kombiniran kombi nazaj v potniškega?

msenjur

Guru
11. sep 2007
26.949
-393
113
uf mater...

jest bom mogu pol avta razstavit in nazaj sestavit, če bojo na tehničnih tok zoprni.
 
  • Haha
Reactions: kajpace

sad

Guru
24. avg 2007
21.042
9.683
113
Malo obujam staro temo... Kako pa je v primeru, da ima kombi v štartu 9 sedežev (registriran kot osebno vozilo), jaz pa bi želel ohraniti samo sprednjo vrsto? Torej 1+1 ali 1+2...

V mojem primeru bi bilo sicer najbolj optimalno kupiti zaprt tovorni kombi in se ne ukvarjati s sedeži vendar so potniški ponavadi malo lepše ohranjeni in z manj km...
Zakaj pa bi bil problem to? Obratno gre namreč za DDV, v tem primeru pa res ne vidim težav.
To je moje mnenje, ki je lahko napačno, tako da naj raje kdo, ki se bolj spozna na zakon, pove še kaj na to temo.
 

msenjur

Guru
11. sep 2007
26.949
-393
113
odstranjevanje sedezev ni dovoljeno.

ne vem kako je v avtih ki imajo sedeze na sankah... tiste se komot odstrani...
 

BigPoppa

Majstr
19. jul 2007
1.291
357
83
Nikoli ne bom vozil 9 oseb in mi je brezveze stalno nekje hraniti sedeže, ker ne zasedejo tako malo prostora.
Plan je kombi predelati v camper, s tem pride pa tudi lesena plošča po tleh, ki prekrije nosilce za sedeže... In je potem kar procedura vse to demontirati zaradi tehničnega...

Je pa verjetno v tem pogledu boljše kupiti zaprt tovorni kombi s steno in pač celo leto voziti "tovor" s sabo.
 

kajpace

Guru
6. nov 2018
5.363
3.428
113
- za tvojim hrbtom...
hmpg.net
Nikoli ne bom vozil 9 oseb in mi je brezveze stalno nekje hraniti sedeže, ker ne zasedejo tako malo prostora.
Plan je kombi predelati v camper, s tem pride pa tudi lesena plošča po tleh, ki prekrije nosilce za sedeže... In je potem kar procedura vse to demontirati zaradi tehničnega...

Je pa verjetno v tem pogledu boljše kupiti zaprt tovorni kombi s steno in pač celo leto voziti "tovor" s sabo.

To je pa druga stvar...
 

Robert

Majstr
21. jul 2007
2.649
466
83
Tolmin
Ko sem planiral podobno predelavo me je motila vezna stena pri tovornemu ;)
Je pa bil plan izdelava za do 4 osebe - spredaj dva sedeža in zadnja klop.
Za njimi pa pograd v višini oken spodaj pa ropotija in izvlečni plinski roštilj ;)
Seveda pa kombi L2 in H2 - povišan in podaljšan.
 

msenjur

Guru
11. sep 2007
26.949
-393
113
pričakujem kakšen link

V čem je razlika ali sedež zgolj podreš, ali odstraniš?

ocitno je zakon zelo nejasen. vem pa da tezijo, ker se vsako leto pregovarjam na tehnicnih, nazadnje mi je dal pogojno brez sedezev.

naj nekdo poslje mail na homologacije, da naj navedejo tocne pravilnike in clene glede teh sedezev, da bomo enkrat zakljucili to zgodbo.

tokle dalec je prisel nekdo na bmw forumu...

Debilnost zakonodaje? da
:-D




42. člen zakona o motornih vozilih:

(1) Vozilo v cestnem prometu mora biti tehnično brezhibno. Šteje se, da je vozilo v cestnem prometu tehnično brezhibno, če:

1. ima napravo za omejevanje hitrosti ali drug vgrajen sistem za omejevanje hitrosti vozila, če je za to kategorijo vozila zahtevan,

2. ima brezhibno delujoče predpisane dele in opremo ter

3. izpolnjuje predpisane zahteve glede varstva okolja.



Se je treba vprašat ali sedež spada med predpisane dele in opremo. Takšnih zadev ne urejajo nikoli zakoni, ampak pravilniki.





In pogledamo 5. člen pravilnika o delih in opremi vozil:

(1) Zahteve za sisteme, sestavne dele in samostojne tehnične enote vozil so opredeljene v ustreznih pravilnikih o ugotavljanju skladnosti vozil in tehničnih specifikacijah za vozila, ki jih ti pravilniki določajo.

(2) Mere in mase vozil v cestnem prometu so določene v Prilogi II tega pravilnika.



No ta pravilnik to namesto, da bi razrešil, kar nalaga zakon, se sklicuje na drug pravilnik.





Ugotavljanju skaldnosti vozil je namenjen Pravilnik o skladnosti vozil, kjer ni v samem besedilu spet napisanega nič konkretnega niti o lučeh ali zavorah, kaj šele o sedežu. Ima pa ta pravilnik priloge. In v prilogi št. II so celo nekajkrat omenjeni sedeži. Iz nje lahko razberemo:



-Trdnost sedežev mora zadoščat specifikaciji TSV 115

-Nasloni za glavo moraj bit po TSV 138



In to je vse, kar ima zveze s sedeži v osebnem vozilu v serijski proizvodnji, kar lahko izvemo iz tega pravilnika.



TSV 115 in TSV 138 predpisujeta cel kup podrobnosti o sedežih in postopkih, nista pa namenjeni določanja številu sedežev.

http://www.mzi.gov.s.../TSV_115-01.pdf

http://www.mzi.gov.s.../TSV_138-00.pdf





Ta dva dokumenta se ne sklicujeta spet na nek tretji dokument. In tako pridemo v slepo ulico, kjer ne najdemo nikjer navedeno ali je sovoznikov sedež predpisan del ali oprema, kot to zahteva 42. člen zakona o motornih vozilih, ali ne.



In si to potem vsak po svoje tolmači, kaor se njemu zdi, da je pravilno. Janez, ki opravlja tehnične preglede pri eni organizaciji, je prepričan da sovoznikov sedež mora bit vedno prisoten v vozilu, Jože ki dela na drugih tehničnih pregledih, pa meni da to ni potrebno. Če se obrneš recimo na organizacijo, ki se ukvarja s homolgacijami, bodo verjetno rajši rekli, da sovoznikov sedež mora vedno bit prisoten, kot da bi ti slučajno dali navodila, da lahko kršiš zakon in bi lahko potem krivil njih. Dejansko pa verjetno še sami ne vejo. Policisti pogosto ne vejo niti na pamet, kateri člen ti naj napišejo na plačilni nalog, če nimaš čelade na mopedu, ne pa da bi na pamet vedeli ali se lahko voziš s sedežem ali ne in kateri člen katerega zakona pri tem kršiš. Bi se mo moral res zamerit, da bi se mu dalo razmišljat o tem, kateri člen ti naj napiše. In dovmim, da so sploh pristojni za to. ČE je policsti enakega mnenja kot Janez, te lahko napoti na izreden tehnični pregled. Kjer pa je odločitev odvisna od tega, ali so te poslali k Jožetu ali Janezu.



Če imaš smolo in te pošljejo k Janezu in se ti da vlačit po sodiščih, še vedno po moje lahko dokažeš, da nisi kršil ničesar. Ker zakonodaja za osebna vozila nikjer izrecno ne prepoveduje manjšega števila sedežev od tistega v prometni. Pustimo ob strani avtobuse in avtodome, tam je število sedežev opredeljeno z zakonodajo, pri osebnih avtomobilih pa tega podatka ni nikjer zasledit.



Pač tipičen primer zakonodaje, kjer se ne ve, kdo pije kdo plača.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.661
6.704
113
pri taščici
Meni je lani na tehničnem težil kje imam še dva sedeža v alhambri. sicer jih redko vozim s seboj.
Sicer je pozegnal, ampak je pa rekel da naj letos pridem s sedmimi.
Tako da kombi po papirjih z 9 sedeži predelan v AD z 2 (3) sedeži bo na tehničnem jeba.
 

Robert

Majstr
21. jul 2007
2.649
466
83
Tolmin
Če je noter precej omar in vode pa ... je verjetno tovorni registriran za večjo dovoljeno težo.

Vsaj za Peugeot Boxer (enakih zunanjih dimenzij) vem, da ima potniški zadaj en list tovorni pa dva ;)
 

msenjur

Guru
11. sep 2007
26.949
-393
113
tudi to je res. ampak tiste vzmeti lahko tudi dodas. ampak je spet je. banje s homologacijo itn...
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
Če bi radi predelovali v avtodom potem TOVORNI!!! S potniško osnovo bo cel kup težav - višina, dolžina, neprava okna, pritrdila klopi, manjša NDM, drugi prenosi menjalnika,...
 

msenjur

Guru
11. sep 2007
26.949
-393
113
a menjalnik da je tudi drugacen?

visina in dolzina je enaka pri tovornem in potniske.... sasija je pac ista.

okna sm hotu napisat da so problem, ker kamperska so manjsa...

skratka, potniski je za kaksno light predelavo - pojstla pa miza pa tko... tko, kot jest pripravljam... :)
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
Seveda so prenosi drugi.
A L4 H3 je tudi potniški? Mislim da ne.
Okna se morajo odpirat pri sedežih, po drugi strani pa jih pri posteljah nočeš bočno.

Potniški so za svojo uporabo, ko pa imaš glih cajt, pa vržeš not "madrac" pa kemični WC in kuhalnik.