Kdo me bo omejeval kaj lahko vozim? A, A1, A2 kat

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.241
5.640
113
@SJTV1 kaj fali italjanskemu sistemu ko je prvi A (A1?) omejen na 125ccm in <15kW...

Sedaj sem vsakic v prekrsku ko se pri 30 vsedem na svoj scooter iz otrostva in grem v stacuno po kruh...
 

Pbutec

100. registrirani uporabnik
20. jul 2007
15.173
3.637
113
Marlbor
V drugi temi si napisal, da sploh še nimaš nobenega izpita za motor, torej si celi pameten čeprav se najbrž niti z biciklom ne znaš za ziher peljat.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.293
1.219
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Kamele0N pravi:
@SJTV1 kaj fali italjanskemu sistemu ko je prvi A (A1?) omejen na 125ccm in <15kW...

Sedaj sem vsakic v prekrsku ko se pri 30 vsedem na svoj scooter iz otrostva in grem v stacuno po kruh...

Ker noter pade recimo YZF-R125 (125, 15 kW)?
Citat:
Čas je, da se odpravite na vožnjo in preizkusite in maksimalno uživate z Yamaho YZF-R125. Ta vrhunski 125 ccm agregat z direktnim vbrizgavanjem je plod inžinirjev, ki so ustvarili modele YZF-R1 in YZF-R6 supersport legende ter MotoGP tehnologije. YZF-R125 je tukaj pokazal svoj stil in performance R- serije, zato ker je življenje šport in ga je treba izkoristiti do maksimuma.

Po drugi strani pa ven pade recimo Tenere (samo po Yamahah sem brskal) ...Pa čistop vsi maxi suterji te znamke. Bolano.
 
Nazadnje urejeno:

Gonzo

Guru
1. sep 2007
9.407
9.677
113
EU
Citat:
Uporabnik XXXL pravi:
Nikoli ne more biti za vse dobro. Vedno bi bil kak kg ali pa kaka KM preveč... zato je neka meja postavljena, strinjam pa se, da bi se dalo ti urediti bolje, predvsem z razmerjem med težo in močjo.
Sedaj se zamislite kako bi policija preverjala po sistemu teža/moč. Bi morala policija s kalkulatorjem računati razmerje. Potem bi naš pameten fant vložil pritožbo na pravilnost izračuna, ker ni upoštevano da je v prtljžniku imel še žaklj cementa.
Hudi smo na birokracijo javnega sektorja, vi pa imate še bolj birokratske.
tongue-1.gif
 

KillaKHAN

Guru
27. avg 2008
17.805
1.121
113
Citat:
Uporabnik Gonzo pravi:
Citat:
Uporabnik XXXL pravi:
Nikoli ne more biti za vse dobro. Vedno bi bil kak kg ali pa kaka KM preveč... zato je neka meja postavljena, strinjam pa se, da bi se dalo ti urediti bolje, predvsem z razmerjem med težo in močjo.
Sedaj se zamislite kako bi policija preverjala po sistemu teža/moč. Bi morala policija s kalkulatorjem računati razmerje. Potem bi naš pameten fant vložil pritožbo na pravilnost izračuna, ker ni upoštevano da je v prtljžniku imel še žaklj cementa.
Hudi smo na birokracijo javnega sektorja, vi pa imate še bolj birokratske.
tongue-1.gif

Saj bi bil podatek v prometno vpisan, skupaj s potrebnim nivojem vozniškega dovoljenja.
 

INKVIZITOR

Archbishop
3. apr 2009
3.516
5
38
Citat:
Uporabnik alkoholik pravi:
kdo bo mene omejeval da ne smem telefonirat med vožnjo? alpa da ne smem vozit s 0.6 promila v riti? ali pa tam ko vem da je vse frej 70km/h?

jebat ga... pravila so pravila...

a a
ne-ne-1.gif


Tole s konji za motor in avto je isti debilizem kot pitje alkohola zjutri do 10h00.

Šnppca ne smem, 10 perov pa lahko
bonk.gif
 

INKVIZITOR

Archbishop
3. apr 2009
3.516
5
38
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik sdpa pravi:
Prej sem spraševal v temi o BMW F650GS motorju s katero kategorijo lahko vozim omenjen motor, glede na to, da je meja za A1 kategorijo 35kW, motor pa jih ima 37. Za A1 izpit jepotrebno dopolniti 24 let ali imeti dve leti kategorijo A2.

Zdaj pa jaz vas vprašam, kdo mi ima pravico omejevat kaj vozim in s kakšno utemeljitvijo? Sem nevaren voznik? Sem v rizični skupini prekrškarjev? Sem kako drugače zaznamovan, da mi odrekajo pravico vozit tak motor, razen tega, da sem po neki kmetavzerski logiki premlad?!

A ni to stigmatiziranje državljanov (z volilno pravico!), na podlagi starosti?! Resnično me zanima kdo se je tega spomnil in kakšna je uradna utemeljitev. Pa ne mi govorit, da naj pa kupim motor z manj kW. Če hočem motor z 10.000kW, zakaj pa ne? Dokler ne bom nevaren sebi ali drugim, mi nihče ne bi smel odrekati te pravice.

Vozniski izpit ni pravica.
Da si varen, bos dokazal v dveh letih s sibkejsim motorjem.
Si v rizicni skupini (po starosti, ce ne verjames, si oglej statistike).

Skratka, ali si daj motort za tsta dva kilovata zapret ali pa utihni. Glede na tvoje pusanjevsi itak premlecnozob za kaj drugega kot skiro.

Dej ti ''stručko'' men povej, kolk jih je več živih na cesti zaradi dveh kilovatov? Kaj [cenzura] se je treba dokazovat 2 leti? A 125-ka Mito je manj nevarja kot recimo ninja? a?
 

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
20.064
10.837
113
kod Džej-Zija
Če ne bi uletaval v debato kot eno tele, bi opazil, da je to posledica dejstva, da je nekje treba potegniti mejo, sicer zakonodaja ne more zaživeti v praksi. Tokrat je razlika do meje 2 kW. Kako pameten bi šele bil, če bi bila razlika 1kW ali manj, kajne?
rolleyes-1.gif
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.241
5.640
113
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Ker noter pade recimo YZF-R125 (125, 15 kW)?


Po drugi strani pa ven pade recimo Tenere (samo po Yamahah sem brskal) ...Pa čistop vsi maxi suterji te znamke. Bolano.

Sem predvideval Pros/Cons odgovor

Predlog zate ki lahko celo kaj vplivaš na tem področju....in odgovor drugim ki se predrkavajo....

a) zaposlimo DARSovce....če so znal za 1000 raznih avtov določit vinjeto....bodo tud za 10 125ccm mopedov znal.....

b) lahko bi tudi podkategorije razdelil na PODrazrede........50ccm scooter od 14-21let rumena tablica.......nad 21 bela. GLEDE na to da je tej državi v interesu povsod več denarja pokasirat se čudim da niso že kaj tacga sprovedl (bela tablica je dražja registracija)

Še 10-15 let nazaj ko sem se vozil z scooterjem je blo dejansko več mopedev na cesti.........pa dvomim da ma kriza prste tu......samo kategorijo je zamorila sama država s svojo birokracijo tko da smo vsi odrasli pospravl svoje mopede v garaže in sedaj tam stojijo....prodat se ne splača....vozit pa tud ne....čeprav bi poleti prekleto sedlo se usest za do šihta pa nazaj !
 

INKVIZITOR

Archbishop
3. apr 2009
3.516
5
38
Jest ne govorim, da bi tak zakon moral sploh obstajati.
rolleyes-1.gif


Debilno je sploh vlečt tle meje. Pa tut ta jebena 2kW sta tak kvantni skok, da je joj.

Ker mulc bo bolj varno v prometu divjal ker mu motor ne potegne več kot 180km/h. Če bi šel pa 182km/h, bi ta tut ti tele razumel poanto.
smirk-1.gif


Sicer si pa ti itak vedno pametek k kurb.a....
zmaga.gif
 

kravakonj

Fizikalc
30. okt 2012
5.215
0
36
Citat:
Uporabnik keber pravi:
Ti si najprej pisal o cifri, ki bi se naj zgodila vsakih 500 let.
hysterical-1.gif
Sorry, kalkulacijski feler: ti torej praviš, da se vsako leto zgodi nekaj nesreč, kjer motorist ubije nekoga v avtu?
 

kravakonj

Fizikalc
30. okt 2012
5.215
0
36
Citat:
Uporabnik KillaKHAN pravi:
Fant se ne zaveda, da se fizike ne da pretentati, ter da sta motorist in njegov motor 300kg metek, ki nima zmečkalne cone. Pač teoretik, pa še to zelo slab.
Morda imaš težave z branjem: govorimo o tem, da nekateri menite, da so motoristi za druge udeležence (torej avtomobile) bolj nevarni od avtomobilov, kar je milo rečeno idiotsko.
 

kravakonj

Fizikalc
30. okt 2012
5.215
0
36
Citat:
Uporabnik keber pravi:
Ne da se fant ne zaveda, fant sploh nima najmanjšega pojma. Vsak kolikor toliko normalno ozaveščen voznik dobro ve, da se bočno trčenje hitrega motorista v avtomobil pogosto konča tragično tudi za potnike v avtomobilu. Takih nesreč je bilo ogromno, mrtvih pa neprimerljivo več kot potnikov na avtobusih.
In kolikorat se to zgodi? Kolikokrat motorist ubije voznika avtomobila in kolikokrat mlad šofer z močnim avotmobilom povzroči nesrečo s smrtnim izidom? Mislim, kdo pri zdravi pameti lahko reče, da motoristi ubijejo več voznikov avtomobilov.

Pa kdo govori o avtobusih - pravim, da so za promet precej bolj nevarni neizkušeni vozniki močnih avtomobilov, kot pa neizkušenih motoristi.
 

sdpa

Fizikalc
29. mar 2012
1.377
0
36
London
Obišči stran
Citat:
Uporabnik miklavz pravi:
No, nekaj se pa strinjam s SDPAjem - leta res niso merodajna, poznam kar nekaj motoristov v krizi srednjih let - imajo denar in kupijo hud stroj. Potem pa Darwin naredi svoje.
Omejitev po letih - vezano na moč motorja - in glede na izkušnje.
Nekoč smo mulci od malih nog preganjali motorje, pri 16 si naredil za A kategorijo, drajsal do 18 125 ccm, potem si bil izkušen za kaj močnejšega.
Danes te gradacije ni. Ne omenjajoč pri tem avtomatizem pri prestavljanju ter vožnji - avtomatik/skuter ti tega ne da. Če imaš pod ritjo 100 KW stroj te bo hitro kaznoval ko boš moral premišljati, kaj storiti v krizni situaciji.
Primer - kolega, ki je napolnil 40 let si je omislil KTMa, ker si je bil všeč na njemu. Jaz imam pa chopperja, tretji kolega pa GoldWinga. Na makadamu sva bila oba krepko hitrejša od njega.
No, potem je kolega ugotovil, da KTM ni ravno motor za njega in si je omislil GSa; na zadnjem skupnem potovanju sem bil s chopperjem v ovinkih hitrejši od njega.
Predlog - sprijazni se s predpisi, kupi nekaj lažjega in cenejšega za popravljanje po padcih - ker padci vsekakor bodo, naberi kilometre in izkušnje, prisluhni starejšim in kasneje kupi sanjski motor.
Off topic: BMW GS ni ravno sanjski stroj za potovanje. V eksotičnih pogojih se bolj kvari kot kakšen Africa Twin, Varadero ali VStrom.
Na naših cestah je pa vseeno. Pa vozi po predpisih, boš več užil od potovanja. Na koncu koncev, v eksotičnih krajih je najbolj popularen Honda CDI 125 ccm in kloni le tega. Neuničljiv, dovolj hiter in lahak, lahek za vzdrževanje.
Mater sem zabluzil... Lep da, M
Hvala za mnenje, Varaderota, Africotwin, tenere in motorje podobne klase imam tudi na umu, a zaenkrat se vseeno nekako nagibam BMWju. So le 'njemačka kola'.. Bom pa pogledal še za Hondo CDI 125. Za potovanje mi je predvsem pomembno, da imam lahko na AC potovalno hitrost okoli 100kmh z naloženim motorjem, pa seveda, da gre kolikor toliko dobro po brezpotjih in da ga ne zaustavi že kak mini potoček. Glede na prebrano po forumih je 650GS tukaj favorit..
 

ThaShizznitt

Fizikalc
13. jan 2008
4.781
4
38
Pa sej, tist, ki ga tolk vlece na cestaka z 180 konji, ga ocitno s tem razlogom, da mu je hitrost v krvi. In sploh ni problema, ker obstajajo piste z razlogom. Ne rabis izpita za na progo, mas motor in se gres sproscat. Ne rabs met za na cesto tolk moci. Odpiralec teme pa zmer lahko blikira tistga GSa, pa ni problema.
 

PuskA

Pripravnik
1. dec 2008
117
21
18
Hm, nisem bral cele teme, ampak ma mogoce kdo kake informacije za tole situacijo:

10 let nazaj sem naredil izpit za A do 125ccm, pa je blo takrat menda tako da po dveh letih dobiš potem za vse ali neki takega, samo si tega do zdaj nisem sel rihtat, mam se isti izpit, ni blo potrebe, pa tud zdaj je se ni, samo me zanima, če hočem dobit polni A moram nanovo delat izpit ali se mi kaj prizna?
 

ThaShizznitt

Fizikalc
13. jan 2008
4.781
4
38
Takrat ko so zakon spremenil, bi mogu it iskat izpit za neomejeno, al karkol si lahko dobil. Zdej mors pac se enkrat delat.
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Citat:
Uporabnik kravakonj pravi:
Pa kdo govori o avtobusih - pravim, da so za promet precej bolj nevarni neizkušeni vozniki močnih avtomobilov, kot pa neizkušenih motoristi.
Že res, da motoristi ne prednjačijo pri ubijanju avtomobilistov, niso pa te nesreče zanemarljive (razen zate očitno).
 

miklavz

† 1962-2015
30. sep 2012
912
1
16
V VB imajo podobne spote za opozorilo voznikom avtov vs motorjem kot pri nas. Tista fora - postaviš pokonci svinčnik, to je velikost motorja na 100 m ipd. Potem pa dajo še posnetke bočnih trčenj motorjev z avti. Avto je presekan na pol - motorist po navadi preživi, saj ga odnese čez in če ni ravno nekega drevesa mu nič ni.
Primerjaj - moja Yamaha ima brez goriva, samo z oljem nekaj æez 300 kg. Z mano, polnim keslnom goriva, prtljago in morebitnim sopotnikom ima preko 500 kg. Narejena ni iz zmečkljivih materialov ampak iz konkretnega železa/jekla. Pri 100 km/h ima po formuli mv2/2 cca 182 000 kn kinetične energije. Če vzameš, da ima recimo 1000 cm2 udarne površine, ki je nestisljiva je tu še vedno cca 180 kn/cm2.
Kot nož gre skozi vsak malo mehkejši predmet - beri stranico avta, airbagi ne pomagajo.
Mrbit sem mal zaštrikal s formulami, čeprav menim, da se nisem zmotil. Mogoče tudi z merskimi enotami.
Daleč nazaj je bila šola. Efekt je pa enak.
LPM
 

kravakonj

Fizikalc
30. okt 2012
5.215
0
36
Citat:
Uporabnik keber pravi:
Citat:
Uporabnik kravakonj pravi:
Pa kdo govori o avtobusih - pravim, da so za promet precej bolj nevarni neizkušeni vozniki močnih avtomobilov, kot pa neizkušenih motoristi.
Že res, da motoristi ne prednjačijo pri ubijanju avtomobilistov, niso pa te nesreče zanemarljive (razen zate očitno).
Ja, nesreče, kjer motorist ubije voznika, so zanemarljive. Zgodijo se enkrat na nekaj let. Je na slovenskih cestah precej praks, ki so daleč bolj nevarne od motoristov, ki ubijajo voznike avtomobilov.