Kolega razmišlja o novem avtu in je bila čez vikend debata ob pivu ali dizel, bencin, hibrid ali elektrika.
Pač najde v vsakem segmentu nekaj, kar bi mu odgovarjalo. Cena nekje do 40k.
In ker sem nekaj časa nazaj peljal testnega hibridnega Hyundaja mi je ostalo v spominu, da je pri njih pa res velik izbor motorjev. In je šel pogovor v smeri kaj kateri sklop pomeni za porabo in kasneje za vzdrževanje in bolj kot sva primerjala podatke bolj sva bila na strani, da hibrid ni neka prednost.
In ker me zanimajo nove tehnologije, bi prosil za kakšne komentar iz prve roke. Vem da dostikrat ni izbire med vsemi možnostmi, ampak recimo Hyundai, ki sem ga slučajno dobil na test ima pa res celo paleto tega… In pa komentar, kjer sva udarila mimo, oziroma sva si narobe zamislila.
In na koncu prideš do zaključka, da stroškovno kakor koli obračaš je navadni diesel še vedno najbolj učinkovita izbira za povprečno uporabo (če imaš samo kratke vožnje pač bencin). Je pa res, da izkušnja ob vožnji na elektriki je tudi nekaj vredna.
Mogoče bi bil zanimivo tudi mnenje o samem vzdrževanju recimo hibrida. Verjetno bo pod črto dražje od klasike?
Pač najde v vsakem segmentu nekaj, kar bi mu odgovarjalo. Cena nekje do 40k.
In ker sem nekaj časa nazaj peljal testnega hibridnega Hyundaja mi je ostalo v spominu, da je pri njih pa res velik izbor motorjev. In je šel pogovor v smeri kaj kateri sklop pomeni za porabo in kasneje za vzdrževanje in bolj kot sva primerjala podatke bolj sva bila na strani, da hibrid ni neka prednost.
In ker me zanimajo nove tehnologije, bi prosil za kakšne komentar iz prve roke. Vem da dostikrat ni izbire med vsemi možnostmi, ampak recimo Hyundai, ki sem ga slučajno dobil na test ima pa res celo paleto tega… In pa komentar, kjer sva udarila mimo, oziroma sva si narobe zamislila.
- Diesel poznamo vsi in jaz sem z njim še vedno zadovoljen.
- Bencin pač spet klasika z dober liter na 100km večjo porabo in bolj mirnim tekom motorja. Na letnem nivoju pri prevoženih 20.000km to pomeni dobrih 200 litrov več goriva.
- blagi hibrid z 48V baterijo. Zakaj za vraga bi človek to imel? Ne vem, če sem kaj narobe razumel, ampak to ima namesto alternatorja in zaganjača pač en skupen motor. Razen mogoče mehkejšega zagona motorja jaz osebno tu ne vidim neke prednosti. Podatek o porabi je sicer na katalogih nižji za kak deci.
- Hibrid. Ja je fajn, da takrat ko rabiš malce pospeška, ti elektrika pomaga in da se ob polni bateriji kak kilometer pelješ na elektriko. Ker nikoli nisem vozil te kombinacije, a pa je to res uporabno? Ker podatki kažejo, da je avto v osnovi težji in predvsem dražji, poraba pa dobra pol litra na 100 km manjša. Se pravi pri prevoženih 10.000 km kratkih relacij letno (hibrid na dolgih relacijah in AC ne more imeti nobenega efekta) privarčuješ 50 litrov goriva letno.
- Priključni hibrid. Večina ima baterijo s katero bi naj prevozil cca. 70km. Kar je dovolj za večino vsakodnevnih kratkih voženj. Kratke relacije se voziš z elektriko, kar je ODLIČNA izkušnja. Pospeški, ko si jih zaželiš so tudi odlični, ker lahko vklopi oba motorja. In potem smo spet pri tem koliko kilometrine boš nabral samo z elektriko? Recimo da povprečni Janez 10.000 letno. In če računam, da bi ga polnil doma bi bil to strošek 2€/100km. Kar pa pomeni recimo že nekih 500€ letnega prihranka. Ampak na drugi strani je nabavna cena precej višja. Da ne govorim o teži vozila, ki bo dvignila porabo pri vožnji z bencinskim motorjem in pokvarila povprečje in letni prihranek.
- Čista elektrika. Odlična uporabniška izkušnja, večino voženj po Sloveniji opraviš brez večjih težav. Se pa moraš navaditi na drugačen način potovanja in polnjenja. Ampak ja verjetno gre, ker poznam kar nekaj uporabnikov, ki so super zadovoljni. Za daljše poti si pač sposodiš en »normalen« avto.
In na koncu prideš do zaključka, da stroškovno kakor koli obračaš je navadni diesel še vedno najbolj učinkovita izbira za povprečno uporabo (če imaš samo kratke vožnje pač bencin). Je pa res, da izkušnja ob vožnji na elektriki je tudi nekaj vredna.
Mogoče bi bil zanimivo tudi mnenje o samem vzdrževanju recimo hibrida. Verjetno bo pod črto dražje od klasike?