A ni tako (se nisem poglabljal, priznam) da za komercialne prevoze dobite nazaj vso trošarino nad minimalno (ki je predpisana v energetski direktivi, cca 30 centov na liter). Torej je vseeno, kakšna je trošarina, vse kaj je nad 0,3 na liter, dobite nazaj? Torej vas gibanja toršarine nič ne tepejo, tepe vas le nihanje osnovne cene - kar pa je za biznis normalno in res ne vidim, zakaj bi bili tu izjema. Višja neobdavčena cena surovine, višja cena na pumpi, dažji prevoz, dražji (za zanemarljivo cifro) izdelki, ki se prevažajo. Normalno in čisto OK.
Imaš pa prav: trošarino za dizel in benz bi bilo treba izenačit in naredit fiksno. Potem pa naj cena pač niha glede na stanje na trgu goriv.
Sicer je
Pbutec že odgovoril - ampak da še potrdim.
Ja - dobi se povrnjena trošarina "samo" nad najnižjo predpisano trošarino. Ker pa naši regulirajo ceno ravno z prilagajanjem višine trošarine, se dogaja da en mesec je vračilo, naslednji mesec pa spet.
Pa da ne bo kdo mislil, da so to neki bajni zneski - govorimo o centih na 1.000 l - naredi pa masa svoje.
Dejansko je za "resne" firme večja težava, da ne moreš kalkulirati na "stabilne stroške". Nihanje cene goriva "poloviš" s "fuel dodatkom", trošarine so pa pač loterija.
Enaka težava je nepredvideno spreminjanje cestnin, predvsem kratki roki od odločitve do same uvedbe. Zadnja pri nas je bila spet izpeljana na vrat na nos v zadnjem tednu marca, ob uvedbi elektronskega cestninjenja - zdaj pa poskusi naročniku objasniti, da potrebuješ sredi leta dvig cene, zaradi spremenjenih pogojev na katere nimaš vpliva (pa ne mi zdaj s podjetniškim rizikom).
"Zahodne demokracije" znajo take stvari napovedati vsaj pol leta naprej - verjetno zaradi tega, ker jim je že kdaj prej kdo iz gospodarstva "vse po spisku" zaradi "horuk rešitve".
In kolikor se še smešno sliši - sama višina cestnine niti ni toliko pomembna - dokler vem od kdaj do kdaj velja. Se bom že z naročnikom pogodil za primerno ceno ali pač ne bom vozil. Največji jajc je, da se nekaj zmeniš - potem pa kalkulacija zaradi "tretjega" pade. Še bolj smešno pa je, da se dvig (prilagoditev) cen potem bolj kot ne doseže z naslednjim poslovnim letom, kar je po svoje logično - tudi naročnik ne želi "sredi" leta prilagajati svoj "proračun".
Ampak kot rečeno - to je jasno "razvitim" - "balkanci" pa 30.12. določajo državne praznike za naslednje leto (živel 2. januar!).