ni posrečena primerjava. Recimo na prvo žogo ena zadeva samo pri organizaciji, ker se mi ne da zapletati v samo delo:In kaj bi rekel, če bi na kleparja čakal dve leti, če bi ti nekdo, ki ima avto zavarovan pri Triglavu butnil avto? Avtomobilska odgovornost je obvezno zavarovanje tako kot zdravstveno.
Avto zavarovalnice imajo normative za delo in cene materiala menda kar precej na spodnjo mejo izračunane.
Zato si nek lastnik kleparske delavnice ne more privoščiti prav veliko neoptimalno zastavljenih procesov da lahko preživi. Večina se jih je morala naučiti delo organizirati tako, da zadeve gladko tečejo. Znajo naročiti na uro tako, da se ne čaka in po drugi strani, da so kleparji čimbolj polno zasedeni z delom. Nekaj normalnega je, da če se vrata delavnice odprejo ob 7:00, da so takrat zaposleni na svojih delovnih mestih. Že pri prevzemu se praviloma v grobem ve kdaj gre avto v delo, kdaj bo gotov, ... Normativi so postavljeni tako, da morajo delati celo leto, da je dovolj € za redne plače in novega BMWja za lastniki vsaki 2 leti.,
V zdravstvu je pa malce drugače...
Naročanje preko portala Zvem je smeh. Vidiš termin, ki ti ustreza, potrdiš, potem dobiš PAPIRNO vabilo s popolnoma drugim terminom in zamikom skoraj 3 mesece. Ma nebi vas izbral, če bi vedel, da bom šele takrat na vrsti. In odgovor: ja zakaj pa niste poklicali. Ja hudimana, zato, ker je portal namenjen temu, da vas razbremeni in ker nimam cel dan časa čakati na prosto telefonsko linijo.
Naročanje na uro se je s korono na dosti programih vsaj približno uredilo. Na nekaterih pa kar ne. Konkretno recimo urologija Celje, če čakaš samo 3 ure na NAROČEN termin si lahko zelo srečen. Vsi to vejo, pa "tako pač je".
Potem gastro. Začetek dela recimo 8:00. Naročen termin 8:15. Vrata ordinacije so se odprla ob 9:15, ko je bila zunaj že gneča. Sicer opravičilo, ker "veste zjutraj imamo posvete z oddelčnimi zdravniki in neki neki". Ma dobro, a to urgenca in ste danes izvedeli ali kako? "ne, ne, to imamo vsak dan". Jebemtiš potem takrat NE naročaš in na vrata NE napišeš, da začneš ob 8:00. Potem začneš ob 9:30 in je to to. Tako pa sestre niso vedele kaj bi delale tisto uro in pol.
Zlomljena ključnica. Termin za operacijo torek zjutraj. Prideš na oddelek, čakaš in kar naenkrat "ja veste danes ne bo šlo". Aha, urgenca in imate polno sobo/zaseden zdravnik,...? "ne zdravnika ni danes". Aha, zbolel danes? "ne saj ga že cel teden ni". Pa to včeraj niste vedeli, da bi me obvestili? tišina... "pridite jutri zjutraj. Mogoče pa bo šlo. No če jutri ne, potem pa četrtek skoraj sigurno".
Normativov nobenih. En kupuje material po x, drugi pa x+100%. En zobozdravnik naredi letni plan (s katerim ima pokrite stroške in plače za celo leto) tam nekje septembra, drugi naredi pol manj, ker mora biti spočit za popoldan. Plača obema prileti približno enaka.
In potem naprave vredne več mio, ki so v uporabi samo eno smeno. Bemtiš amortizacija je enaka ali dela 2 uri ali 24ur/dnevno. In strošek na eno preiskavo bi kar naenkrat precej padel. Samo količina preiskav bi se povečala.
Pa ne krivim zdravnikov/medicinskih sester. Krivim nesposobno vodstvo, ki pa verjetno žal nima dovolj moči urediti določenih zadev. Pa nebi bilo potrebno veliko. Z dobro organizacijo upam trditi, da se da na določenih programih v zdravstvu dvigniti produktivnost za vsaj 30%. In s tem nič bistveno bolj obremeniti trenutnega kadra. Ko gledaš koliko je nekih nepotrebnih korakov v procesu se ti zavrti. Bi upal celo trditi, da bi na koncu imeli delavci celo manj dela.
No ja in sem šele pri prvem koraku, ko vstopiš v zdravstveno ustanovo.
In organizacija/optimizacija je tisto, kar v našem zdravstvu NE ŠTIMA.