Ne morem več brat tega brez da nebi kaj rekel:
- TCAS (Traffic Collision Avoidance System) ne javlja naravnih ovir ker nima senzorja, deluje samo v primeru da je v bližini letalo s transponderjem ali TCASom in potem predlaga kaksen manever naj pilot naredi (odvisno od modela TCASa).
- Ground Proximity Warning System pa začne javljati ovire približno 30sekund pred trkom.
- Obstajajo odlični moški piloti in prav tako obstajajo odlične ženske pilotke. Kmečko-gostilniško primerjanje kateri spol se boljše obnese kot vodja letala v kritičnih trenutkih je....absurd.
Kdor sploh razglablja o tem je navaden cepec.
- nobeden od nas ne ve dejansko kakšne vremenske podatke je kontrola javila pilotu. Če so bili podatki preko meja dovoljenega za A320, potem je jasno da pilot nebi smel pristajati, razen če mu ne preostane drugega ker bi mu recimo zmanjkovalo goriva (recimo da je moral na alternativno letališče, pa še malo je bil na holdingu v zraku da mu je gajba spila vso čorbo iz rezervoarjev). Glede na to da je bilo vreme povsod drekasto zaradi orkana...
Nikjer pa ne piše da so bili tisti trenutek izdani milejši podatki o vremenu, ker podatke o sunkih vetra (gusting) je težko dajati ker se moč lahko spreminja vsakih nekaj minut.
Meni osebno se je zdelo iz posnetka, da je imel pilot močno ampak konstantno bočno komponento vetra ki jo je še nadziral vse do dveh metrov nad tlemi. Potem sta prišla dva sunka vetra in ga je spravilo iz centerline-a na rob steze. Po kokpitu je pa odmevalo TOGA
Za moje pojme sta kapitan in 1st officer dobro rešila gajbo, če sta pa šla preko meja omejitev se bo pa še pokazalo.
-Kontrolor izda dovoljenje za določen manever (recimo za pristanek), pilot ga ni dolžan ubogati če meni da to ni varno oz. ni prav. Zadnjo komando o upravljanju letala ima še vedno kapitan in samo on.
Pilot LAHKO zaprosi drugo stezo ali pa celo smer steze, ni pa rečeno da mu bo kontrola to odobrila, odvisno od komponent vetra in od celotnega prometa. Na Brniku se to tudi kdaj zgodi da ti odobrijo.
@matej: pilotu nikoli ni treba ponavljati podatkov o vremenu katere mu je povedal kontrolor. Če pa obstaja postaja ki avtomatsko oddaja na eni frekvenci podatke o vremenu na določeni stezi, jo mora pilot poslusati in potem ob kontaktu s kontrolorjem povedati da je seznanjem s podatki o vremenu.