Tesla ni nikakršna grožnja "velikim" in se ne sekirajo za njihov tržni delež (to so njihove besede, ne moje). Naslednje je dobiček pri prodanem avtomobilu. če ima recimo pri eni 7 20k€ čistega in pri elektro 5k€ ali manj, potem ne bo šel prodajat elektra v istem segmentu in si odžirat dobička. Še naslednje je politika Tesle, ki ima vse svoje voznike za beta testerje. Že od nastanka naprej je pri njih vse po kavbojsko, isto kot pri SpaceX - build, test, destroy, learn, repeat. To se lahko greš, če imaš never ending cash machine. Pa še kakšen razlog se najde... Bog ve kakšne niti se v ozadju teh korporacij pletejo, da so na koncu odločitve in taktike, takšne kot so. Poglej recimo zadnji dizajn BMW-ja :)
 
  • Všeč mi je
Reactions: Pepe in jendomen

luka51

Guru
16. avg 2007
14.398
5.682
113
Ja saj razumem vse to. Ampak je vse preveč podobno Nokia zgodbi. Vedno nek "izgovor".
Tudi android je bil totalno delno uporabmo sranje do verzije 2. In kaj ta generacija vidi? To da je tesla kul. Njih ne zanima omrežje in to kaj je zadaj. Influencerji majo tesle in to je to. Zaj smo glih tam med prehodom nokie v android. Stari ludi nokie, mladi androide. Tak je tu, samo da se to ne bo zgodilo v enem letu ampak mogoce 20. Nekdo bo pa zaspal na lovorikah 100%.
Kaj ni blo sedaj še vedno tak? Večji kot so bli težje se jim je blo prilagodit, ker so bli prepričani samo v svoje.
 
  • Všeč mi je
Reactions: afroC

hermann

Guru
19. mar 2014
9.653
6.515
113
Tesla je recimo en tak bolj množični pionir elektrike in znanilec nove dobe. Ne strinjam se pa, da so veliki tukaj zaspali. Mislim, da zadnja leta več kot solidno vlagajo v elektriko in da tehnološko zelo napredujejo, čeprav se še vedno fura ICE, ker se pač splača. Potem je pa tukaj še vse ostalo kar se ne tiče pogona in tukaj so daleč pred teslo.

Je pa zgleda elektro pogon toliko bolj enostaven, da se bojo novi igralci očitno rojevali tedensko.
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.480
10.719
113
ja, zdaj so zaceli skakat v elektriko tudi ferrari in lamborghini, potem veš da nekak poti nazaj ni. Zalostno za našo generacijo, v DE po kakšnega dinozavra (tudi verjetno zadnja šansa, ko bodo levi gor prišli bodo spet "zelene" fore, bodo meje zaprli za prave avte.
Resno razmislajm, tudi ce ga samo 2x na leto zakurblam. Za ostalo imam sesalec doma.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Matey

afroC

Majstr
6. jun 2009
2.771
351
83
Več razlogov - kot že povedano, energetsko omrežje še zdaleč ni pripravljeno na to. Pozabi na "boš pa filal ponoči iz vtičnice" in razne "smart grid" nebuloze. To je za zelene fanatike, ki na vsak način hočejo upravičiti nakup elektro avtomobila. V srednjih in višjih segmentih pa je politika drugačna - pri preskoku iz ICE na elektro želiš vse prednosti elektro in hkrati ne izgubit prednosti ICE. Kot drugo, zaenkrat se z ICE zelo dobor služi, tudi z post sale storitvami (servisi). Kot tretje, Tesla ni nikakršna grožnja "velikim" in se ne sekirajo za njihov tržni delež (to so njihove besede, ne moje). Naslednje je dobiček pri prodanem avtomobilu. če ima recimo pri eni 7 20k€ čistega in pri elektro 5k€ ali manj, potem ne bo šel prodajat elektra v istem segmentu in si odžirat dobička. Še naslednje je politika Tesle, ki ima vse svoje voznike za beta testerje. Že od nastanka naprej je pri njih vse po kavbojsko, isto kot pri SpaceX - build, test, destroy, learn, repeat. To se lahko greš, če imaš never ending cash machine. Pa še kakšen razlog se najde... Bog ve kakšne niti se v ozadju teh korporacij pletejo, da so na koncu odločitve in taktike, takšne kot so. Poglej recimo zadnji dizajn BMW-ja :)
Če si lastiš T, ni nujno da jo uporabljaš kot beta vozilo, jaz tako rekoč vedno vozim sam, na AC uporabljam sicer adaptivni tempomat (žal gre samo do 150), avtopilotu pa seveda ne zaupam, to naj uporabljajo fanboyi. In seveda, Tesla svoje avte za 50k+ EUR (3, Y) od lani prodaja z dobičkom in so hkrati že pred leti postali mainstream (Model 3 v USA od 2017), česar za BEV BMW ne moremo trditi, deloma mainstram je bil morda i3, ki pa jih ni prinesel dobička. Kaj pa obratna logika? Tesla bi lahko na podlagi razstavljenega 7e menda sestavila še 2x boljši Model S 7e zaradi mene, ampak zakaj že? Da bi pokazali BMW kako se dela BEV? Mislim da se je že zdavnaj zgodilo obratno. Sveža iX3 in iX sta na nivoju Tesel izpred 5 let, da o Mini BEV niti ne govorimo. Kje je ta BMW revolucija? Razen vedno večjih ledvic? :)

sajkek: kak USA V8/Volvo(Yamaha) V8 ali vsaj E39 M62 bi bilo fajn parkirati nekam na hladno, dokler se še kje najde kakšen lep. Performance BEV je že super, ampak ni ga čez V8 grmenje, če ne drugače vsaj na štantgasu v garaži, če jih bodo sicer v prometu nekoč prepovedali. :)
 
Nazadnje urejeno:
  • Všeč mi je
Reactions: sajkek in Najbolji

Matey

AlterZavarovalničar
6. sep 2007
33.734
15.776
113
Sveža iX3 in iX sta na nivoju Tesel izpred 5 let, da o Mini BEV niti ne govorimo.
Glede na to kaj berem o kvaliteti Tesel (predvsem kako je to sestavljeno itd.) močno dvomim, da je res tako, kot si zapisal. Moram pa priznat, da za razliko od novega iX3 pač Tesle ne poznam iz prve roke in se zgolj spominjam vseh opisov (ne)kvalitetne izdelave Tesel izpred let.
 

hermann

Guru
19. mar 2014
9.653
6.515
113
Pred parimi dnevi sem gledal nek test na jutubu... pa to že pri novi tesli vse navzkriž stoji. En spoj ne paše normalno skup.