Javni sektor...

Matko

pohodnik
18. jul 2007
5.624
722
113
crazy1.gif

Citat:
Zakaj sem službo v javnem sektorju poslal k vragu!

Po prihodu v sicer na videz urejeno upravno enoto sem se moral spoznati z obsežnim besednjakom in birokratsko terminologijo, ki se uporablja v javnem sektorju. Poleg tega tisti pojmi, ki sem jih bil navajen od prej, iz »biznisa«, v javnem sektorju niti slučajno niso pomenili kaj takšnega, kar je normalno v gospodarstvu in velja še v današnjem času.
Trije šoki

Prvi in največji šok je bil finančni načrt, ki je še danes enako butast in škodljiv povsod v javnem sektorju. Temeljno izhodišče načrtovanja je vsakoletni veljavni državni proračun, predvsem v smislu, da je treba finančni načrt oblikovati tako, da bomo porabili vsa »dodeljena« sredstva, saj jih bo sicer naslednje leto manj.

Varčevanje in racionalno delovanje sta dva pojma, ki sta tuja večjemu delu javnega sektorja, in to še vedno, po vseh ZUJF-ih in podobnih administrativnih omejitvah trošenja, ki itak ne veljajo več. Konec leta je povsod v javnem sektorju panika, ker je treba porabiti še »neporabljena sredstva« – zgolj zato, da bomo drugo leto dobili najmanj enako višino.

Drugi šok je bil vladni kadrovski načrt in njegovo strogo spoštovanje, ko se administrativno-teoretično, s »političnega vrha«, določi neka želena številka zaposlenih (seveda bližje vladi in njenim ministrstvom ter službam in uradom bolj v plus, nižje dol po hierarhični lestvici in dalj od Ljubljane pa v minus), nato pa se temu vse leto oziroma po možnosti celotno obdobje vlade slepo sledi ne glede na dejanske potrebe ali razmere »na terenu«, ki jih itak nihče v resnici ne spremlja. Namreč, zelo redko se ugotavlja dejansko stanje delovanja nekega dela javnega sektorja v živo, ampak se to počne zgolj papirnato, prek bolj ali manj rednih pisnih ali e-poročil, ki jih itak nihče ne bere oziroma ni nekega povratnega učinka.

Torej, pametne ministrske in sekretarske glave si zamislijo, da mora biti v neki konkretni službi zaposlenih točno toliko (in nič več ali manj) ljudi, njihovi podrejeni pa potem to birokratsko izvajajo, četudi razmere v praksi, kar pa stranke vsakodnevno vidijo in občutijo, bistveno odstopajo od vladnih (koalicijskih) načrtov.

Tretji šok pa je bilo spoznanje, da večini zaposlenih v javnem sektorju v resnici ni mar za njihove uporabnike oziroma stranke, ki jim prek davkov zagotavljajo plačo, saj so te (bile) le neki nebodigatreba faktor v javnosektorski enačbi, kjer prevladujejo pojmi, kot so: redna plača vsakega petega v mesecu, redno napredovanje in najvišja letna ocena zaposlenega, »shopping« vseh možnih dodatkov pri plačah, skrb za izkoristek celotnega rednega dopusta, prepoved mobinga na delovnem mestu (beri: prepoved zahteve nadrejenega, da se resno pristopi k delu), pravica do odmora in čas za malico, ureditev problematike parkiranja za zaposlene, črkobralsko sledenje zakonodaji v smislu, da stranka nima prav (in če slučajno ima prav, potem je že nekaj sumljivo), dosledno spoštovanje najdaljših možnih rokov (ker je treba vse stokrat preveriti in pustiti, da se »medi«) in oblikovanje raznoraznih »čakalnih vrst«, kjer ni izjem, razen tam, kjer dejansko so (podobno kot poznavalsko pravi premier Cerar, da »ne gre za izhodišča, razen tam, kjer dejansko gre za izhodišča« – no, to je ta birokratska terminologija).
https://www.finance.si/8852570/Zakaj-sem-sluzbo-v-javnem-sektorju-poslal-k-vragu
 

jurek1973

Guru
3. sep 2007
4.148
1.110
113
Tudi moj ata je zadnjih 7 let pred penzijo šel iz gospodarstva v JS med inšpektorje.
In se je prvi mesec lotil pregledov, nič pretiranega. Pa je bil tisti mesec 3. v državi po številu pregledov.
Porem pa klic k šefu, da naj malo zmanjša, da druge v slabo luč postavlja,....
Ata pač ni neumen, od takrat naprej je delal do 15. v mesecu, naprej pa samo še malo okoli hodil. Je mislil en "svetovalni" s.p. naredit, ampak bi ta velikim v zelje hodil.

Kar se pa kazni tiče, pa ne vem če jih je 5 izrekel. Vedno najprej 2 opozorili, šele potem denar.
Je bil mnenja, da naj obrtnik denar raje porabi za odpravo napak, al pa izobraževanje delavcev, kot pa za proračun.
Če po 2-3 opozorilih ni bilo reakcije, pol pa kazen.

Odkar je pa v penziji, je pa na tem pdročju en, ki fejst proračun polni.
Je mel že prazne gume, pa avto spraskan ,...
 

Pisarna

Pripravnik
6. feb 2014
49
0
6
Fidel Krupiæ, jz bi temu tipu rad čestital za to potezo in da je to zgodbo delil z nami, kajti dejstvo je, da ambiciozni in kreativni ljudje v JS nimajo kaj početi - tubijanje samega sebe na dolgi rok. Seveda tisti ki jim takšen birokratski način življenja ustreza v takšnem sterilnem okolju uživajo, po drugi strani pa se ne zavedajo da se je v zadnjih 5 letih slovensko gospodarstvo dobesedno potaplja in vrti v rdečih številkah.
 

jurek1973

Guru
3. sep 2007
4.148
1.110
113
Pa tudi praktičen do sebe.
Če je napisal denarno kazen je imel samo več dela s papirji in pritožbami.

Je pa obrtniku vedno rekel "kršitev je zabeležena, odpravi jo. Kazni zaenkrat ne bo, lahko me ignoriraš. AMPAK če se bo pa zaradi tvoje kršitve kaj zgodilo, boš pa na sodišču naj***al."
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.504
5.049
113
Saj ni napisal nič takega, kar ne bi bilo znano skoraj vsakomur.
Slovenski javni sektor je pač varianta "planskega gospodarstva". Plansko gospodarstvo ima kako prednost in številne slabosti. Poznam tudi dele JS, kjer je kar uspešen kader zaposlen. Samo vse ubija ta ozkost planiranja. Enkrat ni denarja za nujni material, kader in storitve, da se reč dokonča, drugič pa je treba na vrat na nos zapravljati, ker se med letom ni dovolj. Potem so tu še volitve, ko se tudi nižji šefi premečejo po strankarski všečnosti. Itd...
 

Nitroo

Fizikalc
27. jan 2009
507
67
28
Tragedija je da je javni sektor = država, to je policija, vojska, zdravstvo, šolstvo, sodstvo....skratka vse kar tvori neko civilizirano državo... In pri nas je JS talec politikov, birokratov in lobijev.... In potem se čudimo kako je.... Saj ne more biti in tudi iluzorno je pričakovati, da se bodo zaposleni v JS ekstra trudili, če se položaji, keš in ugodnosti talajo po političnih vezah, tisti ki dela pa ponavadi naj..... s strani šefov in javnosti....
 

2CV

Pripravnik
16. avg 2012
505
12
18
Citat:
Uporabnik Nitroo pravi:
Tragedija je da je javni sektor = država, to je policija, vojska, zdravstvo, šolstvo, sodstvo....skratka vse kar tvori neko civilizirano državo... In pri nas je JS talec politikov, birokratov in lobijev.... In potem se čudimo kako je.... Saj ne more biti in tudi iluzorno je pričakovati, da se bodo zaposleni v JS ekstra trudili, če se položaji, keš in ugodnosti talajo po političnih vezah, tisti ki dela pa ponavadi naj..... s strani šefov in javnosti....

467716-post_slo.gif
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.681
392
83
Kras
www.mtl.si
Raje nisem bral, ker bi bil samo živčen.
Večina je res tako, ampak ne vsi. Nekateri se v JS res trudijo in je škoda, da se s posploševanjem pljuva tudi po njih.
Se pa lepo vidi, da je vse odvisno od glave, torej glavnega šefa in potem navzdol. Recimo UE. Imaš ene, kjer bi lahko pol zažiralcev odpustil in bi zadeva bolje delovala, potem pa druge UE, kjer večina dela odlično. In takoj vidiš, da se stvar začne (in konča) na vrhu.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.504
5.049
113
Najbolj zanimivo je, kako včasih kje "potalajo" vodstvene funkcije. Včasih tja zaidejo nesposobni ljudje, ki nad vsem piz...jo, strokovno pa so zelo šibki. Ker se zavedajo, da je napad najboljša obramba, so zmeraj daleč najglasnejši. In slej ko prej se jih nekdo usmili in izstreli proti vrhu, da bodo bolj tiho. Potem pa se smer obrne in se znašajo nad podrejenimi precej bolj kot kleni kapitalisti.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.681
392
83
Kras
www.mtl.si
Točno to. In sposobni ljudje pod nesposobnežem bodo spokali slej ko prej. Ravno tako pa nesposobni pod sposobnim, ki zadevo pelje v pravo smer. In potem pride do tistega, kar sem zgoraj zapisal. Riba smrdi (ali diši) pri glavi.
 

Apollo8

Mahoney
15. avg 2007
15.273
7.185
113
Citat:
Uporabnik jurek1973 pravi:
Pa tudi praktičen do sebe.
Če je napisal denarno kazen je imel samo več dela s papirji in pritožbami.

Je pa obrtniku vedno rekel "kršitev je zabeležena, odpravi jo. Kazni zaenkrat ne bo, lahko me ignoriraš. AMPAK če se bo pa zaradi tvoje kršitve kaj zgodilo, boš pa na sodišču naj***al."

Am... poboldal sem stavek, ki je osnova tipičnega birokrata v JS. Ne poznam tvojega oceta, tezko ocenjujem kak delavec je bil. Ampak ce je resnicno tako razzmisljal potem je bil tipicen birokrat v JS. Zaradi takega razmisljanja nimamo postimanih CSDjev, FURSa, pol policije in raznih inspekcij.

Ker ce bo nekdo nekaj naredil, potem bo imel le se vec dela.

En tak primer iz policije: pride do pretepa. Nekdo je zacel, drugi se je branil. Policist pride in obema napise poloznico, brez da bi v resnici ugotavljal kdo je zacel itd. Pac oba sta en drugega udarila (kar je tehnicno res) in po liniji najmnjsega odpora oba dobita poloznico.

Primer iz FURS: Kontrola podjetja, ki prodaja izdelke. Pride inspektor v kontrolo in primerja skupne zneske vhodnih in izhodnih racunov in ali je bil DDV placan. Podjetnik mu rece, da zaloge ne vodi, ker ko dobi kupca za izdelek, gre v nabavo in ga takoj naprej proda. Inspektor se zadovoljen vrne v pisarno in ugotovi da vse stima. Kljub temu, da je na istem dvoriscu, kjer je vstopil v pisarno, se skladisce z zalogo 3000 kosov izdelkov za prodajo, na izhodnih racunih pa so navedeni izdelki, za katere sploh ne obstajajo vhodni racuni. Pac je podjetje namenjno pranju denarja, resnicna prodaja je pa itak brez racuna. Ampak on je zadovoljen ker sestevki vhodnih in izhodnih racunov stimajo.

Primer iz CSD: Prejemniki socialne pomoci vozijo vozilo vredno 100k EUR. Na sestanku s CSD jih policija opozori na to. Odgovor: ja samo ni na njih pisan. Ok, ampak vas bomo mi obvestili uradno, da ta in ta stalno uporablja to vozilo, se pac napise uradni zaznamek z ugotovitvami. odgovor: ja ampak se lahko pritozijo in bomo potem imeli postopek.... Ja in? Odgovor: ne ne veste tega se pa ne bom sla, mam drugega dela dovolj

In tako naprej in tako naprej.

Tako da, ce meni nekdo v JS rece, da necesa ne bo naredil, ker bi potem lahko imel delo s pritozbo ali papirji, je kandidat direktno za fu.knit iz sihta.

Aja, koliko tujcem, mislite, da so upravne enote v zadnjih letih odvzele pravico do stalnega prebivalisca? Po mojih podatkih enemu, se ta je storil dvomestno stevilo kaznivih dejanj in je ze celo bil v postopku za drzavljanstvo. Ko je ena delavka na UE po ne vem koliko dopisih s policije le zacela odlocati o tem, pa so jo vsi ostali cukasto gledali...."zakaj pa to pocnes, saj tega se nihce ni delala? Kaj pa ce bo pritozba? Jaz tega ne bi na tvojem mestu..." En navaden konformizem povsod.

Tko da je treba locevat ali je nekdo socuten in "ljudski" ali pa samo len.
 

jurek1973

Guru
3. sep 2007
4.148
1.110
113
Apollo, običajno imaš dobre argumente.
Ampak inšpektor (konkretno za varstvo pri delu) se samostojno odloči, ali bo pisal kazen ali opozorilo. Saj za doočene prekrške to lahko tudi policaji lahko delajo.

In ata je bil vedno mnenja, da je bolje namesto 300eur kazni kupit delavcu nove bulerje al pa čelade al pa dodatno varnostno stikalo na prešo vgradit.

Pa tudi obrtniki se pred njim niso skrivali pa bežali. Saj so dobro vedeli, kaj narobe delajo, pa še hvaležni so bili, če jih je še na kako malenkost opozoril.

Kazni je pa pisal "specialnim povratnikom", kot pri policiji rečete. :)
Če so ignorirali tudi 2-3 oopozorilo.In potem pritožba, sodnik, obravnava,....
običajno stečaj s.p.ja.

Zato kazni ni maral. Je bil pa pred mnooooogo leti tudi on s.p.

Ker cilj inšpektorja za varstvo pri delu je po mojem mnenju poskrbeti, da delavci varno delajo, na pa polnjenje proračuna. Za to so FURSovci.
CSDjevci pa morajo skrbeti za počasnejše praznjenje.
 

Apollo8

Mahoney
15. avg 2007
15.273
7.185
113
Citat:
Uporabnik jurek1973 pravi:
Apollo, običajno imaš dobre argumente.
Ampak inšpektor (konkretno za varstvo pri delu) se samostojno odloči, ali bo pisal kazen ali opozorilo. Saj za doočene prekrške to lahko tudi policaji lahko delajo.

In ata je bil vedno mnenja, da je bolje namesto 300eur kazni kupit delavcu nove bulerje al pa čelade al pa dodatno varnostno stikalo na prešo vgradit.

Pa tudi obrtniki se pred njim niso skrivali pa bežali. Saj so dobro vedeli, kaj narobe delajo, pa še hvaležni so bili, če jih je še na kako malenkost opozoril.

Kazni je pa pisal "specialnim povratnikom", kot pri policiji rečete. :)
Če so ignorirali tudi 2-3 oopozorilo.In potem pritožba, sodnik, obravnava,....
običajno stečaj s.p.ja.

Zato kazni ni maral. Je bil pa pred mnooooogo leti tudi on s.p.

Ker cilj inšpektorja za varstvo pri delu je po mojem mnenju poskrbeti, da delavci varno delajo, na pa polnjenje proračuna. Za to so FURSovci.
CSDjevci pa morajo skrbeti za počasnejše praznjenje.

Prekrškovni postopek ureja ZP-1, ki seveda dopušča tudi opozorila. Ali pa opomine izdane z odločbo. Ker če jim je izrekel opozorilo se to ni nikamor zavedlo (ker se ne sme), če pa jim je izdal opomin z odločbo potem pa se je. Jaz sem se obesil na trditev da ni kaznoval tudi zaradi moznih pritozb in papirologije.

Problem RS je to, da smo narod, ki zeli imeti vse predpisano, se to kako tocno se moras posrat na wc-ju. Posledicno imamo izjemno zapletene zakonske in podzakonske akte in cel kup agencij ter uradov, ki skrbijo za razlago, usmerjanje, preventivo ter nadzor. In to dela javni sektor ne le drag ampak tudi neucinkovit. Podjetniki pojma nimajo kaj sploh lahko in kaj ne. In to je pravi mali raj za birokrate.

Saj sem ti napisal - jaz ne sodim tvojega oceta, ker ga ne poznam. Ampak toliko lenobe, neodlocnosti in neprevzema odgovornosti kot je je v nasem JS ne vidis dalec naokrog.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.681
392
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik Apollo8 pravi:
Ampak toliko lenobe, neodlocnosti in neprevzema odgovornosti kot je je v nasem JS ne vidis dalec naokrog.
Se strinjam.
Recimo iz Fursa ni šans, da dobiš pisno, kako določene zadeve izpeljati, da bo v skladu z zakonom. In to potem, ko te ene parkrat napotijo naprej in kao pristaneš pri specialistu za to. Oni namreč baje niso pristojni za razlage konkretnih primerov, temveč je to stvar razlage posameznega inšpektorja...
Po domače: ne bom se podpisal pod nekaj, ker imam lahko probleme, če boš ti zaj..., ker se vsak inšpektor po svoje odloča, me pa ne briga in boš pač pokasiral tistih par (deset) jurjev kazni. Jaz bom pa lepo še vedno grel stolček, ki mi ga ti plačuješ.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.504
5.049
113
Pri strankah sem že videl precej veliko samovoljo inšpektorjev. V zakonu sta predpisana dva obrazca. Na enem območju je inšpektor hotel imeti vse ne enem obrazcu. In mu je bilo potrebno tako dostaviti. V dnevu ali dveh urediti, sicer bi pač v skladu s svojimi pooblastili, ker je šlo za hrano, zaprl proizvodno linijo in "poslal" delavce domov. Lahko bi se sicer stranka šla bost z njim, vendar bi tvegala, da dejansko izpadel kak dan proizvodnje in dobav končnim kupcem, ki te zelo hitro pozabijo, če en dan naročenega ni. Odškodnine čez leta tožbo so dokaj slab obliž za crknjeno firmo in ljudi brez služb.
 

alkoholik

RudolF
23. jul 2007
16.606
3.047
113
v lokalni ostariji
težava je najbrž večplastna... del nje je že odkril Apolo... zakomplicirana zakonoda, hude kazni... potem pa pritožbe pri vseh ki si jih lahko privoščijo... sej delajo tam kjer "začutijo", da bo šlo brez problemov čez... tam znajo hitro odločbe in kazni napisat. tam kjer se pa lahko zakomplicira jihi je pa najbrž že sam sistem naučil da bolje da se odmaknejo. že stari ati so govorili "če ščiješ prot vetru boš uscan". zato pa se inspektorji spravijo (ko je treba kvote izpolnit) na male... kjer vedo da bo šlo brez pritožb itd. ko pa je v vprašanju velik se pa stran pogleda... in to miselnost je treba popravit. itak pa slovenski državljani delajo namesto inspektorjev. vsi z veseljm prijavljajo, tožarijo... tako da njim nit se ni treba kaj preveč matrat...


oče od jureka je bil priemr odličnega inspektorja. takih se manjka. poleg tega da je on imel manj dela je bil tudi uspešen... len bi bil, če sploh nebi hodil okoli...

ampak ja.. dokler bo miselnost da je "uspešen" tisti inspektor, ki pokasira čimveč bo vse skupaj slabo...

eh ja...
 

jurek1973

Guru
3. sep 2007
4.148
1.110
113
Ja, ima pa ena moja stranka s primorskega konca zanimivo izkzšnjo s FURSovci.

Pride ena gospa v trgovinico, vzame nekaj za cca 20 eur.
Potem se pa začne.
"Še kaj?"
"Ne hvala, to bo vse"
Vzame denar, sprinta račun, vrača drobiž.
Išče štampiljko, da jo na račun pritisne (za garancijo).
Gospa pograbi zadevo in gre.
"Gospa račun!!!"
"Ne rabim"
"Ampak za garancijo ga potrebujete!"
"Ne hvala" je že skozi vrata.
Čez 10 s se vrne in reče "Sem inšpektorica, niste mi računa dali"
Prodajalec gleda debelo njo, gleda račun na pultu.

Ampak se ni pustil zmesti, ima nekaj soli vglavi, ker je tudi lastnik trgovinice.
Takoj je hotel ime njenega šefa, ga poklical, povedal da ima vse tudi na nadzorni kameri.
Dal telefon inspektorici, kura je ponovila zgornjo zgodbo, kako je brez računa šla.
Nekaj je še kimala, potem pa pobrala iz trgovine.

Še ena tudi s primorskega konca je pa iz ene male turistične agencije.
So ravno začele davčne blagajne se uporabljat, pa pride inšpektorca preverit, če davčna blagajna prav dela.
"Dan, sem inšpektorca, dajte mi prosim en račun izdat, da vidim če gre na FURS"
Je pa nalela na eno jezično štštudentko
"Izdam lahko, stornira pa edino šef popoldne. Lahko zdaj plačate ta izlet po bavarskih gradovih, samo 129€, pa popoldne pridete po denar, ko bo šef storniral" :)
Inspektorca ni bila za stvar
"Potem mi pa dajte en račun za turistično takso"
"Ne morem, ker potem moram vzeti podatke od gosta in jih na policijo sporočit, to se pa ne morem kar zmislit"
Pa je z dolgim nosom šla.