Cross touran: TDI ali TSI?

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
Glavno je da se za sankom hvalis kako moderen avto imas...
1.9TDI je eden najuspesnejsih motorjev kaj se jih je kdaj izdelalo...jaz imam se vedno raje tak motor kot pa dvolitrsko razlicico z napihnjenim CR vbrizgavanjem
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.144
4.126
113
Citat:
Uporabnik vincent pravi:
Logiš da na pamet. Dejansko bo pa tudi tam.

a dej no..dizla je treba priganjat da kam gre?
evil.gif


zanimivo..nisem vedel da mi gre tako avto slabo pr nižjih vrtlajjih
grin1.gif

1.9 TDI je treba pognat na obrate kjer turbina polni, to je med pospeševanjem NAD 2000 rpm. 1.4 TSI se da brez problema vozit pri 1500 rpm in ko pohodiš gas se odzove takoj, za razliko od 1.9 TDI, ki ima lag kot stara mama v kuhinji!

Skratka iz uporabnega vidika boš 1.4 TSI vozil v 5. (oz 6.) po naselju in na koncu naselja samo stopil na plin pa te bo pognalo do 90. Pri 1.9 TDI boš slišal čudne vibracije, držal ciglo na gasu, po 3 sec bo začel avto pospeševat .. po naslednjih 5 sec počasnega pospeševanja bo kiknila turbina in šele nato se začne zvezno in uporabno pospeševanje!

Skratka 1.9 TDI je dizel s turbino in ne turbodizel - upam da razumeš razliko!
grin1.gif
Je ok motor, ampak proti sodobnim motorjem na cesti nima nič za iskat, proti TSI pa sploh ne. Še 2.0 TDI (CR) napram 1.4 TSI je slabši, kaj šele 1.9 TDI.
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.301
1.924
113
To se lahko prcamo v ndogled...pospeševanje je odvisno od prestavnega razmerja...pri TDi imaš v 5. prestavi pri 50 km/h 1.000 vrtljajev..tam dvomim da te katerikoli avto kam izstreli.

Kaki pa so danes sodobni motorji (če govorimo o dizlih)...razen tega da so tišji? Porabijo manj, imajo boljše zmogljivosti...?

Kaj pretirano sodobnega se na podorčju bencincev n dizlev ni zgodilo...še največji napred so doživeli dizli z uporabo turbine.
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
zgleda da si vozil precej starega TDIja, vsi z variabilno turbino pri 1750 obrati ze orenk grabijo
motor z 1.4L prostornine pa tudi nima nekega konkretnega navora kaj pride do izraza pri tako tezkem avtomobilu, ceprav ima lepo razporejen navor. Potem se ga seveda malo bolj priganja kaj pa se na koncu pozna pri porabi.
 
Nazadnje urejeno:

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.144
4.126
113
1.4 TSI s kompresorjem te izstreli že pri 1000 vrtljajih saj kompresor tam že deluje. Zaradi majhne turbine se pa tudi zavrti dovolj zgodaj. Od 1500 pa do 5000 imaš dobesedno zvezno krivuljo navora kar pomeni da je avto povsod v tem delu enako odziven. Turbine se pri tem avtu sploh ne čuti, občutek vožnje je kot da bi se vozil s prostorninsko močnejšim motorjem.

1.9 TDI v 105 KM različici ne vem če ima sploh variabilno upravljanje loputic turbine kar je "must have" za katerikoli turbo motor. Brez tega imaš grozno turbo luknjo. Od ostalega je 1.9 TDI slab zaradi svoje teže, ki jo prinaša PD tehnologija (močnejši elementi zaradi višjih tlakov in ločenih PD črpalk) .. to da je bil glasen že v dobi ko je bil "nov" ne mislim omenjat. Njegov uporaben razpon je kot vrh mount everesta, ima eno večjo špico in prej ter kasneje nič. Na papirju sicer zgleda sodoben (visok navor, relativno velika moč, nizka poraba), ampak v resnici je vse kaj drugega. Edino kar je glavni plus pri tem motorju je, kot sem že omenil, zanesljivost. Temu nihče ne očita in če rabiš zanesljivo vozilo potem je to skoraj najboljša opcija. Recimo razni službeni wagni ki delajo veliko km so s tem motorjem velika zmaga.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.144
4.126
113
Citat:
Uporabnik mac77 pravi:
zgleda da si vozil precej starega TDIja, vsi z variabilno turbino pri 1750 obrati ze orenk grabijo
motor z 1.4L prostornine pa tudi nima nekega konkretnega navora kaj pride do izraza pri tako tezkem avtomobilu, ceprav ima lepo razporejen navor. Potem se ga seveda malo bolj priganja kaj pa se na koncu pozna pri porabi.

To o varibalnih turbinah ne vem, občutek je tak kot da ni variabilna! Tudi 130 KM 1.9 TDI ima veliko turbo luknjo.

O navoru pa tako, 1.9 TDI ima 250 NM navora pri 1900 rpm ... 1.4 TSI pa 220 NM pri 1250-4000 rpm. Sama moč je tudi boljše razporejena (+ še več jo je), kar nekako pomeni da ni v nobenem pogledu TDI boljši od TSIja!

Res je da nisem vozil škatle kot je Touran .. ampak mislim da 1.4 TSI opravi v njem odlično nalogo.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.373
1.240
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik vincent pravi:

SJTV...ne pretiravaj glede 1.9...veeeliko ljudi je, ki jim omenjen motor več kot zadostuje in nimajo potrebe po 140+ konjih. Torej jim bo omenjeni več kot zadoščal...preverjen, dovolj močan (za njihove potrebe), varčen...torej zakaj plačevati več?

Nič ne pretiravam. 1,9 TDI je zatarel, sramoten kos železja, ki morda sodi v kako razfukano kanto v deželah tretjega sveta, ne pa v sodoben avto.
VW ima lepo alternetivo: 1,6 TDI (tudi 105 konjev) ... V Golfu, recimo ... Za tiste, ki ne rabijo več konjev, kot praviš.
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Nič ne pretiravam. 1,9 TDI je zatarel, sramoten kos železja, ki morda sodi v kako razfukano kanto v deželah tretjega sveta, ne pa v sodoben avto.

Take izjave pa od tebe res ne bi pričakoval. No ja, pri nas se najde čudo ljudi ...
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.373
1.240
113
www.adriamedia.si
Ja, res je čudno, če kdo pove resnico ...
Obračaj kakor češ, ampak je res: leta 2010 je za znamko, karšen je VW, ta motor sramota.
Če bi bil v Tati za indijo ali kakem kitajskem VW, ne bi nič rekel. AMpak leta 2010 sredi evrope???
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.144
4.126
113
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Ja, res je čudno, če kdo pove resnico ...
Obračaj kakor češ, ampak je res: leta 2010 je za znamko, karšen je VW, ta motor sramota.
Če bi bil v Tati za indijo ali kakem kitajskem VW, ne bi nič rekel. AMpak leta 2010 sredi evrope???

Ni problem v VWju .. oni prodajajo kar raja želi; in ker je pač 1.9 TDI zgodba o uspehu .. takorekoč motor, ki je spremenil navade in okuse ljudi, ga VW veselo prodaja naprej. Dejansko obstjajo ljudje ki imajo že 4. oz. 5. generacijo 1.9 TDIja in jih ne bo nihče prepričal da sploh obstaja kaj boljšega. No sedaj VW PR obrača plašč v smeri TSIjev; nekdanji kupci (mislim na profil, ne točno na kupce) 1.9 TDIjev bodo tako počasi šli na bencin (TSI) in ne na evolucijo v obliki CRja v TDIju (ti so namenjeni predvsem tipičnim velikokilometrskim kupcem).
 

miha72

Pripravnik
29. jul 2008
848
1
18
1,9 TDI je zastarel in pika. Tu se povsem strinjam z SJTV-jem.

Ne nazadnje koliko je dizlov po cesti povsem po nepotrebnem, kupujejo ga ljudje, ki ga niti približno ne potrebujejo. Potem pa kupijo še ropotarnico z dimno zaveso.
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.301
1.924
113
Ajde znalci..potem pa napišite zakaj je zastarel.

Kaj je merilo? Ker je že na trgu 20 let?

ker je glasen?

Kater turbodizel ga moderno prekaša ob isti kubaturi in isti konjenici? Pa v čem ga prekaša? Ker zgleda da sem jaz spregledal vse te moderne dizle...honda do 2.2 sploh ni imela svojega motorja, toyotin 2.0 je do 2.000 mrtev, opel psloh nima svojih dizlov (vsaj ne pametnih), od Isuzuja itak ni bilo in ni nič. Renault ve ali manj problemi taki in drugačni.

Torej imamo kaj...BMW, Fiat JTD, kaj še?
 

scott

Pripravnik
1. sep 2007
405
1
18
Jasno da je 1.9 TDI zastarel, saj je star že cca 15 let. Že PD je star 10 let. Je pa še vedno legenda med dizelskimi motorji in pojem za zanesljivost in nizko porabo. In zmogljivosti. Niti približno mu noben dizel ni mogel blizu, še najmanj kak rižarski.

Za Cross Tourana bolj paše 2.0 TDI. 1.4 TSI že v golfu porabi čez 9 litrov/100, kaj šele v škatlastem Touranu
evil.gif
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Nikjer nisem napisal, da motor ni zastarel. Vsekakor pa ni tako zastarel, da bi bil "kup železja", kaj šele "sramoten", kot si ga ti opisal. Motor, kot je 1,9 TDI ni in nikoli ne bo sramoten, ker gre za odličen motor. To, da ga je čas povozil, je pa povsem normalno - nobena stvar ni večna.

Če bi bilo izražanje s tvojim besediščem v vsakodnevni uporabi - kaj bi šele lahko rekli za kakšen ISUZU motor ali kaj podobnega?
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.517
5.062
113
Sveta vojna, kateri ima daljšega... Ampak saj je SJTV1 zapisal, da za tretji svet pa je primeren. A mi pa nismo več tretji svet
confused-1.gif
 

NigelM

Pingvin
19. avg 2007
17.286
4
36
ena vas naprej od Jest-a
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Ja, res je čudno, če kdo pove resnico ...
Obračaj kakor češ, ampak je res: leta 2010 je za znamko, karšen je VW, ta motor sramota.
Če bi bil v Tati za indijo ali kakem kitajskem VW, ne bi nič rekel. AMpak leta 2010 sredi evrope???
Daleč od tega, da bi bil VW fan (kvečjemu obratno), ampak tale izjava je pa mimo. Po čem paše v tretji svet? Po zmogljivostih, ekologiji?
A če bi razvili pa 1.6 16V dizla, bi bilo pa v redu, ker bi bil motor 50 kg lažji?
 

NigelM

Pingvin
19. avg 2007
17.286
4
36
ena vas naprej od Jest-a
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Citat:
Uporabnik vincent pravi:
Logiš da na pamet. Dejansko bo pa tudi tam.

a dej no..dizla je treba priganjat da kam gre?
evil.gif


zanimivo..nisem vedel da mi gre tako avto slabo pr nižjih vrtlajjih
grin1.gif

1.9 TDI je treba pognat na obrate kjer turbina polni, to je med pospeševanjem NAD 2000 rpm. 1.4 TSI se da brez problema vozit pri 1500 rpm in ko pohodiš gas se odzove takoj, za razliko od 1.9 TDI, ki ima lag kot stara mama v kuhinji!

Skratka iz uporabnega vidika boš 1.4 TSI vozil v 5. (oz 6.) po naselju in na koncu naselja samo stopil na plin pa te bo pognalo do 90. Pri 1.9 TDI boš slišal čudne vibracije, držal ciglo na gasu, po 3 sec bo začel avto pospeševat .. po naslednjih 5 sec počasnega pospeševanja bo kiknila turbina in šele nato se začne zvezno in uporabno pospeševanje!

Skratka 1.9 TDI je dizel s turbino in ne turbodizel - upam da razumeš razliko!
grin1.gif
Je ok motor, ampak proti sodobnim motorjem na cesti nima nič za iskat, proti TSI pa sploh ne. Še 2.0 TDI (CR) napram 1.4 TSI je slabši, kaj šele 1.9 TDI.

Ali veš, zakaj je v avtomobilih menjalnik?
Če si len, motorično zavrt ali kaj tretjega, imaš še vedno na voljo samodejne menjalnike.

EDIT: in če misliš, da je pospeševanje iz območja pod največjim navorom varčno, se motiš!
 
Nazadnje urejeno:

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.144
4.126
113
Citat:
Uporabnik NigelM pravi:
Ali veš, zakaj je v avtomobilih menjalnik?
Jasno, zato da se izkorišča najboljše oz. najbolj potrebno delovanje motorja v določenih pogojih in pri določeni hitrosti.

Citat:
Uporabnik NigelM pravi:
Če si len, motorično zavrt ali kaj tretjega, imaš še vedno na voljo samodejne menjalnike.
Tudi res, ampak samodejni menjalniki, ki sem jih imel priložnost sprobat vsi vozijo v najvišji prestavi pri 60km/h in z rahlim pospeševanjem do 90km/h ne menjajo navzdol. To počnem tudi sam, na večih motorjih tako da vem kaj govorim. Če imaš pa fetiš da vedno šaltaš gor/dol potem naj ti povem da je to zelo potratno.

Citat:
Uporabnik NigelM pravi:
EDIT: in če misliš, da je pospeševanje iz območja pod največjim navorom varčno, se motiš!

Bolj varčno kot misliš, še bolj varčno pa je voziti vedno v isti prestavi in čiimanj menjat. Če imaš zanič motor moraš vedno menjat in pri 1.9 TDI je njegova krivulja navora/moči natanko narejena za "dinamike" in če ga voziš tako da uporabljaš menjalnik (torej iz 50km/h pospešuješ s 3. in 4.,) se poraba dvigne.
 

miha72

Pripravnik
29. jul 2008
848
1
18
Ropot
Vibracije
Črn dim-saje-dokazana rakotvornost
Teža
dolgoročno vzdrževanje ( tudi cena PD črpalk )

Več kot dovolj, da motor ni "moderen" in "dober" ali kakor-koli.

Pa 3/4 ljudi tako ali tako ne ve zakaj je kupilo dozla. Zaradi mode ??