Baterije, cokla razvoja EV

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Citat:
Uporabnik crashednburnt pravi:
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Citat:
Uporabnik luka51 pravi:
naj bi ....
avto izven laboratorija pa nebo niti blizu temu. vsaj ne še z do zdaj znanimi tehnologijami in hitrim polnjenjem

Zanimivo, s kakšno lahkoto to trdiš, po verjetnosti pa še nimaš kakšnih daljših izkušenj z električnim avtom.

Kolega, ki ima prvega Leaf-a v Sloveniji (uvozil ga je iz Nizozemske) je v dobrem letu z njim naredil 50.000km, vedno ga polni do 100% (za daljšo življensko dobo baterije se v Leaf-ovem računalniku lahko izbere polnjenje do 80%), polni tudi s Chademo hitrim polnjenjem, pa je, po njegovih ocenah, trenutno izgubil le cca. 10% kapacitete baterije. Polni pa vsaj 2x na dan. Prvič doma v Celju, drugič pa na polnilni postaji v ljubljanskem Cityparku.

Npr. jaz, imam na Amperi v slabem letu, narejenih skoraj 20.000km. Včeraj smo šli iz Domžal na Štajersko, po enaki poti, ki se vozimo že leta, razdalja malo čez 86km, 4 potniki, poln prtljažnik prtljage, pa smo porabili le 0.68l bencina (uporabil sem Hold Mode v Trojanski klanec), vse ostalo na elektriko. Še vedno enako konsistentno, kot ko je bila nova.

To je sicer fajn in vzpodbudno, ampak samo ob prepostavki, da se kapaciteta baterij manjša ves čas linearno. Če sklepam po li-ion bateriji v prenosniku (MB Pro), ni tako. Prva tri leta je kapaciteta komajda opazno padala, potem pa iz meseca v mesec skorajda eksponentna krivulja.

Ah, pa ne primerjat baterijo v prenosniku, ki je konstantno izpostavljena visokim temperaturam CPU-ja, HDD-ja in matične plošče s EV baterijo, ki je termalno nadzirana in ločena od ostalih komponent. Npr. na mojem prenosniku mi SMART javlja preseženo temperaturo HDD-ja, ker je bil prenosnik tako vroč, kaj take temperature šele delajo bateriji.
Poleg tega je baterija na prenosniku napolnjena do 10%% kapacitete in ker je prenosnik dosti časa priklopljen na omrežje, kar je za baterijo še slabše, da je za dolgo časa oz. kar stalno na SOC 100%. Baterije v EV-jih se v glavnem polni tam do max. 90% SOC.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Citat:
Uporabnik luka51 pravi:
Citat:
Uporabnik crashednburnt pravi:
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Citat:
Uporabnik luka51 pravi:
naj bi ....
avto izven laboratorija pa nebo niti blizu temu. vsaj ne še z do zdaj znanimi tehnologijami in hitrim polnjenjem

Zanimivo, s kakšno lahkoto to trdiš, po verjetnosti pa še nimaš kakšnih daljših izkušenj z električnim avtom.

Kolega, ki ima prvega Leaf-a v Sloveniji (uvozil ga je iz Nizozemske) je v dobrem letu z njim naredil 50.000km, vedno ga polni do 100% (za daljšo življensko dobo baterije se v Leaf-ovem računalniku lahko izbere polnjenje do 80%), polni tudi s Chademo hitrim polnjenjem, pa je, po njegovih ocenah, trenutno izgubil le cca. 10% kapacitete baterije. Polni pa vsaj 2x na dan. Prvič doma v Celju, drugič pa na polnilni postaji v ljubljanskem Cityparku.

Npr. jaz, imam na Amperi v slabem letu, narejenih skoraj 20.000km. Včeraj smo šli iz Domžal na Štajersko, po enaki poti, ki se vozimo že leta, razdalja malo čez 86km, 4 potniki, poln prtljažnik prtljage, pa smo porabili le 0.68l bencina (uporabil sem Hold Mode v Trojanski klanec), vse ostalo na elektriko. Še vedno enako konsistentno, kot ko je bila nova.

To je sicer fajn in vzpodbudno, ampak samo ob prepostavki, da se kapaciteta baterij manjša ves čas linearno. Če sklepam po li-ion bateriji v prenosniku (MB Pro), ni tako. Prva tri leta je kapaciteta komajda opazno padala, potem pa iz meseca v mesec skorajda eksponentna krivulja.

plus da baterija pokaže kaj zmore ko je obremenjena. in takrat bo počepnila. in če je v 50k km zgubil 10% to ni nek vzpodbuden podatek za baterijo.
andy je lahko nevem kak zagovornik elektro avtov dejstvo pač je, da še baterije niso na nivoju za enakovredn nadomestek bencinu.

Ste pa hecni. Na začetku trdite, da EV baterije počepnejo po 150-200 polnjenjih. Potem pri 500, potem pri 1000. Ko vam dokažem, da pri 50.000km le 10%, vam že to ni všeč/zadosti.
Stalno premikate cilje višje in višje in nikoli vam ni zadosti.

Isto je z EV dosegom. Stalno postavljate višje in višje cilje, ampak verjamem, da tistemu, ki nima resnega namena 'investirati' v to, ne bo nikoli zadosti. Vedno se bo našlo nekaj.

Potem pa rečeš, da baterija ne bo dosegla bencina. Ja, kakšen argument boš pa uporabil v primeru Ampere, ki ima tudi bencinski motor, ko zmanjka baterije?

Kaj ti ni všeč pri mojem podatku, da imam prevoženih skoraj 20.000km, od tega 120l na bencin, ostalo na elektriko in imam povprečno življensko porabo 0.62l/100km?
 
Nazadnje urejeno:

jest5

Guru
18. avg 2007
25.961
-8.673
113
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Citat:
Uporabnik crashednburnt pravi:
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Citat:
Uporabnik luka51 pravi:
naj bi ....
avto izven laboratorija pa nebo niti blizu temu. vsaj ne še z do zdaj znanimi tehnologijami in hitrim polnjenjem

Zanimivo, s kakšno lahkoto to trdiš, po verjetnosti pa še nimaš kakšnih daljših izkušenj z električnim avtom.

Kolega, ki ima prvega Leaf-a v Sloveniji (uvozil ga je iz Nizozemske) je v dobrem letu z njim naredil 50.000km, vedno ga polni do 100% (za daljšo življensko dobo baterije se v Leaf-ovem računalniku lahko izbere polnjenje do 80%), polni tudi s Chademo hitrim polnjenjem, pa je, po njegovih ocenah, trenutno izgubil le cca. 10% kapacitete baterije. Polni pa vsaj 2x na dan. Prvič doma v Celju, drugič pa na polnilni postaji v ljubljanskem Cityparku.

Npr. jaz, imam na Amperi v slabem letu, narejenih skoraj 20.000km. Včeraj smo šli iz Domžal na Štajersko, po enaki poti, ki se vozimo že leta, razdalja malo čez 86km, 4 potniki, poln prtljažnik prtljage, pa smo porabili le 0.68l bencina (uporabil sem Hold Mode v Trojanski klanec), vse ostalo na elektriko. Še vedno enako konsistentno, kot ko je bila nova.

To je sicer fajn in vzpodbudno, ampak samo ob prepostavki, da se kapaciteta baterij manjša ves čas linearno. Če sklepam po li-ion bateriji v prenosniku (MB Pro), ni tako. Prva tri leta je kapaciteta komajda opazno padala, potem pa iz meseca v mesec skorajda eksponentna krivulja.

Ah, pa ne primerjat baterijo v prenosniku, ki je konstantno izpostavljena visokim temperaturam CPU-ja, HDD-ja in matične plošče s EV baterijo, ki je termalno nadzirana in ločena od ostalih komponent. Npr. na mojem prenosniku mi SMART javlja preseženo temperaturo HDD-ja, ker je bil prenosnik tako vroč, kaj take temperature šele delajo bateriji.
Poleg tega je baterija na prenosniku napolnjena do 10%% kapacitete in ker je prenosnik dosti časa priklopljen na omrežje, kar je za baterijo še slabše, da je za dolgo časa oz. kar stalno na SOC 100%. Baterije v EV-jih se v glavnem polni tam do max. 90% SOC.
Malo si se zaplezal. Tudi prenosniki NE polnejo baterij do 100% kapacitete. Večina jih 90-95%(na okoli 4,1V po celici)
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Vidiš, tega nisem vedel. Vsak dan se naučiš nekaj novega. Hvala za informacijo!

Ampak še vedno pa so izpostavljeni toploti preostalih komponent prenosnika, kar občutno skrajšuje življensko dobo baterije. Karkoli nad 30°C je škodljivo.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.416
5.694
113
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Ste pa hecni. Na začetku trdite, da EV baterije počepnejo po 150-200 polnjenjih. Potem pri 500, potem pri 1000. Ko vam dokažem, da pri 50.000km le 10%, vam že to ni všeč/zadosti.
Stalno premikate cilje višje in višje in nikoli vam ni zadosti.

Isto je z EV dosegom. Stalno postavljate višje in višje cilje, ampak verjamem, da tistemu, ki nima resnega namena 'investirati' v to, ne bo nikoli zadosti. Vedno se bo našlo nekaj.

Potem pa rečeš, da baterija ne bo dosegla bencina. Ja, kakšen argument boš pa uporabil v primeru Ampere, ki ima tudi bencinski motor, ko zmanjka baterije?

Kaj ti ni všeč pri mojem podatku, da imam prevoženih skoraj 20.000km, od tega 120l na bencin, ostalo na elektriko in imam povprečno življensko porabo 0.62l/100km?

niti 20k km niti 50k km niso neki kilometri za avto. tak da ko bo mel vsaj 100k me zanima kake bojo baterije in stroški menjave.
res nevem zakaj si tak zalublen v to elektriko in slepo zagovarjaš vse po vrsti. priznaj glej, da so baterije tiste, ki trenutno nazaj držijo vse skupaj.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Se ne obremenjujem, ker imam garancijo na baterijo in to je 8 let oz. 160.000km. Nova baterija, če bi jo že moral kupiti za Ampero, pa stane 2000 EUR in to je uredna GM-ova cena.

A zakaj? Ti poraba 0.62l/100km nič ne pove?
Pojdi na testno vožnjo Ampere (daj ga v Sport Mode - v tem modu zdaj vozim skoraj vedno, in v L (Low gear) prestavo), pa boš videl, kaj pomeni vožnja na elektriko. Boš lahko videl, s kakšno lokomotivo se prevažaš vsa ta leta.

P.S.: Na elektriko se vozim že od 2008.
 

Gavran

direktor!
22. jul 2007
9.130
5.073
113
Nuku`Alofa
2000 EUR se mi zdi pa zelo v redu cena za baterijo. Imaš kakšne tehnične podatke o bateriji - napetost, dimenzije, kapaciteta?
 

Tku

Pripravnik
20. nov 2007
598
0
16
Tiha voda
Je to bistveno ugodnejša cena, kot so sicer podobno zmogljive baterije?
Če da, se da potem to kupiti brez lastništva Amprere in uporabiti za DIY projekt?
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Mislim, da to baterijo, po tej ceni, dobiš samo ob zamenjavi obstoječe baterije.
 

Yagi

Fizikalc
24. jan 2008
714
29
28
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Mislim, da to baterijo, po tej ceni, dobiš samo ob zamenjavi obstoječe baterije.

Vrjetno ja. Ker ta bi bila huda..... 64kWh pack za slabih 10.000€! Pri taki ceni bi se jaz že zdavnaj vozil na pure electric.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Mogoče je trik v obremenitvi, v dokumentu piše da je optimalna obremenitev samo 0,3 C, kar je pri 16 kWh packu samo 5 kW trajne moči. Mogoče v praksi prenesejo več, ampak ali bo zadeva potem zdržala 2.000 ciklov?
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Uuuu, če se bo dalo Amperino baterijo nadgraditi na tole čudo, pomeni preskok iz baterije kapacitete 16kWh na 80kWh pri isti teži.
 

Floki

Guru
6. sep 2007
10.111
3.172
113
Citat:
Uporabnik bpfc pravi:
Citat:
Uporabnik Floki pravi:
Baterije bodo verjetno le manjši produkt grafena v prihodnosti.
Ne razumem, kaj si hotel s tem povedati?

Ima 60 krat boljšo toplotno prevodnost kot silicij in približno 3 krat boljšo kot baker, 2,5 krat boljšo električno prevodnost kot srebro pri sobnih temperaturah je v primerjavi s silicijem 100 krat boljši električni prevodnik ( zato ga bo v prihodnosti nadomestil v elektroniki), 200 krat močnejši od jekla, ker je njegova struktura dvodimenzionalna je izredno prožen in lahek. Kar se baterij tiče naj bi se uporabljal v tako imenovanih superkondenzatorjih ( skop baterije in kondenzatorja za hitra polnjenja)

Lahko si več prebereš ali pogledaš na netu npr. povzetek https://www.youtube.com/watch?v=sugmA-pll4k , sem pa zelo presenečen da se v Sloveniji o tem supermaterialu prihodnosti tako malo govori (očitno je za novinarje nezanimiv). Nekaj se na tem dela le v raziskovalnem inštitutu v Novi Gorici.
 
Nazadnje urejeno: