Dolgotrajna voznja z nizkimi vrtljaji

xyxx

Pripravnik
27. sep 2007
40
0
6
da ne odpiram nove teme, kaj pa sledeči primer:

bencinar 1.6
vožnja 50km/h pri okrog 2000 obratih, pospeševanje pri max gasu ampak pri nizkih obratih - pri 60 v 4. prestavo , pri 90 pa v 5.
pač pospeševanje z "gas do daske" ampak pri nizkih vrtljajih.

to tudi kaj škodi ali ne?
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.681
392
83
Kras
www.mtl.si
Taksno pospesevanje naj bi vodilo k najnizji porabi, vendar po mojem mnenju tukaj precej obremenjujes motor, ce ne drugega jermen. Tako da sam tega ne uporabljam.
 

ChaoRen

Fizikalc
21. jul 2007
5.409
0
36
124
Citat:
Uporabnik mtl pravi:
Taksno pospesevanje naj bi vodilo k najnizji porabi, vendar po mojem mnenju tukaj precej obremenjujes motor, ce ne drugega jermen. Tako da sam tega ne uporabljam.

Najmanjša poraba? Zakaj sem pa jaz vedno mislil, da se temu reče nepotrebno "zalivanje"?
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.681
392
83
Kras
www.mtl.si
Ne vem zakaj si to mislil.
V casu vplinjacev je tvoja veljala, v tem casu, ko ima marsikateri avtomobil racunalnik, ki je mocnejsi, kot je bil racunalnik, katerega si lahko kupil za domaco rabo desetletje nazaj, pa misli, da kar moja velja,
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Pospeševanje v nizkih vrtljajih z gasom do daske ni najekonomičnejša reč. Ker motorna elektronika, da bi povečala navor, vbrizguje prebogato zmes. Pri prebogati zmesi pa gre nekaj bencina v nič.
wink-1.gif

Tako, da ne bo držalo, da se vedno drži motor v nizkih vrtljajih. Povprečen bencinski motor dosega najvišjo gospodarnost pri pospeševanju, oz obremenitvah pri nekako 40-50% maksimalnih vrtljajev. Kar pri povprečnem bencinarju znese nekje med 2500 in 3000 vrtljaji.
Pa tudi moderni dizelaši niso dosti daleč od tega pravila, torej obremenjevat turbodizelski motor pri 1200 vrtljajih je manj gospodarno, kot pri 2000.

Ogo
 
Nazadnje urejeno:

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.681
392
83
Kras
www.mtl.si
Mah, bral sem eno raziskavo, ki je pokazala, da je takšno POSPEŠEVANJE najbolj varčno. Sama vožnja je definitivno tako kot si rekel. Daš v optimalne vrtljaje in potem voziš tako. Kot rečeno, sam tega nisem testiral, ker niti en avto do sedaj ni najbolj užival v takšnem ''mučenju''.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.978
6.867
113
pri taščici
Tudi meni se to zdi "zalivvanje" ne glede na računalnik itd.
Vsi ki imate računalnik pač dajte na trenutno porabo, potem pa pospešujte v 3,4,5(6) prestavi recimo od 50 kmh do 100 kmh. Ob tem glejte porabo in čas ki ga boste potrebovali do 100kmh.

Konstantno vožnjo nekako prakticiram v nizkih obratih, pospeševanje pa definitivno v območju okoli optimalnega navora in gor (proti največji moči).
MI na kraj pameti ne pride da bi pri svoji turbo luknji v peti pri 40kmh nin 1200rpm pospeševal na 100 (do 70-80 v četrti potem pa 5 že poštena grabi)
 

ChickenBoy

Fizikalc
27. avg 2007
1.918
0
36
40
Citat:
Uporabnik Hanzi pravi:
MI na kraj pameti ne pride da bi pri svoji turbo luknji v peti pri 40kmh nin 1200rpm pospeševal na 100 (do 70-80 v četrti potem pa 5 že poštena grabi)

To delajo ljudje na cestninah. Pelje skoz v 5 in potem po polžje pospešuje.
stupid-1.gif
 

ChickenBoy

Fizikalc
27. avg 2007
1.918
0
36
40
Ne gre zato da bi se mi mudilo, z mojim twingotom se mi tudi bolj težko kam mudi, ampak da en do fulla nafilan šlepar hitrej spelje od 0 je pa že malo bedasto. Da ne omenjam da še delajo nepotrebno gužvo. Sicer pa ne odkrivamo nič novega.
smile-1.gif
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.978
6.867
113
pri taščici
Jaz pred cestnino vržem v ler se peljem km ali dva v ler (odvisno od hitrosti in naklona). S tem mi ni treba praktinčno nič po bremzi, precej točno sledim omejitvam pred cestnino, ponavadi je treba samo od 60 navzdol mal bremzat (da jo prevozim med 40 in 50). potem pa četrta in gremo
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.978
6.867
113
pri taščici
ti se kar rolaj, ravno pred časom smo se kregal kdaj avto najmanj porabi.
Saj ti najbrž voziš čist po "cpp" 130 po ac, ko pripelješ do table 100 žlajfaš na nos da dobiš 100, potem gas 200m metorv, spet bremzaš na nos da imaš 80,potem gas do table 60, spet bremza na nos, gas do talne označbe 40, spet bremza na nos, ko pa prevoziš cestnino pa v drugo in tretjo do rdečega polja.....(tretja v rdečem zna že kršit cpp)....

Lahko pa opišeš tvoj postopek (mogoče se ti bo kdo rolal)
 

jetamp

Fizikalc
5. sep 2007
3.534
71
48
Kranj
Ma sej tudi jaz počasi zmanjšujem hitrost pred cestninsko (beri, vsi me prehitevajo čeprav grem že jaz več kot je omejitev), samo tisti podatek kilometer ali dva v leru se mi zdi malo hud.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.978
6.867
113
pri taščici
konkretno kompolje, smer štajerska pri tabli 1000 metrov vržem pri 130 v ler in praktično brez bremzanja prevozim CP, v obratni smeri pa je razdalja večja ker greš nekoliko navzdol in mal več moraš bremzat....

mislim da sem največ v leru prevozil 13 km? ( mogoče sem šel malo pod omejitvo ampak še vedno več kot tovornjaki -črni kal
wink-1.gif
)
Je pa res da sem ta test delal samo enkrat, in da sem po 1.?tunelu dal za kakih 200 metrov v peto da sem dobil spet 130....