Ksenonke vs. halogenke vs. LED

B81

22. jul 2007
36.932
10.500
113
Čudno vprašanje, če ksenonka crkne, jo zamenjaš s halogenko? Ker imam občutek, da bi moje mogle malce bolje svetit, verjetno pa so že stare...10 let.
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
In tako je res. Realno se ponoči zelo malo vozimo. Tudi če se - je težava samo takrat ko je cesta mokra. Cesta je pa zadnjih ... 15 let precej malo mokra. :(
Zadnjih teden dni pa precej. ;)

Sem imel včasih v avtodomu ene fejk ksenone - tak kaka prva generacija fejkov - v mraku nisem nič videl, kot da sploh ni luči, ko je bila tema pa je bilo precej bolje kot halogen, ampak če si jih v steno obrnil se je videlo migetanje kot, da ogenj not gori (no saj res gori not).
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
halogenke +polikarbonatne stekla so ponavadi katastrofa, če je mokra cesta ne vidiš nič, sam sem dal xenon kit si za malenkost izboljša svetilnost. Če se veliko ponoči voziš ja katastrofa
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
H7 80W NARVA reši marsikatero težavo ponoči - jih pa imam izključno za dolge luči. ;)
 

ribicija

Guru
4. sep 2007
2.395
1.399
113
Podobno je bilo pri meni ko sem kupil Mondea, je bila cena toliko ugodna, da sem vzel ečeprav so navadne luči in ni bil avtomatik...
Jaz sem hitro menjal original žarnice z Osram nighbreaker pa je sedaj boljše, ampak v mraku in ko ponoči dežuje to ni to. So mi sicer ponujali pri dilerju v MB en ksenon kit s Kitajske za jurja pa se potem nisem odločil....
 

colos

Pripravnik
12. jan 2008
494
6
18
Ali obstajajo legalne led žarnice ki bi nadomestile halogenke. In če ne, v čem je težava da ne.
 

IbizaDriver

Guru
Osebje foruma
21. jul 2007
10.195
3.822
113
Ne pri vseh. Pogledal sem par testov in eni kiti imajo zelo lepe profile. Problem je v tem, da je odvisno od same luči in bi se moralo homologirati vsako kombinacijo posebej.

Načeloma, če postaviš avto z originalnimi žarometi pred zid (recimo na par razdaljah), zarišeš črto, do kje sveti, daš noter LED in preveriš, da ne sveti na d to črto, da je lepa ravna linija in da ne sipa preveč okoli. Kar pa avto sveti v področju, kjer ne sveti v nasproti vozečega, pa ne bi smel biti problem. Saj konec koncev tudi svetloba halogenk ni ravno uniformna.
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
Ne pri vseh. Pogledal sem par testov in eni kiti imajo zelo lepe profile. Problem je v tem, da je odvisno od same luči in bi se moralo homologirati vsako kombinacijo posebej.

Načeloma, če postaviš avto z originalnimi žarometi pred zid (recimo na par razdaljah), zarišeš črto, do kje sveti, daš noter LED in preveriš, da ne sveti na d to črto, da je lepa ravna linija in da ne sipa preveč okoli. Kar pa avto sveti v področju, kjer ne sveti v nasproti vozečega, pa ne bi smel biti problem. Saj konec koncev tudi svetloba halogenk ni ravno uniformna.
Če se menimo o "nadgradnjah halogenov", pol imaš 3 variante: daš super duper night brejkerje in si na varni strani - recimo moja jih je imela na Scenicu pa je res bilo ene 20% boljše kot prej; druga varianta fejk xenoni in tretja fejk LED. Pri obeh variantah se je "pametno" stegnit za ne najcenejšo robo, poleg tega pa nimaš homologacije.

Je pa še ultra varianta za vozila, ki imajo več opcij žarometov za posamezen model - menjaš celotno luč pa je. ;)
 

philips

Guru
Osebje foruma
Administrator
17. avg 2007
9.848
681
113
A ni fejk LED varianta problematična iz vidika hlajenja? Halogen/Xenon namreč ne potrebujejo hlajenja, medtem ko LED moduli zelo trpijo pri višjih temperaturah (nižja svetilnost, krajša življenska doba).
 

IbizaDriver

Guru
Osebje foruma
21. jul 2007
10.195
3.822
113
LED moduli imajo večinoma vgrajene ventilatorje. Ksenonke imajo pa "balaste". Ti poleg regulacije toka služijo tudi kot neke vrste "štarter" za plin (tako sem vsaj razumel iz napisanega).

Mi pa nikoli ni bilo jasno, zakaj recimo 30w LED luč rabi hlajenje, 55w halogenka pa ne. Kako je s tem?
 

philips

Guru
Osebje foruma
Administrator
17. avg 2007
9.848
681
113
Mi pa nikoli ni bilo jasno, zakaj recimo 30w LED luč rabi hlajenje, 55w halogenka pa ne. Kako je s tem?

Halogenka sveti z žarenjem, torej je poanta da je vroča - ergo ne potrebuje hlajenja. Tistih 55W se pač pasivno hladi, sama žarnica pa je na par 100 stopinjah, kar pa ji ne škodi.

LED pa sije na drugačen princip, še vseeno pa oddaja ~30W toplote. Če ni odvajanja toplote, bo modul vroč, kar pomeni nižjo svetilnost in krajšo življensko dobo.
 

hermann

Guru
19. mar 2014
9.653
6.515
113
Med 55w in 30w se sliši dokaj majhna razlika, pa halogenka b.p. stopi sneg, led žarometi pa potrebujejo čiščenje
 

AvtoFun

Guru
29. dec 2007
18.412
2.425
113
O teh nakdnadnih kitajskih nadgradnjah ne bom, tukaj imam pač svoje mišljenje.... kar pa se tiče debate xenon vs. LED pa je tako, zame definitivno zmagovalna opcija dobra xenonska luč. Zakaj? LED se danes tišči že v vsako jajco in te luči so navadno sranje, neprimerljive z xenonom. Ne reče kakšne dovršene Matrix opcije ampak na dolgi rok je LED neprimerljivo dražji od xenona. Število enih modulov na vsakem žarometu ki pa bodo ob prvem vdoru vlage v žaromet fasali, vsi po vrsti, zraven tega LED luči, vsaj prve in druge generacije strašno rosijo in če ni do polovice napolnjena ti je tudi pod garancijo več ne zamenjajo zlahka. Xenon je pa izredno simpl tehnika, balast, žarnica in je to to v večini primerov. Saj pravim, dokler je vse suho in vse dela je LED ok, težave pa so hitro. Avtomobili so ravnokar iz garancij in vsakodnevno gre ogromno mnogo teh modulov. Tudi xenon balasti v primeru okvare so neprimerljivo cenejši od super duper LED modulov ki pa jih je treba vse online pri pooblaščencu kodirati (+50€).
 

colos

Pripravnik
12. jan 2008
494
6
18
nimam pojma kakšne halogenke imam trenutno zmontirane, ampak na uč se mi zdi da svetijo enako ali celo bolje kot xenonke pri prejšnjem avtu (xenonke so bile stare se mi zdi da ene tri leta).
 

Mr_Wolf

Guru
8. jan 2008
3.215
3.621
113
nimam pojma kakšne halogenke imam trenutno zmontirane, ampak na uč se mi zdi da svetijo enako ali celo bolje kot xenonke pri prejšnjem avtu (xenonke so bile stare se mi zdi da ene tri leta).
Edino to mene pri LED fuul moti.
Sicer situacija, da ponoči voziš v snežnem metežu se zgodi enkrat na, koliko, 5 let?
No meni se je lani in v takem primeru ni druge, kot ustaviti na vsaki drugi pumpi in očistiti žaromete - tisto čiščenje z vodo v mojem primeru ni pomagalo.
Mislim, če delajo ogrevano sprednjo šipo, ogrevan volan zakaj ne naredijo še ogrevanih stekel na LED žarometih? Ali je to vključeno samo pri kakšnih "polarnih" izvedbah vozil?
 
Nazadnje urejeno:
  • Všeč mi je
Reactions: Matey