Bencinar, 4000 rpm pri 130?

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.057
5.657
113
Citat:
Uporabnik Hanzi pravi:
In koliko konjev in navora je tule pod havbo?

Ni tok fora v konjih ampak v DSGju
smile-1.gif
Tud 1.2TSI z 105KM ma lahko podobno sliko
 

cizy

Fizikalc
21. jul 2007
6.976
64
48
Tako je, 1.2 TSI 110hp je v 7 prestavi pri enaki hitrosti zgolj kakšnih kakšnih 500 obratov višje.
 

DizzyReed

Shmoo
5. avg 2007
7.663
220
63
41
Ljubljana Moste
juretov.blog.siol.net
evo, pogledal, kako je z BMW 325d:

hitrost okoli 90, obrati malo nad 1000, hitrost 130, obrati malo pod 2000. 150 je na 2000.

vleče pa v vsakem trenutku pri teh hitrostih enako, ko zahodiš, verjetno zaradi twin oz. biturba.
 

zino

Guru
3. sep 2007
6.682
2.480
113
Citat:
Uporabnik Hanzi pravi:
Citat:
Uporabnik SpidiGonzalez pravi:
Gre se za 1.6 motor, 5 prestav. Zakaj nardijo da voziš na avtocesti 130 pri 4000 obratih? Sem navajen dizla in vse kar je nad 2500 mi je tuljenje. Pri bencinarju jaz že pri 80km/h iščem šesto. Kje je pol še 150km/h recimo...sej se navadiš na zvok, samo zakaj ne dat šeste? Ima tukaj točka max navora kako foro ki je tam blizu?
Kar navad se
Jaz imam na dizlu skoraj 3,5krpm pri 130kmh. Se dobro da nisem veliko na AC(sploh nmam viniete). Kupi V6 ali V8 motor ali pa vsaj motor z vsaj 200 konji in turbino.... Potem znas imeti manj obratov.
50 konjev in 8 prestav kjer bo najvecja moc pri 5krpm pa ti nic je pomagaj prestave s katerimi ne dosežeš max hitrosti.
Podobno je bilo pri tomosu. Samo dodatna 5. prestava ti v stirki ni nucala nic. Drla se je sicer manj, sla pa je najbrz tudi manj pa zrla vec (ker si cilinder zalival z bencinom)

Jaz imam V6, 3.0d, 285konjev, pri cca 130 imam cca 1700rpm, pri 142 pa točno 2000rpm in poraba 5,6- 6l. če bi mel pri130kmh-4000rpm- bi stopo vun pa šel na bus
cool-1.gif
 

ThaShizznitt

Fizikalc
13. jan 2008
4.781
4
38
Citat:
Uporabnik SpidiGonzalez pravi:
Hvala za razlago. Samo se mi smili ko tako tuli na avtocesti...
tongue-1.gif

To je pa samo tvoj problem.
grin1.gif


Aberveznikom je vse to cudno, kaj ce bi sli rajs na bus? Al pa s kolesom recimo..... se boste lahko sami seb smilili!
evil.gif
 

SouthPark

Jas da nea vem?! Ka te je...
5. sep 2007
24.570
5
38
Klobukarjev dol
Citat:
Uporabnik Samojed pravi:
Je tale štrom divji že v omenjenem primeru, ne predstavljam si kake tesle s štirimi motorji po 100kW ali koliko že imajo
smile-1.gif


Posnetek je sicer upošasnjen, če ne ga Youtube takoj vrže dol.
 

ginek

Fizikalc
21. sep 2007
545
54
28
Citat:
Uporabnik zino pravi:
Jaz imam V6, 3.0d, 285konjev, pri cca 130 imam cca 1700rpm, pri 142 pa točno 2000rpm in poraba 5,6- 6l. če bi mel pri130kmh-4000rpm- bi stopo vun pa šel na bus
cool-1.gif

To je zdaj že pretiravanje v stilu, kdo ima večjega. Kateri avto (aerodinamika) in masa prosim? Kajti poraba je dvomljivo prenizka za konstantnih 142km/h. Morda z vetrom v hrbet ali navzdol, razen če nisi povprečja dal. Mogoče je pa motor v nizki formuli iz karbonskih vlaken.

Nazadnje je tako pretiraval pred leti uporabnik lubenica s svojo famozno Škodo Octavio, ki je v povprečju žrla manj kot 4 litre, ko je dal novemu še dodatno visokotlačno črpalko nastavit....
 

zino

Guru
3. sep 2007
6.682
2.480
113
Jaz imam povprečje 8,2, pač pije koliko more, konji so žejni, se ne sekiram. Ampak pri 130- 140 kruza z približno 6, kot sem rekel.
Po občutku, ženin 1,2 TCE na določenih hitrostih po tempomatu žre občutno več kot moj, pri 130 ima ogromne rpm. Po moje pri 130 tudi pije več, moj pa postane požrešen tam po 150 in speljevanju.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.407
5.685
113
Citat:
Uporabnik philips pravi:
Citat:
Uporabnik luka51 pravi:
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Diplomatski odgvor je da bi pri neskončnem (brezstopenjskem) menjalniku najhitreje pospeševal če bi motor držal v območju največje moči (in ne navora).

iz prakse skuterja. Ko sem obrate nastavil na največji navor je vlekel slabše kot obrati na največji moči.

Skuter ni primerljiv z avti. Tam imaš variomat, ki kljub pospeševanju drži določene obrate. Pri avtu pa se s pospeševanjem obrati (linearno) večajo. Pri skuterju imaš zato pri najvišji moči najvišji pospešek, saj moč ustvari silo, sila pa pospešek.

kaj tebi ni jasno?
Gori je blo vprašanje kej hitreje pospešuje ali na max moči ali na max navoru.
in CVT je idelan za to probat.
 

XSIDE

01101010
22. jul 2007
4.404
487
83
::1/128
Citat:
Uporabnik philips pravi:
Citat:
Uporabnik luka51 pravi:
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Diplomatski odgvor je da bi pri neskončnem (brezstopenjskem) menjalniku najhitreje pospeševal če bi motor držal v območju največje moči (in ne navora).

iz prakse skuterja. Ko sem obrate nastavil na največji navor je vlekel slabše kot obrati na največji moči.

Skuter ni primerljiv z avti. Tam imaš variomat, ki kljub pospeševanju drži določene obrate. Pri avtu pa se s pospeševanjem obrati (linearno) večajo. Pri skuterju imaš zato pri najvišji moči najvišji pospešek, saj moč ustvari silo, sila pa pospešek.

Sicer pa navor ti dejansko pove, kako hitro se bodo spremenili obrati. Zato pri avtu velja tole: višji navor => hitrejše spreminjanje obratov; hitrejše spreminjanje obratov => večji pospešek. AMPAK, moč je totalno odvisna od navora (glej enačbo iz prejšnjega posta), zato dejanska primerjava med navorom in močjo niti ni smiselna - med njima je samo en navaden koeficient (pri istih obratih).

Je pa tudi res, da sta maksimalen navor in maksimalna moč navadno dosežena pri različnih obratih. Zato imaš povsod obe količini navedeni in zraven so navedeni tudi obrati. Ampak teh vrednosti zaradi različnih obratov med seboj ne moreš primerjati.

Na kratko: večji navor pomeni večji pospešek. Ampak večji navor pomeni tudi večjo moč
wink-1.gif

Večji navor ne pomeni direktno večjega pospešek (velja samo pri istih obratih ampak takrat je tudi moč večja). Za premagovanje zračnega upora, spremembo kinetične energije, itd. rabiš moč, ki je res odvisna od navora in vrljajev, ampak lahko imaš pri določenih obratih X navora, pri recimo 4x višjih obratih pa pol manj navora, pa boš imel posledično v drugem primeru še vedno na voljo 2x več moči in posledično boljše pospeške (čeprav bo navor na motorni gredi manjši).
 

smoukar

Majstr
3. avg 2007
4.087
448
83
45
dolenska
Če vas moti hrup zaradi obratov, si kupite močnejše plovilo ali avto s dobro zvočno izolacijo. Imam xantio in pri 3000 obratih je dokaj uredu v kabini na na AC. Avto star 17 let, dizel.
 

sixpower

Guru
22. sep 2011
3.231
2.836
113
Lublana
Obišči stran
Citat:
Uporabnik SpidiGonzalez pravi:
Gre se za 1.6 motor, 5 prestav. Zakaj nardijo da voziš na avtocesti 130 pri 4000 obratih? Sem navajen dizla in vse kar je nad 2500 mi je tuljenje. Pri bencinarju jaz že pri 80km/h iščem šesto. Kje je pol še 150km/h recimo...sej se navadiš na zvok, samo zakaj ne dat šeste? Ima tukaj točka max navora kako foro ki je tam blizu?

Nabavi si avto z motorjem ne z mlinčlkom
wink-1.gif
pa bo že četrta prestava dovolj za umirjeno vožnjo pri hitrosti 130km/h
 

Reaper85

Pripravnik
7. nov 2014
237
0
16
Popravek, dizel mora bit za na AC, sam pod 2.0 140 sploh ne bi hodil na AC.
Bencinarji so v SLO praktično vsi mlinčki (tistih par BMW šestakov ni omembe vrednih). Nismo namreč v ZDA, kjer imaš v glavnem V6 in V8.
Od 1.6T naprej oz. nekje 180KM+, kar je šele prava moč za na AC, pa itak vse preveč pije (vsaj 11l, če ga voziš kot dizla s 7l), da bi delal ne vem kakšne km po AC.

Sam imam Clia 3 RS 2.0 197 pa ima tudi visoke obrate, pri 130 v V. 4600 in v VI. 3800. Lahko povem da je v VI. mrtev. Res pa da sam uporabljam avto za tam kjer je bil namenjen, ovinke, in VI. mi je na regionalkah skoraj odveč, vseeno če bi bila V. s takim prestavnim razmerjem kot je sedaj VI.
S takim avtom nimaš na AC kaj delat, lahko neprestano turiraš, obrati vedno med 5000 in 7000, pa bo na koncu navaden dizel zmagal. Večkrat preverjeno, na izvozu je bil pred mano, pa to recimo navaden Passat 2.0 TDI 140. Ker ima manj obratov in veliko manjšo porabo, njemu ni noben problem vozit med 130 in 160, z bencinarjem se moraš pa slej kot prej ustalit na stalnih 120-130, drugače je vožna preveč stresna in preveč košta.

Drugače pa če vas zvok motorja moti, meni metal glasba preglasi tudi 7000rpm.
 

mr_

Guru
20. sep 2007
9.359
2.737
113
KSZ
Od eksplozije v cilindru naprej, kaj se prej pojavi moc ali navor? Meni se to tolmacenje malo smesno slisi, da je moc zaradi navora. A ni ravno obratno?

Ko gre bat dol imamo silo (moc?) in preko gredi v krozno gibanje (navor?) Kje gresim?
 

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
20.001
10.753
113
kod Džej-Zija
V dejstvu, da sta moč in navor povratno enolično povezana. Da sta v popolni soodvisnosti. Kjer je navor, je moč, in kjer je moč, je navor.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.746
827
113
Podatek o navoru je brez pomena, če nimamo zraven še vrtljajev. V avtomobilizmu se pač približno ve na pamet kaj ti obrati so, oz. nam pogovorno podatek o navoru pove nekaj o moči motorja pri nižjih obratih.

Večina folka itak ne razume niti razlike med energijo in močjo, da ne bomo o tem kako folk meša kWh in kW pri elektriki, nemogoče je potem pričakovati, da bi taki razumeli kaj je navor.