Kako težko bi bilo registrirati električni skuter?

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.084
4.080
113
6400 EUR motor (akcijska cena do konca julija) + 20% DDV
170 EUR transport
96 EUR homologacija
25 EUR osnovno zavarovanje (45% bonus)
275 EUR polni kasko brez tatvine (45% bonus)

Potrebna bo pa še registracija.

Po moje A kategorijo rabiš, ker gre čez 45km/h.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.084
4.080
113
Eto, danes sem dobil homologacijo in sklep davkarije, tako da imam vse dokumente potrebne za registracijo.

Z vsemi dokumenti sem šel registrirati, pa program ni spustil naprej, ker menda na LPP-ju niso vnesli določeni podatkov za izračun cestnine. Bom poizkusil jutri urediti z LPP-jem. Če imam homologiran, potem mora registracija čez. Razen če se cestina izračunava tudi iz kubature, ki je pa ta motor nima, brez tega pa se aplikaciji zaštrika.
Imajo, da jutri uredijo.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.084
4.080
113
Na LPPju imajo vse urejeno, je pa vodja homologacij poslal mail na MNZ, ker morajo to software-sko 'luknjo' tam pokrpati, ker so na registracijah povezani na MNZ-jev server.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.084
4.080
113
Eto, same dobre novice:
- Danes so se skupaj vzeli LPP, MNZ in TSC LABA v Litiji, kjer sem ga šel registrirati (ker so imeli zadnjo registrsko tablico dimenzij 15x15 v Sloveniji :) in do 9h zjutraj so uredili problem. Stvar je bila v tem, da je moje električno motorno kolo prvo v Sloveniji in so morali podatke prilagoditi temu primerno. Na LPPju so ga fotografirali in bodo fotke mojega Vectrix-a referenca v bazi MNZ-ja :)
- Pri registraciji mi ni bilo potrebno plačati cestne takse - vozilo je opravičeno le-tega
- Nakup je bil narejen preko Eko-Sklada, kjer sem dobil ZELO ugoden kredit po fiksni obrestni meri 3.8%, ki je nižja kot inflacija in mi ga inflacija v roku 10-ih let (če vzamem, da je inflacija 6%) poje eno tretjino. Poleg tega je mesečna anuiteta 64.50 EUR, kar je toliko denarja, kot dam na mesec za bencin - tega mi ne bo več potrebno. Torej sem dobil električni maxi-scooter praktično zastonj. Pa še nazaj v motoristični objem se prišel, ko sem ga izgubil, ko sem prodal R6 zaradi nakupa stanovanja.

Sploh se nisem zavedal, kako je ta država eko-prijazna. Same pohvale. Upam, da bo pod naslednjo vlado tudi tako.
 
Nazadnje urejeno:

PIC

Fizikalc
17. avg 2007
2.466
2
38
Andy1, se mi zdi, da sem te zadnjic videl pred Telekomom (glavno krizisce).

Zanima me: je za voznjo potrebna A kategorija.

Kaksna podrobnost vec za Eko sklad? Kaksni so pogoji?

Hvala.

LP,
PIC
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.084
4.080
113
Čisto možno. Sem nesel na Banko Koper, ki posreduje Eko-Sklad-ove kredite, račun od motorja, kot dokazilo, da je bil kredit pravilno porabljen.

Hja, jaz imam narejeno A kategorijo že dolgo časa, glede na to, da pa gre čez 45km/h in tudi dobiš belo tablico, po moje, sigurno potrebuješ A kategorijo.

Eto, ko si me že ravno spomnil na razpis Eko-Sklada (že dolgo časa tam nisem gledal): http://www.ekosklad.si/html/razpisi/main.html
Razpis se je očitno že končal, ker je zgleda denar že porabljen. Trajanje je bilo določeno ali do 31. januarja 2009 ali do porabe sredstev. Torej denarja več ni.
 

redTDI

Pripravnik
25. apr 2008
126
0
16
imam nekaj vprašanj?
kako se zadeva obnese, zdej ko imaš že nekaj izkušenj z skuterjem?

kolko stane nov akumulator kot rezervni del?
se kaj pozna regeneracija el. energije med zaviranjem z el.motorjem? se dejansko to prikaže na displeju da naraščajo črtice...?
zanima me efektiva el. zaviranja? se zelo občuti? al moraš obvezno poseči po mehanskih zavorah??
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.084
4.080
113
1. Zelo sem zadovoljen. Hudo mi je, ker je zima in ga ne morem voziti. Komaj čakam na pomlad.
2. 2000 EUR je nov. Ne vem kakšna naj bi bila cena z zamenjavo, ker menda ti nekaj vzamejo v račun, ker obstoječega reciklirajo. En akumulator naj bi naredil 80.000km oz 10 let oz. 1700 polnilnih ciklov. Cikel se šteje za preznenje pod 50% polnega. Menda naj bi ti ga tudi vzeli v račun, ko bodo za Vectrix razvite LiFePO4 baterije, ki naj bi bile lažje in imele še večjo kapaciteto. Samo, dokler ni še nič uradnega, se ne ve, kdaj to bo. NiMH baterije je že preizkušena tehnologija, ki zdriže leta in leta. LiFePO4 je dokaj nova in mora še prestati življenski preizkus.
3. Se pozna. Cca. 10% daljšo razdaljo se naredi z uporabo regeneracije. Običajnih bremz sploh ne uporabljam, razen če stojim na klačnini, ker je regenerativno zaviranje tako učinkovito. Za kratka regenerativna zaviranja, kot je bremzanje pred semaforjem se ne opazi na črticah, ker je prekratko zaviranje, da bi se poznalo. To je normalno, ker tudi pri vožnji, ti ena črtice izgine na približno 5 km. Je pa en tip naredil preizkus in se zapeljal na vrh enega hriba (kot pri nas Ljubelj) in se dol peljal z regeneracijo. Črtice so se mu vračale :)
4. Regenerativno zaviranje je zelo učinkovito in intuitivno. Moč zaviranja doziraš z ročko za gas tako, da jo iz nevtralnega položaja vrtiš v nasprotno smer od gasa. Max. regenerativno zaviranje je že zelo močno. Ekstra še mehansko zaviranje sem uporabil v res ekstremnih zaviranjih. Je pa še ena prednost regerativnega zaviranja, to je navidezni ABS. Ne more se zgoditi, da ti zadnje kolo zablokira, ker v tistem trenutku že regeneracija popusti. To se mi še ni zgodilo, so pa drugi to opisali; vendar se jim je to zgodilo, da je zaviral na ledenkasti cesti, ne na suhi oz. mokri.

V glavnem, motor priporočam, če bi ga moral, bi ga kupil še 1x.
 

redTDI

Pripravnik
25. apr 2008
126
0
16
cool!!!
;o)

me je zajela evforija, da si nabavim stroj..
ampak zdej ne vem, če bo še kakšen javni EKO razpis za nepvratna sredstva...


še eno tehniško vprašanje glede regeneracije...
recimo da so akumulatorji 100% polni...
kam gre proizvedena amperaža iz sinhronega el. stroja??
ima kakšne upore, pa se amperaža na njih sprošča v obliki toplote???
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.084
4.080
113
V tem primeru je učinek regeneracijskega zaviranja nežen (domnevam, da gre elektrika še vedno v baterijo, vendar se le-ta tam spremeni v toploto). Vendar je to samo prvih 50-100m vožnje. Potem je NiMH baterija že zadosti izpraznjena, da pri reg. zaviranju prime kot je treba.
Če pa živiš na hribu in se tvoja vožnja začne po hribu navzdol, pa to rešiš tako, da baterije ne napolniš do konca ampak le npr. 90-95% (daš polnjenje na timer v vtičnici).

Če potrebuješ kontakt, na koga se obrniti, da dobiš najnižjo ceno, mi pošlji PM. Lahko si ga prideš tudi k meni pogledat.
 
Nazadnje urejeno:

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.084
4.080
113
Jp :)

To si videl mene.

Sem iz Domžal in sem se vračal z obiska staršev v Ljubljani.

Si me videl iz avta ali si bil peš?

Eto, še prilagam fotke, ker so fotke s prve strani izginile, popraviti pa ne morem:
rossa.jpg


main_Vectrix.JPG
 
Nazadnje urejeno:

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.084
4.080
113
Ko sem se zanimal, lansko leto, so imeli napisano, da je garancije le 3000 km oz. nekaj takega, čudnega. Zdaj vidim, da je to 12 mesecev, vendar le ob pogoju, če dokupiš BMS - battery management system) - ne vem, koliko le-ta stane.
Je pa to kitajski skuter in je izdelan za hitrosti do 45km/h. Menda se da to z enim stikalom preklopiti na več km/h, vendar je vprašanje, če so okvir in ostale komponente izdelane za te hitrosti.
Vidim, da ima zunanji polnilec, - to je škoda, lahko bi ga imel integriranega, tako da bi imel le kabel, da daš v 220V in to je to. Nikjer ne piše čas polnjenja, tako da se moraš o tem še pozanimati.
Po velikosti mi pa deluje kot skuterček - majhen. Če pogledaš predzadnjo vrstico fotk, si lahko predstavljaš.
Lahko si ga greš pa ogledati v Koper. Mislim, da imajo tam prodajalno.

Čisto možno, da je ok zadeva, vendar sem od nekaterih slišal, da so po parih mesecih nad njim obupali zaradi baterije - padec kapacitete.

Če je to res izdelek nizke kakovosti, potem delajo slabo uslugo vozilom na električni pogon, ki delujejo brez problema, če je pa OK zadeva, potem ti bo pa sigurno dobro služil.

Osebno sem se odločil za Vectrix-a. Daš več denarja, vendar dobiš za ta denar toliko več kvalitete in ugodnosti, pa še maxi-scooter velikost je, tako da je zelo udoben.
 

Mato

Majstr
3. okt 2007
2.083
393
83
Vectrix mi ne pride v poštev, ker nimam izpita za A kategorijo.
Pa še moti me, ker ima NiMh baterije.

Lahko, da so bili problemi z baterijami, saj prodajajo skuter brez balanserja in je zraven samo za doplačilo. Poleg tega so baterije občutljive na preveliko izpraznitev še posebej na začetku.

V kolikor veš, kako delati z njimi, so baterije super in se odražajo z dolgo življensko dobo in majhno izgubo kapacitete.
Čeprav bi mogoče vseeno rajši videl, da bi bile baterije LiPo, ki bi jih lahko polnil vsaj z 1C.