Avtonomna vozila:

matejm1994

Fizikalc
1. jan 2009
1.119
2
38
Zanimivo. Upam da čimprej pride v realnost =) Očitno danes skoraj vsi razvijajo avtonomno električno vozilo.
 

crnobog

Guru
29. apr 2009
3.455
1.916
113
To je predvsem buzzword, ki se je začel uporabljat za kombinacijo asistenčnih sistemov in ga najbolj na veliko zlorablja prav Tesla.
S klasa ponuja enak paket, ampak pod pravim imenom. Tudi drugi švabi precej uspešno sledijo.

Že moj Golf zna večino, stvari, ki jih Tesla ponuja pod imenom avtopilot. Ko sem ga kupoval ni nihče omenjal ne avtonomne vožnje, ne avtopilota.

Prava avtonomna vožnja je pa po moje še daleč, daleč. Kolikor je bilo do sedaj narejenih uspešnih poskusov na daljših relacijah, so bile vedno vpletene specialne, zelo, zelo natančne mape, ki jih za civilno publiko enostavno ni.
Kolikor pa zaenkrat kaže, pa bo itak največje zavora za vse skupaj birokracija in manjek standardov, ker bo vsak proizvajalec hotel podturit nekaj svojega. Nujna pa bo komunikacija avtomobilov med sabo in pa avtomobilov s prometno signalizacijo.

Drugače si pa tudi jaz resnično želim da bi to zaživelo tako kot je treba.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.117
4.088
113
Sicer smo o tej tematiki že govorili, ampak imaš avtonomna vozila po cestah (ameriških večinoma) ki delajo ogromne količine kilometrov brez voznika in so dokazano bolj varna (ranga 10x) ko pa povprečen voznik.

Trenutni problem avtonomne vožnje je bolj kot ne v glavah ljudi in pa zakonodaji (povezano z glavami ljudmi), delno je problem tudi v visokih stroših. Dejstvo je da je že danes z ustreznimi sistemi (LIDAR) avtonomna vožnja lahko precej bolj varna in bulletproof kot pa vožnja z voznikom. Slednji je še vedno šibek člen v prometni varnosti in ga kot takega lahko zamenja čisto povprečen sodoben računalnik in par "kitajskih" senzorjev.

Moderni asistenčni sistemi so vmesni člen, bolj kot ne so namenjeni raji da spozna dobrote samodejne vožnje in jim počasi začne zaupat. Proizvajalcem nudi pa feedback o delovanju algoritmov, napakah ipd.!
 

matejm1994

Fizikalc
1. jan 2009
1.119
2
38
To je čez 4 leta. Bom pa res presenečen če bo to že takrat mogoče. Gli včeraj sem razmišljal, recimo da imamo neko križišče, kjer se levo ne vidi direkt ampak je postavljeno ogledalo. Kako potem to ti avti zaznajo in vidijo da se približuje avto? Po ogledali al obstaja še kaj bolj naprednega kar lahko vidi v ovinek?
 

mr_

Guru
20. sep 2007
9.368
2.745
113
Lasten drone, mikro drone.
smile-1.gif
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.117
4.088
113
Citat:
Uporabnik matejm1994 pravi:
To je čez 4 leta. Bom pa res presenečen če bo to že takrat mogoče. Gli včeraj sem razmišljal, recimo da imamo neko križišče, kjer se levo ne vidi direkt ampak je postavljeno ogledalo. Kako potem to ti avti zaznajo in vidijo da se približuje avto? Po ogledali al obstaja še kaj bolj naprednega kar lahko vidi v ovinek?

Avto ima senzorje/kamere na vogalih da lahko zazanava tudi "skrite" ovire. Sej koneckoncev nekaj znamk (mislim da vsaj Ford) že danes ponujajo asistenčni sistem za pregled "okoli" vogala.

Sicer pa vozila prihodnosti bodo komunicirala med sabo kar bo v takih situacijah itak precej olajšalo zadeve. Stanndardi komunikacije med vozili so že postavljeni in se testno tudi že uporabljajo. Da bi tole šlo širše ven ej spet problem v zakonodaji (nihče noče imet vozila ki bo sporočalo svojo pozicijo ostalim vozilom).
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Ni se za zanašati na to, da bo imel nek traktor ali kolesar napravo za komunicaranje med vozili. Lahko bi pa bila ogledala v prihodnje bolj pametna in bi opozarjala na približevanje avta, bi bilo koristno tudi človeku ne samo avtonomnemu vozilu. Ampka smo spet pri infrastrukturi, za to pa ni nikoli denarja.
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.590
10.809
113
tukaj pride še do enega pomisleka..Kaj bo pametni avto naredil ob hitri okvari ali čem podobnem. Recimo klasični odfuk pnevmatike. Da ne govorimo o kakšni napredni okvari - recimo v sredini tunela brez niše.
grims-1.gif
 
Nazadnje urejeno:

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Kaj bo pa v taki situaciji naredil povprečen voznik, sigurno bo odreagiral slabše kot avtonomno vozilo.
 

matejm1994

Fizikalc
1. jan 2009
1.119
2
38
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Citat:
Uporabnik matejm1994 pravi:
To je čez 4 leta. Bom pa res presenečen če bo to že takrat mogoče. Gli včeraj sem razmišljal, recimo da imamo neko križišče, kjer se levo ne vidi direkt ampak je postavljeno ogledalo. Kako potem to ti avti zaznajo in vidijo da se približuje avto? Po ogledali al obstaja še kaj bolj naprednega kar lahko vidi v ovinek?

Avto ima senzorje/kamere na vogalih da lahko zazanava tudi "skrite" ovire. Sej koneckoncev nekaj znamk (mislim da vsaj Ford) že danes ponujajo asistenčni sistem za pregled "okoli" vogala.

Sicer pa vozila prihodnosti bodo komunicirala med sabo kar bo v takih situacijah itak precej olajšalo zadeve. Stanndardi komunikacije med vozili so že postavljeni in se testno tudi že uporabljajo. Da bi tole šlo širše ven ej spet problem v zakonodaji (nihče noče imet vozila ki bo sporočalo svojo pozicijo ostalim vozilom).

Nisem vedel da obstajajo avti ki imajo senzorje na vogalih. Zanimiv pristop. Glede komunikacije avtomobilov med sabo, mogoče veš kako se kličejo ti protokoli/standardi, da si malo pogledam kaj piše? Do zdaj sem mislil da je tole več al manj le ideja.

Glede okvare, verjetno bi tak avto res bolje odreagiral, če recimo guma odleti. Bolj je vprašanje, kaj se zgodi, če recimo skoči otrok pred avto. Bo zavil levo, v nasproti vozečega kolesarja? Naprej v otroka? se mu bo ognil levo v zid ali pa starša?
Ko bo prišlo do take situacije, kdo je tisti ki odloča kam in "koga ubije" in "koga reši"...
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.117
4.088
113
Googlaj pod ITS (Intelligent transport systems). Seveda nekega končnega standarda še ni na vidiku so pa določene osnove na katerih gradijo firme ki se s tem ukvarjajo. Konkretno so recimo določeni radijski spektri za komunikacijo, protokol prenosa in osnovne sheme paketov.

Trenutno se že testirajo "blizuserijske" rešitve ki bodo prišle na cesto kmalu v okviru tovornega prometa, predvsem je tu govora o cestnih vlakih. S stališča zakonodaje se bodo te zadeve tudi legalizirale in sicer na ustreznih odsekih. Od tu dalje mislil da bodo zadeve dokaj hitro eskalirale do tega da bodo v relativno kratkem času tudi v osebnih vozlih sistemi ki bodo zmožni vsaj v dobrih pogojih vozit samodejno.

Glede pravnega vidika in moralnega vidika vožnje ter s tem povezanih nesreč so seveda v ozadju računalniški algoritmi. Vsekakor bodo tu morali obstajati neki primeri dobre prakse, recimo da so šibkejši udeleženci v prometu bolj pomembni in da je čisto na koncu po pomembnosti lastno vozilo. Torej v neizhodnih situacijah bo verjetno vozilo raje zavilo v prepad kot pa povozil kolesarja, ampak do tam je še dolga pot!
evil.gif
 

matejm1994

Fizikalc
1. jan 2009
1.119
2
38
Hvala. Si bom pogledal ker me zanima res kako je s tem standardom. To bi bilo kar zanimivo da bi to delalo.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.785
6.768
113
pri taščici
KSZ
da ne boste preveč resni, na balkanu se že precej dolgo vozijo avtonomna vozila...
 
Nazadnje uredil moderator:

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.484
5.027
113
Tip ima srečo, da živi v ZDA. Preden bi v Sloveniji/EU kot fizična oseba ali mini podjetje dobil homologacijo za take dodatke na vozilu, bi se že pisalo leto 2100.