Bencinar, 4000 rpm pri 130?

SpidiGonzalez

Fizikalc
2. sep 2007
3.318
2
36
Gre se za 1.6 motor, 5 prestav. Zakaj nardijo da voziš na avtocesti 130 pri 4000 obratih? Sem navajen dizla in vse kar je nad 2500 mi je tuljenje. Pri bencinarju jaz že pri 80km/h iščem šesto. Kje je pol še 150km/h recimo...sej se navadiš na zvok, samo zakaj ne dat šeste? Ima tukaj točka max navora kako foro ki je tam blizu?
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.104
4.073
113
Zato:
STR-04083001-kW-Nm-C.png


.. razlaga slike, motor ki ima 115 konjev ima pri 2k rpm samo 30 konjev. Kako se voziš pri 130km/h s 30 konji v 1.5T težkem vozilu veš pa sam (načeloma se ne če nimaš ravno letalske aerodinamike).

Edit: nalepil napačni graf, popravek
 
Nazadnje urejeno:

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Kje je največji pospešek? Tam, kjer je največji navor ali tam, kjer je največja moč?
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.104
4.073
113
Težko je odgovorit na to vprašanje ker je popešek časovno odvisna spremnljivka in tako moraš v zakup vzet integralni izračun vrednosti, daj je še huje moraš pri pospeševanju vzeti v zakup tudi odvisnost prestavnih razmerji. Tako da enostavnega odgovora ni.

Diplomatski odgvor je da bi pri neskončnem (brezstopenjskem) menjalniku najhitreje pospeševal če bi motor držal v območju največje moči (in ne navora).
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Diplomatski odgvor je da bi pri neskončnem (brezstopenjskem) menjalniku najhitreje pospeševal če bi motor držal v območju največje moči (in ne navora).

Ja, to me je zanimalo. Hvala!
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.678
6.711
113
pri taščici
Citat:
Uporabnik SpidiGonzalez pravi:
Gre se za 1.6 motor, 5 prestav. Zakaj nardijo da voziš na avtocesti 130 pri 4000 obratih? Sem navajen dizla in vse kar je nad 2500 mi je tuljenje. Pri bencinarju jaz že pri 80km/h iščem šesto. Kje je pol še 150km/h recimo...sej se navadiš na zvok, samo zakaj ne dat šeste? Ima tukaj točka max navora kako foro ki je tam blizu?
Kar navad se
Jaz imam na dizlu skoraj 3,5krpm pri 130kmh. Se dobro da nisem veliko na AC(sploh nmam viniete). Kupi V6 ali V8 motor ali pa vsaj motor z vsaj 200 konji in turbino.... Potem znas imeti manj obratov.
50 konjev in 8 prestav kjer bo najvecja moc pri 5krpm pa ti nic je pomagaj prestave s katerimi ne dosežeš max hitrosti.
Podobno je bilo pri tomosu. Samo dodatna 5. prestava ti v stirki ni nucala nic. Drla se je sicer manj, sla pa je najbrz tudi manj pa zrla vec (ker si cilinder zalival z bencinom)
 

DizzyReed

Shmoo
5. avg 2007
7.663
220
63
41
Ljubljana Moste
juretov.blog.siol.net
Honda Civic 1.4, 6 prestav, je imela pri 130 4000 obratov. zanimivo je to, da je bil to tudi edini moment, ko je skočila kot je bilo treba ... :p

zdaj par dni vozim BMW 325d, avtomatik, ko ga vozim v ECO Pro načinu, se večino časa vozi na malo nad 1000 obrati pri stalni hitrosti (včeraj, Celovška, limiter na 75 km/h) ... bom danes se zapeljal na AC in pogledal obrate pri 130.
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Citat:
Uporabnik SpidiGonzalez pravi:
Samo se mi smili ko tako tuli na avtocesti...
tongue-1.gif
Včasih ni bilo šeste prestave, nekateri niti pete, pa je vseeno delalo.
Moja prejšnja accord je tako prefurala lep del evrope, pa ji ni bilo hudega, tudi sedaj pri 380 tisoč km še kar dela.
Zdaj imam pri 130 km/h 2800 obratov (čeprav ima 200 konjev), pa se mi zdi bolj lena kljub precej več konjem.
 

cizy

Fizikalc
21. jul 2007
6.976
64
48
Citat:
Uporabnik Hanzi pravi:
Kupi V6 ali V8 motor ali pa vsaj motor z vsaj 200 konji in turbino.... Potem znas imeti manj obratov.

So tudi 4 cilindri popolnoma dovolj za to...

obrat.jpg
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.746
827
113
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Zato:
STR-04083001-kW-Nm-C.png


.. razlaga slike, motor ki ima 115 konjev ima pri 2k rpm samo 30 konjev. Kako se voziš pri 130km/h s 30 konji v 1.5T težkem vozilu veš pa sam (načeloma se ne če nimaš ravno letalske aerodinamike).

Edit: nalepil napačni graf, popravek

30 konj bi bilo ravno dovolj za konstantnih 130 kmh, po ravnini, z aerodinamiko Priusa
evil.gif
, problem je da bi bil avto v taki prestavi totalno neodziven in bi tudi na AC moral za vsako pospeševanje prestavljat. Mazda 3 2.0 je bila že kritizirana glede tega, češ da ni mogoče iti v Vrhniški klanec s 130 kmh, ja ni mogoče v 6. prestavi, v 5. pa z lahkoto. Ravno iz tega razloga je pri avtomatikih končna prestava velikokrat daljša kot pri ročnih, ker je pri avtomatiku pač prestavljanje neopazno.

Poleg tega dolga končna prestava, na NEDC kjer se meri deklarirano porabo avta nebi prinesla nič prihranka, ker se do 130 pospeši samo za nekaj sekund. Sicer pa nima nobene veze ali ima avto 5, 6 ali 7 prestav, pomembno je kakšno je razmerje končne prestave.

CVT je iz tega vidika idealen, problem je tehnična izvedba, ki ima ponavadi več izgub na prenosu. CVT je ubila FIA, ki ga je v 90 letih prepovedala v F1, ko so ga začeli razvijati pri Wiliamsu
tongue-1.gif
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.407
5.685
113
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Diplomatski odgvor je da bi pri neskončnem (brezstopenjskem) menjalniku najhitreje pospeševal če bi motor držal v območju največje moči (in ne navora).

iz prakse skuterja. Ko sem obrate nastavil na največji navor je vlekel slabše kot obrati na največji moči.
 

Simon_Vi

KIYUNDAI fan
8. maj 2007
8.128
2
38
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Kje je največji pospešek? Tam, kjer je največji navor ali tam, kjer je največja moč?


Še bolj diplomatski odgovor; podatek o navoru ti samo pove, kako hitro pride motor do največje moči
 

philips

Guru
Osebje foruma
Administrator
17. avg 2007
9.850
682
113
Citat:
Uporabnik luka51 pravi:
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Diplomatski odgvor je da bi pri neskončnem (brezstopenjskem) menjalniku najhitreje pospeševal če bi motor držal v območju največje moči (in ne navora).

iz prakse skuterja. Ko sem obrate nastavil na največji navor je vlekel slabše kot obrati na največji moči.

Skuter ni primerljiv z avti. Tam imaš variomat, ki kljub pospeševanju drži določene obrate. Pri avtu pa se s pospeševanjem obrati (linearno) večajo. Pri skuterju imaš zato pri najvišji moči najvišji pospešek, saj moč ustvari silo, sila pa pospešek.

Sicer pa navor ti dejansko pove, kako hitro se bodo spremenili obrati. Zato pri avtu velja tole: višji navor => hitrejše spreminjanje obratov; hitrejše spreminjanje obratov => večji pospešek. AMPAK, moč je totalno odvisna od navora (glej enačbo iz prejšnjega posta), zato dejanska primerjava med navorom in močjo niti ni smiselna - med njima je samo en navaden koeficient (pri istih obratih).

Je pa tudi res, da sta maksimalen navor in maksimalna moč navadno dosežena pri različnih obratih. Zato imaš povsod obe količini navedeni in zraven so navedeni tudi obrati. Ampak teh vrednosti zaradi različnih obratov med seboj ne moreš primerjati.

Na kratko: večji navor pomeni večji pospešek. Ampak večji navor pomeni tudi večjo moč
wink-1.gif
 

Simon_Vi

KIYUNDAI fan
8. maj 2007
8.128
2
38
Clarkson je enkrat dobro povedal, tko iz glave, upam da se prav spomnim;

Speed is how fast you hit the wall
Torque is how far will brick go
Power, how many bricks off they'll go

smile-1.gif
 

philips

Guru
Osebje foruma
Administrator
17. avg 2007
9.850
682
113
Citat:
Uporabnik Samojed pravi:
Malo za glodanje; zadnje dni precej vozimo Zoe-ja (el renault). Moč - 80kW. Navor - neznan
smile-1.gif

Električni motorji imajo v splošnem velik navor. In v splošnem je navor do neke mere celo konstanten (glej spodnji graf). Tole je recimo graf za Tesla Model S

ModelS.png


Lahko opaziš, da na X osi ni obratov, temveč hitrost. Zaradi odsotnosti menjalnika so namreč obrati vedno v sorazmerju s hitrostjo. Dejansko krivulje moči niti ne bi rabilo biti, saj je pomemben le navor -> moč je namreč funkcija navora in obratov. Zato tudi v območju konstantnega navora moč linearno narašča (ker obrati linearno naraščajo).

Zakaj pa pri višji hitrosti pospešek ni tako opazen? Razlog je preprost: zračni in kotalni upor. Določen navor ti da določeno silo. In ta sila pomeni določen pospešek. Ampak ker je pri višji hitrosti višji upor, je rezultanta obeh sil nižja, zato je nižji tudi pospešek. Ampak to lahko primerjaš samo pri enaki vrednosti navora - recimo pri avtu z menjalnikom, kjer pohodiš plin pri 3000rpm, enkrat v 2. brzini, drugič v 5. (ali 6.) brzini. Pri električnih je to malo težje primerjati, saj ni menjalnika, navor pa pri višjih več ni konstanten.
 
Nazadnje urejeno: