Covid-19 Koronavirus - začasno čakanje na delo, dopust, odpovedi pogodb...

AvtoFun

Guru
29. dec 2007
18.412
2.425
113
Nevem če mediji najbolj štekajo kaj razlagajo ali pa se sprenevedajo. Ravno gledam POPTV kjer za pomoč s.p.-jem navajajo samo pogoj, in sicer da bo referenca promet februrja 2020 (25% 50% 50%).

Nikjer pa ne vajajo da je pogoj za pomoč (UTD ter prislevke) tudi 37. Člen (-20% +20%)

37. člen (vračilo mesečnega temeljnega dohodka)
Izjava upravičenca, da zaradi epidemije COVID-19 ne more opravljati dejavnosti ali jo opravlja v bistveno zmanjšanem obsegu, je informacija javnega značaja in se objavi na spletni strani Finančne uprave Republike Slovenije. Do pomoči so upravičeni tisti samozaposleni, ki jim bodo prihodki v prvem polletju 2020 upadli za več kot 20% glede na isto obdobje leta 2019 in v drugem polletju 2020 niso dosegli več kot 20% rast prihodkov glede na isto obdobje leta 2019. V primeru, da ta pogoj pomoči ni dosežen, mora upravičenec vrniti celotno pomoč.

Omenjajo pa ta pogoj -20% +20% pri vračanju pomoči za podjetja.

Zdaj pa ne vem ali so to črtali iz predloga zakona ali kdo je tukaj nor :bonk:
 

Jabe

Guru
1. okt 2007
13.965
6.576
113
To pri UTD je pa "in" ali "ali". Ce imam zdaj v prvem polletju manj, v drugem pa več kot 20% več - vračam ali ne.
 

masevc

Guru
2. sep 2007
3.517
893
113
Ksz

nekaj odgovorov, morda komu prav pridejo

Vse spodaj zapisano izhaja iz zakona, sprejetega na Vladi, zato bo v fazi zakonodajnega postopka lahko prišlo še do (bistvenih) sprememb.

  1. Temeljni dohodek
Upravičenci: samostojni podjetniki (zav. podlaga 005) in družbeniki poslovodne osebe (zav. podlaga 040), polno zavarovani preko dejavnosti. Ne velja za delne s.p.-je, popoldanske s.p.-je, delne upokojence ipd..

Višina: 350 eur za marec, 700 eur za april in 700 eur za maj

Omejitev: upravičenec mora imeti poravnane obveznosti do FURS na dan uveljavitve zakona.

Način uveljavljanja: elektronsko oddana izjava na FURS najkasneje do 31.5.2020 (če zavezanec želi prejemati dohodek mesečno odda izjavo skladno s spodnjimi roki). Predlog izjave bo dostopen na eDavkih. Izjava se javno objavi.

Vsebina izjave: Izjava, da je upravičenec po tem zakonu in da zaradi epidemije COVID-19 ne more opravljati dejavnosti ali jo opravlja v bistveno zmanjšanem obsegu. Bistveno zmanjšan obseg opravljanja dejavnosti pomeni:

- vsaj 25% zmanjšanje prihodkov upravičenca iz prejšnjega člena v mesecu marcu 2020 v primerjavi s prihodki v mesecu februarju 2020 ali

- vsaj 50% zmanjšanje prihodkov upravičenca iz prejšnjega člena v mesecu aprilu ali maju 2020 v primerjavi s prihodki v mesecu februarju 2020.

Rok za izplačilo:

  1. Izjava predložena do 18.4.2020 (za marec) – izplačilo 25.4.2020
  2. Izjava predložena od 19.4.2020 do 30.4.200 (za marec ali april/marec in april) – izplačilo 10.5.2020
  3. Izjava predložena od 1.5.2020 do 31.5.2020 (za posamezni mesec, za dva ali vse tri mesece) – izplačilo 10.6.2020
Vračilo dohodka: Do pomoči so upravičeni tisti samozaposleni, ki jim bodo prihodki v prvem polletju 2020 upadli za več kot 20% glede na isto obdobje leta 2019 in v drugem polletju 2020 niso dosegli več kot 20% rast prihodkov glede na isto obdobje leta 2019. V primeru, da ta pogoj pomoči ni dosežen, mora upravičenec vrniti celotno pomoč.

  1. Oprostitev plačila prispevkov
Upravičenci: samostojni podjetniki (zav. podlaga 005) in družbeniki poslovodne osebe (zav. podlaga 040), polno zavarovani preko dejavnosti. Ne velja za delne s.p.-je, popoldanske s.p.-je, delne upokojence ipd..

Omejitev: upravičenec mora imeti poravnane obveznosti do FURS na dan oddaje vloge.

Vloga: izjava (ista kot za temeljni dohodek) mora biti vložena do konca meseca, za katerega želi oprostitev prispevkov

Kateri prispevki so oproščeni: vsi prispevki za socialno varnost za april in maj 2020. Prispevki se obračunajo in ne plačajo.

  1. Vračilo prejetih sredstev
V primeru:

  1. delitve dobička
  2. izplačila dela plač za poslovno uspešnost
  3. izplačila nagrade poslovodstvu
v obdobju od uveljavitve zakona do konca leta 2020, se prejeta sredstva vrnejo skupaj z zamudnimi obrestmi.

  1. Akontacija dohodnine od dohodka iz dejavnosti in akontacija davka od dohodkov pravnih oseb
Za mesec april in maj se ne plača.

https://www.ozs.si/novice/kaj-prina...ike-poslovodne-osebe-5e820e392114e058d60669da
 

AvtoFun

Guru
29. dec 2007
18.412
2.425
113
Se pravi da ti to razumes tako da ce imam v prvem polletju samo 15% padec, v drugem polletju pa zgolj 5% rast sem vseeno upravičen?

Glede na to da je vmes "in" bi jaz rekel da moraš ustrezat obema polletjema!
 

masevc

Guru
2. sep 2007
3.517
893
113
Je pa tale utd mimosun po moje. Recimo novo odprti spji lani med letom?
Ravno pričneš delati, nabirati promet (ki še zdaleč ni dobiček), vse obstane, in odletiš tudi iz te pomoči. Ker nimaš pogojev.
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Aja, pa vprašanje za AvtoFun: Kdo je rekel, da bo ta drugi zakon bolj ugoden od prvega? Če prav razumem, se navezujeta na različne zadeve? Edina veza je, da je prvi (med drugim) obravnaval odlog plačila prispevkov, ta zdaj pa to nadomešča z oprostitvijo plačila prispevkov.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.192
1.198
113
www.adriamedia.si
Ja no, če ustrezaš -20 +20 pogoju pa avtomatsko ustrezaš UTD-ju. Pusti zdaj tistih -25% -50% -50%, tisto nas bo tako ali tako imela večina glede na februar 2020.
Ne, to ne drži čisto. UTDju ne ustrezajo vsi statusi (vsi tipi samozaposlenih, kmetov ipd). Pri prispevkih je teh omejitev glede na status, kot je videt, manj.
Sicer pa počakajmo na objavo v UL, pa bomo videli.
 

Peror

Majstr
5. mar 2015
1.678
216
63
Kaj so delni sp-ji? Če si polni sp in si na polovici zaradi varstva otroka kaj se zgodi?
 

AvtoFun

Guru
29. dec 2007
18.412
2.425
113
Aja, pa vprašanje za AvtoFun: Kdo je rekel, da bo ta drugi zakon bolj ugoden od prvega? Če prav razumem, se navezujeta na različne zadeve? Edina veza je, da je prvi (med drugim) obravnaval odlog plačila prispevkov, ta zdaj pa to nadomešča z oprostitvijo plačila prispevkov.

A niso bili pogoji če je dal delodajalec delavca na čakanje po prvem zakonu manj ugodni? In sicer v smislu koliko % in kaj vse krije država?
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
A niso bili pogoji če je dal delodajalec delavca na čakanje po prvem zakonu manj ugodni? In sicer v smislu koliko % in kaj vse krije država?

Berem nov (mega) zakon in verjetno je to res? Po starem zakonu je bilo potrebno delavcu na čakanju izplačati 80% plače, pri čemer je od teh 80% moral 60% kriti delodajalec, 40% pa država.

Po novem pa v zakonu piše tako:

26. člen (višina nadomestila plače)

(1) Delavec ima v času začasnega čakanja na delo in v času, ko zaradi višje sile ne opravlja dela, pravico do nadomestila plače v višini, kot je določena z zakonom, ki ureja delovna razmerja, za primer začasne nezmožnosti zagotavljanja dela iz poslovnega razloga.

(2) Nadomestilo plače, določeno v skladu s prejšnjim odstavkom, ne sme biti nižje od minimalne plače v Republiki Sloveniji

28. člen (višina povračila izplačanega nadomestila plače)

(1) Izplačano nadomestilo plače iz 26. člena tega zakona se s strani Republike Slovenije povrne v višini izplačanega nadomestila, ki ne presega višine povprečne plače za leto 2019 v Republiki Sloveniji, preračunane na mesec, zmanjšanega za prispevke zavarovanca.


Ali lahko kdo to prevede v bolj razumljivo obliko - številke, procente? Hvala.
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Aja, pa nekej strani nazaj ste se menili o "kazni" - trikratnik višine izplačane pomoči, če do nje nisi bil upravičen. Če prav berem zakon, je kazen samo povračilo izplačane pomoči, brez "penalov" v obliki nekajkratnikov?
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.192
1.198
113
www.adriamedia.si
Berem nov (mega) zakon in verjetno je to res? Po starem zakonu je bilo potrebno delavcu na čakanju izplačati 80% plače, pri čemer je od teh 80% moral 60% kriti delodajalec, 40% pa država.

Po novem pa v zakonu piše tako:

26. člen (višina nadomestila plače)

(1) Delavec ima v času začasnega čakanja na delo in v času, ko zaradi višje sile ne opravlja dela, pravico do nadomestila plače v višini, kot je določena z zakonom, ki ureja delovna razmerja, za primer začasne nezmožnosti zagotavljanja dela iz poslovnega razloga.

(2) Nadomestilo plače, določeno v skladu s prejšnjim odstavkom, ne sme biti nižje od minimalne plače v Republiki Sloveniji

28. člen (višina povračila izplačanega nadomestila plače)

(1) Izplačano nadomestilo plače iz 26. člena tega zakona se s strani Republike Slovenije povrne v višini izplačanega nadomestila, ki ne presega višine povprečne plače za leto 2019 v Republiki Sloveniji, preračunane na mesec, zmanjšanega za prispevke zavarovanca.


Ali lahko kdo to prevede v bolj razumljivo obliko - številke, procente? Hvala.

Če prav razumem (ampak nisem ziher, ker ne vem, kako je z vsemi prispevki): delavec dobi 80%, najmanj pa minimalca
Država firmi vrne največ do višine povprečne plače (cca 1750 bruto).
Se pravi za vse, ki imajo pod cca 2200 bruto (bruto 1) redne plače, firmi vse vrne država. Vse kar je več, bremeni firmo.
Za veliko večino zaposlenih je zdaj podjetje na boljšem kot prej. na slabšem je le pri tistih, ki imajo bruto nekje nad dobrih 5000 ...

Edit: na hitro prebral zakon, zdi se mi, da velja tudi za prispevke, torej za bruto.
 
  • Všeč mi je
Reactions: crashednburnt

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.192
1.198
113
www.adriamedia.si
Aja, pa nekej strani nazaj ste se menili o "kazni" - trikratnik višine izplačane pomoči, če do nje nisi bil upravičen. Če prav berem zakon, je kazen samo povračilo izplačane pomoči, brez "penalov" v obliki nekajkratnikov?
Penali so bili, če se prav spomnim, predvideni za tiste, ki bi proballi goljufat, npr da točno veš, da ne ustrezaš kriterijem, ki se jih že da izračunat (npr da nisi na -20 za marec), pa vseeno zaprosiš, ker seveda vsakega pač ne bodo preverjali. Bodo pa nekoč se pregrizli skozi vse podatke in take naj bi potem kaznovali (x3).
 
  • Všeč mi je
Reactions: 8888