Kdaj menjati akumulator?

MUC

Fizikalc
4. sep 2007
1.716
99
48
Imam AGM 95Ah akumulator, napetost pri ugasnjenem avtu kaže 11,8V, letnik je 2016/5
Avto ne javlja še nobene napake, ampak vseeno nebi rad nekega mrzlega dne dočakal, da mi ne vžge.
Vprašanje - ali je to že zrelo za menjavo oz. če ne ali mislite da bo v roku 3-4 let? Toliko časa mislim avto imeti in če že menjam, ga raje menjam zdaj, kot ravno pred prodajo..

Hvala!
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.403
113
Ja, to je prenizka napetost za avto v mirovanju.
Pred menjavo bi jaz raje probal zadevo priklopit na polnilec in jo napolnit na 100%. Pa nato opazuješ nekaj dni kaj se dogaja z napetostjo.

Kak stil uporabe vozila pa imaš?
Uporabljaš avto z vožnjo vsak dan po vsaj 15 minut ali gre bolj za stil po 3 tedne nič, nato pa 5 minut vožnje?
 

shift

Guru
20. jul 2007
9.747
2.032
113
za šankom
Imam AGM 95Ah akumulator, napetost pri ugasnjenem avtu kaže 11,8V, letnik je 2016/5
Avto ne javlja še nobene napake, ampak vseeno nebi rad nekega mrzlega dne dočakal, da mi ne vžge.
Vprašanje - ali je to že zrelo za menjavo oz. če ne ali mislite da bo v roku 3-4 let? Toliko časa mislim avto imeti in če že menjam, ga raje menjam zdaj, kot ravno pred prodajo..

Hvala!

žal je napetost res nekoliko prenizka, probaj tako kot ti je napisal predhodnik, konec koncev je tak akumulator med 200 in 250€
 

sad

Guru
24. avg 2007
20.494
9.197
113
Kje se da kaj prebrati na to temo? Napetost akumulatorja v mirovanju, delovanju, ob zagonu, itd.?
 
  • Všeč mi je
Reactions: Matey

luka51

Guru
16. avg 2007
13.871
5.139
113
Kje se da kaj prebrati na to temo? Napetost akumulatorja v mirovanju, delovanju, ob zagonu, itd.?
pod 12.4V se šteje za praznega oziroma potrebnega polnjenja. Če je pod 12V je nujno potreben polnjenja (če je nepriklopljen). Ko motor laufa če je vse vredu med 13.8-14.4V
Za testirat če je še vredu je pa potrebn priklopit tester, ker se testira pod obremenitvijo.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Matey in sajkek

MUC

Fizikalc
4. sep 2007
1.716
99
48
Zdravo,
ali bo takle mali polnilec ok? To samo priklopim na akumulator (oz. Volvo ima spredaj pod pokrov motorja speljan +pol) , nicesar ne odklapljam?
 

Priponke

  • IMG_20191124_171850.jpg
    IMG_20191124_171850.jpg
    1,9 MB · Ogledi: 249

luka51

Guru
16. avg 2007
13.871
5.139
113
V teoriji vedno odkopiš ko polniš. Če crkne polnilec, da kaj ne skuri.
V praksi pa tega ne naredimo, ker se ura restira :D
 
  • Všeč mi je
Reactions: gr69

sad

Guru
24. avg 2007
20.494
9.197
113
pod 12.4V se šteje za praznega oziroma potrebnega polnjenja. Če je pod 12V je nujno potreben polnjenja (če je nepriklopljen). Ko motor laufa če je vse vredu med 13.8-14.4V
Za testirat če je še vredu je pa potrebn priklopit tester, ker se testira pod obremenitvijo.
Imam C-Teka z merilcem, ampak bi vseeno rad teorijo zadaj razumel ;).
Tako da, če ima kdo link s podrobno razlago bom zelo vesel.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
15.837
3.858
113
Pri teh sodobnih avtih je zelo težko ugotovit ali je akumulator dober samo s preveranjem napetosti. Recimo AGM akumulatorji so v vozilih ravno zato ker se uporablja en od načinov pametnega polnjenja, torej akumulator se ne polni vedno ampak samo ko so pogoji izpolnjeni. Pri večini vozil je tole ko avto zavira (regeneracija) tako da težko preverjaš kakšna je prava napetost ko vozilo teče in kakšna ko vozilo stoji.

Zgoraj omenjeni akumulator z 11.8V ima cca 30% nazivne kapacitete. A je to ok ali ne ne vem ker ne poznam kaj stoji za vozilom in kakšen režim vožnje je bil v uporabi pred meritvijo. 100% pa ima avto pametni nadzor accuja in bo začel javljat napako če ga ne more ok filat oz. kaže v servisni parametrih tudi stanje akumulatorja oz. dejansko kapaciteto (na servisu lahko preverijo).
 

MrDaco

Guru
11. sep 2007
10.902
4.959
113
pod 12.4V se šteje za praznega oziroma potrebnega polnjenja. Če je pod 12V je nujno potreben polnjenja (če je nepriklopljen). Ko motor laufa če je vse vredu med 13.8-14.4V
Za testirat če je še vredu je pa potrebn priklopit tester, ker se testira pod obremenitvijo.

Ko motor laufa nimaš kaj merit, ker takrat meriš napetost generatorja, oziroma alternatorja, in ti ta podatek ne pomeni popolnoma nič, razen to da alternator dela, kot mora. Meri se ko je avto vgasnjen.
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.188
1.797
113
Za štart ga nafilaj (če ga imaš s kom) potem boš pa videl. Preventivno menjavat baterijo niam smisla, ker ti bo mogoče nova še prej spustila dušo.
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.403
113
Zgoraj omenjeni akumulator z 11.8V ima cca 30% nazivne kapacitete. A je to ok ali ne ne vem ker ne poznam kaj stoji za vozilom in kakšen režim vožnje je bil v uporabi pred meritvijo. 100% pa ima avto pametni nadzor accuja in bo začel javljat napako če ga ne more ok filat oz. kaže v servisni parametrih tudi stanje akumulatorja oz. dejansko kapaciteto (na servisu lahko preverijo).

Za svinčen akumulator je vse pod 50% (cca 12,1 V) jeba.
Zato svinčeni akumulatorji niso primerni za vse namene, pod 50% napolnjenosti so lahko samo kratek čas, ker pod tem nivojem počasi ali pa hitro (pri še večjih izpraznjenostih) umirajo - sulfatizirajo.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
13.871
5.139
113
Ko motor laufa nimaš kaj merit, ker takrat meriš napetost generatorja, oziroma alternatorja, in ti ta podatek ne pomeni popolnoma nič, razen to da alternator dela, kot mora. Meri se ko je avto vgasnjen.
In točno s tem zmeriš ali ga dovolj fila, ali pa ne in je to krivo za prenizko napetost v mirovanju
 

MrDaco

Guru
11. sep 2007
10.902
4.959
113
To pa ja. Ampak običajno se še mnogo prej prižge lučka za akumulator, ki pove da se akumulator ne polni.
 

sandra

Guru
10. dec 2007
5.780
2.243
113
Imam AGM 95Ah akumulator, napetost pri ugasnjenem avtu kaže 11,8V, letnik je 2016/5
Avto ne javlja še nobene napake, ampak vseeno nebi rad nekega mrzlega dne dočakal, da mi ne vžge.
Vprašanje - ali je to že zrelo za menjavo oz. če ne ali mislite da bo v roku 3-4 let? Toliko časa mislim avto imeti in če že menjam, ga raje menjam zdaj, kot ravno pred prodajo..

Hvala!

Rajši povprašaj na servisu kjer servisiraš avto. Ker če nebi bila ok napetost ti bi avto sam javil, če ne drugač z lajtšovom na armaturi.