Citat:
Uporabnik miha72 pravi:
In kakšna je razlika med navorom in močjo ???
Načeloma eno in isto. Loči ju samo kotna hitrost. Lahko bi rekli da je moč matematični produkt navora. Ali pa obratno kdor to želi tako.
Citat:
Uporabnik miha72 pravi:
In kakšna je razlika med navorom in močjo ???
Načeloma eno in isto. Loči ju samo kotna hitrost. Lahko bi rekli da je moč matematični produkt navora. Ali pa obratno kdor to želi tako.
Citat:
Uporabnik NigelM pravi:
Kdo ne loči med navorom in močjo?
Nato izračunaj še, zakaj tak motor pospeši šleperja hitreje kot običajen tovornjaški turbodizel z recimo 500 KM pri 3000 min-1.
Bo šlo? Znaš s številkami opletati ravno tako dobro kot z jezikom?
Glede najvišjih vrtljajev motorja v tovornjaku - nisem šel preverjat, govoril sem na pamet.Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Citat:
Uporabnik NigelM pravi:
Kdo ne loči med navorom in močjo?
Nato izračunaj še, zakaj tak motor pospeši šleperja hitreje kot običajen tovornjaški turbodizel z recimo 500 KM pri 3000 min-1.
Bo šlo? Znaš s številkami opletati ravno tako dobro kot z jezikom?
Sej se ne bi rad vtikal, ampak najprej se vsedi v kakšen tovornjak pa se recimo z njim kam zapelji (na sovoznikovem sedezu). Potem ti bo jasno do kje se zavrti kakšna 16L V8 kamionska mašina .. pa do kje se zavrti niti ni pomembno (čeprav ti trdiš da do 3000k obratov), pomembno je kje (na katerih obratih) se jo vozi in verjemi da kar je nad 1200 rpm je že ekstrem.
Se pa strinjam da motor od F1 lahko potegne 40T .. Arhimed (al je bil en drug Makendoc?) je dejal da z dovolj dolgim vzvodom lahko premakneš tudi zemljo; torej lahko tudi z motorčkom od kavnega avtomata premakneš 40 T. Pri F1 motorju in šleperju padeš na dejstvu da ni tako "močnega" vzvoda (beri: menjalnik in sklopka) da bi bilo to početje smiselno -> da pa se seveda (tako kot s kavnim mlinčkom ali pa s konjsko vprego)!
Citat:
Uporabnik NigelM pravi:
Imaš dve možnosti:
1. uporabiš menjalnik in sklopko tovornjaka, med motorjem F1 in sklopko tovornjaka vgradiš zobniško gonilo s prestavnim razmerjem i=10.
2. uporabiš menjalnik tovornjaka in sklopko iz F1. V tem primeru med sklopko F1 in menjalnikom tovornjaka vgradiš enako zobniško gonilo s prestavnim razmerjem i = 10
Ni 2000 Nm, ampak 1100 Nm in ne prvo ne drugo ni "ogromno"Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Sicer se toliko res ne spoznam na "strojništvo" ampak gonilo o katerem ti govoriš mora zdržati 10.000 + vrtljajev na vstopni strani in 2000 NM navora na iztopni strani, kar se meni zdi ogromno. Že ležaj takega gonila mora biti robusten (zaradi navora) in hkrati zdržati velike rotacijske hitrosti -> tukaj pomeni da ga moraš hladiti s tekočim dušikom dobesedno "na ležaj" če nočeš da se po parih obratih stopi .. isto je z zobci, ki bi morali biti iz hudičevo trdega in temperaturno odpornega materiala. Skratka ne trdim da kaj takega ne obstaja (tista tvoja stran ne obstaja oz je unavailable), je pa to "vrhunski izdelek"!
Citat:
Uporabnik NigelM pravi:
Citat:
Uporabnik miha72 pravi:
In kakšna je razlika med navorom in močjo ???
Načeloma eno in isto. Loči ju samo kotna hitrost. Lahko bi rekli da je moč matematični produkt navora. Ali pa obratno kdor to želi tako.
Citat:
Uporabnik Dr_Strangelove pravi:
Citat:
Uporabnik NigelM pravi:
Citat:
Uporabnik miha72 pravi:
In kakšna je razlika med navorom in močjo ???
Načeloma eno in isto. Loči ju samo kotna hitrost. Lahko bi rekli da je moč matematični produkt navora. Ali pa obratno kdor to želi tako.
Moč in navor nikoli ne bosta eno in isto. Je pa moč produkt navora in kotne hitrosti. Ali po domače sile kolesa na podlago pomnožene s hitrostjo vrtenja slednjega. In da je veselje večje, če moči ni, tudi navora ni. In z neko močjo, je možno proizvesti POLJUBEN navor. Ja, tudi s 1 W motorčkom se da proizvesti 50000 Nm navora na kolesih, le ustrezno prestavno razmerje, oz po domače menjalnik, mora biti vmes. Konec koncev tudi človek, lahko dvigne klavir z lastno silo na 50 m višine, le nekaj tehnike mora biti vmes (izključno na pogon tega istega človeka).
Ja, nekateri so pošteno špricali šolo. Ali pa so si pač enačbe razlagali kot nekaj kar se uči na pamet za pisanje kontrolke, razumevanje je pa seveda bilo drugotnega pomena. Super SLO šolstvo press - produkcija papirja s podpisom ravnatelja in ne znanja.
Citat:
Uporabnik miha72 pravi:
NAČELOMA
Upam, da veš kaj sem hotel s tem povedati.
In če dobro prenvereš boš videl, da sem napisal prav, čeprav ne po definiciji.
In prosim ne sodit mojega znanja ker me ne poznaš. S takim načinom samo kažeš nivo pameti , ki jo imaš oz. nimaš.
Za razliko od tvojega bebavega teoretiziranja razumem zelo dobro teorijo in za razliko od tebe tudi naredim marsikaj tudi v praksi. Take stvari ki se tebi niti sanjajo ne , ker si preveč neumen.
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Citat:
Uporabnik NigelM pravi:
Kdo ne loči med navorom in močjo?
Nato izračunaj še, zakaj tak motor pospeši šleperja hitreje kot običajen tovornjaški turbodizel z recimo 500 KM pri 3000 min-1.
Bo šlo? Znaš s številkami opletati ravno tako dobro kot z jezikom?
Sej se ne bi rad vtikal, ampak najprej se vsedi v kakšen tovornjak pa se recimo z njim kam zapelji (na sovoznikovem sedezu). Potem ti bo jasno do kje se zavrti kakšna 16L V8 kamionska mašina .. pa do kje se zavrti niti ni pomembno (čeprav ti trdiš da do 3000k obratov), pomembno je kje (na katerih obratih) se jo vozi in verjemi da kar je nad 1200 rpm je že ekstrem.
Se pa strinjam da motor od F1 lahko potegne 40T .. Arhimed (al je bil en drug Makendoc?) je dejal da z dovolj dolgim vzvodom lahko premakneš tudi zemljo; torej lahko tudi z motorčkom od kavnega avtomata premakneš 40 T. Pri F1 motorju in šleperju padeš na dejstvu da ni tako "močnega" vzvoda (beri: menjalnik in sklopka) da bi bilo to početje smiselno -> da pa se seveda (tako kot s kavnim mlinčkom ali pa s konjsko vprego)!
Citat:
Uporabnik Malecky pravi:
Ja fakin hell, naslednji slovenski kliše...
Ko se enkrat dokaže glupost, je treba pa zavajat pa speljat na xyz pašnike.
pacienti.
Tle mate pa lepo razložen tudi na bebastih primerih in tudi v avtomobilizmu: vette
Citat:
Uporabnik Mis pravi:
Ne vem zakaj se v WRCju lahko vsi držijo pravil 300KM in ne vem točno česa še...
Citat:
Uporabnik NigelM pravi:
Kdo ne loči med navorom in močjo?
Treba je ločiti tudi med navorom motorja in navorom na kolesih - ne pozabi vmes je zobniški prenosnik.
Ferrarijev V12 - popolnoma druga tema. Govoriš o atmosferskem motorju. Pri atmosferskih motorjih je potek krivulje navora vse prej kot linearen. Sam sem govoril izključno o tubomotorjih. Poleg tega gre še za maso V12 motorja, razporeditev mas pri dirkalniku F1 itd.
Prosim, da mi lepo matematično dokažeš, zakaj motor F1 z 800 KM pri 19.000 min-1 vgrajen v šleparja z ustreznim menjalnikom ne more potegniti 40 t. Začni računati. Nato izračunaj še, zakaj tak motor pospeši šleperja hitreje kot običajen tovornjaški turbodizel z recimo 500 KM pri 3000 min-1.
Bo šlo? Znaš s številkami opletati ravno tako dobro kot z jezikom?