Ksenonke vs. halogenke vs. LED

tony

Guru
23. jul 2007
9.663
1.482
113
Kot je napisal SJTV: najdejo se avti, ki imajo žaromete zanič narejene in v takšnem avtu je bog pomagaj lahko tudi ksenon. OP, za konkreten avto še posebej vprašaj.

Če govorimo o idelanem žarometu, pa se generalno zdi tole: običajni 35W ksenon je še vedno zelo dober. Na cesto spravi več svetlobe kot halogenski žaromet, zato tudi mora imeti pranje žarometov in avtomatsko regulacijo višine snopa.

Desetletja kasneje so izumili 25 W ksenon (montirala ga je npr. Škoda), ki ima svetilnost primerljivo halogenkam (in zato ne rabi pranja žarometov), res pa sveti belo (in se ta barva ponoči lepo odbija od refleksnih površin prometnih znakov.) Primerljive svetilnosti so, vsaj glede na izkušnje s Suzukijem, tudi običajni (tj. nematrični) LED žarometi (ki zato seveda nimajo pranja žarometov), ki imajo čisto običajen preklop kratkih/dolgih luči z ročico. Ni nek poseben čudež in slep človek bi si ponoči želel več svetlobe...

Skratka, meni se zdi še vedno najboljša izbira 35 W bi-xenon, če se da še tak, ki sveti v ovinek.

Izkušenj z matričnimi LED žarometi nimam. (Je koga pri takšnih žarometih motil prepočasen preklop iz "kratkih" na "dolge" luči?)
 

wilburxxx

Guru
29. sep 2010
5.235
1.014
113
Zadnjič sem se neki z mehanikom menil, pa je omenil BMW z led lučmi, crknla luč, avto kake dve leti star, nimaš druge kot celo luč menjat. Strošek cca 2.000€.
Kolk je to res pa ne vem.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.185
1.197
113
www.adriamedia.si
Izkušenj z matričnimi LED žarometi nimam. (Je koga pri takšnih žarometih motil prepočasen preklop iz "kratkih" na "dolge" luči?)

Pri teh ni preklopa, saj začasno ugasnejo le določene segmente snopa. Večino časa je vsaj del ceste osvetljen z "dolgimi". Recimo na ravni cesti in promet nasproti boš imel na svojem pasu oz deno rob ceste stalno osvwetljen z "dolgimi".
Razlika med matričnimi pa je seveda v številu segmentov in htrosti reagiranja. Se ne spomnim, da bi vozil kakšne, ki bi bili slabi (razen kakih "simuliranih matričnih", kot jih je znal delat BMW, ko je kombiniral 4 klasične led žaromete plus smerne ... Slabo.)
 

Generik

Guru
14. maj 2011
3.889
1.272
113
Na Corolli delajo super matrične led. Ena boljših zadev pri sodobnih vozilih, zelo priporočam.
 

hermann

Guru
19. mar 2014
9.653
6.515
113
že navadne led so v primerjavi s halogenkami kot bi slepi spregledal...
 

JakeOnBreak

Majstr
18. jun 2012
732
296
63
pri LED je menda res rako, ja, ampak naj bi imele med vsemi dalec najdaljso zivljenjsko dobo. so pa sicer zdaj ze nekaj let na trgu, ima kdo kaksne izkusnje?

kar se tice moje dileme - je tudi pri manjsih avtomobilih ksenon boljsa izbira? gledam recimo Ford Focusa ... ne najdem pa nic pametnega, ce googlam ...
Ravno kar prodali en služben avto 6 let star z 280kkm. LED žarometi v primerjavi z novim istim avtom (5kkm prevoženih) svetijo popolnoma enako. Tudi prilagajanje v ovinke in preklop na dolge (motorčki) deluje brezhibno.
Mamo pa tud službeni avto z matričnimi LED žarometi. Ga ni boljšga kot to. Ne verjameš, dokler ne sporbaš. Trenutno ima 25kkm in trenutno še nobenih poblemov z njimi.
Glede na svetilnost, potrebno vzdrževanje ter življensko dobo LED definitivno zmaga (matrični ali navadni). Kupiš in pozabiš
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Tudi ko sem jaz prvič izkusil matrični LED na MX-5 mi je čeljust dol padla. Tako je dober. Posveti v ovinke, izklaplja posamezne segmente za nasproti vozeče avte ali avte, ki jih dohitiš in prižge dolge avtomatično.
V primerjavi s HIR2 (Halogen Infra Red 2) svečami v Amperi je to izreden napredek.

Nikoli pa nisem imel izkušenj s ksenonskimi.
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.663
1.482
113
Kr neki serješ tudi ti, pejt na kakšen drug forum. Alterju pada nivo, kar je škoda. Če se ti ne da odgovarjati kulturno, je včasih bolje, da si tiho. Temu smo včasih rekli kulturni dialog v tovariškem duhu (no, danes je to postala že kletvica.)

"Insinuiram" zato, ker imam avtomatiko preklopa kratke/dolge lampe na japancu z LED lučmi. In čeprav avtomatika uporablja kamero na vetrobranskem steklu (kar je veliko bolje, kot če bi imela samo senzor svetlobe) prepočasi nazaj vklaplja dolge luči (tj. predolgo sanja). Človek to naredi precej hitreje.

In ta preklop nima nobene zveze s tipom žarometa (lahko bi bil tudi halogenski), pač pa z zmogljivostjo krmilne enote in senzorji, ki jih ima vgrajene. In z delovanjem te funkcije pa imam izkušnje. :cool:

Pri matričnih žarometih, ki ves čas prižigajo in ugašajo segmente, se po ZKP zdi zelo pomembno, da ta avtomatika dela b.p. in dovolj hitro. Zato sprašujem, kako se ta vidik obnese na matričnih žarometih. (A sploh imajo knof za kratke/dolge luči?)
 
  • Všeč mi je
Reactions: Pepe

Najbolji

Guru
20. feb 2008
4.689
1.048
113
Se enkrat preber svoj post pa se vpras. Pa ne jamrej tm k ni treba. Kulture pa sploh ne mesej v to, k ji ni mesto. Na drug forum tud komot lahko presaltas, nc cakat. Nisi noben presezek. Al pa enostavno vprasaj tko k se zagre pa bo tud odgovor tak. Zdej pa dost, cist prevec casa zate :p
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.661
6.705
113
pri taščici
Ksz
Če imaš za dnevne luči neke ledice, nimaš kaj tuhtat in vzameš xenon.
Če pa je tudi podnevi xenon prižgan, potem pa pri nekih jajcih za 2 Jurja je za razmisliti.
 

DizzyReed

Shmoo
5. avg 2007
7.663
220
63
41
Ljubljana Moste
juretov.blog.siol.net
Ksz
Če imaš za dnevne luči neke ledice, nimaš kaj tuhtat in vzameš xenon.
Če pa je tudi podnevi xenon prižgan, potem pa pri nekih jajcih za 2 Jurja je za razmisliti.

tale Ford Focus ima dnevne led luči, ter potem seveda senzor za ksenone, menda ima tudi povezano na brisalce in če se brisalci vklopijo se potem tudi luči po 10 sekundah vklopijo (ne vem pa zagotovo, piše "trim related", kar sem navodil našel online :p ). upam, da ima res tak sistem, če se prav spomnim, je imel 2012 Honda Civic, ki sem jo imel, podoben sistem, sicer z navadnimi halogenkami.

sem pa res malo pregledal ponudbo in so Focusi s ksenoni ultra redki ...
 
  • Všeč mi je
Reactions: koliko

ribicija

Guru
4. sep 2007
2.395
1.399
113
Po moje finte Fordovih dilerjev, ki ne razumejo, da je to danes obvezna oprema ;) in bi morali take avte ponujati. mam jaz mondea iz 2015, ki ga je presnji lastnik presneto drago placal pa ima navadne halogenke. Ne stekam sploh folka, da kupi avto za 30+ k €pa mu je skoda dat par stotakov za boljse luci :(
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113

luka51

Guru
16. avg 2007
14.399
5.682
113
Ja halogenka pač. Ti pa res na vsako besedo v reklamnem tekstu zagrabis na polno kot da je nevem kaj
 
  • Haha
Reactions: BigPoppa

IbizaDriver

Guru
Osebje foruma
21. jul 2007
10.195
3.822
113
Po moje finte Fordovih dilerjev, ki ne razumejo, da je to danes obvezna oprema ;) in bi morali take avte ponujati. mam jaz mondea iz 2015, ki ga je presnji lastnik presneto drago placal pa ima navadne halogenke. Ne stekam sploh folka, da kupi avto za 30+ k €pa mu je skoda dat par stotakov za boljse luci :(

Ford ima v enih primerih tudi dokaj čudno zastavljene pakete opreme. Kupoval sem recimo S-maxa in bil zelo razočaran, ko sem videl, da je traba za LD žaromete (možno so samo matrix) dati skoraj 5 jurjev (4790 ali nekaj podobnega). Resda gre za paket, kjer so še ene druge stvari (radarski tempomat in boljši radio), a vseeno, z tem dodatkom postane avto nekonkurenčen oziroma pade v čisto drug razred in potem dilerji raje vzamejo brez.

Avto sem sicer potem kupil (malo) rabljen in to z halogenskimi lučmi. Pokazala se je namreč taka prilika, da je bil prihranek glede na primeljiv avto z led (enak letnik in enako km) več kot 8 jurjev. Če bi bilo za doplačat jurja-dva, bi dal, 8 jurjev pa nisem mogel upravičiti. In tako vozim spet halogenke, kljub temu, da sem imel zadnjih 8 let ksenone. Jebiga, a razliko smo ženi kupili 4 leta starega Scenica. Moram sicer reči, da luči niso tako slabe. Avto ima sicer dnevne in zadnje led luči (kar razen izgleda itak ne pomeni dosti), avtomatski preklom med kratkimi in dolgimi (ki dela zelo dobro) in luči "za v ovinek". Svetloba pač ni tako bela (kar me niti ne moti) in svetilnost je manjša (kar me moti), pa tudi snop ni tako enakomeren. All in all niti ni tako slabo, kot sem se bal, itak pa imam plan kupiti kakšne močnejše in "bolj bele" žarnice, recimo PIAA Xtreme white. Poigraval sem se tudi z idejo o led kitu (ja, vem, nezakonito in na bleščat). A je s tem že kaj bolje? Menda se dobijo ene žarnice, ki svetijo na enakih mestih kot halogenke in je potem snop dokaj enak kot pri halogenkah (torej naj ne bi zaslepljevale).

Realno sem zaenkrat ugotovil, da se itak ne vozim skoraj nič ponoči, tako da me niti ne moti.