Krivulja moči vs krivulja navora

ggg

Fizikalc
8. avg 2007
5.698
4
38
ja tako nekako. sem nehal brati, ko je en veleum napisal, da z manjko navora, vendar veliko konji bo avto neskoncno dolgo pospeseval do sicer visoke hitrosti.

formula 1 je res sranje ker že en reno (s cca 750KM in 220Nm) potrebuje od 0-300kmh cca 8.5s in 0-200kmh-0 cca 5.5sec
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
treba je malo upostevat tudi maso avtov in navor ter moc ker potem pride do zelo razlicnih rezultatov
 

Simon_Vi

KIYUNDAI fan
8. maj 2007
8.128
2
38
ksz:

Ne komplicirat....NAVOR.....navor pomeni, kako HITRO motor pride do največje moči. Enostavno je to .
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.301
1.924
113
Takole gre: moč (Pri določenih vrtljajih) je produkt vrtljajev krat navor.


Torej višji kot je navor v določenih vrtljajih, več moči imaš na razpolago...in tu prihaja med dizli in bencinarji do razhajanj..ker imajo dizli v nižjih vrtljajih več navora torej posledično več moči in imaš občutek da pri nižjih vrtljajih bolje 'vleče'. Kasneje pa jim začne navor padati, kar se odrazi da z višanjem vrtljajev ne vleče več tako - po domače: nikamor več ne gre (tako občutek).

(tu se menjalnika ne sme upoštevati, ker se z njim razporeja moč).

Torej pri dizlu imaš prej več navora (In občutka da vleče) ter kasneje manj navora (moč pa še vedno raste zaradi višanja vrtljajev...občutka pa ni več pravega).

Bencinar po drugi strani ima prej manj navora pri malih vrtljajih, z višanjem le teh pa mu raste tudi navor - torej je v zadnjem delu vrtljajev večji prirastek moči - bolj strma krivulja moči na grafu (ker narašča tako navor kot vrtljaji..pri dizlu pa navor praktično pada, rastejo zgolj vrtljaji).

Ponavljaj si to:

Moč = vrtljaji x navor (ko boš to doumel bo vse zelo jasno
wink-1.gif
)
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Em...je zgoraj vincent napisal? Kaj ti ni jasno točno?

Več navora v višjih obratih pomeni skrati velika moč, kar je razvidno iz enačbe. Navor je tist kar čutiš moč je pa izračunana količina.
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
kot prvo je najbolj pomembna krivulja navora in ne velikost, ostalega pa ne bi niti komentiral
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.373
1.240
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik SnuffyZ32 pravi:
V resnici seveda so tudi prestavna razmerja prilagojena razponu obratov. Zato avto1 nikol nebi mel enake 1. prestave kot avto2 - oba bi dosegla 60km/h v 1., kar pomeni da bi avto1 mel 1. prestavo ki je najbolj podobna 3. prestavi v avtu2. Zato tudi ze v startu nebi nc posebi dobr vleklo, ceprav mata oba 300nm - in zato se zdi da so konji tisti ki stejejo. So pa niso. Odvisno kaj primerjas.

Oba imana 300 Nm na motrni gredi - ker pa mora en imeti daljše prestavno razmerje, ima posledično manj navora na kolesih (ja, prestavno razmerje vplivana to) - in zato slabše pospešuje.
Zato dizli z veliko več navora ne pospešujejo nič bolje (gledano recimo 0 do 100, ne samo v ozkem območju vrtljajev) od NA bencinarja z manj navora (plus to, da je treba manjkrat prestavljat) ...
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
48.078
6.928
113
pri taščici
Vincent: pozabil si (ali pa motil) da ima sodobni dizel bistveno višji navor od NA bencinca enake moči. Recimo da je okrogli faktor 1,5.

Drugič: če me spomin ne vara (naj kdo lepi grafe) imajo NA bencinci krivuljo podobno obliki narobe postalvjeni črki V. REs da ta črka V traja 6krpm, ampak T dizel ima pa recimo večje območje vrtljajev kje ima na voljo recimo 80% najvišjega navora.Če ti graf narišem "na glavo" bi zgledal takole \__/. Se motim?

SJTV: res je dizli od 0-100 niso nič boljši od enako močnih bencincev (čeprav imajo 1,5x višji deklariran navor), so pa bistveno hitrejši od 80-130 v peti prestavi. Če tu hočeš loviti z bencincem, ga moraš dati v tretjo
 

miha72

Pripravnik
29. jul 2008
848
1
18
Moč je produkt navora in kotne hitrosti. Kolikokrat je to potrebno ponoviti ?? Na vsaki strani 3 krat.
confused-1.gif
 

miha72

Pripravnik
29. jul 2008
848
1
18
Citat:
Uporabnik Hanzi pravi:
Vincent: pozabil si (ali pa motil) da ima sodobni dizel bistveno višji navor od NA bencinca enake moči. Recimo da je okrogli faktor 1,5.

Drugič: če me spomin ne vara (naj kdo lepi grafe) imajo NA bencinci krivuljo podobno obliki narobe postalvjeni črki V. REs da ta črka V traja 6krpm, ampak T dizel ima pa recimo večje območje vrtljajev kje ima na voljo recimo 80% najvišjega navora.Če ti graf narišem "na glavo" bi zgledal takole \__/. Se motim?

SJTV: res je dizli od 0-100 niso nič boljši od enako močnih bencincev (čeprav imajo 1,5x višji deklariran navor), so pa bistveno hitrejši od 80-130 v peti prestavi. Če tu hočeš loviti z bencincem, ga moraš dati v tretjo

Nima bistveno boljši navor, ampak samo max. navor. Razporeditev je pa prav tako bistveno slabša v zelo nizkih in zelo visokoh oz. visokih vrtljajih.

Te lahko vprašam kako pospešuje dizel in bencinar v 5. prestavi recimo od 50-80 km/h ??
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
Treba je locit ali je Turbodizel ali navaden dizel in ali je bencinar z turbino ali brez, vse metati v en kos je brezveze ker je navor zelo odvisen od konstrukcije motorja .
Naplosno pa ima Dizel VEC uporabnega navora kot pa Bencinar.
V 5 pretavi od 50-80 km/h pospesuje TD proti sesalnemu bencinarju enake moci obcutno boljse.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
48.078
6.928
113
pri taščici
Se pravi moji dve obliki navora ne držita?
(priznam TD je do 1,5 krpm pogreb, prav tako v visokih obratih zgubi večino navora. Samo tak občutek imaš ker imaš v vmesnem obdobju bistveno višji navor kot pri bencinarju, in te to na "občutkih" potem vara.

pripelji bencinarja s 75 konji (corsa, punto clio 1.2 recimo) jaz pa 10 let starega dizla(zasnova mašine pa še kakšnih 200 kg več bom imel, ampak to lahko kompenziramo z obtežitvijo) s toliko konji, Pa lahko probava! Si upaš?
Sicer pa 50 ponavadi vozim v četrti.
 

novaa

Pubec
19. jul 2007
8.588
1.254
113
Citat:
Uporabnik Hanzi pravi:
Se pravi moji dve obliki navora ne držita?
(priznam TD je do 1,5 krpm pogreb, prav tako v visokih obratih zgubi večino navora. Samo tak občutek imaš ker imaš v vmesnem obdobju bistveno višji navor kot pri bencinarju, in te to na "občutkih" potem vara.

pripelji bencinarja s 75 konji (corsa, punto clio 1.2 recimo) jaz pa 10 let starega dizla(zasnova mašine pa še kakšnih 200 kg več bom imel, ampak to lahko kompenziramo z obtežitvijo) s toliko konji, Pa lahko probava! Si upaš?
Sicer pa 50 ponavadi vozim v četrti.

nebi glih dal roke v ogenj.... lahko pa ti ponudim mojo kanto za test..... 1300ccm, 63kW (86bhp), 940Kg
 

miha72

Pripravnik
29. jul 2008
848
1
18
Ko je bencinar v 5 ali 6. prestavi nekje pri 1500 vrtljajih je dizel takrat na okoli 1100 . Zdaj pa mi povej kako pospešuje dizel od 1100 do 1600 pa bencinar od 1500 do okoli 2200 ? To pomeni okvirno enake hitrosti.

Res pa je, da so zelo različni motorji in na splošno je težko primerjati.

Upam, da vam je vsem jasno zakaj je menjalik pri dizlu v prvi prestavi praktično enak bencinarju, v 5. ali 6. pa okvirno 40 % "daljši" !!?
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
Zato ker se dizelski motorji ne vrtijo v tako velike vrtljaje kot bencinarji.
Zakaj so potrebni visoki vrtljaji? In kaj je v tem dobrega? NIC.
.
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Ker lahko izkoristiš prestave.

Lahko maš 5000 Nm navora sam ti nič ne pomaga če je ta navor pri 5 rpm, ker to pomeni da na cesto spraviš prav teh 5 rpm kar je pa....nič?

Zato so pa potem prestave, 5000 Nm se potem deli na prestave in dobiš veliko veliko nižji navor, če želiš recimo it 160 km/h.
 

miha72

Pripravnik
29. jul 2008
848
1
18
Citat:
Uporabnik mac77 pravi:
Zato ker se dizelski motorji ne vrtijo v tako velike vrtljaje kot bencinarji.
Zakaj so potrebni visoki vrtljaji? In kaj je v tem dobrega? NIC.
.

Torej imej motor do 2000 vrtljajev in se vozi z njim ker so tako dobri
bonk.gif
in hkrati bi rabil 10 stopenjski menjalnik.