Krivulja moči vs krivulja navora

ginekolog

1.300. registrirani uporabnik
1. okt 2007
585
7
18
Davno nazaj sem bral BlueGTIjevo razlago navora, moči in prestavnih razmerij v avtomobilih. Takrat sem si razjasnil zakaj dizlom velik navor ne pomaga kaj dosti pri performancah, ker imajo pač npr pol krajše prestave.

Moje ugotovitve so, da avto najbolje pospešuje tam, kjer je moč največja in ima krivulja moči torej vrh. Če uspem imeti takšno prestavo, da imam obrate pri 6300, bom maksimalno pospeševal. Iz tega sledi tudi, da je pri benz avtu po večini najbolje pospeševat z menjavanjem tik pred blokado. Pri dizlih z krivuljo drugačne oblike je pa max moč na voljo prej, potem pa že pada.

Zanima pa me, kaj si lahko pomagam s krivujo navora, če pa tako ali tako štekejo KW na kolesu ? (torej navor*obrati).



Dyno Accord:
http://tsxclub.com/forums/1st-gen-engine/33901-accord-euro-cl7-dyno-runs.html

Pa nekaj flancat kr brezveze
smirk-1.gif
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Najbolje se pospešuje v območju maksimalne moči, kot si sam navedel.
Torej če bi imel brezstopenjski menjalnik, ki bi ti omogočal, da se motor vrti vedno na maksimalni moči, ko bi stisnil gas do podna, bi tako dosegel maksimalni pospešek.
Ker ima večina folka ročni menjalnik, je pač treba motor ročno vrtet čimbolj proti maksimumu moči . Največ folka tukaj greši, sploh pa lastniki dizelc, ki zavrte tam do 3000 vrtljajev, ker se boje, da jim bo motor razfukalo na prafaktorje.
Resnica pa je obratna. Večina modernih dizelc omogoča vrtenje motorja skoraj jurja vrtljajev nad špico maksimuma moči. Ravno zato, da lahko motor tiščiš na maksimumu in ko prevekslaš malo pod blokado v višjo prestavo, je motor še vedno v območju maksimalne moči.

Ogo
 
Nazadnje urejeno:

Dr_S

Pripravnik
22. avg 2007
899
6
18
Zato je pa tukaj odličen elektromotor kjer je krivulja navora skoraj ravna
 

kloshar

Ciganæe
26. jul 2007
5.998
0
36
Mene pa zanima, v čem je razlika med močjo in navorom? Ker nisem tehnik, bi prosil za čim bolj laično razlago.
grin1.gif


Moj audi ima recimo območje najvišjega navora pri 3750 obratih, kar znese v praksi 130 km/h v 5. brzini oz. 80 km/h v 3. prestavi.

Če pa želim max. pospešek, ga potegnem s prvo do 50 km/h, z drugo do 90 itd.

Kakšno je torej razmerje med močjo in navorom?
wink-1.gif


Pa še eno podvprašanje bi dodal ...

Sprva sem mislil, da ima 1. prestava le funkcijo izpeljevanja. Potem pa sem naletel na "f1" ali kako se že reče ŠTART, ko na mestu najprej nabiješ gas do optimalnih obratov, nat spelješ, avto cukne do recimo 50 km/h, se potem malo lovi, potem pa z max. močjo potegne ... Kaj je to, kako rečemo temu sunku, ki ga motor proizvede v štartu?
wink-1.gif
 
Nazadnje urejeno:

SouthPark

Jas da nea vem?! Ka te je...
5. sep 2007
24.570
5
38
Klobukarjev dol
Po kmečko povedano je navor tisti ki pove, kako hitro lahko motor pospeši iz x v y vrtljaje. In pri 3750 obratih je v tvojem primeru navor največji, torej se bodo v tem območju vrtljaji najhitreje premikali navzgor. In večji kot ima avto navor, hitreje bo dosegel maksimalno moč (recimo pri 5500 rpm).

Če bi imel avto z nizkim navorom in veliko konji, bi to pomenilo, da bi imel hiter avto, ampak bi do končne hitrosti dolgo potreboval.

Drugače pa je navor moč, ki jo bat prenese na os po eksploziji v izgorevalnem delu.

(Takšno je moje znanje iz srednješolske fizike, upam da nisem kaj narobe napisal.)
 

ginekolog

1.300. registrirani uporabnik
1. okt 2007
585
7
18
Moč = navor * obrati

Idealen motor bi verjetno imel vseskozi enak, linearen navor in bi pač moč rasla z obrati, s tem takoj dobro pospeševal.

Za drag race pa moramo sedaj nabit motor v območje velike moči in nato počasi spuščati skopko, da ne vrtijo kolesa v prazno in da motorju ne padejo obrati (potem spet padeš v območje majhne moči)
 

SnuffyZ32

Pripravnik
11. okt 2007
199
0
16
Obišči stran
> Moje ugotovitve so, da avto najbolje pospešuje tam, kjer je moč največja in ima krivulja moči torej vrh

Ne. Avto najbolje pospesuje (najbolj te pritisne nazaj na zic) tam kjer ima najvec navora. Navor je dejanska kolicina sile (na rocici), in ta sila preko menjalnika pride do koles in pospesuje maso avta. Avto ne "ve" kolk hitro se motor vrti, vse kar ve je kolk navora pride na gredi motorja v menjalnik in na kolesa.



Zdej, ce fuuul poenostavim, pa malo karikiram vrednosti za boljso predstavo, gre pa tko naprej. Ok, mata dva avta cez cel razpon 300Nm navora. Ampak, avto1 se vrti od 1000-2000rpm (dizel), avto2 pa se vrti od 1000-7000rpm (1.8T). Da ju lahko primerjas imas neko kolicino, ki to uposteva, rece se ji moc, ali po domace konji. In ko navor zdruzis z mocjo, vidis da ma prvi avto manj konjev ko drugi.

AMPAK - med 1000 in 2000rpm bosta oba cist enako zalepla na zic! In avto2 pri 7000rpm nebo nic bolj lepu na zic kot avto1 pri 2000rpm (recmo da je idealna krivulja navora, torej vsepovsod 300Nm). Je pa res, da bo avto2 se vedno v 1. prestavi pri 7000rpm, recimo 60km/h, ko bo avto1 ze moral bit v 3. prestavi. Torej, avto2 je potegnu naprej, prisel prvi v cilj, sampanjc leti, nage babe plesejo in noc je bila dolga, lastnik avta1 pa studira kje bo dubu kredit za upgrade
smile-1.gif



V resnici seveda so tudi prestavna razmerja prilagojena razponu obratov. Zato avto1 nikol nebi mel enake 1. prestave kot avto2 - oba bi dosegla 60km/h v 1., kar pomeni da bi avto1 mel 1. prestavo ki je najbolj podobna 3. prestavi v avtu2. Zato tudi ze v startu nebi nc posebi dobr vleklo, ceprav mata oba 300nm - in zato se zdi da so konji tisti ki stejejo. So pa niso. Odvisno kaj primerjas.


OK, se naprej. Mata dva avta 500hp in 500Nm navora in enako tehtata. Ker bo bolj stegnu do 200km/h? En je single turbo supra, ki nc ne potegne dokler se turbo ne zbudi, pol ful dobr butne med 5000 in 6000rpm in doseze vse te konje in navor in nato navor pade, drug je pa M6, kjer navor raste vse tja do nevem kolk 8000rpm. Ampak mata enako hp in enak navor. V tem primeru je pa pomembna "povrsina" grafa pod krivuljo moci. Think about it
smile-1.gif




Take stvari si je najlazje razlagat, ce si predstavljas extreme. Si reces, M6 ima skoz ves navor, Supra pa med 4000 in 4500 doseze 500Nm spike na dyno grafu, vse ostalo pa je 30Nm pri podnu. Po podatkih sta oba 500hp in 500Nm, vendar performance v real life je drugacen.

lp,
Sasa
 

SnuffyZ32

Pripravnik
11. okt 2007
199
0
16
Obišči stran
Ce te lah sam popravim, za boljso predstavo:

> Idealen motor bi verjetno imel vseskozi enak, linearen navor in bi pač moč rasla z obrati, s tem takoj dobro pospeševal.

Cel cas bi enako pospeseval. Ce mas furry dice obesen za ogledalo, bi jo cel cas pod enakim kotom nazaj tisalo. Bil bi pa izjemno dolgocasen motor za vozit. Najbolj boring stvar k se mi je zgodila v zivljenju je ura voznje rx8 (kar se motorja tice). Ce se pogleda na graf, se vidi zakaj:
http://rx-7source.com/showpics/temp/rx-8_dyno_power.jpg


> Za drag race pa moramo sedaj nabit motor v območje velike moči in nato počasi spuščati skopko, da ne vrtijo kolesa v prazno in da motorju ne padejo obrati (potem spet padeš v območje majhne moči)

Ne, s tem pades v obmocje manjsega navora, to je problem. Pri ful svoh avtih, ki ne morejo potegnit crte skozi celo prvo prestavo (recmo manj k 100hp), je pa se dodatni faktor da ce dropnes sklopko pri redline, imas nekaj energije shranjene v vrtilni kolicini motorja (vrteci deli motorja imajo maso). Kot recimo ce zavrtis vrtavko ima v sebi shranjeno energijo, ko jo pritisnes ob sklopko, bo ze ta energija v vrtenju od sebe dala nekaj.

To pol tko zgleda da frajer na semaforju nazge obrate, dropne sklopko in naredi cip cip cip za ene 5m dokler obrati ne padejo in oddirja naprej.

Sam pol je ful detajlov. Ce bi oddrsaval sklopko pri idealnem navoru, pol... pac vmes tudi oddrsavas sklopko in na kolesa ne pride ta 'idealen' navor. Mogoce pri ravno prav svoh avtu, se bolj splaca da vrtis kolesa v prazno, ce bi ravno zmogel cel cas vrtet v prazno do redline, ker bos skozi celo 1. prestavo gledano skupno, izgubil manj v tem slabsem oprijemu pri zdrsavanju, kot bi zgubil z padcem v nizek navor, ali pa izgubljas z oddrsavanjem sklopke ce ga drzis blizu najvecjega navora. Taksen tricky avto bi znal bit recimo S2000 na zelo oprijemljivi podlagi.

Interesting stuff ...

lp,
Sasa
 

kloshar

Ciganæe
26. jul 2007
5.998
0
36
Še eno vprašanje imam.

Tale TDI. Recimo, da hočeš na hitro prehitet par avtov, cukneš v 2. potem ti pa pri 75 km/h zmanjka moči.
crazy1.gif


 

ggg

Fizikalc
8. avg 2007
5.698
4
38
med 220-250Nm, ja. tukaj se podre vse razmisljanje strokovnjakov tukaj gor
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.144
4.126
113
Citat:
Uporabnik ggg pravi:
med 220-250Nm, ja. tukaj se podre vse razmisljanje strokovnjakov tukaj gor

.. in potem v debato spet vstopi navor V8 motorjev (par 1000 Nm) v tovornjakih, ki se jih vozi pri 800 rpm!
rolleyes-1.gif
Skratka kako že: "this topic is useless" ...
 

NigelM

Pingvin
19. avg 2007
17.286
4
36
ena vas naprej od Jest-a
Citat:
Uporabnik miha72 pravi:
Citat:
Uporabnik ginekolog pravi:
Moč = navor * obrati x 2 x 3.14
cool-1.gif

Ne zavajaj!

moč = navor x obrati

vse ostale zadeve so stvar pretvorbe enot. Zgornja formula velja, ko se moč računa v W, navor podaja v Nm, obrati oz. vrtilna frekvenca pa v radianih na sekundo.

Ampak, če že želiš napisati najbolj uporabno formulo za izračun moči, potem piši P = M x n / 9550 - pri tem je moč v kW, navor v Nm, n pa v številu vrtljajev na minuto!
 
Nazadnje urejeno:

miha72

Pripravnik
29. jul 2008
848
1
18
Ti ne zavajaj, če nimaš pojma o fiziki
evil.gif


Moč je produkt navora in kotne hitrosti ! To je vse.
 

ginekolog

1.300. registrirani uporabnik
1. okt 2007
585
7
18
Hvala za razlago, vendar mi nekako ni logično, kako iz grafov ugotovit idelno točko menjavanja.

Primer na mojem grafu: med 4500 in 5500 imam na voljo enako navora, vsaka prestava mi zniža obrate recimo za 1000. Je bolje pri pospeševanju menjavati pri 5500 obratih (ker itak pade na 4500 kjer je spet na voljo max navor) ali pri 6300, kjer je max moč? Moja ocena je, da pri 6300.
tongue-1.gif
 

Blackjack

Guru
24. nov 2007
4.986
1.051
113
Citat:
Uporabnik ginekolog pravi:
Hvala za razlago, vendar mi nekako ni logično, kako iz grafov ugotovit idelno točko menjavanja.

Primer na mojem grafu: med 4500 in 5500 imam na voljo enako navora, vsaka prestava mi zniža obrate recimo za 1000. Je bolje pri pospeševanju menjavati pri 5500 obratih (ker itak pade na 4500 kjer je spet na voljo max navor) ali pri 6300, kjer je max moč? Moja ocena je, da pri 6300.
tongue-1.gif

Naceloma menjavas tako da ti v naslednji prestavi obrati padejo v obmocje najvecjega navora. Ponavadi pa se 1 in 2 prestava vrtita do konca, zaradi samega "premika" iz starta.