kombiniran kombi nazaj v potniškega?

Apollo8

Mahoney
15. avg 2007
14.684
6.248
113
Trenutno trije sodelavci izvajajo tako predelavo in vsak dan poslusam o tehnicnih zapletih in resitvah. Danes so se pogovarjali, da se je spremenila zakonodaja in da je treba ob homologaciji iz tovornega v AD placati dodaten DMV. En je naracunal da ga to pride skoraj 3000 dodatnih evrov. Ko izvem kaj vec (pravna podlaga itd) napisem
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
46.332
5.851
113
pri taščici
Kako resujete gretje in hlajenje AD?
Ajd, za gretje najbolj primeren kak webasto na nafto, kaj pa hlajenje?
Kot vem so (standard) klime pri tovornih in pri potniških kombijih marsikje vzete in običajnih vozil ki imajo bistveno manjše zunanje površine. Posledično je vse poddimenzionirano.
 

8888

mesija - Assassin's Creep
8. jul 2010
33.014
5.721
113
blizu močvirne prestolnice
Trenutno trije sodelavci izvajajo tako predelavo in vsak dan poslusam o tehnicnih zapletih in resitvah. Danes so se pogovarjali, da se je spremenila zakonodaja in da je treba ob homologaciji iz tovornega v AD placati dodaten DMV. En je naracunal da ga to pride skoraj 3000 dodatnih evrov. Ko izvem kaj vec (pravna podlaga itd) napisem
A se po tem napisanem sploh splača delati? Nebi bilo ceneje kupiti rabljen AD?
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
To z DMV je bilo že dolgo v predlogih in do sedaj luknja v zakonodaji - kupiš tovornega brez DMV, registriraš in ga daš predelat, ter si cca 5.000 cenejši v startu (po starem). Osnova je v novem zakonu o DMV.

Gretje: dizel webasto/kitajc ali plinsko Truma - lažje bo webasto, manj placa vzame, po drugi strani rabiš kak aku več.

Hlajenje: ti to resno? Kupiš kombi z motorno klimo, za vse ostalo je "ruska" klima - poleti greje, pozimi hladi. ;)
 

Apollo8

Mahoney
15. avg 2007
14.684
6.248
113
Kako resujete gretje in hlajenje AD?
Ajd, za gretje najbolj primeren kak webasto na nafto, kaj pa hlajenje?
Kot vem so (standard) klime pri tovornih in pri potniških kombijih marsikje vzete in običajnih vozil ki imajo bistveno manjše zunanje površine. Posledično je vse poddimenzionirano.
Nekateri vgrajujejo dodatne klime, ki delajo na 230AC... Pac za v kamp...

Gretje, tisti ki jih poznam da so predelovali so vsi dali webasto, ceprav je IMHO Truma ene par razredov visje, je pa tudi drazja.
 

msenjur

Guru
11. sep 2007
25.578
283
113
hja, samogradnja avtodoma pride okoli 15k.... pa še kombi ene 10... za ta denar dobiš solidnega rabljenega. če daš ven delat.

Sam itak ne moreš vsega narest. Rabiš delavnico in orodje, predvsem pa znanje - mizarstvo, šlosarija in električarstvo. Ni to ena vrtna uta, ki jo malo narišeš pa sešraufaš...

malo jih je, ki dejansko končajo samogradnjo. To moreš bit res mojster in imeti res veselje in čas. V teh časih je pa tako, da če imaš čas, ponavadi nimaš denarja, in kontra.

To je podobna zadeva kot obnova jadrnic/čolnov. Ljudje si jih pripeljejo domov na vrt in tam ostanejo...
 

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
Jup, ne bo druge kot tovorni. Sem ze opustil idejo o potniskem...
Hjah, meni je pa ravno poleti en možakar s celjskega konca razlagal, da če hočeš malo bolj budget predelavo in manj komplikacij pri homologaciji, da za osnovo vzameš potniškega.
Po svoje je logično, sedeži so že noter in homologirani, notranja obloga, manj dodatnih oken rabiš....
Govoril je iz prve roke, ker sva ob debati imela ogled njegovega DIY avtodoma.
Mah, AD v vsakem primeru košta...
 

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
hja, samogradnja avtodoma pride okoli 15k.... pa še kombi ene 10... za ta denar dobiš solidnega rabljenega. če daš ven delat.

Sam itak ne moreš vsega narest. Rabiš delavnico in orodje, predvsem pa znanje - mizarstvo, šlosarija in električarstvo. Ni to ena vrtna uta, ki jo malo narišeš pa sešraufaš...

malo jih je, ki dejansko končajo samogradnjo. To moreš bit res mojster in imeti res veselje in čas. V teh časih je pa tako, da če imaš čas, ponavadi nimaš denarja, in kontra.

To je podobna zadeva kot obnova jadrnic/čolnov. Ljudje si jih pripeljejo domov na vrt in tam ostanejo...
Taisti možakar je govoril o bistveno nižjih zneskih, res pa je, da AD vsaj znotraj ni izgledal kot serijska/pro izdelava/predelava, daleč od tega.
Je pa služil svojemu namenu.
 

Apollo8

Mahoney
15. avg 2007
14.684
6.248
113
Iz spremljanja vsakodnevnih debat sodelavcev... in ker mam v familiji moznost dnevno opazovat popravila in prenove AD sem dobl obcutek, da si folk kupi kombi in zacne predelovat. In bi imeli nekaj samo za cez vikend, da skocijo nekam. Ampak hkrati bi pa not dali vse kar imajo ta veliki... In potem smo prica nabasanim zadevam kjer mas nad posteljo 40cm prostora, kuhas na kuhalniku ki ga izvleces izpod postelje, zaloge vode je 3L itd....

Se mi zdi da na koncu se pri teh samogradnjah opazi da jih ni konstruiral nekdo z izkusnjami... ampak to je sam moj obcutek.
 
  • Všeč mi je
Reactions: McGiver

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
V osnovi imaš 2 tipa "AD":
- full loaded,z WC-jem (tušem?), gretjem, kuhinjo, vodo, rezervoarjem za odpadno vodo. Za izdelat rabiš precej denarja in znanja
- vikend kamping kombi s "camping box-om", v katerem je plac za osnovno robo, in mogoče kak izvlečni kuhalnik in simpl hladilnik, na boksu je placa za 2 do 3 osebe, pogosto je na strehi še en strešni šotor. Nek približek Californije za male pare
 

BigPoppa

Majstr
19. jul 2007
1.287
351
83
V osnovi imaš 2 tipa "AD":
- full loaded,z WC-jem (tušem?), gretjem, kuhinjo, vodo, rezervoarjem za odpadno vodo. Za izdelat rabiš precej denarja in znanja
- vikend kamping kombi s "camping box-om", v katerem je plac za osnovno robo, in mogoče kak izvlečni kuhalnik in simpl hladilnik, na boksu je placa za 2 do 3 osebe, pogosto je na strehi še en strešni šotor. Nek približek Californije za male pare
Točno to drugo varianto potrebujem jaz. Ne čisto klasičen camper ampak ravno toliko, da se mi v poznih tridesetih ni treba valjati po šotoru. :)
Ideja je nekaj v tem stilu (ampak s t5, trafic, itd...):
 
  • Všeč mi je
Reactions: Robert

BigPoppa

Majstr
19. jul 2007
1.287
351
83
Delni razlog zakaj se tega lotevam je tudi ta, da preusmerim misli iz drugih stvari. Zato bo diy...

So mi pa vmes tudi odgovorili kaj je potrebno za prehomologacijo potniškega v tovornega, torej edini način kako lahko zmanjšaš število sedežev:
Predelava se lahko odobri če je v skladu s 33.členom Pravilnikom o delih in opremi vozila.

32. člen

(prekategorizacija vozil)

Vsako vozilo, za katerega se želi doseči sprememba kategorije, je treba ustrezno predelati in zanj nato opraviti posamično odobritev vozila, kot je določena v zakonu, ki ureja področje motornih vozil.

33. člen

(prekategorizacija vozila iz kategorije M1 v N1)

(1) Za prekategorizacijo vozila iz kategorije M1 v N1 mora predelano vozilo izpolnjevati naslednje zahteve glede mer, mas, delov in opreme:

1. imeti mora vrata na zadnji steni;

2. imeti sme samo eno vrsto sedežev za voznika in sovoznika, izjemoma če je izpolnjen pogoj iz 11. točke tega odstavka, ima lahko dve vrsti sedežev;

3. okenske odprtine v prostoru, namenjenem prevozu tovora, ne smejo biti zastekljene, temveč fiksno zaprte s pločevino, ki mora biti na zunanji strani lakirana v barvi vozila; okenske odprtine na zadnjih vratih so lahko zastekljene; pločevina, ki zapira okenske odprtine mora biti pritrjena na karoserijo vozila na tak način, da se je ne da odstraniti brez poškodovanja karoserije;

4. tovorni prostor mora biti od potniškega ločen s pregrado (pločevina ali kovinska mreža) po celi višini in širini, zračnost med pregradno steno in fiksnimi deli karoserije vozila je lahko največ 40 mm, izjemoma na zelo kratkih odsekih, kjer oblika karoserije močneje odstopa od zvezne linije, tudi do 70 mm; pregrada mora biti trdno povezana s karoserijo in podom tovornega prostora na tak način, da se je ne da odstraniti brez poškodovanja karoserije; v pločevinasti pregradni steni je lahko vgrajeno tudi okno, ki pa mora biti, če je večje od 800 cm2, zaščiteno z varovalno mrežo (enake konstrukcije, kot za pregrado) s strani tovornega prostora; če je pregrada iz kovinske mreže, ne sme biti mogoče skozi zanke mreže potisniti preskusnega telesa z merami 50 x 10 mm, z robovi, ki so zaobljeni s polmerom 0,5 mm; pregrada se ob obremenitvi s preskusno silo, ki deluje v času najmanj 10 sekund preko preskusnega telesa s kvadratno čelno površino s stranico 50 mm v sredini pregrade in v smeri vožnje, ne sme odtrgati od karoserije vozila, lahko pa se deformira za največ 200 mm; preskusna sila (v N) je F = 0,3 x Q x 9,81, pri čemer je Q največja možna masa tovora (v kg); preverjanje trdnosti pregradne stene se lahko izvede z mehanskim preskusom ali računsko;

5. če so v tovornem delu pritrdišča za sedeže in varnostne pasove, morajo biti ta pritrdišča zavarjena, izvrtana ali obdelana tako, da jih ni mogoče ponovno uporabiti, razen v primeru, ko se pritrdišča za sedeže uporabijo za pritrditev pregradne stene;

6. tla tovornega prostora morajo biti ravna; talna konstrukcija mora biti trdno povezana z vozilom na tak način, da se je ne da odstraniti brez poškodovanja karoserije; vdolbine za noge pri odstranjenih sedežih morajo biti izravnane in zaprte tudi od strani;

7. v tovornem prostoru morata biti najmanj dva para pritrdišč za fiksiranje tovora; pritrdišča so lahko oddaljena od stranske stene največ 150 mm, od prednje ali zadnje stene pa največ 200 mm; vzdolžna oddaljenost med pritrdišči je lahko največ 1.000 mm; pritrdišča so lahko nameščena tudi na stranskih stenah, vendar čim bližje ravni poda (največ 200 mm); pritrdišče mora zdržati najmanj preskusno silo F iz 4. točke tega odstavka;

8. če je tovorni prostor krajši od 1.500 mm, morajo biti bočna vrata v tovornem prostoru blokirana;

9. biti mora opremljeno z napravo za zvočni opozorilni signal pri vzvratni vožnji;

10. biti mora opremljeno z vzvratnimi ogledali na obeh bočnih straneh;

11. v tovornem prostoru mora biti mogoče sestaviti kontrolni okvir naslednjih mer:

pri vozilih z notranjo višino manjšo od 1.350 mm:

d = 1.250 mm, v = 980 mm in š = 500 mm;

oziroma pri vozilih z notranjo višino enako 1.350 mm ali večjo:

d = 2.000 mm, v = 1.300 mm in š = 500 mm (pri eni vrsti sedežev)

ali

d = 1.500 mm, v = 1.300 mm in š = 500 mm (pri dveh vrstah sedežev);

(mera »d« se meri v smeri vzdolžne osi vozila, mera »v« pa v navpični smeri);

12. razmerje med maso potnikov in maso tovora mora biti v korist tovora:

P – [M + (N x 68)] > N x 68

kjer je:

P = največja tehnično dovoljena masa obremenjenega vozila v kg;

M = masa vozila v stanju, pripravljenem za vožnjo v kg;

N = število sedežev, razen vozniškega.

(2) Zahteve iz 11. točke prejšnjega odstavka ne veljajo za prekategorizacijo pri vozilih, kjer obstaja pri proizvajalcu vozila tudi različica tega vozila v tovorni izvedbi. V tem primeru mora biti velikost tovornega prostora najmanj enaka tisti iz originalne različice.

(3) Zahteve iz 11. točke prvega odstavka tega člena se pri vozilih, kjer je tovorni prostor v pretežni meri zapolnjen s trdno vgrajeno opremo, preverjajo pred vgraditvijo opreme.

(4) Zahteve iz prvega odstavka tega člena, razen 8. in 11. točke, se uporabljajo tudi pri dodelavi oziroma predelavi vozil kategorije N1.
 

msenjur

Guru
11. sep 2007
25.578
283
113
se vedno ni jasno, kater clen doloca, da ce imas potniskega in brez sedezev, da ne more bit homologiran.

je pa zoprno, ker bos moral imeti pregrado vmes med zadnjim delom in soferjem... edino ce ga bos registriral kot avtodom...

Najbolje da zacnes s kaksni skicami... in studiranjem, da je vse najbolj smotrno razporejeno in smiselno... ker ko bos enkrat skup vrgel, bos tezko razdiral...
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.221
4.700
113
Ne vem, če ljudje prav postavijo minimum prioritet. Za neko minimalno samostojnost, da nisi vezan samo na kampe, skoraj bolj rabiš v avtodomu wc kot kuhinjo.
V osnovi imaš 2 tipa "AD":
- full loaded,z WC-jem (tušem?), gretjem, kuhinjo, vodo, rezervoarjem za odpadno vodo. Za izdelat rabiš precej denarja in znanja
- vikend kamping kombi s "camping box-om", v katerem je plac za osnovno robo, in mogoče kak izvlečni kuhalnik in simpl hladilnik, na boksu je placa za 2 do 3 osebe, pogosto je na strehi še en strešni šotor. Nek približek Californije za male pare
 

Apollo8

Mahoney
15. avg 2007
14.684
6.248
113
Hm...tus je imho enakovreden ce ne pomembnejsi od wcja... lazje najdes javni wc oz restavracijo z wc kot pa javni/restavracijski tus. Ok, sprejmem da se folk v naravi lahko temu tudi odpove ampak pomoje je to tista prava avtonomnost