Letne pnevmatike kitajskih proizvajalcev...

luka51

Guru
16. avg 2007
14.408
5.685
113
eni pozabljate da lahko 4m dalša zavorna pot pomeni razliko med življenjem in smrtjo.
ali za tebe ali pa za recimo otroka ki je skočil na cesto.
in vse to da prišparaš 40€ vsake 2-3 sezone ko se gume kupujejo....
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.408
5.685
113
je razlika med 40€ al pa par 100€...
in ja tudi na bremzah se ne špara in daje not najcenejših kaj dobiš
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.108
4.076
113
Citat:
Uporabnik KillaKHAN pravi:
lahko pa še investiraš par sto evrov v bremze, boš še za 2 metra skrajšal pot

Resnici na ljubo je zavorna pot zadnja stvar ki je pomembna pri gumah .. zavorna pot oz. samo zaviranje je namreč splet veliko dejavnikov in samo eden od njih so gume. 90% nenadnih zaviranj v prometu se zgodi zaradi nepozornosti oz. nepravilnega predvidevanja voznika - tam ti tudi dobre gume ne pomagajo če si pač teslo. Če veš da imaš slabe gume lahko še vedno dobro predvidevaš in zaviraš prej - pa je efekt isti oz. je guma zate povsem OK. Zdej jasno imaš tiste ČEje, ko skoči srna iz grma in otrok iz avtobusne, ampak tega je jasno malo. In ja v taki situaciji lahko rečeš, da če bi imel porscheja z zavornimi diski kot krožnikom od pice in gumami širokimi kot tovornjak bi se precej prej ustavil ... (če če če)

Drugače pa je bočni oprijem gum veliko pomembnejši in le-ta ima velik vpliv na varnost v cestnem prometu. Večina izletov s ceste in nesreč kot posledica neobvladovanja vozila se zgodi zaradi bočnega zdsa -> tu so gume precej bolj pomembne. Problem je da večina voznikov bočega drsenja ne prakticira vsak dan na cesti (za razliko od zaviranj), tako se zna zgodit te taka stvar precej preseneti in posledično narediš napako. Z zanič gumo je zdrs precej hiter oz. predvsem precej nepredvidljiv.

Kot se vidi iz testov je na suhi cesti razlika med odlično in zanič gumo nična oz. je kdaj celo kitajka boljša ampak, ko prideš na splozko podlago (dovolj je rosa poleti zjutraj) je razlika katastrofalna.

Skratka za najboljšo varnost (povprečnega voznika) je najboljša guma, ki je na vseh podlagah (mokro-suho) čimbolj izenačena. Če imaš pa ekstem kot je to na kitajkah je pa to smrtna kombinacija - bolje bi bilo če je guma povsod zanič potem vsaj vedno pričakuješ zanič performans in si posledično vedno pazljiv.

Ni pa slabšega kot se dnevno vozit s slabimi gumami, potem ob vsakem deževju voziš pod omejitvami oz. se drsaš po vsakem ovinku .. skratka taka vožnja je naporna in ne samo nevarna!
 

sonick

Polo 6n2 frajer
22. sep 2007
3.091
0
36
on the run
Pa makar enkrat več se splača za dobre gume dat.........no vsaj meni...........če kot ste videli pri testih, ni to neka zanemarljiva razlika v razdalji, pri bremzanju na mokri podlagi.......ampak do 40 m in to samo pri 100km/h...... na AC še nas/vas večina vozi dosti hitreje.....zaj pa si zamišlajte malo......jaz se bom vstavo, en z slabo gumo pa še bo prevozo dolžino ene ulice z nogo na bremzi.......

En ko je dost v avtu pa mu je pomebna varnost sebe predvsem pa drugih udeležencev v prometu......nebo škrtaril pri gumah....
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
Zavorna pot je še kako odvisna od gume in pomembna pri samem zaviranju...Pojdi enkrat na Vransko na trening varne vožnje (v bistvu priporočam vsem Alter majstrom) pa boš videl kaj pomeni dobra guma in zavorna pot npr. pri 60km/h 30m ali pa 60m (podlaga je zglajen sneg=70% oprijemljivost). Zavorna pot pomeni ali boš ostal cel ali pa se boš tam kjer sem jaz ustavil ti še z polno hitrostjo zaletel v oviro pred sabo...
 

KillaKHAN

Guru
27. avg 2008
17.805
1.121
113
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Citat:
Uporabnik KillaKHAN pravi:
lahko pa še investiraš par sto evrov v bremze, boš še za 2 metra skrajšal pot

Resnici na ljubo je zavorna pot zadnja stvar ki je pomembna pri gumah .. zavorna pot oz. samo zaviranje je namreč splet veliko dejavnikov in samo eden od njih so gume. 90% nenadnih zaviranj v prometu se zgodi zaradi nepozornosti oz. nepravilnega predvidevanja voznika - tam ti tudi dobre gume ne pomagajo če si pač teslo. Če veš da imaš slabe gume lahko še vedno dobro predvidevaš in zaviraš prej - pa je efekt isti oz. je guma zate povsem OK. Zdej jasno imaš tiste ČEje, ko skoči srna iz grma in otrok iz avtobusne, ampak tega je jasno malo. In ja v taki situaciji lahko rečeš, da če bi imel porscheja z zavornimi diski kot krožnikom od pice in gumami širokimi kot tovornjak bi se precej prej ustavil ... (če če če)

Drugače pa je bočni oprijem gum veliko pomembnejši in le-ta ima velik vpliv na varnost v cestnem prometu. Večina izletov s ceste in nesreč kot posledica neobvladovanja vozila se zgodi zaradi bočnega zdsa -> tu so gume precej bolj pomembne. Problem je da večina voznikov bočega drsenja ne prakticira vsak dan na cesti (za razliko od zaviranj), tako se zna zgodit te taka stvar precej preseneti in posledično narediš napako. Z zanič gumo je zdrs precej hiter oz. predvsem precej nepredvidljiv.

Kot se vidi iz testov je na suhi cesti razlika med odlično in zanič gumo nična oz. je kdaj celo kitajka boljša ampak, ko prideš na splozko podlago (dovolj je rosa poleti zjutraj) je razlika katastrofalna.

Skratka za najboljšo varnost (povprečnega voznika) je najboljša guma, ki je na vseh podlagah (mokro-suho) čimbolj izenačena. Če imaš pa ekstem kot je to na kitajkah je pa to smrtna kombinacija - bolje bi bilo če je guma povsod zanič potem vsaj vedno pričakuješ zanič performans in si posledično vedno pazljiv.

Ni pa slabšega kot se dnevno vozit s slabimi gumami, potem ob vsakem deževju voziš pod omejitvami oz. se drsaš po vsakem ovinku .. skratka taka vožnja je naporna in ne samo nevarna!

lej meni so pri gumah po vrsti pomembne: dober grip pri zaviranju > dober grip v ovinku > da je tiha > da je nizka poraba

potem pa pregledam gume in price/performance

če sem na laguno, ki je bila vredna 4000 eurov montiral gor gume za čez 400 eurov, pol veš, da dam tisto razliko, če se splača
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.108
4.076
113
Hm, ni res .. zavorna pot je odvisna od amortizerjev, gum, zavor, teže vozila in nenazadnje samega voznika. Guma (znamka gume) ima še najmanj pomena. Če ne verjameš potem se zapelji na vranskem v športnem avtomobilu in pa neki družinski kravi. Zavorna pot bo tudi do 200% daljša ...

Torej z kitajsko gumo na 255 valjerjih nizkega preseka se boš garant prej ustavil kot pa z neko continentalko na 175 in balonom.

Opazke raznih društev za varnost v CP v stilu "slabša guma lahko pomeni razliko med življenjem in smrtjo" bi lahko prevedli tudi kot raje kupite nabritega hot-hatcha kot pa družinskega enoprostorca ker je to razlika "med življenjem in smrtjo".
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.108
4.076
113
Meni dol visi grip pri zaviranju ker kupujem itak vedno dobre gume; ampa ko/če sem vozil zanič gumo sem vedno opazil najprej pomankljivosti v ovinkih (bočni oprijem) in nikoli pri zaviranju.

Isto je z zimskimi, kaj mi pomaga če ima guma zavorno pot XX% krajšo če pa potem lovim rit po vsakem klancu!?

Jasno kvaliteta gume ponavadi sovpada z vsemi lastnostmi tako da če kupiš dobro gumo je ponavadi povsod dobra (izjema je poraba, obraba in glasnost).
 

kazamurnik

Fizikalc
3. avg 2008
1.604
5
38
ksz

Kako pa veste rezultate kitajskih gum ,če niste še nikoli vozili na njih.....tisti ki so vozili na njih lahko rečejo ,če je guma držala ali ne in če je primerljiva s kako drugo dobro gumo.

Jaz nisem vozil še na kitajskih...pa zato me zanima......imam astro ki je letnik 2000 pa stavim gume po dobrih 100€ od komada gor......sem pa poskusil lassa gume...zame neznane...turške......pa so me prijetno presenetile...sem mislil da bo kaka plastika pa ni in prav lepo držijo in po suhem in po mokrem,bočno in v zaviranju.....in se lahko primerja z dunlop.
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
spet otrocje kreganje kot vsako leto...jaz dam na avto kaj mi je optimalno glede na ceno/zmogljivosti, testi so itak privleceni za lase ker se ena guma lahko popolnoma drugace obnasa na drugem tipu vozila in po nekaj isoc kilometrih
 
Nazadnje urejeno:

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.108
4.076
113
Glej sori, vse gume ki si jih ti omenil v tej temi so en šrot in če trdiš da so ok potem pač ne veš da obstaja še kaj boljšega (nisi sprobal oz. ne rabiš za tvoj tip vožnje). Tudi v času juge so se pri nas vozil s tigar plastiko in se smejali gastarbajtarjem, ki so morali na svojih mercedesih in bmwjih menjavat gume, medtem ko je tigar preživel svoj avto!
evil.gif
Pa takrat noben ni rekel da je tigar slaba guma ...
 

kazamurnik

Fizikalc
3. avg 2008
1.604
5
38
Za moj stil vožnje so ok gume.....vsak pa vozi po svoje in tudi avte nimamo vsi enake....zato pa je taka tema da si lahko izmenjamo mnenja.
Glih pa ki se na šrotu vozim.....napiši mi ene dobre gume po tvoje....itak bo kmalu čas za nove tako da lahko poskusim tudi kaj boljšega.
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.043
9.684
113
A ni na tečaju varne vožnje hitrost tam do 50 km/h? Pri tej hitrosti verjetno res ni neke bistvene razlike, da bi jo opazil kar na uč.
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.043
9.684
113
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:Torej z kitajsko gumo na 255 valjerjih nizkega preseka se boš garant prej ustavil kot pa z neko continentalko na 175 in balonom.
Zanimiva trditev. Pa recimo hipotetična situacija, zaviranje na AC z začetno hitrostjo 170 km/h, na AC je pa recimo cca. 2 cm vode. Kdo se bo prej ustavil?
grims-1.gif

Sicer pa, ti lahko trdiš karkoli hočeš, vendar če imaš dobro gumo pri istih ostalih dejavnikih, se boš s to gumo prej ustavil. V primeru kitajskega krša celo 40m prej s hitrosti 100km/h.
Citat:
Če ne verjameš potem se zapelji na vranskem v športnem avtomobilu in pa neki družinski kravi. Zavorna pot bo tudi do 200% daljša ..
Čista laž. Pustimo sedaj, če primerjaš Porscha 911 s kakšno Tato, potem bi to celo znalo biti res. Športni avti imajo zavorno s 100km/h tam pod 40 metrov, družinske krave pa tam nekaj nad 40m. Tako da, nakladaš, da se za tabo kadi. Ampak to smo že enkrat ugotovili, a ne?
evil.gif
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.043
9.684
113
Dovolj je tudi 1cm, pa recimo na razdalji 50 metrov. Toliko da kanta splavi.
Ampak to vozniki s preširokimi čigumiji nikoli ne doživite.
cheer.gif
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.108
4.076
113
Citat:
Uporabnik sad pravi:
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:Torej z kitajsko gumo na 255 valjerjih nizkega preseka se boš garant prej ustavil kot pa z neko continentalko na 175 in balonom.
Zanimiva trditev. Pa recimo hipotetična situacija, zaviranje na AC z začetno hitrostjo 170 km/h, na AC je pa recimo cca. 2 cm vode. Kdo se bo prej ustavil?
grims-1.gif

Sicer pa, ti lahko trdiš karkoli hočeš, vendar če imaš dobro gumo pri istih ostalih dejavnikih, se boš s to gumo prej ustavil. V primeru kitajskega krša celo 40m prej s hitrosti 100km/h.
Citat:
Če ne verjameš potem se zapelji na vranskem v športnem avtomobilu in pa neki družinski kravi. Zavorna pot bo tudi do 200% daljša ..
Čista laž. Pustimo sedaj, če primerjaš Porscha 911 s kakšno Tato, potem bi to celo znalo biti res. Športni avti imajo zavorno s 100km/h tam pod 40 metrov, družinske krave pa tam nekaj nad 40m. Tako da, nakladaš, da se za tabo kadi. Ampak to smo že enkrat ugotovili, a ne?
evil.gif


No pa dajva ... voda na cesti in širina gum ni nek bavbav. Jasno zato se F1 vozi na gumah ki so bile včasih na spačkih! Poglej si ekstremno široke sodobne gume pa boš videl da imajo OGROMNE vzdolžne kanale, tu govorimo o 2 cm "luknji". Če ima guma original debel profil, se vozi po 2 cm vode kot po tirnicah. Sicer pa kakšna simetrična široka guma nese pri splavanju katerokoli ozko gumo. Jasno z 2mm profila ne moreš pričakovat da bo guma zadovoljivo opravila svojo nalogo.

Glede zavorne poti, večina "družinskih" vozil na stock gumah ima zavorno pot nad 45m .. športne verzije civilnih vozila (mislim razne GTI, RS, M, ...) imajo zavorno pot pod 35m. To je 10m razlike! Ampak ok, na mokrem ti dam prav in je zavorna pot precej bolj pogojena z gumo!
zmaga.gif


Sicer pa namen mojega posta je bil drugje; v tem da je izbira dobre gume ravno tako pomembna kot izbira dobrega vozila oz. obratno.
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
Siroke gume so v prednosti predvsem ker so razvite za vecje hitrosti, tako da ze samo z zamenjavo gum avto pridobi na voznih lastnosti in to tudi pri zaviranju v mokrem.Ko je vecja kolicina vode pa do izraza najbolj pride simetricna guma
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.187
1.197
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:Glede zavorne poti, večina "družinskih" vozil na stock gumah ima zavorno pot nad 45m .. športne verzije civilnih vozila (mislim razne GTI, RS, M, ...) imajo zavorno pot pod 35m.
Kar razpolovi to razliko. Večina normalnih avtov (Golfi, Passati ipd ...) so okoli ali celo pod 40 metrov (več kot 42 pa že težko najdeš), špoerniki okoli 35 (krajše je redko) ... Skratka, ni tako velike razlike, kot si mislš. Je pa ot še vedno 10-20% ...