Baterije, cokla razvoja EV

bpfc

Majstr
12. sep 2008
1.908
58
63

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Kar se polnjenja tiče je Tesla jasno pokazala kaj se danes da narediti danes, naredili so 110 kW DC polnilnice. To kar so EU birokrati sprejeli je že danes zastarelo, kaj bo šele v prihodnje?

Zadnji stavek tistega članka je pa največji nesmisel kar sem jih kdaj prebral, zakaj za boga bi naj bilo merilo hitrosti polnjenja to ali je polnilnica 3 ali 1 fazna? Japonci imajo CHAdeMO z 62 kW, ki je poljubno nadgradljiv na večje moči, Američani imajo kot sem zgoraj omenil Tesla 110 kW. Kaj imamo v Evropi? Imamo kakšen evropski avto ki ga lahko polnem z več kot 41 kW? Niti prototipa nimamo.

Saj je neka razširitev tistega priključka, ampak koliko je razbrati iz dokumentacije je bolj kot ne omenjeno for future use, na ta future use se Japonci in Američani furajo že kar nekaj časa, mi pa še določeno nimamo kako in kaj.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Kar se polnjenja tiče je Tesla jasno pokazala kaj se danes da narediti danes, naredili so 120 kW DC polnilnice. To kar so EU birokrati sprejeli je že danes zastarelo, kaj bo šele v prihodnje?

Fixed ;-)
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Saj je neka razširitev tistega priključka, ampak koliko je razbrati iz dokumentacije je bolj kot ne omenjeno for future use, na ta future use se Japonci in Američani furajo že kar nekaj časa, mi pa še določeno nimamo kako in kaj.

Ko smo bili zadnjič v Mariboru na neki prireditvi, smo se nazaj grede ustavili na Chademu pri Elektro Maribor, kjer je Simon priključil Leaf-a. Lepo je bilo videti, kako hitro so kilovatne ure letele notri.

En teden nazaj smo imeli eno prireditev v Celovcu in zvečer je on letel v Maribor. Šel je čez Dravograd in se na Vuhredu ustavil na Chademu za 10 minut in šibal naprej.
Moj podvig pa je bil v dežju priti iz Celovca, čez Ljubelj do Domžale z enim polnjenjem in mi je uspelo + še ostali so mi 4km v bateriji.
 
Nazadnje urejeno:

bpfc

Majstr
12. sep 2008
1.908
58
63
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Kar se polnjenja tiče je Tesla jasno pokazala kaj se danes da narediti danes, naredili so 110 kW DC polnilnice. To kar so EU birokrati sprejeli je že danes zastarelo, kaj bo šele v prihodnje?

Zadnji stavek tistega članka je pa največji nesmisel kar sem jih kdaj prebral, zakaj za boga bi naj bilo merilo hitrosti polnjenja to ali je polnilnica 3 ali 1 fazna? Japonci imajo CHAdeMO z 62 kW, ki je poljubno nadgradljiv na večje moči, Američani imajo kot sem zgoraj omenil Tesla 110 kW. Kaj imamo v Evropi? Imamo kakšen evropski avto ki ga lahko polnem z več kot 41 kW? Niti prototipa nimamo.

Saj je neka razširitev tistega priključka, ampak koliko je razbrati iz dokumentacije je bolj kot ne omenjeno for future use, na ta future use se Japonci in Američani furajo že kar nekaj časa, mi pa še določeno nimamo kako in kaj.

No, jaz sem vseeno mišlenja, da je to kar so sprejeli EU birokrati dobra izbira tudi za prihodnost. Tisto, kar je govora o enofaznem in trofaznem polnenju je mišljeno za AC polnenje doma, in normalno je, da bo trofazno polnenje veliko hitrejše. Poleg tega imaš možnost DC polnenja doma do 80A. Za polnenje v javnih polnilnicah pa imaš dve možnosti : DC-Mid do 140A in pa DC-High do 200A.

http://www.mennekes.de/nl/late...d9abd3a7870ec7c
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
No saj to, na DC-High je max 200 A na 500 V = 100 kW, pa sploh kje stoji taka postaja v Evropi? Na drugi strani luže pa že danes polnejo s 120 kW, pa dvomim da je to max kar bomo videli. Kabel naj bi bil tu del postaje ali lastnika avtomobila? Kdor je že videl take vrste kabla ve kaj mislim.

Pa saj ne rečem za množičnost postaj je to 3 fazno AC polnjenje dokaj enostavno izvedljivo, in je to OK ker jih bo veliko, sploh na kakih turističnih/gostinskih točkah. Ne more pa to biti hitra polnilnica ob avtocesti s fast food-om za 20 min polnjenje.
 

bpfc

Majstr
12. sep 2008
1.908
58
63
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
No saj to, na DC-High je max 200 A na 500 V = 100 kW,
Pa saj ne rečem za množičnost postaj je to 3 fazno AC polnjenje dokaj enostavno izvedljivo, in je to OK ker jih bo veliko, sploh na kakih turističnih/gostinskih točkah. Ne more pa to biti hitra polnilnica ob avtocesti s fast food-om za 20 min polnjenje.
Pa, če dobro pogledaš sliko na gornjem linku, obstaja še neizkoriščena možnost kombinacije DC-Mid + DC-High, kar bi omogočilo polnenje
s 340A, samo take potrebe še dolgo časa ne bo.
Hitro polnenje ni problem polnilnic, ampak bolj problem baterij, ki hitrega polnenja ne omogočajo, oziroma vsako hitro polnenje je lahko škodljivo za baterije. Zato gre razvoj baterij tudi v to smer, da vzdržijo hitro polnenje.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
To je, seveda, odvisno od kapacitete pack-a. Pri 85kWh packu, kakršnega ima Model S, ni polnjenje s 120kW, to je 1.4C, nič posebnega.
Npr. Ampera/Volt ima maksimalno regeneracijsko moč 50kW. Pri pack-u kapacitete 16kWh je to nekaj čez 3C.

Tekočinsko hlajena baterija to vzdrži brez problema. Problem bo pri zračno hlajenih baterijah ali pri baterijah, ki sploh niso prisilno hlajene.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Je na zgornjem linku:
http://www.mennekes.de/nl/late...d9abd3a7870ec7c

RTEmagicC_ea655cf3c1_02.jpg


Zadnji konektor.

Nekaj podobnega kot Extended J1772:

http://www.zemotoring.com/news...arging-standard
 
Nazadnje urejeno:

Flash

Pripravnik
5. dec 2009
575
2
18
On je govoril o kombinaciji med DC-Mid in DC-High da bi imel 340A polnjenje. To me zanima, ce bi bil potem se vecji konektor?
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Zdaj razumem. V bistvu ne. To bi bilo polnjenje, ki bi hkrati uporabljalo pine predzadnje in zadnje slikce.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Kabel pa hujši (težji) kot ročka na črpalki, kdo že mora priskrbeti kabel, pri tem standardu?
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Mene pri takih in drugačnih člankih moti predvsem to da se omenja zmeraj samo energy density in specific energy (Wh/kg), nikjer in nikoli pa ni govora o specifični moči (W/kg).

En primer skrajnega razmerja je tista EOS zinc-air baterija, obljubljajo veliko gostoto energije, primer njihovega EV naj bi imel kar 100 kWh baterijo, ampak ta baterija ima eno veliko hibo, lahko oddaja največ 17 kW moči, zato so kot vmesni buffer dodali še eno baterijo ki popegla špice pri pospeševanju in zaviranju, primer rešen? Za normalno vožnjo že mogoče, kaj pa polnjenje, omejen si z največjo polnilno močjo 17 kW in nič več, to je samo 0,17 C. To pomeni da moraš čakati eno debelo uro da se ti baterija napolne samo za naslednjih 100 km, če sploh.

Močno dvomim da je z baterijo iz članka kaj drugače, že samo podatek da je napetost baterije manjša in še teža manjša ti pove da tole ne prenese velikih tokov, za kar so in bodo zmeraj potrebni debelejši težji materiali.

EV prihodnosti bo moral imeti baterijo, ki se jo hitro napolne (Tesla supercharger), ali pa imeti nek drug sistem za primer daljšega dosega (menjava elektrolita).
 

philips

Guru
Osebje foruma
Administrator
17. avg 2007
9.855
685
113
Te "članke" o revolucionarnih baterijah je treba jemati z rezervo. Vsak mesec je kak tak nov članek, da bi pa potem kakšna taka tehnologija prišla v mainstream pa zaenkrat še bolj slabo kaže.