dejmo se mal dogovort kaj je kaj ...
eMTB je vsaj pri meni polno vzmeteno gorsko kolo, z sredinskim motorjem, široki krampi za gume .... je za vlake in za čez korenine, skoke, po cesti in urejenih makadamih je zaradi preširokih gum muka .... teža 22kg+ in cena 4500€+
Treking .... motor zadaj v kolesu, brez zadnjega vzmetenja, okvir je lahko moški ali ženski, jaz osebno imam raje ''ženski'' okvir ... ga lažje zajahaš, ožje gume z manj profila, super za po asfaltu, makadamu, gre tudi po malo manj gladkem makadamu, zagotovo lažje vodljiv in bolj okreten kot eMTB .... teža je okol 20kg, v € pa se začne nekje pri 1300€
motor v kolesu ali motor v sredini ....
Sredinsko nameščen motor je ponavadi močnejši, sicer so vsi omejeni na moč 250W, razlika je v navoru. Navor pri motorjih za sredinsko montažo je nekje od 70Nm in gor, trenutno najmočnejši je Domelov z 115Nm. eMTB imajo vsi motor na sredini, plus je večji navor, tudi motor iskorišča moč menjalnika ... minus, več sestavnih delov, več možnosti za okvaro, višja teža, moč se prenaša preko verige zaradi česar trpi veriga in celoten zobniški sestav. Veriga se menja na 700 do 1000km set verižnikov pa na recimo 3000km ....
motor v kolesu .... sicer nižji navor, tem nekje med 40Nm do 60Nm. Trotl ziher enostavna sestava, praktično ni okvar. Ne obremenjuje verige in zobnikov. zadostuje dokler so poti pod kolesi urejene.