Avtomatik: plusi in minusi

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.746
827
113
Menjalnik je pri klasičnem motorju nujno zlo. Cilj pogonskega sklopa sta pa samo dva: odzivnost gas pedala in moč na kolesih. Obrati motorja, tuljenje motorja in podobna picajzlanja tule ne igrajo prav nobene vloge.

EV ima (lahko) oboje brez šaltanja. Hibrid prav tako, ne pravim da smo pri hibridih danes že tam, ampak se iz generacije v generacijo temu približujemo.

P.S. noben EV niti Toyotin hibrid nima fizične vzvratne prestave, elektromotor se pač lahko zavrti v katerokoli smer.
 

Lateral

Fizikalc
31. mar 2008
1.771
33
48
To je tud meni padlo v oči. Je mogoče prav to ključni razlog, da ni več tako brutalne razlike v porabi in zgubi moči?

Kolikor sem enkrat bral so imeli starejši menjalniki lockup bolj v stilu on/off, zato je bila večja poraba in slabša odzivnost v primerjavi z ročnim menjalnikom. Novejši pa imajo postopno "zaklepanje", zato bo boljši kar se tiče porabe, odzivnosti in uglajenosti, ampak se zaradi tega bolj obrablja pretvornik navora oz. tiste plošče sklopke.
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.480
10.724
113
Ja itak. Sicer mene je bolj zmotil sistem CVTja v kombinaciji z ICE, ko se hudič(motor) zaganja. zelo glasno neudobna vožnja.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.399
5.682
113
oz. S-tronic je menjava olja na
Še za tiste ki komplicirate glede olja. A je kaj drugače pri motorju ali navadnem menjalniku, je morda težje menjat pri avtomatiku? Ni. Ko pride čas za menjavo se ga menja..

za menjat olje v klasičnem menjalniku rabiš nek ključ za odtegnit čep in enk kluč za odtegnit čep za nailit. Naliješ dokler ne priteče pri zgornjem ven. Zna še opica.

Pri avtomatu moreš vzet karter dol, da steče vse ven. V karterju je tudi filter. Marsikater ma integrirano. Torej karter se celi menja. Potem nalivaš dokler prvič ne priteče mimo (seveda rabiš pumpico z nastavkom ki paše na ta menjalnik.Zalaufaš motor in spet nalivaš dokler ni polno.
Potem je še druga opcija, da se naliva na vrhu dokler ne teče čisto olje spodaj ven.
Ali pa tretja opcija menjava z drago mašino, ki se priklopi na cevi do hladilnika. Kjer spet zna bit fuk, ko vse oksidira in noče narazn.

olja se vedno porabi več kot bi ga naj šlo v menjalnik.

Torej kaj je bolj preprosto za menjat.
1.5l v ročnega ali 8 litrov v avtomat.
 

Hondi

Majstr
18. avg 2007
3.543
432
83
pa na temp olja moraš pazit, ko nalivaš (govorim o kontroli količine ob ustrezni temp olja)
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.480
10.724
113
točno tako, sem na avtomatu že sam menjaval, in je celotan procedura.. tudi čep na vandlerju (starejši so tako imeli)je potrebno snet itd.. pa potem novi filter, nova tesnila. Pa postopno polnjenje, pa merjenje nivoja pri toplem avtu itd. Pač pol znanosti. Ni za vsakega seljaka to. Pravilno pa je itak "pranje" menjalnika, in potem porabiš namest 8 , kar16 litrov, dragega olja. Potem pa če že, še na zadnjem difu menjša ;) na koncu si pol ginekologa. :)
 

B81

22. jul 2007
36.933
10.500
113
In kam vozite na servis avtomatike izven garancije?

Bil pri Avtomehatronika Skofja vas. Pregled (voznja) je trajala skor pol ure, vozil je grdo in opazil moje strele v oceh in povedal, da preizkusa obnasanje menjalnika, ne da bi nalasc tako vozil :)
Sem dobil malo boljsi vtis, kot pri Avtokliniki v Pesnici.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.661
6.705
113
pri taščici
Ko so mi na pooblascenem izpustili dobra 2l olja izmenjalnika in v njega nalili skoraj 5 litrov, jaz pa doma ven vlekel 3l viska sem....
Zaenkrat zakljucil z avtomatiki, ceprav so kar fajn. Samo ne smes biti gorenc, pa ni pametn racunat strosek avta. Avtomatika sem imel 5 let.
Lani smo se spogledoval z avtomatikov v furgonu. 130ps klasika ima cetrtino manj obratov na AC kot 170 konjski avtomatik. Vsaj po BC je porabil cca 3l vec kot klasika, dvomim da bi ga uspel spraviti na manj kot 2l razlike.
 

steni

Fizikalc
5. jan 2008
682
39
28
Ravne na Koroškem
Zelo subjektivno mnenje:
pred 6-imi leti sem vozil prvič avtomatika (VW Tiguan). Takrat sem se tako navdušil nad avtomatikom, da sem se odločil, da bodo vsi moji naslednji avtomobili avtomatiki. Isto leto sem kupil Kio Sportage-a avtomatik, ga vozil brez problema do letos, ko sem "prešaltal" na Peugeota 3008 ravno tako avtomatik.
Slabosti zaenkrat nisem opazil, razen morda večja poraba goriva, ki pa je v mojem primeru zanemarljiva.
Prehod iz ročnega menjalnika na avtomatik mi ni delal nobenega problema.
Imam sedaj več problemov, ko se vsedem v avto z ročnim menjalnikom, še posebej v kakem križišču, ko se ustavim in pozabim "prešaltati" v prvo in hočem speljati v tretji ali četrti.
 

blazek33

Fizikalc
3. nov 2012
131
55
28
Ko smo že pri avtomatikih,kateri po vaših iskušnjah,mnenju je boljši BMW 3 ali VOLVO V 60 ?
 

dufus

Fizikalc
13. okt 2007
1.927
60
48
iz prve roke.. bmw.
vozim v60 8-gang in je vse super, samo bmwjev je malenkost bolj uglajen.

edit:
je pa res, da dam volvotu minus predvsem pri kombinaciji acc in voznji v konicah po obvoznici. Dostikrat ga namrec preseneti in ravno prestavi ko zacnejo apredaj bremzat in zna kar lepo cuknit. Bmw pa zal nima acc, da bi primerjal. Pri normalni voznji ni neke bistvene razlike.
drugi minus pa je da prepozno prestavi v nizjo.. Ce bremzam pred semaforjem bi lahko dojel in si pomagal z motorjem. Ampak rocice ob volanu resijo to.
 
Nazadnje urejeno:

Onslow

Fizikalc
15. jul 2009
825
55
28
Mam dva avtomatika.

Edini potencialni minusi so malo večja poraba in strošek če crkne.

Edina varjanta da grem nazaj na ročnega je, da bo mel avto 2 sedeža in 300+ PS.


Evo, že s prvim postom je bilo vse povedano. Ne poznam nobenega, ki bi kupil avtomatika in potem šel nazaj na klasiko. Kot ne poznam tudi nobenega, ki bi kupil tv z daljincem in potem šel nazaj na klasiko.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Corvette

AndrejEnej

Guru
13. okt 2016
3.832
-1.068
113
145 km SZ od Opatije
In kam vozite na servis avtomatike izven garancije?
Na gorenjskem k Roku v Lesce.

Se bom pa še enkrat ponovil (to sem napisal v enem od postov na to temo), pa ne bo čisto nič novega, kar ne bi napisali pred menoj:

Ko sem leta 2008 kupil avto z avtomatiko, sem bil bolj ali manj deležen čudnih komentarjev (a si normalen?).
Danes, leta 2018, 10 let po tem, je tole prej kot ne povsem drugače. Kot že napisano zgoraj, težko bi se navadil na kvačkalico. Naslednji avto bo 99% avtomatik (1% je lahko rizičnih samo zaradi cene).

Plusi: veliko+1
Minusi: en sam - cena, če kaj velikega crkne ... pri mojem avtu to pomeni takojšnjo totalko :evil:

Pod črto, kot že omenjeno zgoraj:

- bi šel kdo nazaj na TV brez daljinca?
- bi šel še kdo prat perilo na roko?
- bi se odpovedali lučem in živeli ob svečah?
- itd.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Corvette

Matey

AlterZavarovalničar
6. sep 2007
33.739
15.789
113
verjetno že stokrat prežvečeno, a v stotih temah (in sem prelen za brskanje :), zato tukaj direkt vprašam tiste, ki IMAJO avtomatike: kaj vas najbolj moti in kaj vas navdušuje?
če lahko naštejete 5 postavk za plus in 5 za minus oziroma po želji. lahko so čisto povsem osebne pripombe, opombe...skratka, ena kratka anketa o avtomatskih menjalnikih.
in ja, štejejo vse verzije...če imate pač super duper ohinsploh dsg na peto potenco, verjetno nimate minusov. pa pluse napište :)
evo...beseda je vaša

Po mnogih letih uporabe ročnega menjalnika in popolnega preferiranja tega pred (zdaj zastarelimi) avtomatiki sem zdaj dobre pol leta na 8-stopenjskemu ZF športnem avtomatu 5/2016 letnik. Nisem mogel in še kar ne morem verjet kako je pa to kul in uporabno, od gužvanja po mestih ali gnečah na AC do zelo dinamične vožnje ali driftanja, saj mi športna verzija z obvolanskimi ročicami omoča popolno kontrolo kot če bi imel ročnega (to je bil razlog preferiranja ročnmega menjalnika in samo prestavljanje mi nikoli ni delalo težav v smislu "fak kok je dela s tem", istočasno pa se lahko razvajam in lenarim kar se prestavljanja tiče, če le tako želim. Zdaj sem na istem kot je že nekdo napisal pred mano - nazaj na ročnega samo še v primeru kakšnega eksota

Sami plusi v glavnem, minusi se bodo pa pričeli čez dolgo časa, ko bo potrebna (ne tako poceni) menjava olja itd. To je pa pomoje tudi edini minus, ne ravno najcenejše vzdrževanje ampak to tako ali tako pride v poštev 1x v vsem času lastništva avtomobila, če sploh. Morebitna malenkost višja poraba pa me ne gane, saj se to dejansko pogovarjamo o par decilitrih višji porabi, če sploh.

edit:typo
 
Nazadnje urejeno:

stankozaspanko

Fizikalc
27. jul 2012
4.930
8
38
Ročnega imam v vikend avtu, za vsak dan pa avtomatika. Ko ga enkrat probaš, ne greš nikoli več nazaj na šalthebl. Žena ima v mestnem jajčku ročnega in se je čist ok vsake toliko časa na kratke relacije zapeljati z njim, drugače pa zame (razen v vikend avtu) le še avtomat. Slabosti, vsaj pri mojem, malce višja poraba (xDrive, avtomat) in dražje vzdrževanje (vsakih cca. 120k km menjava olja).
 

Gonzo

Guru
1. sep 2007
9.328
9.559
113
EU
Toyota Avensic CVT nov in informacije iz prve roke :evil:
Khm..naredil komaj dobrih tisoč kilometrov. Prestavlja odlično. V prvi fazi dela konverter (tisti wandler, ali kako se mu reče), da ponastavi hitrosti, potem pa prestavlja jermenica. Brez "cukanja" in tekoče. Ima gumb za sport, ali maloj bol dinamično vožnjo, vendar ga do sedaj še nisem pritisnil. Lahko se da na manual, in takrat simulira sedem prestav in omogoča motorno zaviranje po klancu navzdol.
Ročnega načina nisem sprobal, ker je brez veze, če imaš avtomatika.
Za počasno premikanje na "centimeter", kako reče Softi, je odlično in točno na "milimeter". Hil holder drži zavoro, dokler ne pritisneš plin in potem uglajeno spelje. V meniju se da nastaviti čas držanja hilholderja. Ko stoji in pustiš zavoro, počasi začne speljevati brez dodajanja plina. To mi izgleda zelo cool. Na avtocesti po poteku pol minute začne ponastavljati optimalne vrtljaje motorja, ki so še minimalno potrebni za vzdrževanje določene hitrosti. Tako sto trideset na uro lahko pelješ z dva tisoč obratov motorja. To menjalnik hitro ponastavi. Pri tem je deklarirana poraba za en dec bencina manjša v primerjavi s klasičnim menjalnikom. To je logično, ker klasika ne more ponastavljati obratov, če je hitrost v neugodnem območju za motor.
Bi imel nazaj menjalnik "zobotrebec"? Seveda. Ženino Hondo Jazz z ročnim menjalnikom je prestavljati prava milina. Ročica gre popolnoma brez zatikanja. Jazzike imajo tudi z avtomatskim menjalnikom, vendar tukaj ni potreben, ker so Hondini ročni "najboljši na svetu" :cheer:
Stroški. Piše za olje menjalnika na 60 tisoč eekhmm. verjetno milj (izdelano v Angliji) . Moram točno pogledati navodilo.
Mehaniki. E to je težava.
Mehaniki so ostali še na menjavi končnikov, ležajev in batnih obročkov. Dalje niso napredovali. :valjamse:
Plusi:
Uglajeno delovanje. Precizno počasno premikanje. Daš na "D" in pozabiš do prihoda na cilj.. Odličen za zastoje in počasno premikanje v kolonah. Z naglim odvzemom plina, zavira z motorjem. Manjša poraba goriva.:evil:
Minusi:
Ni jih. Mogoče menjava olja, vendar se bom pozanimal koliko stane.