KSZ
Problem pri 2. tiru je, da pri tej ceni ne bo amortiziran naslednjih 100 let ne glede na sinergijske učinke, ki jih lahko prinese. Letni dobiček Luke in SLO železnic v naslednjih 200 letih ne bo odplačal enega (!!!) železniškega tira. Absolutno je še en tir do Kopra nujno potreben, ampak 1,3 milijarde je nenormalna cifra za 1 tir.
Če kdo misli, da bo pri tej cifri dobil zasebnega partnerja - kar je predpogoj za pridobitev EU sredstev - se moti. V teoriji ga sicer lahko dobi, bo pa ta zasebni partner želel vloženi denar dobiti nazaj vsaj v naslednjih 20-30 letih. To pa seveda pomeni, da bo tranzit po 2. tiru predrag.
Projekt 2. tira tak kot je trenutno, finančno ni vzdržen. Če je strošek izgradnje železnice po tej trasi takšen kto je, je potrebno spremeniti traso. Če je projekt do sedaj zaradi abnormalnih stroškov zafuran, je še vedno ceneje da ga prilagodimo, tudi če je pogoj menjava trase.
Ne potrebujemo tira, ki omogoča 160km/h za tovorne vlake (absurd), potrebujemo tir, ki bo povečal kapaciteto tovora in vzpostavil normalen promet proti Kopru. Ne more 1 železniški tir od Divače do Kopra stati več kot je stala avtocesta od Postojne do Kopra z viaduktom in 2 cevema tunela - ki se za nameček še sama odplačuje s cestnino.
Alternativa 2. tiru je povezava železnice s Trstom, še ena alternativa je razširitev 1. tira, alternativa je konec koncev tudi bistveno cenejši 2. tir. Za 1,3 milijarde lahko v Sloveniji zgradimo 3. razvojno os, vse manjkajoče avtocestne odseke, obvoznice mimo večine mest, ki obvoznic še nimajo, obnovimo večino cestnega omrežja in obnovimo/posodobimo tudi velik del železniškega omrežja.