Med prevoz + spremstvo

27. jan 2022
4.801
1.737
113
eh, tist vzmetenje ni ravno zihr. pa tudi vprasanje kako se obnasa obtezen s tem vzmetenjem.
Kak ga pa ti včasih pihneš, da je že žalostno. :(

Hidroaktivno oz. prej imenovano hidravlično vzmetenje je eden najboljših načinov vzmetenja, ene 100X boljši od zračnega, ampak tudi tolikokrat dražji za vgradnjo.
V večletnih vožnjah hidroaktivnih Citroenov sem enkrat (ene 30 let nazaj) obnovil 2 "kugle", recimo cca 50€ komad v današnjem denarju in enkrat menjal eno kuglo 2 ali tri leta nazaj za 120€ z delom.
Obtežitev bistveno manj vpliva kot pri blazinah, ki na koncu opravijo zgolj delo dvigovanja vozila in ne udobja.

Medtem so zračne blazine, ki niti slučajno niso tako udobne kot hidroaktivno, podvržene preribanju zaradi kamenčkov, ki pridejo med gube in seveda staranju gume. Aftermarket blazine so od 100€ navzgor.

In nenazadnje: zakaj je Citroen nehal s hidroaktivnim vzmetenjem in nas sedaj nateguje z nekimi super doper "zadušenimi" blažilci - ker je to očitno pol ceneje in nikakor zaradi vzdrževanje, ker konec koncev je proizvajalcu v interesu čim več servisov (garancijo/jamstvo itak vse zdrži).
 

msenjur

Guru
11. sep 2007
25.578
283
113
Kak ga pa ti včasih pihneš, da je že žalostno. :(

Hidroaktivno oz. prej imenovano hidravlično vzmetenje je eden najboljših načinov vzmetenja, ene 100X boljši od zračnega, ampak tudi tolikokrat dražji za vgradnjo.
V večletnih vožnjah hidroaktivnih Citroenov sem enkrat (ene 30 let nazaj) obnovil 2 "kugle", recimo cca 50€ komad v današnjem denarju in enkrat menjal eno kuglo 2 ali tri leta nazaj za 120€ z delom.
Obtežitev bistveno manj vpliva kot pri blazinah, ki na koncu opravijo zgolj delo dvigovanja vozila in ne udobja.

Medtem so zračne blazine, ki niti slučajno niso tako udobne kot hidroaktivno, podvržene preribanju zaradi kamenčkov, ki pridejo med gube in seveda staranju gume. Aftermarket blazine so od 100€ navzgor.

In nenazadnje: zakaj je Citroen nehal s hidroaktivnim vzmetenjem in nas sedaj nateguje z nekimi super doper "zadušenimi" blažilci - ker je to očitno pol ceneje in nikakor zaradi vzdrževanje, ker konec koncev je proizvajalcu v interesu čim več servisov (garancijo/jamstvo itak vse zdrži).

Kaj sem pravzaprav pihnil? Da to hidravlično vzmetenje ni zihr? Seveda ni, če je skoz treba te bunke rihtat. Sej dokler dela je super duper, ko pa enkrat crkne, pa nikoli več ni isto.

Lej, takole ti bom rekel, sem imel Xantio in rihtal te kugle, imel kolega ki je imel XM al kaj je bila tista ladja... Sem sodeloval na Citroen forumu, sem govoril z mehaniki in uporabniki.

in verjemem, da "kugel" niso opustili zaradi cenejše proizvodnje. Sam si napisal, da menjava pravzaprav ni tako draga.

Veliko (pre)obteženih AD vgrajuje zračne blazine - in sem vprašal, ali zaradi udobnejše vožnje ali zato, da kombi ni tako poseden. in hvala za odgovor.
 
27. jan 2022
4.801
1.737
113
Cca 40 let vozim Citroene s prekinitvami za "boljše avte" od tega vsaj 15 let take s hidraktivnim vzmetenjem pa verjemi, da so problemi absolutno prenapihnjeni. 2X v 15 letih, drugače pa nobenega vzdrževanja in servisiranja "kugl".
 

msenjur

Guru
11. sep 2007
25.578
283
113
lepo slišat. očitno imaš srečo. :zmaga:

pa da nadaljujemo debato - se ti zdi tako vzmetenje primerno za preobtežene kombije in stalno zlorabo na cesti?
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
15.846
3.866
113
No no. Večina sodobnih rešilcev vsaj tistih "urgentnih" ima zračno vzmetenje, vsaj zadaj. Pa ne stanejo 30k eur ampak tudi desetkratnik tega po nadgradnji.

Za neurgentne prevoze se pa uporablja klasične konfiguracije ali pa se starostno downgrada urgentne verzije, tam je pa prvič premalo mase (odstranjena vsa "urgentna oprema") in/ali drugič klasično tovorno kombi podvozje (listnatne vzmeti).
 

msenjur

Guru
11. sep 2007
25.578
283
113
Noben kombi nima niti zračnega vzmetenja. Kaj pa pričakuješ za 30 jurjev pleha?

no, imaš potniške-luksuzne kombije, ki niso le 30k, pa nimajo hidravličnega vzmetenja.

hočem rečt, če bi ta sistem bil perspektiven, grem stavit, da bi najprej bili v rešilcih, kjer so budgeti skoraj no-limit. In kot že omenjeno razni luksuzni kombiji bi to tudi verjetno imeli. Sicer pomoje luksuzni kombiji že sedaj nimajo klasičnega vzmetenja...
 
27. jan 2022
4.801
1.737
113
Hydropneumatic suspension is a type of motor vehicle suspension system, designed by Paul Magès, invented by Citroën, and fitted to Citroën cars, as well as being used under licence by other car manufacturers, notably Rolls-Royce (Silver Shadow), Bmw 5-Series e34 Touring, Maserati (Quattroporte II) and Peugeot. It was also used on Berliet trucks and has been used on Mercedes-Benz cars, where it is known as Active Body Control.[1] The Toyota Soarer UZZ32 "Limited" was fitted with a fully integrated four-wheel steering and a complex, computer-controlled hydraulic Toyota Active Control Suspension in 1991. Similar systems are also widely used on modern tanks and other large militaryvehicles. The suspension was referred to as fr:Suspension oléopneumatique in early literature, pointing to oil and air as its main components.[2][3]

Srečen?
 

msenjur

Guru
11. sep 2007
25.578
283
113
no, tale članek ne pove, zakaj se tega sistema ne uporablja več.

pa lej, sej se nočem kregat... sem srečen.
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.390
1.355
113
Hdravlika bi bila za ta namen top šit rešitev, in nekoč smo, v mnogo revnejših časih, take rešilce v obliki karavanov (GSA iz Cimosa) že imeli. Kombija s hidravliko sicer ne poznam. Hidravlika je sicer relativno enostaven in bullet-proof sistem, je pa dobro, da ga ne šravfa neizobražen mehanik, ki nima znanja o sistemu, in da se težave rešuje sproti, ne pa šele, ko je avto 20 let star...

Na zgornji seznam je treba dodati še predfaceliftan BMW M5 e34 in BMW 7 e32 (Li verzije in navadne, če je lastnik odprl tošl), zanimivo pa je, da je bila hidravlika vedno samo zadaj.

Poleg že navedenega je moj občutek tudi, da je posredi notorično nevzdrževanje zaradi šparanja, pač se ga goni dokler ne pade narazen. Če pa res za to uporabljajo še utrujene urgentne kombije brez stare opreme je pa sploh hudo, ker vzmeti (oz. karkoli že imajo) niso iste, če ima kombi tono več ali manj...

Zdi se, da je s hidravliko konec in je ne bo več, vsaj dokler bo Pežo glavni v PSA. Če zaradi drugega ne pa zaradi fovšije, ker je niso oni izumili...
 
  • Všeč mi je
Reactions: Samo Izoliranc