Energetska preskrba gospodinjstev

CLIO15

Guru
1. nov 2007
13.639
4.373
113
Saj lahko dodas tudi cene elektrike na avtocestah. So ze blizu evra/kwh, torej si na 20€/100km aloziroma 200 evrov... Kdo ima daljsega...
Elektrika ni vec nobena ugodnost, ce nimas v blizini doma/službe kaksne free polnilnice ali pa lastne SE kjer je neka "ekonomska cena" kwh 10c.
Kdo pri lastni elektrarni racuna ceno energijo po 0 centov, naj pove naslov in pove kam se lahko priklopim z EV.
Pa ne pozabit k ceni elektrike (ali strosku EV) dodat se jurja za dinamicno.polnilnico..
Saj to je cena na Ionity polnilnici na AC z primerno naročnino pri Elli, ki je hišna blagovna znamka za VW grupo.
Pa Tesla na svojih Supercharger jih tudi računa cca 43c kWh.

Tiste cene 1eur pa kar lepo pozabi. Francija je zagnala večino svojih Nukleark, Češka gradi nuklearke in cene so začele kar lepo padati proti 150 eur za Mwh.

Spodaj prilagam cenik
 

Priponke

  • drive-highway.pdf
    54,7 KB · Ogledi: 101

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.378
1.241
113
www.adriamedia.si
C/P s tvojega linka

S sistemom optiMOON povežite vire in porabnike električne energije v vašem domu, jih pametno krmilite ter tako minimalizirajte stroške elektrike in optimalno izkoristite energijo, ki jo imate na razpolago.

Deluje znotraj enega odjemnega mesta. Do širše uporabe na nivoju trafopostaje, torej recimo sto odjemnih mest, bo še veliko vode preteklo.
Čakaj, zdaj ti mene učiš, kar zmore škatlica, pri katere razvoju sem sodeloval? In kaj misliš da pomeni pametno krmiljenje?
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.378
1.241
113
www.adriamedia.si
200000 avtov ki prevozi vsak povprečno 15000 kilometrov na leto s porabo 200 Wh na kilometer pomeni 600 milijonov kilovatnih ur DODATNE porabe, virov za to pa ni. Torej, najprej vire, potem pa ustrezno prenosno omrežje. Če sanjate o hitrih polnilnicah moči 200 kW, po možnosti po deset polnilnih mest na eni lokaciji (avtoceste) pomeni 2 MW daljnovod do vsake polnilne lokacije plus nadgradnja hrbteničnega omrežja.
To je 600 GWh, ne?. Letna proizvodnja je pa 15.000 GWh. 4% prirastka.
In ja, ELES načrtuje lokacije večjih polnilnih parkov. Min. priključna moč lokacije bo 3 MW (pa bo večinoma več, 3 do 10x toliko), kar bo zggootvil kar neposredno ELES kot TSO.
 

CLIO15

Guru
1. nov 2007
13.639
4.373
113
Kako so se pa kj štromarji včeraj na HR AC prot morju obnesl?


Vsi so zmrznili.

3 bodo našli komaj maja pod ledom.

Drugače pa nič posebnega


cca 3Kwh na uro porabi gretje pri -20C se pravi enih 26 ur si lahko rit greješ z polno baterijo .

Glede na to pa da ni bilo -20 C bi lahko kakšna 2 dneva vzdržal, sedaj pa probaj z fosilcem to.
 

mags

Fizikalc
11. nov 2020
206
98
28
Kdo vam je kriv da jih senkujete.
Energija + jih placa po 4,x centa, lahko zacnete rudariti, lahko jih prenesete znancem preko suncontracta...... Bi pa manjso elektrarno postavili da ne bi senkavali
SE je bila namenoma postavljena v taki velikosti za namen porabe hiše, ogrevanja le te in polnjenja EV in ne za trgovanje po 4 cente , lahko si zračunaš kolk dobiš za 4 MW če jih prodaš po 4 cente in na drugi strani, če imaš pokrito vožnjo po 0 centov za 23 000 km
 

Jabe

Guru
1. okt 2007
14.495
7.010
113
Kako smo prijazni.
Dobavitelju ni problem senkat, sosedu , sorodniku znancu omogocit ceneje elektriko pa niti pod razno.

Opa, uzaljen... Kateri izmed nastetih si ti? Jaz ne vem, a vi kaj spremljate, kaj sami pisete na ta forum, kaj sele, kaj drugi. Na to tematiko sem se razpisala naprej in nazaj v ustrezni temi. Kaj, komu ipd in zakaj na koncu ne... Tudi tebe spremljam, kjer vedno razmisljas v smeri prodaje na nek nacin (nikoli senkanja, bikokomu), kaj zdaj roko dvigujes?
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.378
1.241
113
www.adriamedia.si
1000km mesecno
200kwh
35c* 200= 70€+15€ =85€
Gorivo
60lx1,5€= 90 evrov....
Ful ugodno.
Ionity cpralke prestejes na prste v celi sloveniji, bencinskih crpalk ima "vsak" obcina vec kot je prstov na roki . Gorivo.natocis v petih minutah, elektriko filas pol ure.
Če se z EV voziš tako, kot se z ICE za porabo 6, boš imel porabo 16 in ne 20.
Danes naredil preko cca 550 km po SLO, 2 postanka za polnjenje po 12 ali 13 min, plus zdaj se doma polni, ampak to mi je vseeno, ker je doma itak parkiran. Stroške? Ionity dobrih 30 €, plus doma še enih 12 (če sem zelo pesimističen pri ceni domače elektrike). Torej 42 € za cca 550 km oz 8 evrov za 100 km, kar je ekvivalent porabi dobrih 5 l na 100. Pokaži mi en velik SUV, s katerim narediš 500 km po AC s porabo 5 litrov.
Pa je bil to v bistvu worst case za EV: mraz, zimske gume, vsaj 90% AC, razdalja pa tolikšna, da je bila nuja iti na hitre polnilnice. Če bi si sestanke organiziral sam, bi polnil le 1x, na lokaciji sestanka, pa krepko nižji ceni. In takih poti imam samo par na mesec, ostalo je vse v dosegu domače/službene polnilnice, s temu primerno nizkimi stroški polnjenja.
 
  • Všeč mi je
Reactions: CLIO15 in mags

CLIO15

Guru
1. nov 2007
13.639
4.373
113
Če se z EV voziš tako, kot se z ICE za porabo 6, boš imel porabo 16 in ne 20.
Danes naredil preko cca 550 km po SLO, 2 postanka za polnjenje po 12 ali 13 min, plus zdaj se doma polni, ampak to mi je vseeno, ker je doma itak parkiran. Stroške? Ionity dobrih 30 €, plus doma še enih 12 (če sem zelo pesimističen pri ceni domače elektrike). Torej 42 € za cca 550 km oz 8 evrov za 100 km, kar je ekvivalent porabi dobrih 5 l na 100. Pokaži mi en velik SUV, s katerim narediš 500 km po AC s porabo 5 litrov.
Pa je bil to v bistvu worst case za EV: mraz, zimske gume, vsaj 90% AC, razdalja pa tolikšna, da je bila nuja iti na hitre polnilnice. Če bi si sestanke organiziral sam, bi polnil le 1x, na lokaciji sestanka, pa krepko nižji ceni. In takih poti imam samo par na mesec, ostalo je vse v dosegu domače/službene polnilnice, s temu primerno nizkimi stroški polnjenja.

ne vem zakaj si ne omislite vaše hišne ponudbe za ionity ???
 

amacar

Majstr
29. apr 2010
4.174
490
83
Če se z EV voziš tako, kot se z ICE za porabo 6, boš imel porabo 16 in ne 20.
Danes naredil preko cca 550 km po SLO, 2 postanka za polnjenje po 12 ali 13 min, plus zdaj se doma polni, ampak to mi je vseeno, ker je doma itak parkiran. Stroške? Ionity dobrih 30 €, plus doma še enih 12 (če sem zelo pesimističen pri ceni domače elektrike). Torej 42 € za cca 550 km oz 8 evrov za 100 km, kar je ekvivalent porabi dobrih 5 l na 100. Pokaži mi en velik SUV, s katerim narediš 500 km po AC s porabo 5 litrov.
Pa je bil to v bistvu worst case za EV: mraz, zimske gume, vsaj 90% AC, razdalja pa tolikšna, da je bila nuja iti na hitre polnilnice. Če bi si sestanke organiziral sam, bi polnil le 1x, na lokaciji sestanka, pa krepko nižji ceni. In takih poti imam samo par na mesec, ostalo je vse v dosegu domače/službene polnilnice, s temu primerno nizkimi stroški polnjenja.
8/1.489=5.37L, z dizelskim Tiguanom ali kaksnim bencinskim hybridom (5.88L/100km) bi bil kr nekje tu tu, torej nic impresivnega.
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
18.992
9.529
113
Če se z EV voziš tako, kot se z ICE za porabo 6, boš imel porabo 16 in ne 20.
Danes naredil preko cca 550 km po SLO, 2 postanka za polnjenje po 12 ali 13 min, plus zdaj se doma polni, ampak to mi je vseeno, ker je doma itak parkiran. Stroške? Ionity dobrih 30 €, plus doma še enih 12 (če sem zelo pesimističen pri ceni domače elektrike). Torej 42 € za cca 550 km oz 8 evrov za 100 km, kar je ekvivalent porabi dobrih 5 l na 100. Pokaži mi en velik SUV, s katerim narediš 500 km po AC s porabo 5 litrov.
Pa je bil to v bistvu worst case za EV: mraz, zimske gume, vsaj 90% AC, razdalja pa tolikšna, da je bila nuja iti na hitre polnilnice. Če bi si sestanke organiziral sam, bi polnil le 1x, na lokaciji sestanka, pa krepko nižji ceni. In takih poti imam samo par na mesec, ostalo je vse v dosegu domače/službene polnilnice, s temu primerno nizkimi stroški polnjenja.
Se prav vsa ta kolobocija in načrtovanje postankov za kok, euro pa pol na 100km? To zmore sodoben dizel dva kroga pa še ne posvet lučka. Ko ti bo država prbila svoje, bo na konc dražje.
 
  • Všeč mi je
Reactions: sad

ncnifrej

Guru
14. avg 2013
2.074
879
113
Piše dečko da je naredu 550 km pa da je dvakrat filu. Z enim sodobnim dizlom jih lohk nardiš jurja brez postanka.
Na tvojem mestu, ko mate zihr dva avta pr bajt bi bil za v službo pa nazaj sigurno električni.
tud jaz bi se vozil z elektriko v službo - ob pogoju, da pozimi naredi zanesljvo 150 km po AC, da me ob tem ne zebe - in da nisem ovira na AC (beri - peljal bi se tako kot sedaj 130-140).. pa da je cena nekje velikostno primerljiv dizel + 3K€ (torej 20-25€) (recimo rang golfa, cca 2 leti starega)

sporocite mi, ko najdete tak avto. :)
 
  • Haha
Reactions: Samo Svoj

ales85

Guru
9. nov 2007
3.596
1.214
113
tud jaz bi se vozil z elektriko v službo - ob pogoju, da pozimi naredi zanesljvo 150 km po AC, da me ob tem ne zebe - in da nisem ovira na AC (beri - peljal bi se tako kot sedaj 130-140).. pa da je cena nekje velikostno primerljiv dizel + 3K€ (torej 20-25€) (recimo rang golfa, cca 2 leti starega)

sporocite mi, ko najdete tak avto. :)
Kar pojdi spat, boš tako "manj čakal". Kot sneguljčica.
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
18.992
9.529
113
Moj sodelavec ima računico. Kupil si je en majhen električni avto, do službe in nazaj ima cca 70 km, na strehi sončna z net meteringom, viškov kolikor hočeš. Tu je kot je Jabe napisala no brainer. Samo to si je pokril samo stroške prevoza na delo. Za prikolo zapet in it popoldne po kak material, rabi klasiko.

To kar zgoraj piše SJTV pa ni več tako zelo udobno niti poceni, verjamem pa da je njemu zanimivo z vidika, da to pač prodaja. Ko bo električni avto naredil pozimi vsaj 600km brez polnjenja in bil doma poln čez noč, potem se pa lahko pogovarjamo o tem, da se nekaj res splača, do takrat so pa to rožice. Pa še do takrat bo cel kup problemov za rešit, predvsem na proizvodni in distribucijski strani. Te čudežne škatlice so bolj igračke kot kaj resnega.
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.301
1.924
113
Fora/štos/joke..(vstavi poljubno), za nas navadne smrtnike, je v tem, da vožnja z električnim avtomobilom za nas ne bo nič cenejša.
Dražja? Verjetno ja.

In to je cca vse kar moraš navaden smrtnik vedeti oz. upoštevati.

Če te pride mesečni strošek za energijo 100 EUR a je to za bencin, nafto, plin, eklektriko...ne igra nikakršnega vpliva.

Bo pa problem drugje, o čemer itak debatiramo in to je (prisiljen) prehod zgolj na eno vrsto energije, kar bo prineslo proizvodnji, distribuciji,... ogromne probleme, ki pa ne vem, če jih bojo sposobni hendlat. Posledice bomo občutili spet mi - navadni smrtniki, ki nam je primarnega pomena zgolj to da pridemo iz točke A v točko B s čim manj stroška.

Tole prcanje okoli porabe enega in drugega je itak BV...poraba je zelo raztegljiv pojem in si lahko varčen s fosilcem kot z električarjem ali pa ne.
Tudi jaz z mojo 2 tonsko kravo in 3.0 motorjem lahko peljem s 5,5 litri/100 km porabe pri 120 km/h
1677660823687.png

Lahko imam pa z lahkoto 15 če ga naganjam. Je z električarjem kaj drugače? Ni.
Tudi ne bo.

Če bomo za nakup morali odšteti 50% več kot za primerljivega fosilca, imeli pa enake stroške uporabe...zakaj torej prehajat (z nasmeškom) na električarja?
In ja, glavnina folka bo itak prisiljena 'tankat' po črpalkah ker doma (pred bloki) enostavno ne bo izvedljivo.