Načeloma je res, da imajo "veleopevani tujini" cone 30 kakor hitro prideš iz povezovalne ceste - resnici na ljubo pa je treba tudi omeniti, da imajo prometno infrastrukturo daleč pred nami.
Kaj s tem mislim?
1. povezovalne ceste (recimo jim "regionalke") večinoma vodijo MIMO naseljenih krajev
2. če že gre skozi naselje, je cesta običajno dovolj široka in ima omejitev 70 km/h
3. cone 30 in na splošno omejitve so postavljene "logično" - pri šolah, prehodih za pešce, ozkih / nepreglednih delih
4. da so omejitve, tam kjer razmere dopuščajo, postavljene na "maksimum"
5. da je država vzela denar v roke in na regionalkah na določenih mestih dodala pas za "počasna vozila" - kar seveda omogoča varno prehitevanje "hitrejšim"
Vse skupaj je pač postavljeno tako, da se poskuša ujeti čimboljši kompris med tekočim prometom in varnostjo - se tem, da težijo k tekočem prometu (tako zaradi ekonomskih razlogov. kakor tudi ekoloških razlogov).
In tega je pri nas žal še vedno premalo. Glavni razlog pa je žal v denarju - dobre, hitre in varne ceste pač stanejo. Tudi kader, ki odloča in postavlja merlia, tudi stane. Najbolj žalostno pa je, da takrat, ko je še bilo nekaj denarja, ni bilo nadzora in je denar namesto v ceste šel v ... .
Pa še za konec nekaj o omejitvi v področju umirjenga prometa. A si ve kdo razložiti kako bodo "nadzirali" prekoračitev npr. 12 km/h na 10 km/h dovoljenih - oz. kako naj voznik sploh vozi dovoljenih 10 km/h? Če bo "prehiter" - ode 300 EUR in 3 pike!