Cene bencina pri ........

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
53.211
7.035
113
Glede na povprečno plačo so poljska, češka, ipd, daleč za nami, so primerljive nekje z hrvaško.
 

ergo

Fizikalc
3. sep 2007
1.030
39
48
Leitner Šentilj včeraj zvečer diesel 0,879 EUR, ENI Strass zjutraj 0.86EUR, zvečer 0,97EUR!
Ah, ti ubogi avstrijci, ne vem kako lahko pridejo čez mesec z njihovimi 2x večjimi plačami....
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
53.211
7.035
113
Kaj šele Mariborčani ki delajo v AT za 2x višje plače, kot so v SLO in še tankajo tam?
 

Gonzo

Guru
1. sep 2007
9.448
9.736
113
EU
Mariborčane zaguti davčna, ko jim pošlje poračun dohodnine
bonk.gif


Evo danes tankal v Avstriji super 95 za ceno1,039 Eur.
Koliko je že pri nas cena
smile-1.gif
 
Nazadnje urejeno:

Ledenko

Guru
18. jul 2011
2.572
940
113
Gledam na ÖAMTC cene bencina in vidim ceno dizla na eni bencinski: 0,749€ (kar je najmanj 10 centov manj od ostalih).
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
53.211
7.035
113
Zna bit pač kakšna akcija, so jih že imeli jodlarji pred časom. Se spomnim, da se je pred eno manjšo lokalno pumpo valila kolona in da je v nekaj urah zmanjkalo goriva, ko so pred nekaj meseci naredili podobno.
 

mr_

Guru
20. sep 2007
9.410
2.764
113
Naslednji teden grem iz Kr.gore preko AT v Sl.gradec. Kjera pumpa na tej poti izven AC ima najceneje?
 

gas

Fizikalc
23. jul 2007
2.238
54
48
Danes je bila nafta v Beljaku (pred Osojscico) 1.0xx,..torej drazja kot pri nas... na Hoferjevi in Agipovi pumpi
 

XSIDE

01101010
22. jul 2007
4.406
487
83
::1/128
Jaz sem danes tankal nafto v Annenheimu na Shellu, ki je takoj zraven gondole (Gerlitzen Kanzelbahn), po 0,95X. So pa v okolici tudi cenejše, samo se je treba zapeljat.
 

gas

Fizikalc
23. jul 2007
2.238
54
48
Citat:
Uporabnik XSIDE pravi:
Jaz sem danes tankal nafto v Annenheimu na Shellu, ki je takoj zraven gondole (Gerlitzen Kanzelbahn), po 0,95X. So pa v okolici tudi cenejše, samo se je treba zapeljat.

12:10 je bila cez 1€,..do 12 pa je bila tvoja cena
smile-1.gif
 

XSIDE

01101010
22. jul 2007
4.406
487
83
::1/128
Citat:
Uporabnik gas pravi:
Citat:
Uporabnik XSIDE pravi:
Jaz sem danes tankal nafto v Annenheimu na Shellu, ki je takoj zraven gondole (Gerlitzen Kanzelbahn), po 0,95X. So pa v okolici tudi cenejše, samo se je treba zapeljat.

12:10 je bila cez 1€,..do 12 pa je bila tvoja cena
smile-1.gif

No jaz sem tankal okrog treh po 0,95X, pa zjutraj je bilo isto (vsaj prvi dve decimalki). Kaj se je vmes dogajalo pa ne vem
smile-1.gif
 

mercedes

Majstr
16. dec 2014
2.456
160
63
Citat:
Uporabnik vaginko pravi:
kot vsak ponedeljek tankal v Lavamundu 88 centov nafta bencin pa 98 centov ta teden so spet pocenli.....

Ali je v Lavamundu samo ena pumpa , tam pri lagerhausu ? A je še katera druga ?

lp
 

kreden1

Pripravnik
5. nov 2010
289
0
16
Evo, glavni poudarki iz članka:

Citat:
Bi se cene goriv zaradi sprostitve podražile?

Brez dvoma. Tudi cilj sprostitve cen je predvsem v tem, da si naftni trgovci dvignejo svoje marže (ki so v Sloveniji podpovprečne). Po oceni MF bi se cene bencinov podražile od 1,3 odstotka do 4,3 odstotka ter pri dizelskem gorivu za od 4,1 do 7,2 odstotka. MF namreč ocenjuje, da bi naftni trgovci svoje marže pri bencinu dvignili od 15 do 50 odstotkov, povprečne marže za dizelsko gorivo pa za 45 do 80 odstotkov.

V Sloveniji je okoli 20 ponudnikov naftnih derivatov, vendar pa vodilna trgovca Petrol in OMV nadzorujeta okoli 90 odstotkov maloprodaje. Ob upoštevanju veleprodaje je njuna tržna moč še večja, saj tudi manjši prodajalci nabavljajo pri velikih dveh trgovcev.

Glavni razlog skromne konkurence niso marže, ampak položaj vodilnih ponudnikov. V določenem obdobju bi se konkurenca s sprostitvijo cen verjetno začela povečevati, a da bi dejansko prišlo do opazne spremembe tržnih deležev in zmanjšanja moči vodilnih ponudnikov, bi bilo potrebnih deset ali dvajset let. Vodilna ponudnika imata namreč razdeljene pozicije, ki sta jo gradila vse od druge svetovne vojne in tudi še v času gradnje avtocest.

Zadnji stavek je zelo pomemben in v njem se skriva razlog, zakaj je z vidika potrošnika slabo, da se cene v Sloveniji liberalizirajo brez resnih ukrepov za razbitje duopola Petrola in OMV-ja. Maloprodaja goriv je trg, ki ima zelo visoke vstopne ovire. Od tega, da je potrebno vložiti veliko denarja v izgradnjo bencinskih postaj, do tega, da je zaradi prostorskih in gradbenih predpisov veliko ovir pri gradnji bencinskih postaj, pa dejstvo, da je v Sloveniji že sedaj veliko postaj in je upravičenost gradnje velikega omrežja novega ponudnika po celi državi zelo vprašljiva.

Če se sprejme popolna liberalizacija, je nujno, da AVK istočasno Petrolu in OMV-ju odredi odprodajo vsaj tretjine črpalk konkurentom, in seveda bi AVK moral izbrati, katere črpalke se prodajo oz. oddajo, da se preprečijo zlorabe, kot tudi piše v članku. Le tako bi lahko dosegli vsaj približno konkurenco pri nas. Regulacija najvišje cene je namreč ravno zato v veljavi, da preprečuje Petrolu in OMV-ju zlorabo svojega položaja na trgu, ki bi ga sicer lahko brez problema uporabila za krepko zvišanje cen. Ampak tak ukrep s strani AVK ni zelo verjeten, ker bi to bil zelo velik poseg v ti podjetji, od katerega je eno v delni državni lasti.
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
To govorim že ves čas. Če samo liberalizirajo določanje cen nas čaka Italija... NEumno je misliti, da bodo goriva pocenili. No,saj je razloženo zakaj.