Evo, še naš primer
Lansko pomlad, se je naša učiteljica za 2 razred (cca 55 let) odločila, da bo šolanje na daljavo potekalo po sistemu -jaz vam pošljem ppt prezentacijo z navodili in nalogami, pa naj naredijo in mi potem pošljejo nazaj slikano - zoomov ni bilo. To je nekako funkcioniralo do konca šolskega leta, so se pa otroci že nekako naučili ppt osnov (kaj klikniti da gre naprej itd).
Novo šolsko delo (3 razred) učiteljica ista, se lockdown ponovi - ponovi se tudi način učenja - torej pošiljanje ppt prezentacij (!) z rešitvami, krajšo razlago in nekaj primeri ter kup nalogami. Za vse predmete. Sredi Novembra se odloči (ko je nekaj staršev poslalo mail), da naredi 2x tedensko po 45min zoom. In te zoomi zgledajo tako, da se pogovarjajo kako so, kaj naredi kakšna tipka v zomu, kako naredit smajlija v zoomu, bere jim pravljice, pogovarjajo se o zgodbah, ko hoče kdo od otrok kaj vprašati, mora dvigniti roko (ki je sploh ne vidi, ker so tako majni videi), prižge zoom ter jim po 15 minutah pusti prost pogovor (kričanje vsepovprek 22 otrok). Takoj po zoomu seveda sledi nova porcija nalog za vse predmete tisti dan.
V novem šolskem letu, ji nazaj ni treba pošiljati ničesar, razen likovnih in umetniških izdelkov ki so na sporedu tedensko (okraski iz slanega testa, kolaži, koledarji, slike, itd). Seveda vztrajno pošilja razne YT linke do videev in pesmic, katere naj se otroci naučijo / ogledajo video dolge po cca 30 min (kot npr primer za življenjsko okolje živali, jim pošlje kar video o živalih). V vsem tem času, nima pojma kdo od otrok sploh dela tekočo snov, koliko kdo zna oz sledi snovi. Če smo vmes starši kaj napisali na mail, smo dobili odgovor v 2-3 dnevih. Dodatnega in dopolnilnega pouka ni. Spletnih učilnic, moodlov, preverjanja znanja – ni.
Malo smo se starši poklicali med seboj, koliko časa otroci delajo dnevno za šolo vse te obveznosti (ker sem pač mislil, da je samo naša počasna) – pa ugotovimo da skoraj vsi potrebujejo cca 5 ur + zoom ura če je na ta dan + našo razlago.
Pred kratkim smo ji preko predstavnika staršev v razredu (da je ne bi vsi zasuli z maili) poslali pobudo, da naj vsaj namesto obstoječega zooma raje naredi zoom 2x tedensko 1 učno uro matematike / slovenščine - enega od glavnih predmetov, in da npr. vsak prebere 1 račun in rezultat ali stavek pri slovenščini - toliko da bo tudi ona vedela koliko kdo sledi in dela in tudi mularija bo mela večjo motivacijo da naredi obveznost, ter da naj zmanjša "balast" pri "manj" pomembnih predmetih (kot omenjeno, razni kolaži, koledarji, miljavžnt videev itd). Nazaj dobimo prijazen mail, da če so težave z učenjem in motivacijo, jo lahko pokličemo v času govorilnih ur ki so 1x na mesec - in to je to.
Današnja cvetka npr: Danes imajo športni dan - učitelj pošlje naloge ki so točkovane - zbrati mora 100 točk. Opravljeno mora biti danes! Med nalogami so: Smučanje / sankanje / kolesarjenje 1 uro / tek neprekinjen 30 min (za 100 točk) / sprehod 50 točk (1,5 ure). To je le nekaj nalog, ki so na razpolago. Naloge so čisto simpatične, če le ne bi bila obveza, da so opravljene danes, ko smo vsi v službah do 16 ali 17.00 ure. Učitelj seveda hoče slikovni dokaz, da je otrok to opravil,
V paralelki se npr obe učiteljici snemata (razlage), zoome imajo 5x tedensko (na katerih predelajo snov, ki jim jo je za tisti dan poslala npr za matematiko), dosegljive 8 ur na dan, na maile odgovorijo v roku nekaj ur.
Verjamem da je na nekaterih šolah to super urejeno, so pa še vedno izjeme ki uspešno krmarijo - če sem 30 let tako delala, bom pa še teh 5 let do penzije.