Citat:
Uporabnik KillaKHAN pravi:
lahko pa še investiraš par sto evrov v bremze, boš še za 2 metra skrajšal pot
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Citat:
Uporabnik KillaKHAN pravi:
lahko pa še investiraš par sto evrov v bremze, boš še za 2 metra skrajšal pot
Resnici na ljubo je zavorna pot zadnja stvar ki je pomembna pri gumah .. zavorna pot oz. samo zaviranje je namreč splet veliko dejavnikov in samo eden od njih so gume. 90% nenadnih zaviranj v prometu se zgodi zaradi nepozornosti oz. nepravilnega predvidevanja voznika - tam ti tudi dobre gume ne pomagajo če si pač teslo. Če veš da imaš slabe gume lahko še vedno dobro predvidevaš in zaviraš prej - pa je efekt isti oz. je guma zate povsem OK. Zdej jasno imaš tiste ČEje, ko skoči srna iz grma in otrok iz avtobusne, ampak tega je jasno malo. In ja v taki situaciji lahko rečeš, da če bi imel porscheja z zavornimi diski kot krožnikom od pice in gumami širokimi kot tovornjak bi se precej prej ustavil ... (če če če)
Drugače pa je bočni oprijem gum veliko pomembnejši in le-ta ima velik vpliv na varnost v cestnem prometu. Večina izletov s ceste in nesreč kot posledica neobvladovanja vozila se zgodi zaradi bočnega zdsa -> tu so gume precej bolj pomembne. Problem je da večina voznikov bočega drsenja ne prakticira vsak dan na cesti (za razliko od zaviranj), tako se zna zgodit te taka stvar precej preseneti in posledično narediš napako. Z zanič gumo je zdrs precej hiter oz. predvsem precej nepredvidljiv.
Kot se vidi iz testov je na suhi cesti razlika med odlično in zanič gumo nična oz. je kdaj celo kitajka boljša ampak, ko prideš na splozko podlago (dovolj je rosa poleti zjutraj) je razlika katastrofalna.
Skratka za najboljšo varnost (povprečnega voznika) je najboljša guma, ki je na vseh podlagah (mokro-suho) čimbolj izenačena. Če imaš pa ekstem kot je to na kitajkah je pa to smrtna kombinacija - bolje bi bilo če je guma povsod zanič potem vsaj vedno pričakuješ zanič performans in si posledično vedno pazljiv.
Ni pa slabšega kot se dnevno vozit s slabimi gumami, potem ob vsakem deževju voziš pod omejitvami oz. se drsaš po vsakem ovinku .. skratka taka vožnja je naporna in ne samo nevarna!
Zanimiva trditev. Pa recimo hipotetična situacija, zaviranje na AC z začetno hitrostjo 170 km/h, na AC je pa recimo cca. 2 cm vode. Kdo se bo prej ustavil?Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:Torej z kitajsko gumo na 255 valjerjih nizkega preseka se boš garant prej ustavil kot pa z neko continentalko na 175 in balonom.
Čista laž. Pustimo sedaj, če primerjaš Porscha 911 s kakšno Tato, potem bi to celo znalo biti res. Športni avti imajo zavorno s 100km/h tam pod 40 metrov, družinske krave pa tam nekaj nad 40m. Tako da, nakladaš, da se za tabo kadi. Ampak to smo že enkrat ugotovili, a ne?Citat:
Če ne verjameš potem se zapelji na vranskem v športnem avtomobilu in pa neki družinski kravi. Zavorna pot bo tudi do 200% daljša ..
Citat:
Uporabnik sad pravi:
Zanimiva trditev. Pa recimo hipotetična situacija, zaviranje na AC z začetno hitrostjo 170 km/h, na AC je pa recimo cca. 2 cm vode. Kdo se bo prej ustavil?Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:Torej z kitajsko gumo na 255 valjerjih nizkega preseka se boš garant prej ustavil kot pa z neko continentalko na 175 in balonom.
Sicer pa, ti lahko trdiš karkoli hočeš, vendar če imaš dobro gumo pri istih ostalih dejavnikih, se boš s to gumo prej ustavil. V primeru kitajskega krša celo 40m prej s hitrosti 100km/h.
Čista laž. Pustimo sedaj, če primerjaš Porscha 911 s kakšno Tato, potem bi to celo znalo biti res. Športni avti imajo zavorno s 100km/h tam pod 40 metrov, družinske krave pa tam nekaj nad 40m. Tako da, nakladaš, da se za tabo kadi. Ampak to smo že enkrat ugotovili, a ne?Citat:
Če ne verjameš potem se zapelji na vranskem v športnem avtomobilu in pa neki družinski kravi. Zavorna pot bo tudi do 200% daljša ..
Kar razpolovi to razliko. Večina normalnih avtov (Golfi, Passati ipd ...) so okoli ali celo pod 40 metrov (več kot 42 pa že težko najdeš), špoerniki okoli 35 (krajše je redko) ... Skratka, ni tako velike razlike, kot si mislš. Je pa ot še vedno 10-20% ...Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:Glede zavorne poti, večina "družinskih" vozil na stock gumah ima zavorno pot nad 45m .. športne verzije civilnih vozila (mislim razne GTI, RS, M, ...) imajo zavorno pot pod 35m.