Krivulja moči vs krivulja navora

NigelM

Pingvin
19. avg 2007
17.286
4
36
ena vas naprej od Jest-a
Citat:
Uporabnik ginekolog pravi:
Prilagam še krivuljo Golf TDI, kateri je znan, da na začetku butne potem pa konec veselja. Graf kaže špico navora na zečetku, potem pa konec. Ta avto bi torej za divjanje moral vozit tako, da je motor skozi v 1700-2000 obratov, ker pomeni npr menjavanje pri 3000 in s tem veliiiiko menjavanja.

Iz tega se torej vidi, da je pri takih dizlih potrebno veliko telovadbe, da imaš na voljo konjenico. Če bi tak TDI uspel imeti navor v celem območju, npr 1500 - 4500, bi bil dosti bolj udoben.

STR-98102701-kW-Nm-C.png


http://www.rri.se/popup/performancegraphs.php?Flap=Graph&ChartsID=465
Ne drži!

Za divjanje bi še vedno moral voziti med 3000 in 4000 vrtljaji - navor na kolesih bi bil pri enaki hitrosti (nižja prestava) še vedno večji. Poleg tega je manjši vpliv vztrajnosti avtomobila na motor in bi hitreje pospeševal.


@hanzi in podobni: mešate karakteristike motorjev in način vožnje, pri vsem tem pa pozabljate na bistveno: menjalnik
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.373
1.240
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik ginekolog pravi:
Torej konkretno: na mojem prvem grau imam recimo enak navor 4000-6000. Potem takem bom enako pospeševal če ga v 2. stisnem pri pri 4k ali 5k? Ker občutek mi pravi, da me do 6500k vedno BOLJ rine v hrbet, torej da avto bolj skoči če ga pohodim pri 5k namesto pri 4k.
Vrtiš do omejevalnika ...
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.373
1.240
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik NigelM pravi:

Za divjanje bi še vedno moral voziti med 3000 in 4000 vrtljaji - navor na kolesih bi bil pri enaki hitrosti (nižja prestava) še vedno večji. Poleg tega je manjši vpliv vztrajnosti avtomobila na motor in bi hitreje pospeševal.


@hanzi in podobni: mešate karakteristike motorjev in način vožnje, pri vsem tem pa pozabljate na bistveno: menjalnik

Točno tako. Naripite si na graf navor na kolesih (pozabimo izgube, samo navor motora + prestavno razmerje), pa se bo hitro videlo, da se vedno splača vrteti tja čez 4 jurje. Na koncu je motorni navor sicer enih 30% nižji, ampak navor nakolesih pa višji kot max navor na kolesih naslednje prestave (kjer je lahko faktor recimo 0,5) ... Pri višjih prestavah, kjer je preskok med njimi manjši, se stvar pomika navzdol, v nižjih kjer je 2 dvakrat dlajša od 1, pa je treba vrtet od konca.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
48.078
6.928
113
pri taščici
Citat:
Uporabnik novaa pravi:
Citat:
Uporabnik Hanzi pravi:
Se pravi moji dve obliki navora ne držita?
(priznam TD je do 1,5 krpm pogreb, prav tako v visokih obratih zgubi večino navora. Samo tak občutek imaš ker imaš v vmesnem obdobju bistveno višji navor kot pri bencinarju, in te to na "občutkih" potem vara.

pripelji bencinarja s 75 konji (corsa, punto clio 1.2 recimo) jaz pa 10 let starega dizla(zasnova mašine pa še kakšnih 200 kg več bom imel, ampak to lahko kompenziramo z obtežitvijo) s toliko konji, Pa lahko probava! Si upaš?
Sicer pa 50 ponavadi vozim v četrti.

nebi glih dal roke v ogenj.... lahko pa ti ponudim mojo kanto za test..... 1300ccm, 63kW (86bhp), 940Kg
Imaš deset konjev več, pol tone manj, pa predvidevam da tudi veliko manj frontalne plošče (Meriva). Težko bo tole primerjat.
confused-1.gif
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
48.078
6.928
113
pri taščici
no mac77 je narisal graf ki je oblikovan tako kot sem narisal nekje na začetku.
Sedaj rabimo še graf NA bencinarja!

Vsak tele ima svoj vesele
wink-1.gif


Jaz vem, da za relacije furat je dizel zakon, za po mestu v koloni pa takoj zamenjam za bencinca.
Da ne boste rekli da navijam za kak "klub"
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
iz tegale boste verjetno ugotovili za kater avto gre
820546-hondanavor.jpg
 

Priponke

  • 820546-hondanavor.jpg
    820546-hondanavor.jpg
    21,2 KB · Ogledi: 258
Nazadnje urejeno:

ginekolog

1.300. registrirani uporabnik
1. okt 2007
585
7
18
Hja torej nam manjka ključen podatek: krivulja navora na kolesih za vsako prestavo posebaj. Ta pa mislim, da bi moral kazati pravo stanje, kje je potrebno menjavati ipd.

Tega podatka pa za večino vozil nimamo :/

Kako pa na dyno dobijo moč na gredi, če pa so vmes kolesa in menjalnik z izgubami?
 

Alan

Fizikalc
22. jul 2007
2.031
19
38
42
Ljubljana
Vkalkulirajo izgube, je pa to nažalost samo približek. izgube so pa okoli 18% najbolj realne za nek normalen avto.
Drugače pa delate znanost iz stvari, ki je čisto preprosta, avto se v vsaki prestavi vrti do tam do kjer mu narašča moč in bo sogurno v naslednji prestavi še vedno v največjem navoru. Pa saj se ja čuti med vožnjo od kje do kje avto najbolje vleče.
Navadni (4 ventile po cilindru) bencinarji se zbudijo okoli 3500 - 4000 obratov in grejo do 6500 - 7000.
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.301
1.924
113
ksz...najlepše se razume navor, moč, naklon krivulje, pri motorjih.

Iz Akrapovičeve strani, pa ko gre za moj motor (102 konja, 600 ccm...za štos poglejte dejansko izmerjeno moč na kolesih):

http://www.akrapovic.com/motorcycle-exhaust/products/honda/model/cb-600f-hornet-2007/slip-on-26/

Torej ko navor raste, se tudi naklon krivulje moči viša (in obratno).

Dejstvo je, da se večina (99 % vožnje) odvija med 1.500 in 2.500 vrtljaji in je idealno, da imaš tu visok navor, ker bo posledično več moči (ali rečeno po domače - dober občutek za vozit).
Glavnini pa prav nič ne pomaga, če ima avto najvišji navor ravno pred rdečim poljem..vsaj ne za povprečno vožnjo. Občutek seveda jepa fenomenalen (vsaj kar sem imel priliko vozit 160 konjskega CRX-a), samo kaj pomaga lastniku, ko večino vožnje opravlja med temi 1.500 in 3.000 vrtljaji, kjer pa je motor povsem povprečen - verjetno bi ga marsikateri 'povprečnež' s podobno kubaturo in med 80 in 90 konji pošteno nesel.
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.301
1.924
113
Citat:
Uporabnik ginekolog pravi:
Prilagam še krivuljo Golf TDI, kateri je znan, da na začetku butne potem pa konec veselja. Graf kaže špico navora na zečetku, potem pa konec. Ta avto bi torej za divjanje moral vozit tako, da je motor skozi v 1700-2000 obratov, ker pomeni npr menjavanje pri 3000 in s tem veliiiiko menjavanja.


To sploh ne drži...če želiš divjanje rabiš zadnjo tretjino vrtljajev pred rdečim poljem. (jaz pri svoje od 3.500 dalje pa do 4.500 (max. moč pri 4.200).

(Ker ti mešaš max. navor in max. moč...torej če hočeš max. iz motorja ga moraš držati pred rdečim poljem (da da ven nazivno moč) ne glede na to kako ima razporejen navor tekom vrtljajev

............................
Pa ne vem kako vi vozite avte..jaz ko se enkrat odlepim z mesta (da dobim za silo neko hitrost) pri dizlu niti ne rabim več menjalnika...pri bencinarju pa stalno nekaj pretikam. Ne vem zdaj, kje se mi ne najdemo
grin1.gif
 

miha013

Fizikalc
20. jul 2007
5.204
0
36
42
lj
Bencinarja se da z nižjimi obrati peljat. In za normalno vožnjo je dovolj navora tudi pri nizkih vrtljajih. Za prehitevanja je pa treba poseči prestavo, dve, tri nižje.

Za vozit je pa tole fajn:

 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.301
1.924
113
Fajn primerjava ja
evil.gif
. Čeprav do 2.000 vrtlajjev baš ni nek biser? Pred 1.500 pa jedva da dela.

Kaj misliš da se da bencinarja z nižjimi vrtljaji peljat? Kaki so ti vrtljaji in o kaki prestav je govora?
 

miha013

Fizikalc
20. jul 2007
5.204
0
36
42
lj
V praksi se zelo fino pelje
smile-1.gif

turbodizel vs bencinar: zadnja prestava, 50 km/h, bencinar lepše deluje
 

ginekolog

1.300. registrirani uporabnik
1. okt 2007
585
7
18
Citat:
Uporabnik vincent pravi:

To sploh ne drži...če želiš divjanje rabiš zadnjo tretjino vrtljajev pred rdečim poljem. (jaz pri svoje od 3.500 dalje pa do 4.500 (max. moč pri 4.200).

(Ker ti mešaš max. navor in max. moč...torej če hočeš max. iz motorja ga moraš držati pred rdečim poljem (da da ven nazivno moč) ne glede na to kako ima razporejen navor tekom vrtljajev

E jaz menim da je potrebno bencinarje potrebno za max performance tiščat do blokade, eni tukaj pa menijo, da je potrebno gledati max navor na gredi.

Vzemimo 2 situaciji in prvi graf (benz):
1. Max pospeševanje na AC, 160-190. Jaz bi ga iz 5. dal v 4., ker mi 4. vleče do 190 in ima torej pri 190 7000 obratov.
2. pospeševanje 0-150. Vsaka prestava do blokade.

Je to optimalno?

Če gledam krivulje na gredi, mi to nakazuje krivulja moči. Kaj mi torej pove krivulja navora na gredi? To je moje osnovno vprašnje in nihče še mi ga ni črno na belem odgovoril.

Ko pa iz lagane vožnje pri 100 v 5. želim prehitet, ga pač prestavim v 3. in gasa. Ne mi rečt, da bi dizlaši pustili avto v 5./6. in šli prehitevat???? NONSENSE.
Vse, kar moreš vedet je, pri do katere hitrosti pri posamezni prestavi avto vleče. Jaz imam 60, 100, 150, 190, 240+ (po gps 220 ravnina, kot tudi pravi tovaniško). Tako veš, kje približno moraš imeti obrate za optimalen performance (torej na 75-100% pri benzu)
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.301
1.924
113
Citat:
Uporabnik ginekolog pravi:

Je to optimalno?

Če gledam krivulje na gredi, mi to nakazuje krivulja moči. Kaj mi torej pove krivulja navora na gredi? To je moje osnovno vprašnje in nihče še mi ga ni črno na belem odgovoril.

Optimalno..z vidika maksimalnih pospeševanj. Potem je to optimalno.

Lahko bi rekli da tam kjer je navora največ, v tistem delu vrtljajev motor najbolje izkoristi gorivo (torej najboljši izkoristek).

Torej bo imel nek avto npr. pri 2.000 vrtljajih moč 50 konj, drugi z mnogo slabšim navorom pa zgolj 35...kar bi pomeilo, da bi pri istih prestavnih razmerjih s prvim bila vožnja mnogo bolj dinamična. To je vse.

Troje pri motorjih s konstantnim navorom, moč konstanto raste ( z večanjem vrtljajev) in imaš najbolj zvezen občutek pospeševaja (večanja moči) (naklon krivulje pod enakim kotom).