Lada NIVA

_jolly_

Fizikalc
3. sep 2007
2.141
2
38
nisem še videl samuraia, ki bi imel zaporo zadnjega diffa. vsaj orginalnega ne. vsi ti mali terenci imajo ali vklop prednjega pogona ali pa zaporo sredinskega diffa (če sredinski diff sploh imajo).
 

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
20.001
10.753
113
kod Džej-Zija
Ups, pobrskal po spominu in imaš prav. Ročka je imela položaje 2wd, 4wd hi in 4wd lo, zapore pa ni bilo zraven. Se posipam s pepelom.
redface-1.gif
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.104
4.073
113
Citat:
Uporabnik mosseero pravi:
Je. Špera je "po domače". Ampak je pomembno, na katerem od treh diferencialov je špera. Terenec brez sredinske zapore ni terenec. Resen terenec ima tudi zaporo zadnje, nekateri fanatiki in tekmovalci pa si namontirajo celo zaporo sprednjega diferenciala.

No ja teoreticali ti stari terenci, ki imajo priklopljiv sprednji pogon sploh nimajo SREDINSKEGA diferenciala (suzuki, niva, LR series, ...). Večina jih uporablja "vzvod" za direktno priklapljanje kardana na prednjo os. Nekateri vzhodnjaki imajo preklop/odklop narejen celo na kolesih (moreš iz iz vozila z klljučem in zategnit eno matico da dobiš 4WD).

Nekateri terenci imajo priklopljiv sprednji pogon + sredinski diff. Ti imajo potem tudi zaporo srednjega diferenciala .. recimo stara landkruzerka, nekateri novejši "pickupi" ...

Novejši terenci imajo (skoraj) vsi po vrsti stalni štirikolesni pogon z visko oz. torsen diffi in možnostjo zapore sredinskega in zadnjega diferenciala. Je pa pri novejših tudi brez zapore poskrbljeno za "elektronsko" uravnavanje trdote diffa, tako da razen za ekstremno vožnjo je že to dovolj (nobeno kolo NIKOLI ne izgubi VSE moči).

Sodobni mehki terenci (SUV) imajo ponavadi poleg stalnega 4WD še zaporo srednjega diffa ... redkeje tudi kaj več.

Skratka niva vs. sodoben SUV glede pogona nima nobene prednosti (reduktor na nivi je zaradi nizkonavorskega bencinarja isto kot prva brzina sodobnega dizla). Je pa res da sama zasnova avta (višina, težišče, teža, vzmetenje) omogoča večjo suverenost.
 

_jolly_

Fizikalc
3. sep 2007
2.141
2
38
niva ma diff na sredini, tak da je stalen 4x4 kolk sem jaz obveščen. imaš pa tudi nekaj takih terencov, ki imajo spredaj pa zadaj možnost zapret diff (land cruiser npr)
 

ggg

Fizikalc
8. avg 2007
5.698
4
38
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Citat:
Uporabnik mosseero pravi:
Je. Špera je "po domače". Ampak je pomembno, na katerem od treh diferencialov je špera. Terenec brez sredinske zapore ni terenec. Resen terenec ima tudi zaporo zadnje, nekateri fanatiki in tekmovalci pa si namontirajo celo zaporo sprednjega diferenciala.

No ja teoreticali ti stari terenci, ki imajo priklopljiv sprednji pogon sploh nimajo SREDINSKEGA diferenciala (suzuki, niva, LR series, ...). Večina jih uporablja "vzvod" za direktno priklapljanje kardana na prednjo os. Nekateri vzhodnjaki imajo preklop/odklop narejen celo na kolesih (moreš iz iz vozila z klljučem in zategnit eno matico da dobiš 4WD).

Nekateri terenci imajo priklopljiv sprednji pogon + sredinski diff. Ti imajo potem tudi zaporo srednjega diferenciala .. recimo stara landkruzerka, nekateri novejši "pickupi" ...

Novejši terenci imajo (skoraj) vsi po vrsti stalni štirikolesni pogon z visko oz. torsen diffi in možnostjo zapore sredinskega in zadnjega diferenciala. Je pa pri novejših tudi brez zapore poskrbljeno za "elektronsko" uravnavanje trdote diffa, tako da razen za ekstremno vožnjo je že to dovolj (nobeno kolo NIKOLI ne izgubi VSE moči).

Sodobni mehki terenci (SUV) imajo ponavadi poleg stalnega 4WD še zaporo srednjega diffa ... redkeje tudi kaj več.

Skratka niva vs. sodoben SUV glede pogona nima nobene prednosti (reduktor na nivi je zaradi nizkonavorskega bencinarja isto kot prva brzina sodobnega dizla). Je pa res da sama zasnova avta (višina, težišče, teža, vzmetenje) omogoča večjo suverenost.


stari terenci so terenci stare sole in so terenci v pravem pomeni besede kar pomeni, da je vse mehansko in se lahko tudi popravi, na terenu. ravno land rover je znan po stalnem stirikolesnem pogonu. preklop odklop na prednjem kolesu, kot pravis po domace, ni noben čiračara ampak na kolesih popolnoma odklopis prednji diferencial. tudi nekatera vozila s 100 spero srednjega diferenciala in sicer stalnim pogonom na zadnja kolesa vendar priklopljivem prvem imajo taksen sistem. se zdalec ne vzhodnjaki, ford ranger naprimer naprimer.
vsi pickupi razen nekaterih novejsih kjer se vklaplja elektronsko prednji diferencial NIMAJO srednjega diferenciala!, niti prednjega ne! in kot tak primeren za zelo specificen teren. na taksen nacin je kar nekaj policijskih in vojaskih vozil lomilo pogone zaradi zelo sposobnih instruktorjev.
novejsi "terenci" so primerni izkjucno za poligone in voznje po makedamu do prve lovske koče. o novejsih suvih se strinjam. prve prestave dizla in jo primerjati z reduktorjem bencinarja nikakor ne mores enaciti.
 

C152SLO

Fizikalc
21. avg 2007
1.444
1
36
Niva ima stalni 4x4 in ima sredinski diferencial, tako da imaš popolnoma napačno predstavo.
 

msenjur

Guru
11. sep 2007
26.971
-386
113
no kakorkoli, posnetek je zelo dobro zmonitran! na prvi uč se sploh ne vidi, da je to nemogoče. Sicer pa tud pomoje ni šans da bi spravil avto (katerikoli) takole v skoku v tak obrat! Sej ni rolka!
 

ggg

Fizikalc
8. avg 2007
5.698
4
38
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Ti ga pa lomiš. Zdaj si pa pejt sodobne pickupe in terence pogledat ...

si pa hecen, ko primerjas "sodobne" pickupe in terence. ali kaj si hotel povedati? sicer pa bi pomojem o terencih moral jaz kaj tebe nauciti
confused-1.gif
 

_jolly_

Fizikalc
3. sep 2007
2.141
2
38
glede prednjih vklopnikov. lahko jih imaš skozi vklopljene. gre se bolj za porabo. če izklopiš prednji pogon, da se os ne vrti pol zmanjšaš trenje in posledično porabo. imaš pa jih več vrst:
-ročne: greš ven in zasučeš tisti valj v večini primerov brez kakšnega orodja
-avtomatske: vklapljajo se sami po potrebi
-vakumske: vklopijo se preko gumba v avtomobilu
najbrž še kaj
uporabljajo pa to skoraj vsi pravi terenci. med prave terence štejemo tiste, ki imajo zapore povsem mehanske. vse ostalo so suv-ji.
 

C152SLO

Fizikalc
21. avg 2007
1.444
1
36
Delno se strnijam, delno ne. Ravno vsi pravi terenci imajo stalni 4x4. Priklopljiv 4x4 pogon oziroma pogon v osnovi samo zadaj pomeni po eni strani res varčevanje z porabo goriva, po drugi strani pa takšen "terenec" ne potrebuje sredinskega diferenciala. Pravi terenci imajo sredinski diferencial, stalni 4x4, blokado diferencialov.

Sicer pa roko na srce ... kje pa danes še resnično rabimo tipa terencev kot je Niva, Puch, LandRover itd? Danes se terenci, ki niso terenci prodajajo za vožnjo po makadamu.
 

dufus

Fizikalc
13. okt 2007
1.927
60
48
pomojem pa je mogoce. navsezadnje je avto spredaj tezji zaradi masine, in ce bi ga pod kotom zapeljal cez rampo bi se pomojem obrnil. nevem ce v takemle skoku, ampak ce bi dlje padal bi ze ziher obrnil z motorjem proti tlem.
 

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
20.001
10.753
113
kod Džej-Zija
S tem se ne strinjam. Kolega ima Toyoto Landcruiser 90, letnik 2000. Običajno ima zadeva pogon na zadnji par, lahko pa priklopiš še sprednji par s fiksno delitvijo navora 50:50 (torej funkcionira kot pri drugih terencih popolna zapora sredinskega diferenciala). Potem ima še zelo konkreten reduktor, ki močno zmanjša prestavna razmerja, dizel mašino z dovolj navora pri nizkih obratih, da je spravi iz blata brez dodajanja plina, za zaključek ima pa še vklopljivo popolno zaporo zadnjega diferenciala. Težko bi našel bolj hardcore terenca, z izjemo morda Defenderja.
 

_jolly_

Fizikalc
3. sep 2007
2.141
2
38
take, ki imajo sredinski diff lahko na prste ene roke prešteješ. pa še to so v glavnem majhni terenci. land cruiser, patrol, navara, ... vse to ima preklopliv prednji pogon + zaporo zadnjega diffa.
 

_jolly_

Fizikalc
3. sep 2007
2.141
2
38
še nekaj: sredinski diff ti nič ne pomaga, če ni zaprt. le stabilnost avtomobila na spolzkih podlagah je mal boljša, drugače pa se obnaša isto kot avtomobil s pogonom na prednji kolesni par. to ti pa pravim iz lastnih izkušenj.
 

C152SLO

Fizikalc
21. avg 2007
1.444
1
36
LandRover ima po mojih vedenjih sredinski diferencial, enako Puch. Za Nivo smo že ugotovili. Dejansko imajo sredinski diferencial čisto vsi, ki imajo stalni 4x4. Če tega nebi imeli bi v ovinku pri stalnem 4x4 in mokri spolzki podlagi "zleteli "s ceste, enako kot takrat, če imajo blokiran sredinski diferencial (vse to so lastne izkušnje - Niva). Kot rečeno, če stalnega 4x4 nima, ni nikakršne potrebe po sredinskem diferencialu, kolikor je meni znano, lahko se motim.
 

C152SLO

Fizikalc
21. avg 2007
1.444
1
36
Citat:
Uporabnik _jolly_ pravi:
še nekaj: sredinski diff ti nič ne pomaga, če ni zaprt. le stabilnost avtomobila na spolzkih podlagah je mal boljša, drugače pa se obnaša isto kot avtomobil s pogonom na prednji kolesni par. to ti pa pravim iz lastnih izkušenj.

He he ... isto sva napisala in to očitno v istem času ... se v osnovi strinjava
smile-1.gif
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.104
4.073
113
Citat:
Uporabnik _jolly_ pravi:
še nekaj: sredinski diff ti nič ne pomaga, če ni zaprt. le stabilnost avtomobila na spolzkih podlagah je mal boljša, drugače pa se obnaša isto kot avtomobil s pogonom na prednji kolesni par. to ti pa pravim iz lastnih izkušenj.

Napaka .. sredinski diff brez zapore je še slabše kot 2WD. Če namreč samo eno kolo zdrsne to pomeni da ostala izgubijo navor, in avto hitro obtiči (gre počez). Seveda sodobne SUVje rešuje elektronika, ki dejansko zna (ASR) navor preusmerit iz drsečega kolesa drugam. Problem je ko vsa kolesa vozijo po drseči podlagi (blato, sneg, ...), takrat namreč elektronika hitro reče "dovolj", in je treba veselo porivat.
 
Nazadnje urejeno:

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.104
4.073
113
Citat:
Uporabnik C152SLO pravi:
LandRover ima po mojih vedenjih sredinski diferencial, enako Puch. Za Nivo smo že ugotovili. Dejansko imajo sredinski diferencial čisto vsi, ki imajo stalni 4x4. Če tega nebi imeli bi v ovinku pri stalnem 4x4 in mokri spolzki podlagi "zleteli "s ceste, enako kot takrat, če imajo blokiran sredinski diferencial (vse to so lastne izkušnje - Niva). Kot rečeno, če stalnega 4x4 nima, ni nikakršne potrebe po sredinskem diferencialu, kolikor je meni znano, lahko se motim.

Land Rover (series modeli -> no vsaj II. in III.) nimajo stalnega 4WD pogona. Izjema je series III. V8, ki uporablja tehniko, motor in pogon Range Roverja. Defender je potem prevzel to postavitev (torej ima stalni 4WD + zaporo) ..

Z blokado diffa itak ne narediš več kot 1000 km po trdi podlagi .. se prej zvijejo pogonske osi ali pa raztrgajo gume ...

Potem imaš pa razne Tourege, MLe itd. ki imajo BTW tudi blokado srednjega in zadnjega diffa. + da ne omenjamo reduktorja!
grims-1.gif