Ah meščani!
Sam se včasih pozimi dnevno vozim po 15-20cm snega v "blažji klanec" z 2WD avtom pa v osnovi ni nikakršen problem (solidne zimske gume). V bistvu če me kaj ustavi je to višina, nad 15-20 cm se začne sneg tlačit pod avtom in nasedeš.
Ko prideš do večjega klanca je pa problem ker se teža vozila začne premikat na zadnjo os, prednja os izgublja oprijem takrat je 4wd nuja. Za vožnjo v zasnežen klanec so dovolj tudi "trenutni" 4WD, dokler se ne ustaviš. Prvo omenjena honda v tej temi (+ še par podobnih vozil) načeloma sploh ne zmore prenesti polovice navora na zadnja kolesa in v primeru da bi "reševanje" zahtevalo moč na zadnja kolesa bi ta stala na mestu prednja bi pa kopala. Če greš v klanec z "zaletom" bo tudi tista malenkost navora zadaj dovolj da se kolesa vrtijo in poganjajo vozilo.
Dobro demostracija 4wd je exhairov video, ker tam pri speljevanju v zaledenel klanec bi z 2WD imel veliko dela (bi se pa verjetno z občutkom im malce cik cakanja dalo glede na to da je vmes še nekaj peska), letne gume na ledu sicer niso dosti slabše od zimskih.
Če torej avtorjeve zahteve niso pogojene s tem da se bo vozilo v 15+ cm snega in preko raznih offroad preprek potem je nakup terenca (višja oddaljenost od tal) nesmislena.
Se pa po klancu navzdol pojavi problem zaviranja in tu je v veliki prednosti dejansko stalni 4wd ki tudi pri normalni vožnji prenaša navor na oz. iz zadnje osi do motorja. Se pravi v prednosti so vozila ki imajo bodisi mehanski stalni 4wd ali pa možnost zaklepa "trenutnega 4wdja" na 50:50.
Druga stvar pri vožnji navzdol je reduktor (resni terneci + subaru) ali/in pa elektronski nadzor spusta (v tej temi ga ima recimo LR Freelander pa mislim da tudi novejši RAV4). Sam bi zato kot je v igri malce daljši in strmejši klanec gledal prvenstveno za takimi vozili (ker kot omenjeno gor prideš enostavno in "varno" [če gre gre, če ne gre ne gre], dol je pa vedno zabava in nevarnost [gre vedno in z vsakim vozilom]).