izginulo letalo - mobilni telefoni

GSMobil

Fizikalc
6. jan 2008
2.516
6
38
Citat:
Uporabnik cat pravi:
Ampak pričakovati, da bo satelit iz oddaljenosti 35.768 km pofotkal razbitine velikosti par metrov je tudi malo iluzorno, ali ne ?
Nemogoče glih ni, poglej primer, lahko prebereš celo ime družbe letala...
1983583-neimenovana.PNG
 

Priponke

  • 1983583-neimenovana.PNG
    1983583-neimenovana.PNG
    452,1 KB · Ogledi: 111

kravakonj

Fizikalc
30. okt 2012
5.215
0
36
A to je z google eartha? A niso tam v zadnjem segmentu zooma uporabljeni posnetki z letala?
 
Nazadnje urejeno:

Cash

Guru
19. avg 2007
8.073
983
113
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Citat:
Uporabnik Cash pravi:
Citat:
Uporabnik cvinga pravi:
Erikson je napisal minuto in pol....

A ni satelit skuz nad isto točko zemlje ?

Se hecaš?

Seveda je lahko. Takemu se reče geostacionarni satelit.

Se opravičujem. Res obstajajo geostacionarni. Brez zamere, Cvinga
redface-1.gif

Hvala AndY1, ker si me popravil
zmaga.gif
 

GSMobil

Fizikalc
6. jan 2008
2.516
6
38
Citat:
Uporabnik kravakonj pravi:
A to je z google eartha? A niso tam v zadnjem segmentu zooma uporabljeni posnetki z letala?
Nope, tole bo kar iz satelita (GeoEye recimo).
 

kravakonj

Fizikalc
30. okt 2012
5.215
0
36
Še vedno pa je najbrž nemogoče razločiti med smetmi in deli letala (dokler dejansko zadeve ne povlečeš iz morja).
 

uuu

Fizikalc
19. jun 2010
1.766
14
38
O geostacionarnih satelitih je prvi pisal ravno naš Herman Potočnik, kasneje pa je idejo povzel tudi Arthur C.Clarke.

Res pa je to zelo omejen prostor nad ekvatorjem in zato vir sporov med državami. Trenutno je v geostacionarni krožici le okoli 600 delujočih satelitov. Večina satelitov je v nižjih krožnicah in zato vzhajajo in zahajajo tudi večkrat na dan.
 

Slick

Majstr
18. sep 2007
2.281
191
63
Citat:
Uporabnik kravakonj pravi:
Citat:
Uporabnik Slick pravi:
To je že res, ampak...
Če se motorji sami avtomatično javljajo proizvajalcu ne glede na lokacijo letala (ena od prvih informacij je bila o tem, da so motorji delovali še ne vem koliko ur po izginotju letala), zakaj ne morejo vgradit preprostega GPS sprejemnika (težav s sprejemom signala v zraku ne bi smelo biti), ki bi na isti način periodično javljal lokacijo letala (kamorkoliže) in ki bi bil v always-on načinu brez možnosti izklopa. Strošek vgradnje takega sistema je po mojem laičnem mnenju pljunek v morje v primerjavi z vsemi ostalimi stroški (nakup in vzdrževanje potniškega latala).
To dela več naprav (ACARS, ADSB, sekundarni radar prek transponderja), vendar je 'ugrabitelj' vse omenjene naprave izklopil. Razloga, da bi bile naprave 'always on', ni, saj je to prva tovrstna nesreča - elektronske naprave pa morajo imeti možnost izklopa zaradi kratkega stika in možnosti požara, ki je precej bolj verjeten kot pa tovrstna ugrabitev.

Kot pa se je izkazalo, pa v bistvu popoln izklop acarsa ni mogoč, saj je vsako uro po izklopu 'pingal' satelit - zato tudi vedo, kjer približno je letalo.

OK, toliko ne poznam zadev, verjamem. Predvsem me generalno fascinira, da pri stopnji razvoja tehnologije lahko potniško letalo izgine neznano kam za ne vem koliko dni. To me je spomnilo tudi na nesrečni AF447, ki je strmoglavil v ocean med letom in Brazilije v Evropo. Tam je šlo za human error zaradi napačne interpretacije podatkov, dobljenih iz zamrznjenih pitotovih cevi. Za double check bi se lahko primerjalo izračunano hitrost na osnovi GPS podatkov, pa se tega očitno ne počne. Skoraj vsak mobilni telefon cenovnega ranga par sto evrov ima vgrajen GPS sprejemnik, signal pa se z napol zastonjsko programsko opremo lahko uporablja za vse mogoče (določanje položaja, navigacija in vse izpeljanke), ne razumem, da podobna tehnologija s potrebnimi prilagoditvami v visoko tehnoloških "igračkah", kar potniška letala načeloma so, ni na voljo.
 

kravakonj

Fizikalc
30. okt 2012
5.215
0
36
Saj tehnologija je tu, samo ni pa odporna na to, da se nekomu 'scufa' in namerno sabotira letalo.

Glede AF447 pa je zadeva bolj komplicirana: letala ne moreš leteti po hitrosti, ki to jo kaže GPS - to je t.i. 'ground speed', po domače - kako hitro leti letalo glede na tla. Letalo letiš glede na IAS - indicated air speed, ki ga dobiš prek pitot cevi. Ti dve hitrosti sta namreč lahko povsem različni - v skrajnem teoretičnem primeru ima lahko letalo ground speed 0 vozlov (kar pomeni, da za opazovala na tleh lebdi), IAS pa je recimo 100 vozlov - to bi se teoretično lahko zgodilo v primeru močnega čelnega vetra.
 

NeBluzi

Pripravnik
16. okt 2012
169
3
18
Zavedati se je potrebno, da se v letalstvu uporablja tista tehnologija in postopki, ki so dodobra preverjeni. Uvajanje sprememb in novih tehnologij pa je relativno počasno. Konkretno GPS se nam navadnim smrtnikom zdi super stvar in dejansko nam olajša veliko zadev, vendar ta tehnologija recimo ni primerna za civilno letalstvo. Lahko me kdo popravi, vendar kot jaz vem se na komercialnih potniških letih GPS ne uporablja za navigacijo in tudi realno ne vidim možnosti, da bi se začela.

Moj point je, da ne moremo primerjat tehnologije, ki je uporabi v široki potrošnji s tem kar je v uporabi v določenih panogah.
 

kravakonj

Fizikalc
30. okt 2012
5.215
0
36
GPS se v komercialni aviaciji uporablja za navigacijo, prav tako se počasi uveljavljajo priletne procedure, ki temeljijo na sat nav. Vendar pa primarno navigacija ne sme temeljiti na GPS, saj ne gre za avtonomen sistem - primarna navigacija je INS, tako kot pri podmornicah.
 

Slick

Majstr
18. sep 2007
2.281
191
63
Se strinjam, da ne sme temeljiti na GPSu, bi bila pa dodatna pomoč le-tega v marsikaterem primeru koristna.
 
13. jul 2011
2.677
626
113
Geostacionarni sateliti se uporabljajo predvsem za telekomunikacije - krožijo v orbiti nad ekvatorjem, s kotno hitrostjo enako hitrosti zemljine rotacije. Ker so na nebu vedno nad isto točko na zemlji, jih lahko dosežemo s fiksnimi antenami.
Za snemanje zemljinega površja se geostacionarni sateliti ne uporabljajo, ker je malo brez veze, da bi snemali vedno eno in isto točko na ekvatorju.
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Citat:
Uporabnik GSMobil pravi:
Citat:
Uporabnik cat pravi:
Ampak pričakovati, da bo satelit iz oddaljenosti 35.768 km pofotkal razbitine velikosti par metrov je tudi malo iluzorno, ali ne ?
Nemogoče glih ni, poglej primer, lahko prebereš celo ime družbe letala...
To ni slikano iz geostacionarnega satelita, ampak iz satelita, ki je samo 400 ali 500 km stran. To je, kot da gledaš stvari na drugi strani dnevne sobe ali pa iste stvari pol kilometra stran.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.197
1.201
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik cvinga pravi:
In zdj ne morejo letala najti a ? dj dj...nategujejo cel svet...

Probaj takole (da si boš lažje predstavljal kako je iskat razbitine s satelitom): na eno velko dvorišče naj nekdoi kolikor toliko na kup da par zrn riža. Ti vzemi recimo slamco, jo obrni na dol in glej samo skozi njo - in na dvorišču poišči ta zrna riža.
Da se, ampak vzame ogromno časa.
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
In zdaj si predstavljaj, da iščeš v takem morju, in to kljub navidezno lepem vremenu:
Ja, to je posnetek velikanskih valov Indijskega oceana z ene od ladij, ki išče ta avion.
 
I

Izbrisan uporabnik #9334

Kako to, da še sedaj, po enem tednu ugibanja - niso začeli pobirati tistih ostankov ali kar koli je že?
confused-1.gif
Tako zanič vreme pa menda tudi ni tam dol, da ne bi neka ladja vsaj nekaj malega našla in pobrala - zgolj za potrditev zgodbe!?
 

cvinga

Fizikalc
10. feb 2014
1.830
1
36
Jst bi ga že peš najdu ta cajt z zavezanimi očmi.....tole je tukšna nategancija za rajo da svet ne pomne...
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Evo, kar hop v tistole morje na videu, gotovo boš rešil zadeve en dva tri.
Pa to ni nek izjemen vihar, to je precej povprečno vreme.