Eno retorično...:)

Simon_Vi

KIYUNDAI fan
8. maj 2007
8.128
2
38
Torej imamo dva popolnoma identična avtomobila. Eden ima xxx.xx.r15 gume, drugi pa xxx.xx.r17 gume. Kateri ima realno gledano, boljši pospešek od 0-100?
write.gif
 

trigga

Fizikalc
24. jul 2007
1.787
0
36
Se strinjam s tabo, vendar le delno. Če je premer večji, je pospešek manjši.
 

jest5

Guru
18. avg 2007
25.956
-8.678
113
Odvisno od prestavnega razmerja. Če so gume enake po premeru, je pa vseeno.
 

Odisej

arhivar
Osebje foruma
Administrator
2. sep 2007
7.645
9
113
Alter.si
www.skodelica-s-sliko.com
Ob istih pogojih avtomobila, bi moral biti pospešek pri večjih gumah manjši (večja ročica->manj navora) a končna hitrost višja. Ampak, glede na to da je razlika v velikostih kak %, sploh ne bi smelo pretirano vpilavat, bo bolj odvisno od teže noge voznika
grin1.gif
 

tis

Fizikalc
25. jul 2007
5.423
0
36
Ampak, če smo že pri detajlih je treba upoštevati tudi vpliv pospeškov na višino gume in posledičen prenos moči na cesto. Pri 15" je ta obremenitev precej večja kot pri 17"
 

jest5

Guru
18. avg 2007
25.956
-8.678
113
Citat:
Uporabnik Simon_Vi pravi:
Avtomobila sta identična.
Ja sej sta identična. Ravno tako je ob različnem obsegu koles odločilno prestavno razmerje. Pri gumah manjšega premera je večji navor. Lahko se recimo tudi zgodi, da ima pri manjših gumah v okolici 100km/h idealne obrate in največji navor, medtem ko bodo pri večjih gumah takrat obrati nekaj nižji in posledično bo nižji navor.
Razlika ni velika, je pa
tongue-1.gif
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
avto z 15" felgami ima boljsi pospesek zaradi lazjih koles, seveda ce imajo kolesa enak obseg.
 

frisk

Pripravnik
25. sep 2007
735
18
18
Domžale
17ke so sigurno širše torej je večja stična površina in boljša trakcija ... v kolikšni meri se to skompenzira z večjo težo pa ne bi vedu
smile-1.gif
 

Simon_Vi

KIYUNDAI fan
8. maj 2007
8.128
2
38
Torej večja kolesa vzamejo več moči od motorja, torej je pospešek slabši. Poleg tega so tudi težja, kot smo ugotovili.
 

SouthPark

Jas da nea vem?! Ka te je...
5. sep 2007
24.570
5
38
Klobukarjev dol
Večje kot ima kolo premer, manjši je navor na podlago (cesto). Če bi dal na avto 8'' gume (če bi obstajale) bi imel pospeške, da bi te ''na rit limalo'', bi pa bila končna hitrost nižja, ker bi hitreje dosegel končne obrate. Večja guma po obsegu je samo dizejnerski trik - če bi bilo to zaradi pospeškov, bi imele formule 30'' gume.

Zato pa na formulo in hot rode dajejo gor gume z majhnim obsegom, ampak široke zaradi oprijema. Tudi severno od nas so male gume (13'') popularne - seveda širine 225+.
 

SouthPark

Jas da nea vem?! Ka te je...
5. sep 2007
24.570
5
38
Klobukarjev dol
Široka je zaradi oprijema - pri pospeških in v ovinkih. Je pa dosti debelejši plašč zato, da zdrži celo/pol tekme (odvisno kak se FIA odloči
tongue-1.gif
).
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.931
6.977
113
Odvisno od avtomobila.

Ali je govora o mlinčkih z 70KM in podobno, ali o strojih z nad 500KM in iber navora?
 
4. jun 2008
328
0
16
Oberkrain
Odvisno od kotalnega obsega in sirine gum, drugace pa mislim da do 100km/h, bi se poznalo za pol peesde mlacne vode..

Primer:
imas lahko 195/50/13 gume ali pa 165/65/15
ali pa 235/60/15 inu ali 195/40/17


Go figure scottie!
 

SouthPark

Jas da nea vem?! Ka te je...
5. sep 2007
24.570
5
38
Klobukarjev dol
Med temi je razlika v premeru res minimalna, pravim da če bi dal neke fuuul male gume gor, bi bila razlika velika. Vodljivost in oprijem pa bi trpela seveda.
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
Večja guma po obsegu je samo dizejnerski trik - če bi bilo to zaradi pospeškov, bi imele formule 30'' gume.

Zato pa na formulo in hot rode dajejo gor gume z majhnim obsegom, ampak široke zaradi oprijema. Tudi severno od nas so male gume (13'') popularne - seveda širine 225+.

[/QUOTE]







Nizkoprofilna guma nikakor ni dizajnerski trik, ampak predpogoj za vrhunske vozne lastnosti ker je zelo natancna pri voznji skozi ovinek, gume z visokim profilom tudi prevec vlece pod platisce pri ostri voznji skozi ovinek ker se zvija.
...F1 ima visoke boke predvsem zaradi nizke teze bolida(550 kg) posledicno zaradi tega je tudi pritisk v gumi manj kot 1bar.....
 
Nazadnje urejeno: