Jutranja vožnja v Ljubljano

SouthPark

Jas da nea vem?! Ka te je...
5. sep 2007
24.570
5
38
Klobukarjev dol
Citat:
Uporabnik Guinness pravi:
Mi lahko nekdo razloži zakaj je vsako jutro na relaciji Domžale Ljubljana na avtocesti gužva
cry12bpy.gif

Nikoli nobene nesreče, avtocesta se razcepi na 4 pasove in potem je promet dokaj tekoč ampak ni mi jasno zakaj za vraga je gužva pred tem saj se avtocesta razširi in ne zoži
13.gif

Podobno sem se jaz spraševal v eni temi, ampak v obratni smeri, torej proti Domžalam. Če se pelješ popoldne se cijazi folk s 80-100 km/h (hvalabogu na desnem pasu). Fenomen delavcev, ki jih boli k... in imajo polk kufer vsega?
 
Vam jaz povem zakaj je gužva.

Vsi celjani, domžalčani in Simon_Vi vozijo 90-100km/h po prehitevalnem pasu in se nebi umaknili za nikogar. Na voznem pasu so pa itak kamionđije in pri takšni frekvenci selitve narodov vsako jutro in popoldan, ni čudno da so gužve.

(btw, proti dolenjski, primorski in gorenjski jih ni, tako da se vprašajte zgoraj napisani, leži problem v vseh ostalih na cesti ali v vaši vožnji......hmmmmm?
17758-icon_confused.gif
)
 

Slovenet

Guru
21. jul 2007
4.462
580
113
44
Še vedno Rdeči revirji
Vsi, ki trdite da se v razcepu Zadobrova AC razširi na 4 pasove se malo motite. AC je vseskozi dvopasovna. Dva dodatna pasova sta del razcepa, kjer je omejitev 80 in oba pasa se na koncu združita v enega pospeševalnega za vključevanje na obvoznico.
 

erikson

Guru
25. avg 2007
22.726
6.501
113
Mogoče bi bila situacija boljša (prehajanje med pasovi enostavnejše), če bi vozniki upoštevali varnostno razdaljo.

Tudi glede na število prometnih nesreč (naletov vozil) je ta odsek uvrščen zelo visoko.

Sedaj, ko se bo del DARS-a preselil sem, se bo stanje morda izboljšalo.
crazy1.gif
 

Mis

Fizikalc
1. sep 2007
2.627
0
36
Hja, jaz se tud vozim in gledam to gužvo od šentjakoba proti lj oz. že iz Domžal je vse polžje... Se mi zdi čudno da se ludem da čakat... Men se ne
grims-1.gif
 

pikapoka

Fizikalc
24. avg 2007
2.148
0
36
Domžale
Največji krivci za jutranjo gnečo so po moje moroni, ki grejo od doma zadnje sekunde, da ne bodo slučajno 5 minut prekmalu v službi in potem divjajo, izsiljujejo, vse jim gre prepočasi...in potem skačejo iz prehitevalnega na vozni pas in obratno, zaradi česar morajo bremzat in se njim prilagajat vozniki na obeh pasovih...in logična posledica je, da promet ne gre tekoče oziroma se skoraj ustavi. Če je gost promet bo že en prepotentnež dovolj, da gre vse skupaj počasneje (da ne omenjam bolj nevarno) kot če bi se ta prilagodil stanju na cesti...in bi se vsi peljali recimo 70 (na hitri cesti, kjer je omejitev 100 npr.), ne pa eden 120, vsi ostali pa zaradi njega 50...

Vsakodnevne nesreče so priča, da so razmere na slovenskih cestah OBUPNE. Pa ne zaradi DARSA, slabega asfalta, megle, dežja...ampak zaradi folka, ki se noče prilagodit razmeram na cesti - kakršnekoli te že so.
 

Schumi

Fizikalc
2. avg 2007
4.142
14
38
POzabil si dodat, da se potem proti severni vsi peljejo po prehitevalnem (ne glede na dan, uro, vreme, guzvo), vozni pa prazen ali pa ravno kaksen serje z enako hitrostjo kot tisti na levi. Zrint s ceste, to bi moral biti dovoljeno.
 

Schumi

Fizikalc
2. avg 2007
4.142
14
38
Zato je pa fajn prej vstat pa tud prej odrinit. Matr je lustn, ko si na sihtu pred ostalimi in te vsi sprasujejo, ce si stal v koloni, kdaj si prisel, si videl crash etc.. Pa se mir imas, ker ni nobenga.
smile-1.gif
 

JosipBroz

Fizikalc
10. sep 2007
1.324
0
36
Ja, fenomen kolon in zastojev v prometu se razloži s tako imenovanim "harmonika" efektom. Pri gostem prometu (in ta je v času konic definitivno), že vsaka najmanjša "ovira" (zaviranje, prepočasno razvrščanje itd...) povzroči nastajanje kolone. Vsa zadaj vozeča vozila se "nabijajo" dodatno (stiskanje harmonike), zadeva se spotencira do te mere, da se zadeva popolnoma ustavi. Ko promet spet steče, gre to zelo počasi (raztegovanje harmonike), oda zadaj prihajajo vedno nova vozila in celoten ciklus se ponovi.
Znanstveno dokazano je, da se tega pri taki frekvenci vozil, kot je ob jutranji in ostalih konicah, ne da preprečiti.
 

volvo5er

Pripravnik
5. maj 2008
139
0
16
Ljubljana
Citat:
Uporabnik Guinness pravi:
Hehe hvala za odgovore ampak me resno zanima kaj se dogaja da je vsako jutro tako, mi zna kdo razložiti ta naravni fenomen. Je pa zanimivo da je veliko Cestnih Expertov takrat na cesti - zna biti to

V tem je problem, z večanjem števila avtomobilov se povečuje tudi število nesposobnežev in ko le to doseže kritično količino, nastane zastoj.

Je sicer res, da bi zastoj nastal tudi brez njih, ampak pri mnogo kasneje (šele pri veliko večji frekvenci prometa).
 

ynos

Vremenko
18. jul 2007
24.434
3.825
113
davorinm.wordpress.com
Gužva nasplošno je zato, ker vozniki niso pozorni na dogajanje na cesti. Ko nekdo spelje, spelje tisti za njim šele čez 5 sekund, tisti za njim še čez 5 sekund itd... Čez semafor pride 5 avtomobilov, namesto 15. Če bi bili bolj pozorni, bi lahko hitreje štartali. Najbolje bi bilo kot pri F1, vsi hkrati.
grin1.gif
 

alex3

Pripravnik
7. jul 2009
85
0
6
Zelo je zanimivo tudi, da se ob zastojih ali upočasnitvi prometa na AC desni pas (vsaj po mojih izkušnjah) praviloma premika hitreje ali pa vsaj bolj enakomerno kot levi. Mogoče zato, ker so vsi "živčkoti" na levem? Verjetno pa malce pripomorejo tudi tovornjaki, ki si puščajo daljšo varnostno razdaljo za "buffer", da jim ni treba kar naprej ustavljati in speljevati.
 

pediater

UDBA
18. jul 2007
11.892
0
36
43
Zanimivo, ko se prižge zelena, so vedno prvi avti napol zaspani, komaj speljejo, ko se pa prižge rumena/rdeča, pa vsi vozniki takoj postanejo dinamični.
 

INKVIZITOR

Archbishop
3. apr 2009
3.516
5
38
Citat:
Uporabnik Guinness pravi:
Mi lahko nekdo razloži zakaj je vsako jutro na relaciji Domžale Ljubljana na avtocesti gužva
cry12bpy.gif

Nikoli nobene nesreče, avtocesta se razcepi na 4 pasove in potem je promet dokaj tekoč ampak ni mi jasno zakaj za vraga je gužva pred tem saj se avtocesta razširi in ne zoži
13.gif

Ja grem od doma na siht z avtom, pa kaze garmin da rabim za 5,6 kimoletra 35 min!
smirk-1.gif
Lokacija Dunaj.
 

BuDi

Guru
6. sep 2007
7.609
3.974
113
Zanimivo je da se zna pri jutranji gneči promet vseeno odvijati precej precej lepše kot ob kaki gneči ob 18h ali kako soboto zjutraj.

Osebno v službo pridem v "jutranji prometni konjici" v 15 minutah ... kako soboto sem pa za pot na šoping, ki je v isti smeri kot moja službe potreboval tudi 50 minut.
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Folk pri nam še ni navajen, da so lahko zastoji na avtocesti tudi takrat, ko ni zapor pasov, cestnih del ali nesreč. Do sedaj je veljalo pri nam, da je avtocesta, kjer ni ovir, neskončno mnogo pretočna. No, to ne drži.
 

INKVIZITOR

Archbishop
3. apr 2009
3.516
5
38
Jest zdej vidim kako je to na Dunaju. Ko pravjo, da avtomobila ne rabis. Pa sem mislu, kaj nakladate, valda bom hodil z avtom v sluzbo...malo morgen. Sej se premika, samo porabis pa tok cajta, da popizdis... Sej pravim, garmin pokaze razdaljo, cajt je pa X3 napram Ljubljani. Oz. avtocestam, kjer je pac promet.
 

coolpower

Fizikalc
17. sep 2007
4.218
0
36
Upam, da bodo ljudje počasi spoznali, da je nakup solidnega skuterja ali maxi skuterja dobra investicija. Stane manj kot omembe vreden avto, novega dobiš za par tisoč EUR, rabljenega še ceneje. Registracija in zavarovanje v rangu 50 EUR mesečno (upošteva se bonus avtomobilskega zavarovanja), poraba pa manjša od VW TDI prdalic.
 

KillaKHAN

Guru
27. avg 2008
17.805
1.121
113
Citat:
Uporabnik coolpower pravi:
Upam, da bodo ljudje počasi spoznali, da je nakup solidnega skuterja ali maxi skuterja dobra investicija. Stane manj kot omembe vreden avto, novega dobiš za par tisoč EUR, rabljenega še ceneje. Registracija in zavarovanje v rangu 50 EUR mesečno (upošteva se bonus avtomobilskega zavarovanja), poraba pa manjša od VW TDI prdalic.

kaj pa ko je sneg? jaz ga recimo zdaj še vedno uporabljam, samo nebo več dolgo šlo...