Citat:
Uporabnik crashednburnt pravi:
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Citat:
Uporabnik luka51 pravi:
naj bi ....
avto izven laboratorija pa nebo niti blizu temu. vsaj ne še z do zdaj znanimi tehnologijami in hitrim polnjenjem
Zanimivo, s kakšno lahkoto to trdiš, po verjetnosti pa še nimaš kakšnih daljših izkušenj z električnim avtom.
Kolega, ki ima prvega Leaf-a v Sloveniji (uvozil ga je iz Nizozemske) je v dobrem letu z njim naredil 50.000km, vedno ga polni do 100% (za daljšo življensko dobo baterije se v Leaf-ovem računalniku lahko izbere polnjenje do 80%), polni tudi s Chademo hitrim polnjenjem, pa je, po njegovih ocenah, trenutno izgubil le cca. 10% kapacitete baterije. Polni pa vsaj 2x na dan. Prvič doma v Celju, drugič pa na polnilni postaji v ljubljanskem Cityparku.
Npr. jaz, imam na Amperi v slabem letu, narejenih skoraj 20.000km. Včeraj smo šli iz Domžal na Štajersko, po enaki poti, ki se vozimo že leta, razdalja malo čez 86km, 4 potniki, poln prtljažnik prtljage, pa smo porabili le 0.68l bencina (uporabil sem Hold Mode v Trojanski klanec), vse ostalo na elektriko. Še vedno enako konsistentno, kot ko je bila nova.
To je sicer fajn in vzpodbudno, ampak samo ob prepostavki, da se kapaciteta baterij manjša ves čas linearno. Če sklepam po li-ion bateriji v prenosniku (MB Pro), ni tako. Prva tri leta je kapaciteta komajda opazno padala, potem pa iz meseca v mesec skorajda eksponentna krivulja.
Ah, pa ne primerjat baterijo v prenosniku, ki je konstantno izpostavljena visokim temperaturam CPU-ja, HDD-ja in matične plošče s EV baterijo, ki je termalno nadzirana in ločena od ostalih komponent. Npr. na mojem prenosniku mi SMART javlja preseženo temperaturo HDD-ja, ker je bil prenosnik tako vroč, kaj take temperature šele delajo bateriji.
Poleg tega je baterija na prenosniku napolnjena do 10%% kapacitete in ker je prenosnik dosti časa priklopljen na omrežje, kar je za baterijo še slabše, da je za dolgo časa oz. kar stalno na SOC 100%. Baterije v EV-jih se v glavnem polni tam do max. 90% SOC.