Komentar eGolfa od Pečjaka:
Prvi del, ki se nanaša na E Golfa je dokaj točen. G. Lotrič je imel pač smolo, da si je sposodil električni avto od proizvajalca, ki je zagrizen nasprotnik elektrifikacije prometa - oz je to sigurno bil v času nastanka tega avta, to je pred afero z izpušnimi plini in pred tem, ko je Tesla prodala pol milijona avtomobilov, ki jih še ni. Kako "ubiješ" električni avto? Tako, da narediš vozilo, ki stalno boleha na dometu in hkrati trdiš, da se kaj boljšega ne da narediti, ker tehnologija baterij ni dovolj napredovala. Mi smo lani vozili takega golfa dobre 3 mesece (v sklopu nekega projekta z nemškim partnerjem), ko smo ga pripeljali in odpeljali, smo z njim tudi prepeljali pot od Munchena do Gorenjske in potem nazaj.
.
Avtu se zelooo vidi, da so ga elektrificirali inženirji, ki ali nimajo dosti pojma o električnih vozilih, ali pa so dobili navodilo, da naredijo avto, ki ne bo "kanibaliziral" njihovih bencinskih modelov. Primeri: grelec je neizoliran, prav tako cevi za toplo vodo pri tem, da vsak vodovodar ve, da se iz neizoliranih cevi toplota hitro izgublja tam, kamor ni treba. Prednja maska je kar ista, kot pri bencinskem modelu, pri tem da je potreba za hlajenjem pogona bistveno manjša, areodinamične izgube pa so največje ravno skozi prednje odprtine za zrak. V avtu kraljuje velikanski 12V svinčeni akumulator, ki predstavlja mrtvo težo, saj električni avto nima zaganjalnika. Sistem klimatizacije je pobran kar iz bencinarja, kar pomeni, da vedno požira neko energijo bodisi za hlajenje ali pa za gretje. Da to ugasneš, moraš ali ugasniti kompletno ventilacijo (potem se rosi), ali pa prestaviti v eco mode, ki je prepočasen in z njim na avtocesti postaneš strelovod za vse besne tovornjakarje. Da povem še na kratko: slabe volje g.Lotriča ni kriv električni avto, ampak namen koncerna VW, da naredi tak električni avto, da bo večina kupcev raje kupila fosilno ali hibridno verzijo. Seveda so ljudje, ki tega E Golfa kupijo in so čisto zadovoljni, saj so se nanj navadili in se jim bolj pozitivno zdi to, da je Golf pač Golf in če npr razbiješ prednji odbijač, bo strošek precej nižji, kot pri namensko narejenem električnem vozilu, tudi zavore in podvozje bo znal poservisirati vsak neodvisni serviser.
.
Drugi del, kjer se premetava neke številke, je bil najbrž tudi bolj rezultat slabe volje nad Golfom, kot pa kaj drugega. Mi smo imeli z Golfom povprečno porabo cca 15 kWh/100 km, z BMW i3 približno 14 kWh/100 km , z našimi predelanimi vozili imamo celo nekaj nižjo. Radia in bluetooth-a ni potrebno izklapljati, to povedo številke: pri 20 in več kWh (20000 Wh) se poraba nekaj 10 Wattov res ne pozna. Pozna se pa gretje (4 kW) in hlajenje (1-3 kW), vsaj tako, kot je na E golfu.
.
Izpusti CO2: primerjal je tovarniški izpust dizla (seveda zlagan) z izmerjenim izpustom "štromarja", ob predpostavki, da imamo v Sloveniji vso elektriko iz TEŠ6. Tako primerjanje pač ni znanstveno korektno, primerja naj ali tovarniški podatek s tovarniškim podatkom (oba zlagana), ali pa ene meritve z drugimi. Poleg tega mi nismo Izrael, ampak Slovenija, kjer so TE udeležene le z dobro tretjino proizvedene energije. Da ne omenjam ostalih škodljivih vplivov nafte: izpust strupenih plinov, ko avto deluje na hladno (v mestu skoraj ves čas), odsotnost ustvarjanja delovnih mest za proizvodnjo energije (nafto boste v Slo žal ali pa na srečo zaman iskali) ter posredna podpora ekstremističnim gibanjem, ki jih financirajo države proizvajalke nafte, od koder dobi EU velik del fosilnih goriv.
.
Tudi pri ceni ni točnih navedb, ker je očitno avto polnil ponoči, takrat pa teče v večini trajnostno naravnanih gospodinjstev nočna tarifa, ki je nižja. Ne vem zakaj je navedena cena brez trošarine, ko greš na črpalko pač ne moreš natočiti goriva ne da bi plačal trošarino. Podobno zavajanje, le v drugo smer bi bilo, če bi navajal ceno električne energije brez omrežnine ali pa to, da mi polnimo iz fotovoltaike (da, imamo baterijski zalogovnik, da ne bo kdo trdil, da se potem ne vozimo, ko ni sonca). Iz fotovoltaike pač ta hip ne more polniti slehernik, kakor tudi slehernik ne more kupovati fosilnih goriv brez plačila trošarine, prevoznih stroškov in še česa.
.
Upam, da v Šoli za trajnostni razvoj ne raziskujejo na tak način in da je bilo netočno manipuliranje s številkami zgolj odraz slabe volje ob uporabi E Golfa.
Zagovarjanje uporabe fosilnih goriv, ki so po sami definiciji netrajnostna, pač ne more biti rdeča nit v ustanovi, ki propagira trajnostni razvoj. Kaj je to, se pa ve: električni transport v povezavi z obnovljivimi viri energije.