Drugi tir

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Citat:
Uporabnik Pepe pravi:
Meni se gradnja proti stroškom pred gradnjo ne zdi predraga. Če bo cena obstala...
Zemljišča so že več ali manj odkupljena in to mislim da je všteto v gornji ceni slabih 40 milijonov. Spet jih ni tako malo, računajte na špagete raznih dostopnih in servisnih cest do predorov in gradbišč, navsezadnje se gre za izkope več milijonov kubikov materiala.
In če se komu zdi slaba 2 % za projektiranje od celotne cene investicije veliko, je to vseeno precej manj kot v EU za podobne projekte. Za tistih 18 milijonov je na glavnem projektu delalo kar precej slovenskih projektivnih firm (ne samo ena) in tudi nekaj tujih in to preko dve leti, upoštevaje geološke raziskave s številnimi vrtanji po celi trasi, tudi več 100 m globokimi vrtinami.

Verjamem pa, da se najde povsod dovolj pametnjakovičev, ki bi ta projekt naredili v enem mesecu ob gostilniškem šanku za dve gajbi pira dnevno.
smirk-1.gif
 

Ted

Guru
8. sep 2007
1.712
588
113
KSZ

Problem pri 2. tiru je, da pri tej ceni ne bo amortiziran naslednjih 100 let ne glede na sinergijske učinke, ki jih lahko prinese. Letni dobiček Luke in SLO železnic v naslednjih 200 letih ne bo odplačal enega (!!!) železniškega tira. Absolutno je še en tir do Kopra nujno potreben, ampak 1,3 milijarde je nenormalna cifra za 1 tir.

Če kdo misli, da bo pri tej cifri dobil zasebnega partnerja - kar je predpogoj za pridobitev EU sredstev - se moti. V teoriji ga sicer lahko dobi, bo pa ta zasebni partner želel vloženi denar dobiti nazaj vsaj v naslednjih 20-30 letih. To pa seveda pomeni, da bo tranzit po 2. tiru predrag.

Projekt 2. tira tak kot je trenutno, finančno ni vzdržen. Če je strošek izgradnje železnice po tej trasi takšen kto je, je potrebno spremeniti traso. Če je projekt do sedaj zaradi abnormalnih stroškov zafuran, je še vedno ceneje da ga prilagodimo, tudi če je pogoj menjava trase.

Ne potrebujemo tira, ki omogoča 160km/h za tovorne vlake (absurd), potrebujemo tir, ki bo povečal kapaciteto tovora in vzpostavil normalen promet proti Kopru. Ne more 1 železniški tir od Divače do Kopra stati več kot je stala avtocesta od Postojne do Kopra z viaduktom in 2 cevema tunela - ki se za nameček še sama odplačuje s cestnino.

Alternativa 2. tiru je povezava železnice s Trstom, še ena alternativa je razširitev 1. tira, alternativa je konec koncev tudi bistveno cenejši 2. tir. Za 1,3 milijarde lahko v Sloveniji zgradimo 3. razvojno os, vse manjkajoče avtocestne odseke, obvoznice mimo večine mest, ki obvoznic še nimajo, obnovimo večino cestnega omrežja in obnovimo/posodobimo tudi velik del železniškega omrežja.
 

nik88

Pripravnik
28. maj 2015
231
0
16
"Problem pri 2. tiru je, da pri tej ceni ne bo amortiziran naslednjih 100 let ne glede na sinergijske učinke, ki jih lahko prinese."

Brez drugega tira bo na dolgi rok ne samo tir preplačan, ampak tudi Luka Koper izgubi primat v tem delu Jadrana.
Potem tudi prvega tira počasi ne bomo rabili (tistih nekaj potnikov že sedaj trpamo na avtobuse do Ljubljane).
 

LatkaGravas

Pripravnik
26. maj 2015
266
0
16
Citat:
Uporabnik Katunga pravi:
40 km.

Tudi če stane teh 40km 2mrd, je to 50mio na km - bagatela v primerjavi s šentviškim predorom (samo za percepcijo, da se boste približno zavedli, za koliko so nas obrali na AC)
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.233
869
113
pa dobro, dokler boš cene predorov primerjal samo na podlagi njihove dolžine, bo tvoja percepcija o ceni gradnje vedno sfaljena.
 

erikson

Guru
25. avg 2007
22.662
6.423
113
KSZ

Kriza na višku: v Slovenijo od sinoči ni smel vstopiti noben vlak

Blago na vlakih, namenjenih v koprsko pristanišče, ne stoji samo po slovenskih tirih in železniških postajah, ampak vlaki stojijo še na tirih sosednjih držav, vse dokler Slovenske železnice ne bodo prepeljale vlakov z zatrpanih slovenskih tirov in postaj. Stranke, ki jim blago stoji na vlakih, namesto da bi bilo dostavljeno prevzemnikom, pa upravičeno besne grozijo z odškodninskimi zahtevki Slovenskim železnicam in tovor že preusmerjajo iz Luke Koper v druga pristanišča. Z velikimi zamudami vlakov se logisti pri nas srečujejo že vse od novembra. V Luki pravijo, da tovor iz Avstrije v Koper v zadnjih mesecih potuje tudi dva ali tri tedne, namesto dan ali dva, kot bi moral.
 

SeriousSam

Pripravnik
2. jun 2009
839
3
18
Ksz

Očitno napihovanje, glede na to, da to niti slučajno ni bilo prvič.

Ali je že kdo videl izračun izgube, ki bi nastala brez drugega tira? Kaj se bolj splača, investicija v 2. tir ali občasne izgube?
 

SeriousSam

Pripravnik
2. jun 2009
839
3
18
Citat:
Uporabnik skala pravi:
seveda se ne splačajo investicije ko se pa lahko davke viša...
Državne investicije se pravilo.splačajo, pa še "multipkikatorje" prinašajo.
Samo TEŠ6 poglej. V vsej svoji dobi obratovanja ne bo rentabilna, lignita bo verjetjetno prej zmanjkalo in tudi Križanič še ni uspel izračunati multiplikativnih učinkov....
 

skala

Majstr
27. feb 2013
10.089
346
83
Kamnje
dejansko je še precej nezikoriščenega hidro potenciala. nek2 bo pa nuja... enkrat... tam do 2100 bo mogoče že zgrajeno...
 

Ytbnd

Guru
2. mar 2010
16.921
5.991
113
Citat:
Uporabnik alkoholik pravi:
ni kaj bi ti namesto TEŠ6?

edino NEK2... je smotrno... vse ostalo je bedarija
Nov Nek bi stal 5 milijard, poleg tega nič iz sedanjega (po 35 letih obratovanja !!!) ni rešeno: skladiščenje odpadkov, sklad za razgradnjo, razen če vse skupaj spustijo po Savi navzdol, 100 m pred mejo s Hrovatijo
evil.gif
.

Hrovati imajo iz sedanje nek samo profit, zaposlene z dobrimi plačami, elektriko, vse ostalo jih ne zanima.
In spet bodo Slo nategnili, ko bo prišel račun, kot že N-krat v novejši zgodovini.


Pri nek študijah (na splošno) je problem, ker v 99% pozabijo vanjo vključiti tudi stroške razgradnje & vzdrževanje objektov v tej fazi za dolgo časa, tako da so lahko nek postrojenja zelo uspešna in rentabilna.