Chevrolet Bolt / Ampera-e

Hondi

Majstr
18. avg 2007
3.549
435
83
TO PA JA!
take fotke rabmo, ne pa neke debate od teslinih polnilnic itd...

Kaj pa je anrobe s svinčevim akkujem? tako ali tako ga potrebujemo, ko nam nekaj "odleti", da lahko daš 4 žmigavce na odstavnem...
no, razen če imaš KIO električno, kjer niti avta ne moreš odklent, saj se je modulu za pretvarjanje na 12V zmešalo čez noč
evil.gif


bateriji morata biti galvansko ločeni, se pravi, skupna masa odpade
12V svinec še vedno price/performance opravlja svoje delo
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Če bo to veljalo tudi za tistih par Petrolovih navadnih polnilnih postaj, ki jih imajo (na Celovški je itak stalno zaparkirano z navadnimi vozili, Petrolovi zaposleni pa pravijo, da ne morejo nič ukrepati), bom tam polnil le, če se mi bo v času polnjenja napolnila baterija več, kot pa bi za 2.5 EUR porabil bencina, torej 2 litra bencina, to je recimo 35km po AC.

Zdaj pa res dosti off-a.
 
Nazadnje urejeno:

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Citat:
Uporabnik Hondi pravi:

Kaj pa je anrobe s svinčevim akkujem? tako ali tako ga potrebujemo, ko nam nekaj "odleti", da lahko daš 4 žmigavce na odstavnem...
no, razen če imaš KIO električno, kjer niti avta ne moreš odklent, saj se je modulu za pretvarjanje na 12V zmešalo čez noč
evil.gif


bateriji morata biti galvansko ločeni, se pravi, skupna masa odpade
12V svinec še vedno price/performance opravlja svoje delo

Ja vem da mora biti še en posebej akumulator za žmigavce in podobne zadeve. Mislil sem v smislu,da mi je zanimivo,da ostajajo še vedno pri svinčenih akumulatorjih ob vsem razvoju Li-Ion tehnologije.
http://www.thecarconnection.co...ly-for-starting
(za info: članek je iz leta 2009)
Zanimivo bi bilo videti,koliko bi zdaj stal tak Li-ion akumulator za 100% EV,ob pocenitvi Li-ion baterij v zadnjih letih...in če bi se sploh obnesel,ker kakor vem ima tudi Tesla svinčen 12V akumulator.
 

Hondi

Majstr
18. avg 2007
3.549
435
83
+-, alles klar?
Unfortunately, we don't know the cost automakers pay for batteries. We can estimate the cost difference between lithium ion and lead-acid 12-volt batteries with the ALM-12V7, manufactured by A123 Systems. This is a a plug-and-play replacement for for the industry standard 12-volt, 7 amp-hour sealed lead-acid batteries that are used in a wide range of equipment. The cost for the ALM-12V7 is $129 and its weight is only 1.875 lbs, while the cost for 12-volt 7 amp-hour lead-acid batteries is in the $10-20 range, weighing about 4.5 lbs.

http://www.plugincars.com/why-...ter-129118.html
 

Petrol

Petrol d.d.
31. avg 2011
109
22
18
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
CCS postaje se s 1. marcem začnejo zaračunavati.

Sicer s super neumnim modelom (2.5 EUR/polnjenje ne glede na količino pretočene energije), ampak zaračunavalo se bo.

http://www.petrol.si/na-poti/za-vozilo/elektromobilnost-na-petrolu

Spoštovani,

kolegi, ki pokrivajo področje elektromobilnosti so naredili obsežnejši pregled cen polnjenja v državah, kjer je področje elektromobilnosti bolj razvito kot pri nas. Ugotovili so, da se cene polnjenja gibajo med 0,2 in 0,5 EUR/kWh oziroma celo do 0,8 in več na primer na Danskem. Polnjenje na hitrih (50 kW) polnilnicah je praviloma v vseh državah bistveno dražje od polnjenja na polnilnicah z močmi do 22 kW, ceniki pa so v mnogo državah opredeljeni glede na čas polnjenja. Cene se tako gibljejo pretežno med 0,3 in 0,5 EUR/min.

Če vzamemo za primer 600 km dolgo pot, ki jo lahko z enim polnim rezervoarjem konvencionalnega goriva prevozi manjši avtomobil, bi moral uporabnik električnega avtomobila z dosegom dobrih 100 km opraviti šest postankov, da bi napolnil svoje vozilo. Pri tem bi uporabnik odštel le 15 EUR, kar je bistveno manj od stroška bencina ali dizelskega goriva. Četudi bi uporabnik prenesel le 5 kWh energije, bi bila cena ene kWh sicer nekoliko višja, vendar še vedno znotraj evropskega povprečja. Seveda pa moramo ob tem upoštevati, da so hitre polnilnice ob avtocestnem križu namenjene predvsem premagovanju daljših relacij, kar pomeni, da četudi uporabnik ne bo popolnoma izpraznil svoje baterije, bo velika večina le-teh pri današnjih kapacitetah baterij prenesla med 10 in 15 kWh energije. V tem primeru cena za prevzeto kWh pri hitrem polnjenju v povprečju (za 12,5 kWh) znaša 0,2 EUR, kar je v tem trenutku med najnižjimi v Evropi (seveda upoštevajoč ponudnike storitve polnjenja, pri katerih je polnjenje na električnih polnilnicah že plačljivo).

Tako vidimo, da je vožnja na elektriko (kljub ceni 2,5 EUR) za veliko večino uporabnikov še vedno znatno cenejša od vožnje na konvencionalna pogonska goriva.
Naj opozorim še, da lahko uporabniki na vseh električnih polnilnicah, ki jih upravlja Petrol .

V primeru dodatnih vprašanj, se lahko na nas obrnete tudi preko sistema Povej Petrolu .

Lep pozdrav,

Klemen Geršak
Trženje, Spletno komuniciranja
Petrol d.d., Ljubljana
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Lep pozdrav!

Hvala za odgovor.

Vsekakor se strinjam, da je polnjenje potrebno začeto zaračunavati, ampak ne pavšalno - na priklop.
Vam bom povedal, zakaj to ni dobro.

Recimo, da polnilna postaja dela normalno in tudi komunikacija deluje normalno, ne da bi se zgodilo, da bi po eni minuti, zaradi napake v komunikaciji, prekinilo polnjenje in bi uporabnik za vsak ponoven priklop moral plačati pavšal 2.5 EUR. To se lahko hitro zgodi. Poglejte primer vaše hitre polnilne postaje na Barju, ki v specifičnih pogojih ni hotela polniti in je vrnila napako. Napaka je bila javljena in po mojih informacijah je polnilna postaja na Barju že popravljena.

Ampak, recimo, da je vse ok. Zaračunavanje pavšalno - po prklopu bo povzročilo to, da bo vsak uporabnik, ki bo začel polnjenje, hotel iz tega polnjenja potegniti maksimalno, kar se da, tudi polnjenje do 100%, kjer je polnjenje od 90%-100% že tako počasno, kot če bi polnil na navadni polnilni postaji - torej izredno počasno za hitro polnilno postajo. To sem imel priložnost videti iz prve roke na polnilni postaji pri Kristalni palači, kjer je voznica Citroena C-Zero polnila do 100%. Kolega, ki je čakal, da on začne polniti, je čakal pol ure, da se ji je C-Zero napolnil iz 90%-100% baterije, torej pol ure za zadnjih 10% in je šele potem lahko priklopil svojo, skoraj prazno Kio Soul EV.

Pavšalno razačunavanje - na priklop - ne bo vzpodbujalo tega, da čim hitreje avto napolniš, plačaš po priklopljenih minutah in ga umakneš za naslednjega uporabnika, ampak bo vsak hotel za tistega 2.5 EUR potegniti kar se le da, kar pomeni, da bodo avto polnili, kar se da dolgo, s tem pa preprečili polnjenje morebitnemu naslednjemu uporabniku.

Tukaj se ne gre za ceno storitve, ampak za (ne)uporabnost načina zaračunavanja, kot ste si ga zamislili.

Enako razmišlja tudi Društvo za Električna Vozila Slovenije: http://www.devs.si/devs/october-15th-2015
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.197
1.201
113
www.adriamedia.si
Klemen, tule resnično brcate v temo. Edino pravilno je zaračunavanje po porabljeni energiji (ki je brez težav lahko 2x ali 3x dražja od domačega polnjenja - in tudi finančno bi bilo za Petrol in njegove delničarje vsaj enako dobro, če ne bolje - razen če nekoliko potuhnjeno s tem sistemom ne želite tega, da bi vsi res polnili do konca, vmes pa pri vas popili kako kavo ipd ...), saj se le tako spodbuja čimveč polnjenja izven hitrih postaj, da so te na voljo tistim, ki jih zaradi daljše poti res potrebujejo. Kot je navedel že ANdy: če bi nekdo moral za pot Lj-MB na poti le dopolniti nekaj kWh, ostanek pa bi lahko napolnil na koncu poti, bi to ob zaračunavanju po porabljeni energiji tudi storil. Pri zaračunavanju "na priklop" bo seveda avto napolnil do konca ...
In tudi zaračunavanje le na čas polnjenja je zgrešeno (pa lahko v tujini rečejo, akr hočejo): s tem se kaznuje avtomobile s počasnejšim polnjenjem. Se vam bi zdelo prav, da lastnik Zoeja R240 za enako polnjenje (po porabljeni energiji) plača 2x več kot lastnik Zoeja Q210? Delno plačilo po minutaži je OK (ravno da se odvrne od polnjenja do konca za vasko ceno), v celoti pa spet ne.
Upam vsaj, da imate sistem narejen tako, da ob napaki polnjenja (pa naj bo na avtu ali na postaji) tega ne zaračunate ponovno.
Res je škoda, da se ob uvedbi sistema niste posvetovali tudi z uporabniki ...
LP
Dušan Lukič
Plugin Magazine
Avto Magazin
 

CLIO15

Guru
1. nov 2007
13.314
4.128
113
Nova polnilnica na novem počivališču Maribor.
Ve kdo če je že aktivna?
Je pa mala Petrolova takšna kot v Slovenski Bistrici
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Dušan Lukič
Plugin Magazine
Avto Magazin

Se strinjam.

Npr, na tem linku je pričevanje uporabnika iz Trsta, ki ima Outlanderja PHEV in je kupil predplačniško kartico, ki že zaračuna 2.5 EUR na polnjenje in se mu je zgodilo sledeče:

Citat:
3) kupil sem predplačniško kartico, ker sem italijanski državljan in dvomim, da imam lahko Petrolovo kartico brez slovenskega bančnega računa.
4) Imam PHEV, to pomeni, da je baterija majhna. Napolnil sem 4 kWh v 15 minutah, od 30% (oziroma 0% energije na razpolago) do 70%. Za 2,5€ je to noro drago. Upam, da v prihodnosti bodo vsaj delno računali tudi na kWh...

http://evsvet.eu/viewtopic.php?f=9&t=201&start=40#p2649

Petrol, se vam to zdi pravično?

Za tako ceno se s PHEV vozilom raje peljem na bencinski motor, kot da se ustavljam in polnim elektriko.
 
Nazadnje urejeno:

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:

Za tako ceno se s PHEV vozilom raje peljem na bencinski motor, kot da se ustavljam in polnim elektriko.

Ne samo za bi se za tako ceno raje peljal na bencinski motor...za tako ceno bi se jaz IZ PRINCIPA namenoma raje peljal na bencinski motor,samo da nebi podpiral oderuhov pri Petrolu,ki s takimi "akcijami" samo sebi in vsem ostalim delajo medvedjo uslugo
rolleyes-1.gif


Kot je SJTV1 napisal...naj zaračunajo elektriko 2x dražje kot na domači vtičnici,pa bodo ljudje še vedno polnili,hkrati pa bo Petrol še vedno zaslužil! Ampak ne,treba je odirat ljudi po nekem birokratskem/nesmiselnem modelu...
10.gif
 
Nazadnje urejeno:

XXXL

Guru
9. sep 2007
7.348
767
113
Citat:
Uporabnik SHARK1 pravi:
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:

Za tako ceno se s PHEV vozilom raje peljem na bencinski motor, kot da se ustavljam in polnim elektriko.

Ne samo za bi se za tako ceno raje peljal na bencinski motor...za tako ceno bi se jaz IZ PRINCIPA namenoma raje peljal na bencinski motor,samo da nebi podpiral oderuhov pri Petrolu,ki s takimi "akcijami" samo sebi in vsem ostalim delajo medvedjo uslugo
rolleyes-1.gif


Kot je SJTV1 napisal...naj zaračunajo elektriko 2x dražje kot na domači vtičnici,pa bodo ljudje še vedno polnili,hkrati pa bo Petrol še vedno zaslužil! Ampak ne,treba je odirat ljudi po nekem birokratskem/nesmiselnem modelu...
10.gif
Popravek: peljal bi se na bencinski motor z bencinom iz OMV... Iz PRINCIPA...
 

N75

Pripravnik
13. jul 2012
253
0
16
N.Gorica
Kot bodoči uporabnik EV, mi je bolj pomembno kot cena, veliko število hitrih polnilnih postaj.

Glede na trenutno stanje samo ena hitra polnilna postaja na eni lokaciji, bi si poleg tele hitre polnilne postaje,
želel še vsaj eno ali dve poceni polnilnici 2x22kW v primeru zasedenosti, ali nedelovanja hitre polnilnice

Na primer da je primerna cena za hitro polnilno postajo:
0,2EUR/kWh+2EUR/uro

Skoraj vedno znese več kot 2,5EUR/polnjenje
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.973
6.991
113
Pa mislite, da tistim, ki so na relacijski vožnji, se da čakati na pumpi "cel dan da se avto optimalno napolni, če že plačajo 2.5 eur" ali bi rajši napolnili čimprej do tiste količine, ki je zadostna, da pridejo do želenega cilja?

Drugo je seveda polnjenje v mestnih središčih, ko bi lahko to komot izkoristili za brezplačen parking, pa še to dvomim, da bi izkoriščali v ta namen...
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.197
1.201
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik darjan pravi:
Pa mislite, da tistim, ki so na relacijski vožnji, se da čakati na pumpi "cel dan da se avto optimalno napolni, če že plačajo 2.5 eur" ali bi rajši napolnili čimprej do tiste količine, ki je zadostna, da pridejo do želenega cilja?

Drugo je seveda polnjenje v mestnih središčih, ko bi lahko to komot izkoristili za brezplačen parking, pa še to dvomim, da bi izkoriščali v ta namen...

Ti dam primer (ne pozabi, gre za hitro polnjenje): imaš avto z 20 kWh, do cilja bi rabil dopolnit 5 kWh. Ampak: razlika v času polnjenja med 5 kWh in 15 kWh je max. 15-20 minut, pa imaš potem na cilju manj gruntanja o polnjenju, ker ti je ostalo 10 kWh viška. Bi počakal dodatnih 15 min? Jaz bi ... In hkrati še 15 min zasedal polnilno mesto nekomu drugemu ...
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.973
6.991
113
Odvisno
wink-1.gif
ampak po 5min bi vsekakor "natankal" manj, kot za 2.5€ štroma.

Za koliko minut polnjenja sploh je teh 2.5€, oz koliko štroma je to, tako...čez palec?
 

CLIO15

Guru
1. nov 2007
13.314
4.128
113
Saj lahko tako ostane za nekatere bo ok, za redne uporabnike pa Hišna elektrika + polnjenje za neko pametno ceno .
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.197
1.201
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik darjan pravi:
Odvisno
wink-1.gif
ampak po 5min bi vsekakor "natankal" manj, kot za 2.5€ štroma.

Za koliko minut polnjenja sploh je teh 2.5€, oz koliko štroma je to, tako...čez palec?

Odvisno od tega po, kakšni ceni računaš. Koliko minut? Kolikor hočeš, ni omejeno, pa količina štroma tudi ne. Zato pa je neumnost.

V 5 min na 50 kW CCS natankaš dobre 4 kWh ... Po ceni domačega polnjenja je to manj kot 0,5€ ... V pol ure pa recimo 20 kWh, kar bi bilo okoli 2,5€ ...

Da ne bo pomote: meni čisto osebno je finančno vseeno oz. mi je ta sistem celo boljši, ker bo ostalo zastonj (ker imam Petrolovo kartico), ampak še vedno trdim, da je tak sistem zaračunavanja slab in ga je treba spremeniti. Slpoh, ker gre za polnilnice, ki so postavljene znotraj nekega EU projekta - tu bi morala, če ne gre drugače, vmes poseči država in prepovedat take kikse.