Grelne svečke

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
40.864
5.466
113
Evo sem ugotovil da lahko na sihtu tudi od wurtha narocim....ker Tinex v Kranju pokriva tud njihove zadeve....ma pa tud loctite čez tko da bom lahko vse narocil...

Mas mogoče podatek še za tist loctite spray za zmrznt?
 

Robert

Majstr
21. jul 2007
2.635
449
83
Tolmin
Evo sem ugotovil da lahko na sihtu tudi od wurtha narocim....ker Tinex v Kranju pokriva tud njihove zadeve....ma pa tud loctite čez tko da bom lahko vse narocil...

Mas mogoče podatek še za tist loctite spray za zmrznt?

Tinex ima Wurth Modri led ;)
 
  • Wow
Reactions: Kamele0N

luka51

Guru
16. avg 2007
13.867
5.128
113
Saj ni taki problem v navojih. Problem je konica. Tisto pikne not in se zlomi. Navoje majo prevlečene tak da tam redko prime
 
  • Všeč mi je
Reactions: Hondi

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
40.864
5.466
113
Vprašanje če je kdo te svečke namazal....kolker poznam ex lastnika in kolker smo popravljali zadeve se je vidlo da je v vsa popravila vlagal minimum efforta :rolleyes:

Če se zlomi konica....kaj ti ostane? Kolker gledam orodja je vse bolj namenjeno povrtavanju luknje...potem pa kaj? Sesalec pa sesanje ostružkov? Zaverglaš na hitro in upaš da porine ven?
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
15.832
3.854
113
Vprašanje če je kdo te svečke namazal....kolker poznam ex lastnika in kolker smo popravljali zadeve se je vidlo da je v vsa popravila vlagal minimum efforta :rolleyes:

Če se zlomi konica....kaj ti ostane? Kolker gledam orodja je vse bolj namenjeno povrtavanju luknje...potem pa kaj? Sesalec pa sesanje ostružkov? Zaverglaš na hitro in upaš da porine ven?

Opa majstore!

Svečk (vžigalnih in grelnih) se ne maže, ker so navoji danes "metalizirani" (sloj mehkejše, stabilne kovine) in to zagotavlja zaščito pred prijemanjem navoja. Ni hujšega kot it tako svečko mazat ker to potem vodi samo v to da se tisto s čimer si namazal sprime in je res ne dobiš več ven oz. se zatezni navor spremeni in potem se ti ali losa ali pa jo pretegneš. Včasih so mazali z bakrenimi mastmi, potem z keramičnimi vse to ima pa na sodobne svečke kontra učinek.

Ko svečko enkrat daš ven je "zanič", potem jo moraš zamenjat z novo ali pa uporabit mast proti sprijemanju ampak to ni idealno. Če uporabiš mast potem moraš svečko na redni interval ven jemat, jo očistit in nazaj noter. Treba je vedet da se svečka tudi "dolžinsko" deformira, tako da bi bilo potrebno menjat tudi podložko vsake toliko. To velja predvsem za grelne svečke, ker so pač "predrage" da bi jih menjal vsakič ko podiraš mašino (po drugi strani zakaj ne?). Vžigalne kupiš nove če jih že rabiš ven jemat.

En kup mehanikov v dobri veri ven jemlje svečke oz. jih odvije in privije da jih malo "preluftajo" da jih ne zapika ampak potem kot rečeno moraš to redno počet in jih namazat. Če motor deluje ok je to brezvezno početje oz. samo poslabša situacijo v večini primerov ker slejkoprej se svečke ne gleda več in imaš potem sranje od sranja.

Konica (grelnih) se pa lahko sprime ob steno valja zaradi ogljika (saje po domače) oz. če je kaj zelo narobe z zgorevanjem se lahko tudi "stali". Oboje je posledica nepravilnega delovanja motorja (ja 50% starih dizlov ima te simptome). Par motorjev ima sicer klasične težave s tem, ampak tu recimo da je kriva zasnova.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Hondi

luka51

Guru
16. avg 2007
13.867
5.128
113
se zlomi konica....kaj ti ostane? Kolker gledam orodja je vse bolj namenjeno povrtavanju luknje...potem pa kaj? Sesalec pa sesanje ostružkov? Zaverglaš na hitro in upaš da porine ven?
Povrta se v konjico. Vreže navoj in se jo cukne ven. Posebno orodje rabiš.
Smo pa probali enkrat eno z zalaufanim avtom. 3 plastno okno je prebila :) in nikoli več videna. Tak da če se boš na ta način igral stopi malo stran.

Tu maš postopek. Samo v realnosti nimaš nikoli tolko placa :)
 
  • Všeč mi je
Reactions: DOMEK in Kamele0N

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
40.864
5.466
113
Utisevalec prvič slišim da se svečk ne bi mazalo.... Še posebna maža obstaja....v 21.stoletju je iz cinka....podobna kot tista hladilna pasta za na CPU da hladilnik bolj hladi procesor...
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
15.832
3.854
113
Ni to 100% dejstvo, ampak 95% vžigalnih svečk se ne maže oz. se jih ne sme mazat za grelne pa to tudi velja vsaj za novejše. Dopuščam pa da obstajajo tudi take ki zahtevajo mazanje.

Če namažeš svečko se spremeni trenje navoja in jo pretegneš (z istim navorom svečko bolj priviješ kot je priporočeno), to je osnovni problem. Drugi problem je da tekom časa se preko pritiska na navoj prenesejo saje iz izgorevalne komore, saje se vežejo na vsebino masti (baker, keramika, cink?) in ustvarijo eno super lepilno snov ki potem deluje ravno nasprotno kot bi pričakoval.

Včasih ko se je svečke menjalo na 10k km je bilo vseeno kako si jih namazal ali pa če jih nisi. Danes pa ko so svečke za 100k km je pa to lahko problem. Grelne se je včasih mazalo in priporočalo redno odvijanje in obnovo masti na določen interval. Danes pa so tudi te površinsko "galvalizirane" s kovino ki preprečuje sprijemanje. Problem je bolj v tem da zdržijo zelo dolgo in nihče jih noče menjat prezgodaj (dokler delajo), in potem imaš opcijo da jih ven daš (= uničiš zaščitni sloj, potrebuješ nadaljnje redno mazanje) ali pa da pustiš kot je in upaš da ti ogljik ne zacementira konice. Edino pravilno bi bilo pa jih pometat ven in dat nove noter, samo zakaj če delajo ... proizvajalcem je vseeno ker grelne svečke zdržijo ponavadi garancijsko dobo in jih ni v intervalu menjave, če se lomijo kasneje je pa to samo biznis za njih! ;)
 

cat

Fizikalc
3. sep 2007
901
52
28
Če se zlomi konica....kaj ti ostane? Kolker gledam orodja je vse bolj namenjeno povrtavanju luknje...potem pa kaj? Sesalec pa sesanje ostružkov? Zaverglaš na hitro in upaš da porine ven?

Na tak način je moj bivši mehanik poskušal dokončati stvar, ko mu je v motorju ostala samo konica. Rezultat je bil, da je konico potegnilo v motor in posledično uničilo bat in glavo. Priporočam samo če imaš v planu generalko ali menjavo motorja.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Kamele0N

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
40.864
5.466
113
Utisevalec saj mas (vsaj pri vijakih na glavi) ponavadi 2 navora....suhi in namazani....da niso v 21.stoletju tega pogruntal tud že za ostale vijacne zveze?

luka51 mam Denso (vzel ker so OEM)...pogledam na škatlo ko bom doma...
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
40.864
5.466
113
Sem pogledal...nikjer na ovitku ne piše da se jih ne sme mazat.......tud zanimivost (Denso DG-240).....na škatli zateznitveni moment za M10x1,25= 10-18Nm.....na uradni strani pa 10-12Nm :) Svečke so Denso-Made in Italy.......tko da me niti ne čudi....ker mi makaronarji niti ne delujejo tehnična nacija (v smislu švabske preciznosti!!!)

Navoj ni nič premazan z kako specialno zadevo....je tak kot cela svečka...nikljan/cinkan.....to je vse!