Bencinar, 4000 rpm pri 130?

SpidiGonzalez

Fizikalc
2. sep 2007
3.318
2
36
Ok hvala vsem za odgovore. Hec je da v peti komot vozim tudi 50. Je potem to pametno, al je glede porabe bolje voziti potem 50 v tretji ali četrti?
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.746
827
113
Bolj kot hitrost je pomembna obremenitev, šaltaj glede na moč, ki jo od avta potrebuješ, če voziš konstantno, ali celo po rahlem klancu navzdol nima kaj biti, če voziš z absurdno nizkimi obrati, če pa v takih pogojih pospešuješ pa dvomim, da je to dobro. Če ti tak način vožnje predstavlja preveč dela s prestavno ročico, potem raje ves čas vozi z nižjo prestavo oz. z "normalnimi" obrati motorja.
 

SpidiGonzalez

Fizikalc
2. sep 2007
3.318
2
36
In kolk so ti normalni obrati? Sklepam da če je avto narjen da se vozi na 4000rpm, potem je normalno tudi 50 v drugi? Alipav peti, imam lepo 1500, trese nič...kaj je zdaj normalno? Zmeden sem...
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.746
827
113
Saj zato narekovaji, pač malo po občutku. Noben avto ni narejen, da se vozi samo pri fiksnih 4.000. Od 1.800 dalje bi si upal trditi, da prežveči vsak avto, bencin ali dizel. S 3.0 dizlom lahko kruzam s 1.200 rpm, ampak polno naložen pospeševati iz tako nizkih obratov pa mislim, da ni nič dobrega za mašino.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.679
6.711
113
pri taščici
Tam kjer imas optimalni navor, oziroma blizu njega. Sploh ce imas namen pospesevat. Ce pa jadras, pa pac jadraj v najvisjji prestavi. Je pa res da bistveveno pod jurja pa pol obratov pri dizlu ne grem v ri NA bencinarju pa pod 2 jurja. Razen ko zaviras z motorjem, takrat pa bo jurja.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.746
827
113
To pravilo povzemate po svojih turbo dizlih, če bi vozili V8 NA motorje sigurno nebi govorili bedarije, da je tak motor treba vozit na 4.000 obratih kjer ima najugodnejši navor.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.679
6.711
113
pri taščici
A das ti kak graf navora tega tvojega V8 motorja in nasega TD mlincka?
Ne vem kje si ti nasel največji navor pti v8 motorju pri 4krpm.
Sodec po tem grafu, ima ta V8 motor enak navor pri 2 jurja ali pa pri tvojih 4 jurjih. Zakaj bi ga moral sedaj v tretje prestavi voziti na 4 jurjih, ce ga lahko v 5 na dva jurja.
Kako pa zgledajo grafi TD mlinckov pa sam najdi., pa se nas seznani.
2452285-dynograph.gif
 

Priponke

  • 2452285-dynograph.gif
    2452285-dynograph.gif
    27,2 KB · Ogledi: 177
Nazadnje urejeno:

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.746
827
113
Še vedno nočeš razumet kaj mislim, verjetno ne obstaja samo en V8 motor na svetu, ki ima lahko samo tako krivuljo moči kot si jo ti prilimal. Moj point je v tem, da če imaš veliko zalogo moči pod havbo in se cijaziš po mestu, sigurno ne boš turiral mašine na 4k rpm, samo zato ker ti krivulja navora to zapoveduje.

Voziš v tisti prestavi glede na to koliko moči potrebuješ, vsak motor je učinkovitejši bližje WOT in nižjih obratih kot pa "half throthle" pri višjih obratih (v obeh primerih ista moč na kolesih). Nič drugače se ne vozi turbo bencinar, turbo dizel ali NA bencinar, če od avta hočeš da gre 50 kmh po ravnini boš za max učinkovitost vse tipe motorja vozil v najnižjih možnih obratih, kjer ti pač motor še ne protestira. Če želiš pospešit boš vsak avto šaltal niže, ker se pač iz tako nizkih obratov ponavadi motor matra in nikamor ne gre (tudi če je turbo). Zato mene pri speljevanju in mestni vožnji turbo motor ne prepriča nič bolj kot NA, do velike razlike pride šele na AC.
1. zaradi daljšega prestavnega razmerja
2. zaradi vožnje v Vrhniški klanec brez šaltanja niže, če že slučajno ima NA motor dolge prestave
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.679
6.711
113
pri taščici
Ne, vem da je več različnih V8 motorjev, na srečo jih je večina v alter garazah.
wink-1.gif

In ja, ne skrbi, vozim približno tako kot si napisal, pa čeprav nisem nikdar imel V8 motorja.