Kateri DSLR priporočate ?

DizzyReed

Shmoo
5. avg 2007
7.663
220
63
41
Ljubljana Moste
juretov.blog.siol.net
Citat:
Uporabnik brgo pravi:
Jaz imam sicer v službi canona 1000D, pa se mi niti ne da ubadat z njim, ker je že v rokah plastična igračka. Ne razumem, kako je lahko spot metering nekaj manj pomembnega... če mene vprašaš je recimo live view precej manj pomemben. Pa tudi dvomim, da bo nekdo, ki kupuje 1000D, kaj kmalu posebel po čem drugem kot kit objektivu, ta pa je precej ubog. Če bi si želel fotkič priljubljenega dvojca, bi sam vsekakor posegel kak razred više od 1000D...

Strinjam se s tabo glede objektivov od pentaxa. Splošno uporabnih zoomov je manj kot pri canonu in nikonu, ima pa zato pentax odlično serijo fiksnih objektivov, ki jih drugi proizvajalci nimajo. Seveda je na voljo tudi več ali manj vse od sigme in tamrona. Običajen uporabnik, sploh pa začetnik, pri pentaxu ne izvisi. Kakšna športna fotografija ipd. pa je najbrž kar prednost canona/nikona.

samega sebe spodbijaš - najprej, da dlje od kita itak verjetno ne bo šel, po drugi strani pa serija fiksnih.

fiksni so zakon, vsakemu amaterju bi najprej dal dva fiksna (20 mm in 50 mm) in ko zna z njimi, takrat bi šele dal zoom objektiv, ampak okej, to je zdaj že druga storija, dejstvo je, da so za domačo uporabo kit objektivi povsod čisto zadovoljivi. če ga primerjaš s profi serijami, ja hvala bogu, da se skrije, drugače ne vem, zakaj se reče profi serija, ampak za domače albume polnit, več kot zadovoljivo.

kar se spota tiče - sam ga nikoli ne uporabljam, niti v zafrknjeni svetlobi. se raje zanesem na svoje čute in svoje izkušnje. te sem pridobil s fotkanjem in vsak amater začne fotkati na zeleni oz. modri avtomatiki, potem vidiš, kako fotič podaja čase, in začneš raziskovat na manualcu. v življenju sem enkrat samkrat fotkal na spot, enkrat in nikoli več ...

plastik fantastik ... dokler ne primeš v roke nekaj podobnega 40D je vse plastik fantastik, in ko primeš v roke 1D šele vidiš kakšen plastik fantastik je vse ostalo ...
tongue-1.gif
 

brgo

Fizikalc
14. avg 2007
5.783
0
36
Milky way
Citat:
Uporabnik DizzyReed pravi:
samega sebe spodbijaš - najprej, da dlje od kita itak verjetno ne bo šel, po drugi strani pa serija fiksnih.

E pa dobro no. Saj sem naredil dva odstavka, v enem sem ti povedal zakaj mi 1000D ni kul in v drugem zakaj pentax vendrale ni tako slab, ker ima dobro serijo fiksnih objektivov. Ti si pa zmešal v en odgovor
smile-1.gif


Citat:
Uporabnik DizzyReed pravi:
plastik fantastik ... dokler ne primeš v roke nekaj podobnega 40D je vse plastik fantastik, in ko primeš v roke 1D šele vidiš kakšen plastik fantastik je vse ostalo ...
tongue-1.gif

Da, da... prvi slr s katerim sem imel opravka je bil v službi 20D. Tudi 50D sem dobro sprobal. Je bil pa šok, ko so v službi namesto trotla nabavili 1000D in sem dobil plastično igračko v roke
smile-1.gif
K200D res ni v rangu 50D in višjih, tako ga pa spet ne hvalim. Tudi v roke ne sede tako lepo, ker je malo premajhen.
 

SoulMan

Majstr
9. sep 2007
3.264
152
63
Celje
Citat:
Uporabnik brgo pravi:
Ampak ni fora, da na današnje, sploh vstopne body-je, pašejo samo objektivi z oznako AF-S če hočeš AF? Potem je izbira fiksnih objektivov precej majhna... našel sem 2.

To je res, vendar ne moremo v eni sapi govorit o vstopnem modelu in seriji fiksnih objektivov. Zaradi tega sem mislil, da enostavno ciljaš na komplet proizvajalca.

Predlog tistemu, ki je načel temo...kupi DSLR-ja, ki je en razred višje od tistega, kar misliš, da bo prava stvar zate, posebej pri vstopnih modelih. Torej, ne vzami Canona 1000D, ampak rajši 400D. Pri Nikonu pa ne D3000, ampak mogoče raje D5000. Seveda, če ti budget to vsaj približno dovoli. Takšen nakup ti bo skoraj zagotovo prihranil nekaj denarja, ko boš čez nekaj mesecev spoznal določene omejitve teh DSLR-jev najnižjega ranga. Je pa pri Nikonu res problem to, da vijak za samodejno ostrenje starejših objektivov dobiš šele v D90-ki. Tako, da če še enkrat premislim, bi ti priporočal kar tega, če še malce € dodaš. Ampak potem smo pa že pri neverending story...še nekaj €, pa dobiš to...pa še nekaj €, pa dobiš ono... Ampak klinc, tako je ponavadi v fotografiji.
smile-1.gif
 

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
19.921
10.651
113
kod Džej-Zija
Citat:
Uporabnik DizzyReed pravi:
kaj mi pomaga super duper fantastičen body Pentaxa, ki ima v začetnem rangu vse cukre višjih rangov, če pa imajo borno izbiro objektivov (govorim o objektivih Pentax, ne 3rd name ponudnikih - se ve, da to vseeno najbolj klapa skupaj)

kaj ti pri Olympusu nuca vse, kar ponujajo, pa ni slabo, če so omejeni zaradi majhnosti senzorja, ter imajo spet ultra drago lečovje?

kaj ti pomaga naprednost Sonyja, če osnovnih stvari, kot je redukcija šuma, ne znajo poštimati - in imajo spet drago lečovje, plus pomanjkanje le tega.

sam vidim dobro možnost le v Nikonu ali Canonu. pač imata vse te stvari najbolje naštudirane, in posledično z njima lahko dosežeš boljše rezultate.

če se ne motim, je 400D tukaj najboljša izbira.

p.s.: spot metering? je to res tisto kar odloča? ali je splošna uporabnost tista, ki odloča?

Takih predsodkov od profesionalca ne bi pričakoval. Recimo nabijanje o velikosti senzorja pri Olympusu. Samo malenkost je manjši od APS-C formata, po šumu pa glede na rezultate fotk E-P1 in E-P2 za APS-C ne zaostaja praktično nič več.

Kar se cene objektivov tiče, ima tri razrede objektivov. Standard je poceni, high grade je dražji, vendar imajo vsi velike zaslonke in so zatesnjeni (pomisli, kako drag mora biti Canon, da izpolnjuje omenjeni dve zahtevi), super high grade so pa res zelo dragi, ampak po kvaliteti nekje na nivoju najboljših Nikonov, če ne občasno celo višje.

Potem pa začni govoriti še o prenosljivosti sistema. Zadnjič sem po rokah prekladal Olympusov 50-200 f/2,8-3,5., kar je preračunano 100-400. Canonov ekvivalent je precej večji in težji od omenjenega Olympusa.

Konkurenčne prednosti Pentaxa in Sonyja naj pove lastnik katerega od omenjenih sistemov.

Če že govoriš kot profesionalec, bodi vsaj objektiven, da ljudje ne bodo mislili, da sta kličneva Canon in Nikon edina izbira in da je vse ostalo šrot. Pa tudi kot uporabnik Canona bi lahko bil tako pošten, da bi povedal, da ima slednji tudi kar nekaj omejitev, recimo slabe širokokotne objektive, kar se popravlja šele v zadnjem času, vendar je tudi ta rešitev ultra draga. Povej še to, da stari objektivi, ki niso delani za digital serije, nimajo prilagojenih lastnosti, kot so coatingi in ostrina, sploh na robovih, kot bi jih zahteval današnji full-frame aparat ali pa morda 7D, ki ima za APS-C izjemno visoko ločljivost. Pa povej še, da 7D s toliko pikami sploh nima izjemne predstave pri visokem ISO-u, kar smo bili v preteklosti od Canona navajeni.

Nauk: če človek že sprašuje za informacije, bi bilo fer, da se da vsaj približno uravnotežene, ne pa, da se samo svojo malho hvali.
 

krava

Majstr
5. sep 2007
3.665
340
83
www.kacnje.eu
Takšnih tem sicer ne spremljam, sedajle pa sem zaradi bližajočega se pogreba živčen in ne morem normalno delati ... pa berem.

Sem sicer Canonovec, na blogu pa sem v septembru na kratko ocenil Olympusa E-30. Če koga zanima ... naj pač pogleda.
Nisem navijač in mislim, da so danes glavne znamke odlične. Velika velika velika večina pa je itak odvisna od fotografa.
 

DizzyReed

Shmoo
5. avg 2007
7.663
220
63
41
Ljubljana Moste
juretov.blog.siol.net
Citat:
Uporabnik mosseero pravi:
Citat:
Uporabnik DizzyReed pravi:
kaj mi pomaga super duper fantastičen body Pentaxa, ki ima v začetnem rangu vse cukre višjih rangov, če pa imajo borno izbiro objektivov (govorim o objektivih Pentax, ne 3rd name ponudnikih - se ve, da to vseeno najbolj klapa skupaj)

kaj ti pri Olympusu nuca vse, kar ponujajo, pa ni slabo, če so omejeni zaradi majhnosti senzorja, ter imajo spet ultra drago lečovje?

kaj ti pomaga naprednost Sonyja, če osnovnih stvari, kot je redukcija šuma, ne znajo poštimati - in imajo spet drago lečovje, plus pomanjkanje le tega.

sam vidim dobro možnost le v Nikonu ali Canonu. pač imata vse te stvari najbolje naštudirane, in posledično z njima lahko dosežeš boljše rezultate.

če se ne motim, je 400D tukaj najboljša izbira.

p.s.: spot metering? je to res tisto kar odloča? ali je splošna uporabnost tista, ki odloča?

Takih predsodkov od profesionalca ne bi pričakoval. Recimo nabijanje o velikosti senzorja pri Olympusu. Samo malenkost je manjši od APS-C formata, po šumu pa glede na rezultate fotk E-P1 in E-P2 za APS-C ne zaostaja praktično nič več.

Kar se cene objektivov tiče, ima tri razrede objektivov. Standard je poceni, high grade je dražji, vendar imajo vsi velike zaslonke in so zatesnjeni (pomisli, kako drag mora biti Canon, da izpolnjuje omenjeni dve zahtevi), super high grade so pa res zelo dragi, ampak po kvaliteti nekje na nivoju najboljših Nikonov, če ne občasno celo višje.

Potem pa začni govoriti še o prenosljivosti sistema. Zadnjič sem po rokah prekladal Olympusov 50-200 f/2,8-3,5., kar je preračunano 100-400. Canonov ekvivalent je precej večji in težji od omenjenega Olympusa.

Konkurenčne prednosti Pentaxa in Sonyja naj pove lastnik katerega od omenjenih sistemov.

Če že govoriš kot profesionalec, bodi vsaj objektiven, da ljudje ne bodo mislili, da sta kličneva Canon in Nikon edina izbira in da je vse ostalo šrot. Pa tudi kot uporabnik Canona bi lahko bil tako pošten, da bi povedal, da ima slednji tudi kar nekaj omejitev, recimo slabe širokokotne objektive, kar se popravlja šele v zadnjem času, vendar je tudi ta rešitev ultra draga. Povej še to, da stari objektivi, ki niso delani za digital serije, nimajo prilagojenih lastnosti, kot so coatingi in ostrina, sploh na robovih, kot bi jih zahteval današnji full-frame aparat ali pa morda 7D, ki ima za APS-C izjemno visoko ločljivost. Pa povej še, da 7D s toliko pikami sploh nima izjemne predstave pri visokem ISO-u, kar smo bili v preteklosti od Canona navajeni.

Nauk: če človek že sprašuje za informacije, bi bilo fer, da se da vsaj približno uravnotežene, ne pa, da se samo svojo malho hvali.

se strinjam, mogoče sem se glede Olympusa malce preveč pregaglil, dejansko gre za precej dober sistem, niti ne vem, zakaj ga ni več med profesionalnimi userji ...
redface-1.gif


je pa ena druga stvar - vedno, kadar sem delal ali z Olympusom ali z Nikonom - vedno sem se lovil pri nastavljanju. ko delam s Canonom, imam vse naštimano takoj. tudi ko pogledam nazaj, ko sem še sprobaval, preden sem nabavil svoj prvi DSLR, je bilo tako.

kar se tiče leč - delam z mašinerijo, kjer je še najmlajši moj 50 mm fix objektiv. vse ostalo je starejše od 4-ih let - 16 - 35 je star 4 leta, 70 - 200 prav tako. in sta oba - kapo dol. ostra tako kot si želim, naredim lahko vse, tako kot je treba. je pa ena stvar - ko gledam fotke kolegov na Nikonu - vedno nekaj fali. Nikon trenutno je stopničko dlje, višje, in dela bolje, ampak - to je profi razred.

kar me je zmotilo pri Nikonu v začetnih razredih je to, da recimo 50 mm fixnega na teh vstopnih modelih ne gre uporabljati, vsaj z AF-jem ne. kar je za moje pojme velik minus, ker gre za odlično lečo in bi tu morali nekaj narediti ...

za Pentax in Sony pa še vedno ostajam istega mnenja - prvi mora temeljito dopolnit svoje lečovje, drugi pa poleg patentov doterat še kaj zraven ...

Olympusa, ta Pen serija - kapo dol, fantastična zadeva, samo - spet smo tam, koliko so zadeve uporabne - za amaterja, verjetno res, samo kolikor vem, gre vseeno kar za drago zadevico.

kar se tiče viskih ISO vrednosti - danes sem ga valjal po rokah in lahko rečem samo to - 6400 ISO je tak, kot ga imam na 3200 ISO na 1Ds, kar je za moje pojme, na enkrat manjšem senzorju za kapo dol.

da o 1D mkIV ne govorim ...
evil.gif
 

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
19.921
10.651
113
kod Džej-Zija
Olympus v najvišjem, torej pravem profi razredu, nima konkurenčnih bodyjev. E-3 je sicer izjemno robusten, zato ga marsikateri profi uporablja za zlorabo v zares slabih pogojih, vendar pri športni fotografiji ne more parirati Canonovi seriji 1 in Nikonu D3 ali D3s. Lečovje je pa po drugi strani več kot dovolj konkurenčno, z dodatno prednostjo, da je zaradi in-body stabilizacije vsak objektiv stabiliziran, tudi ultraširokokotni.

Zato pa ta sistem z lahkoto pokrije večino potreb tudi zahtevnejših amaterjev. Uporabljajo ga pa tudi profiji za pokrajine, poroke, itd. Edini primanjkljaj je res v športni fotografiji, ker nima nobenega bodyja z več kot 5 fps-ji, pa še pri super high grade seriji bi moral vgraditi Olympus SWD sistem ostrenja.

Torej, za amaterja čez glavo.

Za Nikona se strinjam, je res tečno, da za kakšne manj razširjene objektive rabiš vsaj D90, da lahko ostriš, kar je meni malo mimo, ampak očitno so se odločili za tak pristop, da silijo uporabnike v zahtevnejše in dražje produkte. Saj tudi pod D90 ne dela merjenje svetlobe za manualne objektive, kar je spet malo mimo, ker meni na Olympusu dela to že na E-1, ki je pri njihov pravi dslr. Pa za Canona tudi vem, da merjenje dela na vseh bodyjih.

Skratka, čisto vsaka firma ima svoje muhe. Zato je treba samo premisliti, s katerimi muhami lahko preživiš, katere te pa tako motijo, da jih ne bi mogel prenesti.
 

DizzyReed

Shmoo
5. avg 2007
7.663
220
63
41
Ljubljana Moste
juretov.blog.siol.net
okej, recimo takole:

če boš fotkal samo amatersko, za polnjenje domačega albuma, tudi za printe do A4 formata, potem je katerikoli od teh vstopnih DSLR-jev čez glavo dober. dejansko je potem glavno samo rokovanje s kamero, katera bolj paše v roko in s katero se hitreje znajdeš.

če pa gledaš tudi naprej, v prihodnost in veš, da boš nekega dne šel kakšno stopničko višje, in višje ... v tem primeru pa bi se res osredotočil na Canona, Nikona, oz. naj bo tudi Olympus.
redface-1.gif
 

ahmed

Majstr
23. sep 2007
2.488
119
63
Moj predlog, kupi najcenejsega, ki ti zraven da spodoben kit objektiv. Nekje 15-70 mm +-. Ko se navadis na SLR in vidis, da je veliko vec
dela za spodobno sliko kot sicer prej s kompaktom, bos vedel, ali rabis kaj boljsega, ali je bila le modna muha. Sedaj razmisljati kaj kupiti itak nima smisla, saj so vsi nasteti slrji osnovni, ampak za domaco rabo cisto ok.
 

Chief_Wiggum

Fizikalc
24. jul 2007
1.064
3
38
Najprej vzami v roke kakšno knjigo in predelaj osnove fotografije in osnovne karektaristike fotografske opreme. Veliko gradiva je tudi na internetu. Potem ti svetujem, da prebereš teste vseh fotoaparatov, ki padejo v tvoj cenovni razred. Potem pojdi v trgovino in sprobaj kamero v rokah, kako ti sede, kako se znajdeš z gumbi, z meniji, kako se odziva ostrenje... Še bolje je, če poznaš koga, ki ima ta in ta aparat. Skratka preberi čim več in sam preizkusi čim bolj. Kaj ti bodo ostali pamet solili, pa vzami z rezervo. Že tako boš na internetu težko našel popolnoma objektiven review.
rolleyes-1.gif
 

trigga

Fizikalc
24. jul 2007
1.787
0
36
Citat:
Uporabnik ahmed pravi:
Moj predlog, kupi najcenejsega, ki ti zraven da spodoben kit objektiv. Nekje 15-70 mm +-. Ko se navadis na SLR in vidis, da je veliko vec dela za spodobno sliko kot sicer prej s kompaktom, bos vedel, ali rabis kaj boljsega, ali je bila le modna muha. Sedaj razmisljati kaj kupiti itak nima smisla, saj so vsi nasteti slrji osnovni, ampak za domaco rabo cisto ok.

Če bi človek rad samo preizkusil DSLR bi bilo po moje bolje, da si ga kje najprej izposodi ali najame in ugotovi, če je to to. Resda je kvaliteta fotografij boljša kot je s kompaktom, vendar dobro fotografijo naredi fotograf, ne fotoaparat. Če so motivi brezvezni, je popolnoma vseeno ali jih fotkaš s kompaktom za 300 eur ali z opremo vredno 10x več.

Za domače fotke in fotke z dopusta sem prepričan, da bi bil večini ljudi ki so zaradi ugodnih cen nabavili dslr, dovolj kompakt višjega ranga. Prvič je manjši in lažji od dslrja, drugič imaš v višjem rangu na kompaktih že solidne zoom objektive (za enakega pri dslrju daš skoraj toliko, kot je vreden dslr). Tretjič, ki se navezuje na prvič, kompakta imaš zaradi majhnosti lahko vedno s sabo, dslrja boš na ta račun 100% večkrat pustil doma ali v hotelu. Potem so še baterije; kompakti "požrejo" kakršnokoli AA baterijo, ki jo lahko kupiš praktično povsod, od lokalne trgovine ali črpalke do supermarketa. Če imaš dva para močnejših (recimo 2500 mAh) baterij za polnjenje in imaš en par v fotiču, drugega pa v žepu/avtu/torbi sem prepričan, da ne boš zamudil ničesar. Ko ti dslr zajavka da je konec, je konec. Razen če imaš rezervno baterijo (vendar jo moraš nabaviti že doma in je v večini primerov specifična za tvoj model, torej ne moreš it na pumpo rekoč eno baterijo za ta in ta fotič prosim ).

Jaz sem nabavil osnovnega dslrja (glej profil), vendar mi je že malo žal, da nisem posegel višje, morda celo po drugi blagovni znamki. Pred nekaj časa sem ceo razmišljal o nabavi rabljenega dslr, vendar sem se potem premislil, bom raje počakal da se nabere še nekaj denarja in potem nabavim novega, trenutni pa mi lahko služi tudi kot rezerva. Sem pa gledal nekje v razredu Nikon D90, Olympus E-30, Canon 40D . Nikon mi je privlačen predvsem zaradi možnosti snemanja videa, pa tudi kot fotoaparat je zelo dober, kolikor sem bral teste. Poleg tega z njim delajo tudi starejši objektivi (ima vgrajen motorček za ostrenje), izbira objektivov pa je proti Olympusu veliko večja (tudi kar se tiče konkurenčnih proizvajalcev).
 

ahmed

Majstr
23. sep 2007
2.488
119
63
Ne poznam ljudi ki DSLR posojajo. Jaz sem ga samo enkrat in nikoli vec. Za najem pa ne vem, vendar dvomim da bos v enem dnevu dojel bistvo slrja, pol pa najemnina verjetno naraste ze na pol ce novega (cenejsega).
Nisem mislil da bo s SLRjem delal boljse fotke, temvec da se bo moral bolj potruditi da bo kej spodobnega ven dobil. Ni ravno point&shoot, razen ce delas na avtomatiki (tko bo verjetno zacel, potem pa sel naprej).
Jaz sem sel postopoma, od osnovne 350d, 400d, pa potem na 50d scasoma in sedaj na 5d. Pac sem sproti videl, da je to to, in sem
se tako osebno kot tehnicno nadgrajeval. Zato pravim da je nesmisel v osnovi startati z visjimi rangi.
Je pa seveda varianta, da se kupi npr rabljeni 40d (ki ga dobis za dokaj podobno ceno). Tako bo za podobno ceno dobil spodoben
slr za osnovno in naprednejso slikanje in potem nadgrajuje le objektive.
 

trigga

Fizikalc
24. jul 2007
1.787
0
36
To sem mislil predlagati tudi sam. Če tako pogledaš, stvar niti ni tako zelo draga. Kavcija se ti itak vrne (s predpostavko, da objektiva/fotoaparata ne mečeš po tleh itd), če vzameš čez vikend (petek - ponedeljek) se ti zaračunata samo dva dneva, kar je za moje pojme čisto kul.
Si pač en vikend res vzameš čas in objektiv/fotoaparat konkretno stestiraš. Če si v treh dneh ne ustvariš vsaj ene približne slike o zadevi, potem pa ne vem.