elektonsko cestninjenje v SLO

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.940
6.984
113
Torej naj ostane pri tem, namesto blazno dragih sistemov satelitskega cestninjenja.

PS, razen seveda za tovorna vozila, tam to mora biti.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.478
5.016
113
Citat:
Uporabnik darjan pravi:Naj podražijo bencin, oz namensko dajo kak % v cestni proračun, potem pa ni treba nobenih vinjet, cestnin, ipd, in vsak ki se bo več vozil, bo tudi več prispeval. Brez nekih super duper famoznih gps, galileo in podobnih jajc.
Neumnost na kvadrat. Vsem tujcem bi častili naše ceste. Slovenijo vsako vozilo prevozi brez tankanja na našem ozemlju. Posebnega režima za tuja vozila (npr. samo za njih vinjete) pa EU ne bo dopustila.
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.576
2.626
113
še v SLO - ampak komaj
Citat:
Uporabnik keber pravi:
Citat:
Uporabnik gr69 pravi:
Da bo rešitev draga in v realnem svetu komaj izvedljiva je pa drugotnega pomena.
V Belorusiji laufa čisto normalno. Podoben sistem kot v Avstriji za tovornjake, le da je tam omogočen še osebna vozila. In ni draga reč, tehnika je pač precej napredovala v zadnjem desetletju.

Kot prvo - u je.bote ste se razpisali medtem ko me ni blo.
shocked-1.gif


Malo bom žleht - a si si ti sploh pogledal kolikokrat gre Slovenija po površini na Belorusijo?

Bodimo resno - najkrajša tranzitna pot skozi Slovenijo je Šentilj - Gruškovje - malo več kot 60 km - in ta pot je precej v uporabi. Se pravi za enkrat na leto za gor in dol bo folk kupoval "sledilne naprave".
Šlo bi če bodo imele tako ceno kot go.Boxi v Avstriji - kar pa močno dvomim.

Rešitev je Madžarski sistem (in Avstrijski za tunele) - plačaj za registrsko in le-to kontroliraj.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.940
6.984
113
heh, ker tujci pa so res strašen problem in bi odtekalo toliko miljonov ne...

čudno da nisi rekel EV vozila.

Vseeno je pobirati dinarčke preko goriv veliko lažje, manj komplicirano in manj stane, kot pa neki super duper high tech satelitski sistemi. Dvomim da bi nas tujci v 200 letih toliko "oškodovali", kot nas bo prišel takšen sistem.
 

Gonzo

Guru
1. sep 2007
9.340
9.576
113
EU
Duhovnikova je še v zadnjih izdihljajih na DARS-u poskušala poriniti skozi satelitsko cestninjenje, vendar so jo prej odstavili. Ehmmm.....čigave interese je zastopala. Da ni slučajno bil v igri kakšen ULTRA-satelit
grims-1.gif
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.478
5.016
113
Citat:
Uporabnik SimonS pravi:Nemci imajo vinjete samo za tujce...
Ni res. Nemci bodo imeli vinjete za vse. Res pa je, da bodo to speljali tako, da bodo znižali ostale stroške pri registraciji in strošek za lastnika vozila, ki je registrirano v Nemčiji ostane enak. Ker ne bodo imeli vinjet v obliki nalepke, temveč podoben sistem kot Madžari (registracijo zavedejo v sistem, da ima vinjeto), se nemški lastnik ne bo niti zavedal, da je kupil vinjeto. Zanj se ne spremeni nič. Ampak to se godi v državi, kjer je državna uprava v službi državljanov in naštudira EU zakonodajo, uporabi svojo moč znotraj EU in še kaj. Pri nas se to tudi ob dobri volji politike ne bi dalo speljati, ker bi nas EU takoj blokirala.
Ne vem pa, če se Nemec lahko odloči, da vinjete noče. Ali bo potem imel nižjo ceno registracije kot doslej? Po mojem so morali iti v ta kompromis.
 

SimonS

Pripravnik
25. feb 2012
338
11
18
Vsi znamo, kak sistem so Nemci speljali. Na kratko je še vedno, Nemci imajo vinjete samo za tujce. =]
V Sloveniji to ni mogoče, ker smo država kriminalcev.
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Citat:
Uporabnik gr69 pravi:
Malo bom žleht - a si si ti sploh pogledal kolikokrat gre Slovenija po površini na Belorusijo?
Ne tako veliko. Iz enega na drug konec Slovenije rabiš 3 ure, v Belorusiji pa 5. Ni tako strašna razlika.
Pa nisem kar tako brihten, ravno dva tedna nazaj smo montirali njihovo škatlico podobno Go-Box v avto in je pri 130 km/h brez težav delovala ter prekruzali Belorusijo. Škatlica je od avstrijskega sistema precej manjša, pač tehnika je šla gor, stroški dol. Kavcija pa 20 €, ki ti jo vrnejo, ko greš iz države. Res pa je za osebne avte namenjena samo za tujce, meje pa so tudi take, da imaš več kot dovolj časa, da urediš vse papirje, preden greš dalje.
 

alpine

Fizikalc
22. feb 2012
2.564
21
38
Škofja Loka
Matr kakšne probleme imajo. 100 evrov letna vinjeta, tistih 10 evrov + ne štejem, ker ko preračunaš stroške avta, od gum do vzdrževanje ej tale vinjeta kaplja v 0.,2 dcl kozarček.
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.576
2.626
113
še v SLO - ampak komaj
Super - za Šentilj - Gruškovje, kjer je trenutna R4 tarifa 21,- € v eno smer in bo, ko bo (če bo) AC do konca okrog 30,- € in bo potemtakem ocenjena R1 5,- €, torej gore dole 10,- €, kavcija 20,- €. Zelo "življensko".
Mi je pa jasno, da "zastonj" škatlice ne moreš dati.
Zato pa pravim, da je "preko reg. tablic" boljše - uporabnika ne obremenjuješ s "stroški", poceniš celotno manipulacijo, ni predfinanciranja hardwara in losaš se problematike "sledenja" vozil (OK - ni tako slednje kot je GPS, ampak vendarle kaki pametnjakovič to izkoristi za "kršenje zasebnosti").
Je pa res, da s tem zmanjšaš možnost zaslužka kakšnega prisklednika.
tongue-1.gif
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.695
6.715
113
pri taščici
Citat:
Uporabnik darjan pravi:
Saj je cerar predlagal t.i. "bencinski davek", pa je naletel na val ogorčenja
wink-1.gif


Naj podražijo bencin, oz namensko dajo kak % v cestni proračun, potem pa ni treba nobenih vinjet, cestnin, ipd, in vsak ki se bo več vozil, bo tudi več prispeval. Brez nekih super duper famoznih gps, galileo in podobnih jajc.
To sem napisal že nekajkrat na forumu. Bi pa na ta način tujci so poceni čez lepo našo (brez tankanja in brez vinjete).
Edino Andy in njegove elektro somišljenike bi morali nekako obdavčiti.
evil.gif

Je pa res da za dvig cene bencina ne rabiš razpisa. Ker ni razpisa, ni provizij.
Sicer pa ima Dars okoli 70 Mio dobička (20 % prihodkov) Kam že gre ta denar?
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.478
5.016
113
Uporabnika bi razbremenil manipulacije samo v primeru, da bi EU uvedla enotno elektronsko tablico, ki jo ima vsako vozilo in je namenjeno cestninjenju v vsaki državi EU, če ga ta ima. Vse drugo zahteva manipulacijo uporabnika, ki mora ugotoviti, da ima država nek specifičen sistem vinjet. Tudi če gre samo za neko plačilo in vpis registracijske številke v nek sistem.
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.576
2.626
113
še v SLO - ampak komaj
Drži - ampak primerjaj madžarski sistem z našim ali pa s sistemom "škatlice" ali celo sistemom "škatlice" za vsako državo zase.

Je pa seveda vprašanje ali bi/bo branje tablic dovolj stabilno za cestninjenje v prostem prometu po porabi. Najkasneje v snežnih razmerah pade sistem. Tako, da bo morala iti pot v smeri beloruske rešitve - ampak enotna "škatlica" za celo EU.
To pa so IMHO zaenkrat še mokre sanje - še cestninjenje tovornega prometa ne morejo poenotiti.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.478
5.016
113
Elektronska tablica = neka škatlica. Za začetek vsaj za tovorni promet, kjer je sprejemljiva cena lahko nekaj višja. Tako pa sta naša avtobusna šoferja na Poljskem ustavila na 10 bencinskih preden sta baje zrihtala, kar je potrebno za cestnino na delu Poljske. Na drugem delu, pa smo stali na čelni cestninski in verjetno plačali prehod takoj.
EU komisija bi se morala ukvarjati še o kakih skupnih rečeh, ne samo o ceni meddržavnih telefonskih pogovorov, da lahko EU poslanci po dovolj razumni ceni kličejo domov. Vsekakor bi taka stvar sodila v prometno okolje prej kot SOS klic in obvezen nadzor tlaka pnevmatik. Ampak nekateri lobisti so uspešnejši od drugih.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.940
6.984
113
Ali pa eni ne vidijo takega problema v tem elektronskem cestinjenju, tudi jaz ga ne. Za mene bi bilo čisto ok in sprejemljivo, da se pač podraži gorivo in nekaj centov od litra nameni za ceste, pa naj bo navadne ali AC.

tistim trem EV vozilom pa pač to častimo, enako tujcem.

Ker tole s elektronskim lahko samo vodi v hudo kompliciranje, na koncu bo odvisno od teže vozila, gum na njem, obtežitvi vozila, vremenskih pogojev, etc etc...
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.478
5.016
113
Citat:
Uporabnik darjan pravi:tistim trem EV vozilom pa pač to častimo, enako tujcem.
Če voziš dnevno po štajerski avtocesti vidiš, da so tujci faktor. Velik faktor. Prav tako je nekatere odseke nujno narediti izključno zaradi tranzita (npr. odsek proti Gruškovju za kakih 8 sobot na leto). Vozilo ne rabi več/manj ceste, če porabi več ali manj ali nič fosilnega goriva. Prav tako moja kosilnica in traktor ne rabita prav nič ceste, naj bi pa zanjo plačevala. Neumnost. Pavšali so primerni samo dokler ni tehnične možnosti za plačevanje po dejanski porabi za razumen strošek plačevanja. Danes te možnosti so. S plačilom po dejanski porabi bi lahko tudi vzpodbujali ljudi, da se za pot odločijo v nekem trenutku, ko je prometa manj in bi bile v različnih obdobjih različne cene. Denimo ukinemo prepoved prometa za tovorna vozila čez praznike in vikend, samo cestnino povečamo za ta čas. Kdor nujno rabi, bo pripravljen več plačati. Odpade kontrola, če ima vozilo papirja za vožnjo ob prepovedi prometa. Nek naš prometni strokovnjak je pred kakim letom zagovarjal, da drugi karavanški predor ni potreben in da je ena cev za ta promet dovolj. Prav gotovo, če bi se vsi lepo enakomerno razporedili čez celo leto. Ampak so špice in infrastruktura mora biti za špice. Uporabo v špici bi jaz računal dodatno.
Aja, trenutno verjetno tankaš pretežno v Avstriji, zato te podražitev ne bi motila.
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
ksz...

Mhm... kar plačajte "projekt" elektronskega cestninjenja, jaz ga NOČEM. Tudi vinjet nočem, želim si povišan pavšal za cestnino.

Manj ko je birokracije, manj ko je možnosti, da naši bebci od politikov zaslužijo, bolje je.

PS. Po slo AC prevozim malo, privarčeval bi nekaj, če ne bi blo vinjet.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.940
6.984
113
Tanka se izključno v AT, ne vem kdaj sem nazadnje pri nas
wink-1.gif


Potem pa naj EU naredi enotno ceno goriv, če že gre v smeri enotne cene pogovorov v GSM omrežjih
wink-1.gif


So pa šiptarski kombiji problem ja, to mi ni jasno kako so izvzeti iz "tovornega" prometa in se lahko vozijo z vinjeto. Jaz bi to vse, tudi dostavna vozila, dal kar na navadno cestinjenje, brez možnosti vinjete, kar pomeni da bi pač za njih, v prihodnje, prišlo prav elektronsko.