Kdaj menjati akumulator?

matofill

Guru
18. sep 2008
3.672
732
113
Preveč koplicirate , gre za AGM akku, ti na dizlih zdržijo po 300.000 km in do 10 let, tako, da ......

Pulzno obnovitveno polnjenje seveda popravi akku realno za ene 10% samo agm akumulatorjev ne gre polniti, kar z vsakim polnilcem.

CTEK 5.0 so nekje premium polnici, obvladajo vse to tudi agm + pulzno, kar traja cca 24 ur. https://www.ctek.si/ctek-mxs-5.0-kompakten-polnilnik-in-vzdrzevalnik

Dobi se pri nas če pogooglate še nekaj eur ceneje.

Sodobni avtomobili, npr. BMW po letniku 2000 sami opozorijo in to veliko prehitro, ko je treba menjati AGM akku. Seveda je treba potem avtu povedati, da je nov akku. Npr., meni je avto osiral, pa sem vedel, da je še vse OK, za test sem pustil pri -15 st C luči za 15 min in je vžgal ko mina..., sem pa zaradi teženja avta vseeno zamenjal, svojega starega AGM 105 Ah pa dal nekomu, ki ima 9 let star kombi Peugeot, še vedno po 2letih mu deluje....

Tako, da ja lahko napolniš, pazi, da polnilec zna z AGM akkuji, sicer bo več škode, kot koristi, lahko tudi recond ali pulzno po naše, vseeno pa je realen test, najbolj -15 st C in ene pol 20 min vse luči, če vžge mrzel avto, brez matranja na šus, je akku OK.

Vsak pa ve za sebe, vendar tu vsi pozabljate , da gre za AGM, lastnost teh je, da jim mraz skoraj ne pride do živega, tudi hipne obremenitve ne, kot klasičnim.......
 
  • Všeč mi je
Reactions: kemb

Pbutec

100. registrirani uporabnik
20. jul 2007
15.089
3.574
113
Marlbor
Avto pa vam ne zna javiti, kdaj je aku prazen? Meni je francoz najprej nekega jutra začel izpisovati "low battery", pa potem vžgal brez problema. Potem čez par dni napisal "empty", pa še vseeno jedva vžgal, potem pa mrknil do konca. Vmes pa sem že nabavil drugega in imel pripravljen ključ za zamenjavo.
 

matofill

Guru
18. sep 2008
3.672
732
113
AGM nikoli ne odleti čez noč, klasika pa lahko, sem imel 20 let nazaj primer se pripeljem k kolegu ene 4 leta star klasičen akku., avto zaklenem, čez 5 minut se vrnem avta tudi odkleniti nisem mogel......, po menjavi akkuja, vse delalo, samo šlo je za klasičen svičen kislinski akku in ne AGM.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Kamele0N

B81

22. jul 2007
34.469
8.943
113
Moj bo star 10 let. Ce je nonstop vklopljen dashcam, se neha ugasat med voznjo, ko ustavim. Izklopim cam, grem na "AC" in potem start/stop dela naprej. To bi moglo 15 let it pri normalni voznji, jaz delam 14 km flike sem pa tja...
 

MUC

Fizikalc
4. sep 2007
1.716
99
48
No, meni Start/Stop deluje le občasno (recimo v 20%), ampak bojda zaradi tamalega, sekundarnega akumulatorčka, ki naj bi bil iztrošen.
Glede na to, da mi je to ena najbolj neumnih funkcij, ki jo je vsakič potrebno ugašati v meniju, mi je seveda super, da ne dela :)
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
15.841
3.865
113
A imaš ogromno mestne vožnje in nič kakšnih daljših relacij/ac? V takem primeru zna start stop cuzat elektriko in jo "varčevanje" na drugi strani preko pametnega alternatorja ne vrača dovolj hitro nazaj. To pomeni da akumulator ni nikoli popolnoma napolnjen in potem deluje ves čas na spodnji meji oz. tam pri meji kjer je filanje zagotovljeno v vsakem primeru ker je kapaciteta že dovolj (pre)nizka.

Če ne dela start/stop je to dober znak iztrošenosti glavnega akumulatorja (ne vem kaj ima sekundarni akumulator tule oz. kaj to sploh je?). Še 1x pa, če je to neko sodobno vozilo z pametnim nadzorom filanja se da preverit na testerju dejansko kapaciteto/stanje akumulatorja. To je zelo dober indikator o stanju akumulatorja v vozilu, če hočeš tak test naredit doma bi moral vsaj nekajkrat napolnit in (z ustreznim bremenom) spraznit akumulator.
 

MUC

Fizikalc
4. sep 2007
1.716
99
48
Avto sem komaj dobil, zato še ni navajen na moje cikle vožnje. Ima pa polno elektronike, tako da pričakujem, da me bo kaj opozoril - Volvo XC90 2015 :)
Sekundarna baterija je 10Ah - na sliki, glavni akumulator pa v prtljažniku 95Ah.
 

Priponke

  • bat.JPG
    bat.JPG
    55,7 KB · Ogledi: 291
Nazadnje urejeno:

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
15.841
3.865
113
Aha že dobil, gre za tamale AGM akumulatročke (8-10Ah). Zanimivo da je potem tudi glavni akumulator AGM oz. zakaj niso dali glavnega akumulatorja tistih 10Ah večjega ker pride bolj enostavno in ceneje! :D
 

Luce

Fizikalc
3. sep 2018
406
60
28
pod 12.4V se šteje za praznega oziroma potrebnega polnjenja. Če je pod 12V je nujno potreben polnjenja (če je nepriklopljen). Ko motor laufa če je vse vredu med 13.8-14.4V
Za testirat če je še vredu je pa potrebn priklopit tester, ker se testira pod obremenitvijo.
Luka, predvidevam, da si ti nekje zaposlen kot avtomehanik :bonk:
Mi prosim poveš kje, da ne bom pomotoma kdaj tja peljal avta.
Lepo prosim. Hvala.
 

nemenabijat

bom jaz vas
7. feb 2011
4.215
3.371
113
Luce nima pojma o akumulatorjih, zna pa guglat in guglu vse verjame. Taki mehaniki izza tipkovnice so meni zmagoviti.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Konec

Luce

Fizikalc
3. sep 2018
406
60
28
Luce nima pojma o akumulatorjih, zna pa guglat in guglu vse verjame. Taki mehaniki izza tipkovnice so meni zmagoviti.
Ti že veš, ko se tako dobro poznava. :fredi:
Mi poveš kdo si, da ko te srečam da se te izogibam, ker nimam rad stika z takimi bedaki.
Jaz se nimam za mehanika, kot nekateri tu gor. Samo uporabljam - vozim pa avto in lahko iz izkušenj kaj povem.
Eni pa tukaj gor ne razločijo med avtom in traktorjem.
No samo tolk:
Imam AGM 95Ah akumulator, napetost pri ugasnjenem avtu kaže 11,8V, letnik je 2016/5
Avto ne javlja še nobene napake, ampak vseeno nebi rad nekega mrzlega dne dočakal, da mi ne vžge.
Vprašanje - ali je to že zrelo za menjavo oz. če ne ali mislite da bo v roku 3-4 let? Toliko časa mislim avto imeti in če že menjam, ga raje menjam zdaj, kot ravno pred prodajo..
To je čist normalno. Tam do 11V je še v redu. Ne verjemi tem šalabajzerem, če bi znali potem ne bi viseli po forumih ampak bi delali.
Kaj bo pa čez 3-4 leta pa nobeden ne ve. Lahko ti bo odpovedal že letos (samo ne zaradi tega ker ti sedaj kaže 11,8V) lahko pa bo delal še 3-4 leta :zavijazocmi: .
Meni že par let kaže pod 12V pa je bilo pozimi tud po -10 pa še vedno vžiga. In dokler mi zjutraj ne bo vžgal ga ne bom menjal.
Če bi vsi delali tako kot ti potem bi morali zamenjati 90% vseh akumulatorjev.
Ena povprečna življenska doba je 5 let. Lahko dela 10 let ali pa pol leta, to je pa odvisno od različnih dejavnikov.
Najslabše pa so pozimi kratke vožnje ali sploh ne. V takem primeru lahko zjebeš nov akumulator kaj šele 3-4 leta star.;)
 

nemenabijat

bom jaz vas
7. feb 2011
4.215
3.371
113
Lahko da voziš avto, samo boš moral kakšen akumulator več čez roke dat.
Tale forum je zanimiv, ker kokr kateremu kaj ne paše, začnejo deževat žaljivke.
 

Luce

Fizikalc
3. sep 2018
406
60
28
Lahko da voziš avto, samo boš moral kakšen akumulator več čez roke dat.
Tale forum je zanimiv, ker kokr kateremu kaj ne paše, začnejo deževat žaljivke.
Pa ti si že ena sama žaljivka v nicku tako da si lahko samo tiho!
Kar se pa tiče kolk akumulatorjev sem jaz dal skozi, ene par sem jih dal skozi, ko si se ti še po jajcih valjal al pa še to ne tako da ...
Sem že tolk star, da imam nekaj izkušenj in hitro prepoznam kdo obvlada zadevo in kdo ne in tiste zelo cenim in jih spoštujem Ti na žalost nisi na tem spisku.