Clio Storia in klima

DMX

Fizikalc
20. avg 2007
2.333
15
38
Imam en problem

Avto je letnik 2006 (1.2 navaden motor) in že četrto leto zapored je bila pred novo sezono prazna klima. Torej, po lanski jeseni pa vse do prejšnega tedna nisem uporabil klime in ko sem jo prižgal, se ta seveda ni vklopla. Avto sem peljal na Štajerski avtodom kjer so mi še 4ič zapored rekli da je bila klima prazna in da nikjer ne pušča. Ko sem jim rekel, da se to dogaja vsako leto, so pogledali vse kaj so lahko in nikjer ni nič narobe. Ko so jo napolnili, pa ta zopet dela. Je pa bila zadeva brezplačno odpravljena, tako da vsaj nekaj (drugače sem videl, da je bil račun za 70€).

Zdaj pa mene zanima, če ima kdo podobne izkušnje, glede na to, da je tolko teh avtov na cesti in kaj bi lahko bilo to narobe?
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.738
1.526
113
Najprej: klimo je treba vsaj 1x mesečno za nekaj minut vklopiti tudi pozimi, da se ne izsušijo tesnila v kompresorju (seveda to počneš nad ničlo, pri nižji temperaturi se kompresor ne vključi).

Očitno je, da plin nekje pušča. Ker tile šalabajzerji tega ne znajo/nočejo poiskati, pelji avto k drugemu mehaniku. Tole ni normalno R134a mora zdržati v normalnem sistemu klime z originalnim polnjenjem vsaj 10 let...
 

olfa

Majstr
4. sep 2007
2.384
172
63
Lahko so nekje porozne cevke, pušča tesnilo ipd.

Ali je dal notri ampulo z barvo?
Ali je pogledal z UV svetlobo.

Tudi jaz sem lani (sicer ni clio) polnil klimo, pa je bila letos prazna. Po pogledu z UV lampo je bilopa vse zeleno okoli kompresorja. Zamnejana je bila komplet lajtnga in tesnila, ter seveda novo filanje in nova mapula z barvo, če bo še kje puščalo.
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
Na tole izjavo se ti bodo pa režali tudi ostali serviserji klim, ne samo pooblaščenci...
Daj malo poglej v motorni prostor... S kakšnega materijala so cevi... Pa kaj je poroznost...
Zato pa se pregleduje klima nekje na 2 leti.
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.738
1.526
113
Kaj režali?
evil.gif


Če si ti navajen Renojevih superavtomobilov, ti jaz pripeljem kolikor hočeš 15 let starih avtov neke druge znamke, pri katerih ni bila klima še nikoli odprta, pa vseeno hladi kot prvi dan.
smirk-1.gif


Polnjenje klime po urniku je navaden nateg, ali pa nagravžno šparanje tovarne na materialih. Pa mi je popolnoma jasno, da v avtomobilu niso vse klima cevi iz pleha, kot v hladilnikih.
grims-1.gif


(Da ne omenjam še časov R12, ki je imel večje molekule kot R134a, ker so bili takšni sistemi še precej manj porozni, in so delovali b.p. še dlje.)
 

Jabe

Guru
1. okt 2007
14.427
6.946
113
Citat:
Uporabnik DMX pravi:
Zdaj pa mene zanima, če ima kdo podobne izkušnje, glede na to, da je tolko teh avtov na cesti in kaj bi lahko bilo to narobe?

Imela točno enak avto kot ti (še zdaj je pri hiši) letnik 2006, napolnili so klimo (ali kako se reče) 1x cca dobro leto nazaj in spet dela kot nova, tako, da če moraš vsako leto to početi, je sigurno nekaj narobe.
 

DMX

Fizikalc
20. avg 2007
2.333
15
38
meni dela po sedanjem polnjenju kot nova in tako bo vse do naslednje pomladi, potem pa opet "jovo na novo"
frown-1.gif
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
Pa ti sploh veš kaj se še vse postori ko "polniš klimo" (dejansko pa regeneriraš-filtriraš plin, preveriš tesnost sistema in dodaš olje?)
Da pa ne boš govoril o tvojih opevanih avtih (domnevam da vzhodnjakih)... Je bila v času mojega lastništva klima napolnjena vsako leto, ker je plin enostavno izginil... Da ne govorim o tem, da je Clio II istega letnika imel protiprašni filter ta vzhodnjak pa ne.
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.738
1.526
113
Niso vzhodnjaki in seveda imajo mikrofilter (pa saj ti veš, da ta nima zveze s plinom). Klime se ne polni, dokler hladi kot mora. Kar se lahko tudi zelo enostavno izmeri.

Da je klima prazna vsako leto ne more biti normalno.
confused-1.gif
 

jetamp

Fizikalc
5. sep 2007
3.534
71
48
Kranj
Tole meni s kontrolo tesnosti in dodajanja olja ne gre v glavo. Če normalno hladi ne pušča in nimaš kaj kontrolirat. In kam naj bi šlo olje da ga je treba dodat? Edino tisto o generiranju plina bi morda kupil ampak, če tako kot pri meni po osmih letih izpih dosega še vedno 4,5st. potem verjetno tudi regeneracija ni potrebna.
Se pa raje ne bom hvalil, da ne menjavam plina in mi bo naslednji teden zružil kompresor.
evil.gif
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.491
5.787
113
se pridružujem doker hladi ne mrdaj.
če je treba vsako leto polnit je nekje nekaj hin.
je pa res da se lepo služi s tem letni polnjenjem.
 

Viper_XxL

Guru
20. avg 2007
9.589
1.121
113
Titograd
Citat:
Uporabnik crashednburnt pravi:
Citat:
Uporabnik tony pravi:Klime se ne polni, dokler hladi kot mora.

Tako nekako.

Za serviserje je več biznisa pri menjavi/popravilu kompresorja kot pri polnjenju klime.
zmaga.gif

Isto sem jaz mislil, pri 9 letih starosti je najprej nehalo hladiti, par dni kasneje (jbg, ni bilo časa) pa je zaribal kompresor. Sedanji avto hladi dobro, je pa star skoraj 7 let in piše v servisni samo da je bil pred 2 letoma menjan mikrofilter klime. Bo ceneje menjati plin in olje za klimo kot cel kompresor
crazy1.gif
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.491
5.787
113
dokler klima hladi ima dovolj plina in tudi olja.
torej zakaj se v domačih klima ne menjuje plina vsako leto?
in ne zdaj o poroznosti. če klima hladi je plina dovolj. torej zkaj menjat?
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.738
1.526
113
Citat:
Uporabnik Viper_XxL pravi:
Citat:
Uporabnik crashednburnt pravi:
Citat:
Uporabnik tony pravi:Klime se ne polni, dokler hladi kot mora.

Tako nekako.

Za serviserje je več biznisa pri menjavi/popravilu kompresorja kot pri polnjenju klime.
zmaga.gif

Isto sem jaz mislil, pri 9 letih starosti je najprej nehalo hladiti, par dni kasneje (jbg, ni bilo časa) pa je zaribal kompresor. Sedanji avto hladi dobro, je pa star skoraj 7 let in piše v servisni samo da je bil pred 2 letoma menjan mikrofilter klime. Bo ceneje menjati plin in olje za klimo kot cel kompresor
crazy1.gif

Glej, kompresor ima tlačno stikalo, ki ga izklopi, ko je tlaka plina v sistemu premalo (enako tudi v primeru, če je tlak veliko prevelik).

Klima je zaprt sistem, kjer načeloma tujki težko kam pridejo in dokler dela je nimaš kaj odpirati (Za primer, da bi se v njem našlo kaj vlage, pa je v sistemu sušilec plina, ki jo odstranjuje... Nekateri novi avti ga pa tudi tega nimajo več).

Ne plin ne olje se nič kaj dosti ne izrabljata, da bi ga bilo potrebno redno menjati. Je pa v avtomobilski klimi nekaj kovinskih in nekaj gumijastih cevi, ki so po definiciji pač bolj ali manj porozne. In ko iz sistema uide dovolj plina, klima ne hladi več, ker se zaradi premajhnega tlaka kompresor ne vklopi več. Ni pa to nič katastrofalnega, saj, kot vidiš, mora kdo klimo polniti vsako leto, pa še vedno dela...
smile-1.gif
 

Viper_XxL

Guru
20. avg 2007
9.589
1.121
113
Titograd
Meni je zadeva kar lepo zalaufala brez in ko sem čez nekaj dni pozabil da je prazno in ga vklopil, mi je v par sekundah cel avto crknil ko je zadeva zaribala. Ne bom zato hodil vsako leto na preverjanje klime, na 3-5 let se mi zdi čisto ok, moja klima ni bila pa nikdar pregledana. In do konca nikdar več ne bom čakal.
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.738
1.526
113
a) Pojma nimam, če ima vsak avto stikalo, ki izključi kompresor, ampak predstavljam si, da ja...
confused-1.gif

b) Je mogoče, da je najprej kompresor nehal pravilno delovati (in klima ni več hladila), nato pa je še zaribal in je šele takrat prišlo do puščanja plina?
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Citat:
Uporabnik tony pravi:
Klima je zaprt sistem, kjer načeloma tujki težko kam pridejo in dokler dela je nimaš kaj odpirati (Za primer, da bi se v njem našlo kaj vlage, pa je v sistemu sušilec plina, ki jo odstranjuje... Nekateri novi avti ga pa tudi tega nimajo več).

Ostalih neumnosti se mi ne da komentirat, res bi pa rad vedel, kateri so ti novi avti, ki nimajo več sušilnega filtra klime?